• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
FN Herstal .5o BMG
heli-920x591.jpg
Annak hogy a Maliban szolgáló Német helikopterek további géppuskákat kapnak mi köze a [HUN] H225M hez?
A képen meg egy CH-53 hátsó rámpája van...

Ha már M3M nehézgéppuska akkor ebben a topikban én inkább ezt a cikket idézném (...bár még ez sem [HUN]..)
http://defens-aero.com/2017/02/mitrailleuse-lourde-12-7mm-m3m/gau-21-adaptee-h225m-caracal.html
és ezt a képet tenném be
ob_974329_mfpt-superpuma2-01.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 850
98 753
113
Még 2 év.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 850
98 753
113
Még 2 év.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szingapúr mellett Japán is rendelgeti a gépünk.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 850
98 753
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 422
58 693
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Ez mekkora sebességnél lehetséges, ezek a kopterek 300-350 körül tudnak max,de lehet tévedek, az a nagy madár meg fent marad ilyen kis temponál, ismét le vagyok nyugozve. ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 389
83 508
113
Ha már Sof, Mali, H225M: friss Aranysas rövidhírek szerint nem lesz légi utántöltő csonk a magyar gépeken
Ma jelent meg az Aeromagazin júliusi száma és van benne egy írás arról hogy már készül az első magyar H225M a Honvédségnek. Olvasta már valaki? Van benne valami új infó, vagy legalább egy fotó az összeszerelésről vagy ez is csak a szokásos "Airbus fizetett megjelenés" cikk?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 393
25 132
113
Ma jelent meg az Aeromagazin júliusi száma és van benne egy írás arról hogy már készül az első magyar H225M a Honvédségnek. Olvasta már valaki? Van benne valami új infó, vagy legalább egy fotó az összeszerelésről vagy ez is csak a szokásos "Airbus fizetett megjelenés" cikk?

"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
514
1 428
93
"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg
Miért tart egy helikopter gyártása 3 évig? Értem, hogy "hosszas berepülési és tesztprogram vár rá", de miért? A H225M típus SOF verziójának mi leszünk az első vásárlói?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 101
29 813
113
Örömteli, hogy SOF verzió jön elsőnek. Egyidőben fog érkezni az első KC-390-el, addig meg lehet képezni a személyzetét az A400M-el az MNAU keretében Wunstorfban!

Airbus_A400M_H225M_HAAR_1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 393
25 132
113
Hát semmink sincs hozzá előkészítve szóval nem véletlenül nem sietnek.
A legzavaróbb szàmomra, hogy megterveztetni, kipályáztatni és kiviteleztetni egy építészeti fejlesztést messze könnyebb és gyorsabb, mint az eszközbeszerzéseké, ráadásul egy pl. hangárépítés tokkal vonóval egyetlen katonát sem köt le...
De lehet a sátraké a jövő... o_O :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Pogány