• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
FN Herstal .5o BMG
heli-920x591.jpg
Annak hogy a Maliban szolgáló Német helikopterek további géppuskákat kapnak mi köze a [HUN] H225M hez?
A képen meg egy CH-53 hátsó rámpája van...

Ha már M3M nehézgéppuska akkor ebben a topikban én inkább ezt a cikket idézném (...bár még ez sem [HUN]..)
http://defens-aero.com/2017/02/mitrailleuse-lourde-12-7mm-m3m/gau-21-adaptee-h225m-caracal.html
és ezt a képet tenném be
ob_974329_mfpt-superpuma2-01.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 304
96 572
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 778
113
Ha már Sof, Mali, H225M: friss Aranysas rövidhírek szerint nem lesz légi utántöltő csonk a magyar gépeken
Ma jelent meg az Aeromagazin júliusi száma és van benne egy írás arról hogy már készül az első magyar H225M a Honvédségnek. Olvasta már valaki? Van benne valami új infó, vagy legalább egy fotó az összeszerelésről vagy ez is csak a szokásos "Airbus fizetett megjelenés" cikk?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 189
24 147
113
Ma jelent meg az Aeromagazin júliusi száma és van benne egy írás arról hogy már készül az első magyar H225M a Honvédségnek. Olvasta már valaki? Van benne valami új infó, vagy legalább egy fotó az összeszerelésről vagy ez is csak a szokásos "Airbus fizetett megjelenés" cikk?

"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg
Miért tart egy helikopter gyártása 3 évig? Értem, hogy "hosszas berepülési és tesztprogram vár rá", de miért? A H225M típus SOF verziójának mi leszünk az első vásárlói?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 942
113
Örömteli, hogy SOF verzió jön elsőnek. Egyidőben fog érkezni az első KC-390-el, addig meg lehet képezni a személyzetét az A400M-el az MNAU keretében Wunstorfban!

Airbus_A400M_H225M_HAAR_1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 189
24 147
113
Hát semmink sincs hozzá előkészítve szóval nem véletlenül nem sietnek.
A legzavaróbb szàmomra, hogy megterveztetni, kipályáztatni és kiviteleztetni egy építészeti fejlesztést messze könnyebb és gyorsabb, mint az eszközbeszerzéseké, ráadásul egy pl. hangárépítés tokkal vonóval egyetlen katonát sem köt le...
De lehet a sátraké a jövő... o_O :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Pogány