T-72

Ezek a harckocsik 20 év után is simán reaktiválhatók, ezt megmutatta az ukrán példa is 2014-ben.

Én semmi pénzért nem ülnék bele az ilyen lélekvesztőkbe, nekem a garázs / sivatagi letárolás a járható út, nem pedig az Ukrán / Orosz üzemeltetési "kultúra".
 
Én semmi pénzért nem ülnék bele az ilyen lélekvesztőkbe, nekem a garázs / sivatagi letárolás a járható út, nem pedig az Ukrán / Orosz üzemeltetési "kultúra".
pedig tökmindegy. nagyfelújításkor mindent kicserélnek ami kicserélhető.
páncélvédelembe meg ami az eggyiket átviszi az a másikat is átviszi.
(olyan mint 5-10 mm acél + ba az 550 en) nem oszt nem szoroz. papíron jól mutat cserébe ront minden mást. mozgkonyság üzemidő fogyasztás
 
a harckocsi lényege nem a kilőhetetlenség.
a lényege hogy speciális ezköz kelljen a semlegesítéséhez. miközben a hk a saját alapfegyverzetével képes legyen minden szárazfőldi célt semlegesíteni. a lehető legnagyobb mobilitás melett.
a szent3ság tűzerő védelem mobilitás. (a mobilitás része a minél jobb hadrafoghatósági arány tehát a megbízhatóság és a könnyű javíthatóság is ide tartozik.)
 
mobilitás üzembiztonság terén lehet több választás alapvetően 1 a komoly javítási igény de ennek alkalmazása esetén viszonylag ritkán történnek meghibásodások 2 kisebb javítási igény a javítások nagyrészét a kezelőszemélyzet is képes elvégezni karbantartás címszóval gyakoribb meghibásodások de azok kisebb mértéküek nem jelentik a harcjármű azonnali hacképtelenné vállását vagy harcképességének azonnali drasztikus csökkenését.
 
Nem. Francia licenc amit a feheroroszok is megvettek és gyártják azóta is.
Ha már belekezdtél, akkor pontosítsuk a dolgot.
A Sosna-U kombinált többcsatornás lövészirányzékot Fehéroroszországban fejlesztették ki francia alkatrészek felhasználásával, és licenszben a vologdai optikai és mechanikai üzemben gyártják.
 
Ez alapján a videó alapján kedvem lenne T-72 személyzetnek lenni....



Emelném a tétet egy modernizált Moderna-val, elnevezve --a sajnos nem létezőt-- T-72Hu(nyadi)-nak:

t72m2_moderna_l1.jpg




...és a szokásos előnyös/látványos nézőpontból is:

t-72m2-moderna.jpg



... :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Ez alapján a videó alapján kedvem lenne T72 személyzetnek lenni....

1972 - 1989 között a T-72-es jó harckocsi is volt, és élesben is jól szerepelt, az Irak - Iráni háború a kedvencem.

Az Öbölháborúban a T-55-ösök pusztultak, és a T-72-eseket visszafogták a harcoktól.

Most meg olyan T-72-esekkel háborúznak, amikre látványosan nem költöttek.
 
Egy jó T-72-es a következőképp néz ki:

- az öntött serpenyő tornyot kidobni, helyette hegesztett, szögletes torony

- minden létező műszerezettséggel telepakolni

- Aréna APS

- Relikt ERA

és meg is lennénk.


EWmDynO.jpg



A hajtáslánchoz való nyúlás az kedvfüggő, hogy elégséges-e a - 6 km/h-s hátratolatás, vagy jó lenne 31 km/h is belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
1972 - 1989 között a T-72-es jó harckocsi is volt, és élesben is jól szerepelt, az Irak - Iráni háború a kedvencem.

Az Öbölháborúban a T-55-ösök pusztultak, és a T-72-eseket visszafogták a harcoktól.

Most meg olyan T-72-esekkel háborúznak, amikre látványosan nem költöttek.


Költséghatékonyság szempontjából még mindig a T-72 a legjobb!
...és utána is orosz jön a T-55!
Mindkettő nyugati elemekkel technológiával modernizálva!!!
...saját kivitelezésben pedig Ár/Érték arányban a "csak-nyugati" meg sem közelíti!

Mint pedig tudjuk a "kötelezőt": "A háborúhoz három dolog kel: pénz pénz és pénz!"
A győztes háborúhoz pedig --bár nem csak az--, DE főleg.



Egy jó T-72-es a következőképp néz ki:

- az öntött serpenyő tornyot kidobni, helyette hegesztett, szögletes torony

- minden létező műszerezettséggel telepakolni

- Aréna APS

- Relikt ERA

és meg is lennénk.


EWmDynO.jpg



A hajtáslánchoz való nyúlás az kedvfüggő, hogy elégséges-e a - 6 km/h-s hátratolatás, vagy jó lenne 31 km/h is belőle.

"Egyszerűen" beszélni kellene az izrealiekkel, hogy egy közös fejlesztésű-gyártású T-72 120 mm-es-ágyús toronyba "beszállunk"!

Ez egy nagggyon-nyagggyon jó dolog lenne!

Ezért Ezt nem is nézem ki a jelenlegi vezetésünkből...


.
 
Költséghatékonyság szempontjából még mindig a T-72 a legjobb!
...és utána is orosz jön a T-55!
Mindkettő nyugati elemekkel technológiával modernizálva!!!
...saját kivitelezésben pedig Ár/Érték arányban a "csak-nyugati" meg sem közelíti!

Mint pedig tudjuk a "kötelezőt": "A háborúhoz három dolog kel: pénz pénz és pénz!"
A győztes háborúhoz pedig --bár nem csak az--, DE főleg.

.

Az Abrams és társainak az árát a részegység licencdíja dobja meg, addig a Leclerc és a T-72-es saját kútfőből fejlesztettek, és sorozatgyártottak, és olcsók is.

És az Aréna az Keleti dolog, és nagyon is hatékony. És az ERA kazetta is.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0