[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

FN Herstal .5o BMG
heli-920x591.jpg
Annak hogy a Maliban szolgáló Német helikopterek további géppuskákat kapnak mi köze a [HUN] H225M hez?
A képen meg egy CH-53 hátsó rámpája van...

Ha már M3M nehézgéppuska akkor ebben a topikban én inkább ezt a cikket idézném (...bár még ez sem [HUN]..)
http://defens-aero.com/2017/02/mitrailleuse-lourde-12-7mm-m3m/gau-21-adaptee-h225m-caracal.html
és ezt a képet tenném be
ob_974329_mfpt-superpuma2-01.jpg
 
Még 2 év.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Még 2 év.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szingapúr mellett Japán is rendelgeti a gépünk.

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Ez mekkora sebességnél lehetséges, ezek a kopterek 300-350 körül tudnak max,de lehet tévedek, az a nagy madár meg fent marad ilyen kis temponál, ismét le vagyok nyugozve. ;)
 
Ha már Sof, Mali, H225M: friss Aranysas rövidhírek szerint nem lesz légi utántöltő csonk a magyar gépeken
Ma jelent meg az Aeromagazin júliusi száma és van benne egy írás arról hogy már készül az első magyar H225M a Honvédségnek. Olvasta már valaki? Van benne valami új infó, vagy legalább egy fotó az összeszerelésről vagy ez is csak a szokásos "Airbus fizetett megjelenés" cikk?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD
Ma jelent meg az Aeromagazin júliusi száma és van benne egy írás arról hogy már készül az első magyar H225M a Honvédségnek. Olvasta már valaki? Van benne valami új infó, vagy legalább egy fotó az összeszerelésről vagy ez is csak a szokásos "Airbus fizetett megjelenés" cikk?

"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg
 
"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg
Miért tart egy helikopter gyártása 3 évig? Értem, hogy "hosszas berepülési és tesztprogram vár rá", de miért? A H225M típus SOF verziójának mi leszünk az első vásárlói?
 
Örömteli, hogy SOF verzió jön elsőnek. Egyidőben fog érkezni az első KC-390-el, addig meg lehet képezni a személyzetét az A400M-el az MNAU keretében Wunstorfban!

Airbus_A400M_H225M_HAAR_1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and arcas
Hát semmink sincs hozzá előkészítve szóval nem véletlenül nem sietnek.
A legzavaróbb szàmomra, hogy megterveztetni, kipályáztatni és kiviteleztetni egy építészeti fejlesztést messze könnyebb és gyorsabb, mint az eszközbeszerzéseké, ráadásul egy pl. hangárépítés tokkal vonóval egyetlen katonát sem köt le...
De lehet a sátraké a jövő... o_O :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Pogány