FR-3 fel tud.Mig29 R73 rakétája odaér.Akkor fel tudnának lőni 10k méterre tőlük 40-50+km távolságra? Ne röhögtess!
Komolyan,elfelejtettél rendszerben gondolkodni?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
FR-3 fel tud.Mig29 R73 rakétája odaér.Akkor fel tudnának lőni 10k méterre tőlük 40-50+km távolságra? Ne röhögtess!
Én?FR-3 fel tud.Mig29 R73 rakétája odaér.
Komolyan,elfelejtettél rendszerben gondolkodni?
Még mindig az a gondom,hogy nem egy összfegyvernemi ellennel szemben gondolkozol.Én?
Az előbb még AHEAD-es gépágyúról írsz. Most meg már légvédelmi rakéta rendszerről, meg vadászgépekről.
Nyilván a leendő drónjainkat is magukban küldjük, mert majd megoldják.
Még egyszer mondom, bármilyen légvédelmi környezetben nagyobb a túlélési esélye egy drónnak, mint egy harci helikopternek. (kisebb RCS, jóval magasabb működési magasság, és sebesség) De semmiképp nem rosszabb.
Ráadásul ha le is lövik, akkor egyszerűen leemelsz a polcról egy másikat. A pilótákat nem veszted el!
Ha meg a vadászgépeink (amik száma remélhetőleg emelkedni fog) megoldják a feladatukat, akkor jó esetben az általad említett fenyegetések helyett csak a MANPAD-ok és esetleg a csöves légvédelem marad ellenfélnek. Na ezek azok, amik az Raeper jellegű UAV-kra teljesen hatástalanok. Egyszerűen nem érik el őket.
A helikopterekkel viszont könnyedén elbánnak.
2 kérdésem van ezzel kapcsolatban:Még mindig az a gondom,hogy nem egy összfegyvernemi ellennel szemben gondolkozol.
Nincs SEAD képességünk.A gépeink már azzal bajban lennének,hogy megközelitsék a frontvonalat
Stb
1.Mert én nem vagyban,hanem ésben gondolkodom.Mert nem magában,összefüggéseiből kiragadva vizsgálik egy kérdést.2 kérdésem van ezzel kapcsolatban:
1. Ez az aggodalmad nem dupla annyira érvényes a helikopterekre is, mint a UAV-kra?
2. Mond, te mennyire ismered a Z2026-ot? Az egyik alap célkitűzése a Gripenek fegyverzetének és képességeinek fejlesztése. Ha '26-ig nem is (bár szerintem de!), de utána biztosan a számuk is bővítve lesz!
A Gripeneknek 15-20 évvel ezelőtti szinten nézve igen komoly beépített EW rendszere volt (pl. fényévekkel jobb mint az F-16 Block 50-ek). Nem is volt integrálva EW konténer hozzá, pont ezért. Tehát nem is volt mit és miért beszerezni. Tehát az, hogy most letolt gatyával, EW nélkül repdesne nem igaz. Pl. egy KUB rávezető radarját nagyon hatékonyan tudja zavarni, szinte blokkolni, mint ez az itthoni EW gyakorlatokon kiderült. És ez volt a legvalószínűbb, amivel szembe kerülhetett. Persze azóta fejlődött a technika, be kell szerezni az új EW rendszereket! (ha nem váltunk típust)Nekünk meg még egy kósza EW konténert se sikerűlt 20 év alatt beszerezni....-vagyis a Gripenjeink tényleges háborús helyzetben lényegében bevethetetlenek jelenleg.Békebeli diszcigánykodásra jók csak,a mostani román/ukrán légvédelem blokkolja a gépeinket.
A Gripeneknek 15-20 évvel ezelőtti szinten nézve igen komoly beépített EW rendszere volt (pl. fényévekkel jobb mint az F-16 Block 50-ek). Nem is volt integrálva EW konténer hozzá, pont ezért. Tehát nem is volt mit és miért beszerezni. Tehát az, hogy most letolt gatyával, EW nélkül repdesne nem igaz. Pl. egy KUB rávezető radarját nagyon hatékonyan tudja zavarni, szinte blokkolni, mint ez az itthoni EW gyakorlatokon kiderült. És ez volt a legvalószínűbb, amivel szembe kerülhetett. Persze azóta fejlődött a technika, be kell szerezni az új EW rendszereket! (ha nem váltunk típust)
A horvátok 15 db PzH-t szereztek be nem 24-et.
Ez már történelem, ma viszont nincs semmi, amiből lehetne fejleszteni azt meg leszarják.Különben anno volt dron programunk is,a csehekkel közösen a Szojka III program
http://www.repulestudomany.hu/kulonszamok/2003_cikkek/vigh_zoltan.pdf
Valójában ott szúrtuk el hogy nem voltak addigra itt a váltótípus gépei. Ez van, lehetett volna jobban csinálni de már mindegy. Az általad felsorolt gépeket is le kell gyártani, ami idő és mint látjuk nem erre esett a választás.Hát,elég hülye módszer volt ez arra.Ezért a pénzért vehettek volna inkább egy század fegyveres Mókust,Hirundot,MD530,akármi gépet,minthogy ezeket a méregdrága gyakorlógépeket.
Mihu restaurálás is idő volt.Ez már történelem, ma viszont nincs semmi, amiből lehetne fejleszteni azt meg leszarják.
Mi az ami itthon is megoldható?
Miből szorulunk külföldi behozatalra?
- üvegszállal itthon is dolgoznak, a sárkány legyártható
- a belső alkatrészek többsége itthon gyártott vagy olcsón beszerezhető: pneumatikus hengerek, csatlakozók, érzékelők
- irányításra/autonóm irányításra itthon is van szakember(egy volt évfolyamtársam konkrétan ezzel foglalkozik, csak civil cégnél)
- swarming technológia: nem véletlenül veszünk részt az észt UGV programban
- optikai felderítő-, esetleg EW rendszerek(ezek többségét a dróngyártók sem saját maguk fejlesztik)
- motorok. Ez is könnyen elérhető nagyobb tételben, de pl. a lakhelyemtől 15 km-re van egy cég ahol RC versenygépek motorjait csinálják. Nem egy kategória, de a lehetőség adott.
Valójában ott szúrtuk el hogy nem voltak addigra itt a váltótípus gépei. Ez van, lehetett volna jobban csinálni de már mindegy. Az általad felsorolt gépeket is le kell gyártani, ami idő és mint látjuk nem erre esett a választás.
Ez már történelem, ma viszont nincs semmi, amiből lehetne fejleszteni azt meg leszarják.
Mi az ami itthon is megoldható?
Miből szorulunk külföldi behozatalra?
- üvegszállal itthon is dolgoznak, a sárkány legyártható
- a belső alkatrészek többsége itthon gyártott vagy olcsón beszerezhető: pneumatikus hengerek, csatlakozók, érzékelők
- irányításra/autonóm irányításra itthon is van szakember(egy volt évfolyamtársam konkrétan ezzel foglalkozik, csak civil cégnél)
- swarming technológia: nem véletlenül veszünk részt az észt UGV programban
- optikai felderítő-, esetleg EW rendszerek(ezek többségét a dróngyártók sem saját maguk fejlesztik)
- motorok. Ez is könnyen elérhető nagyobb tételben, de pl. a lakhelyemtől 15 km-re van egy cég ahol RC versenygépek motorjait csinálják. Nem egy kategória, de a lehetőség adott.
Valójában ott szúrtuk el hogy nem voltak addigra itt a váltótípus gépei. Ez van, lehetett volna jobban csinálni de már mindegy. Az általad felsorolt gépeket is le kell gyártani, ami idő és mint látjuk nem erre esett a választás.
A Brazil H225M-ek szerintem nekünk önvédelmi rendszer szempontjából abszolút követhető példa, mert a Brazil gépeken is a SAAB IDAS (Integrated Defensive Aids Suite) rendszere van. Lenne (lehetne...) legalább némi sinergia a Gripenek hasonló rendszerével....Vagy brazil H225M
Lehet van megrendelése a gyárnak máshova is még, nincs itthon kiépítve az infrastruktúra, nincs még annyi képzésben lévő pilóta stb. A minyókban bőven van még üzemidő 23-ig azt kiegészíteni itt vannak a kicsik. Nem véletlenül van úgy ütemezve.Maróth:
"Az első forgószárnyas flotta az év végéig majdnem teljes egészében itt lesz, a jövő év elején érkeznek további Airbus H145M katonai helikopterek, de már gyártásban vannak a több célú Airbus H225M-esek is."
Lehet esetleg tudni, hogy mennyi idő alatt készülhet el az első darab, hasonló a gyártási idő, mint a 145m-nél? Ha jól emlékszem 23-ra van tervezve az érkezésük, de ennek fényében nekem az késői időpontnak tűnik.
A H225M milyen létező aknavetős terepjáró kombót tudna kijuttatni függesztve? A gyors reagálású erők legkomolyabb tűztámogató eszköze a légierőn kívül potenciálisan egy aknavető (pl. Hirtenberg). Érdekelne a véleményetek!
A Hirtenberger Srams Mk 2 az 1200 kg súlyú. Ennek az integrálásával kellene szerintem számolni egy könnyű platformra. Szűkös lesz az tuti.Függesztve 4750 kg.
Nagyon csücskösen.
Ez tűnik reálisabbnak.
Gondolatban kombináld ezeket össze:A H225M milyen létező aknavetős terepjáró kombót tudna kijuttatni függesztve? A gyors reagálású erők legkomolyabb tűztámogató eszköze a légierőn kívül potenciálisan egy aknavető (pl. Hirtenberg). Érdekelne a véleményetek!
LePzMrs (Leichter Panzermörser) = 4 780kgFüggesztve 4750 kg.
Na erről nem gondoltam volna, hogy csak ennyit nyom!LePzMrs (Leichter Panzermörser) = 4 780kg