A németekhez mentek először csak szembesültek a német kapacitások szomorú valóságával.Micsoda Fráterek!
Hát, nem is rendeltek többet tőlük, pedig, azt hiszem, a lengyel megrendelés megért volna mégegy gyártósort.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
A németekhez mentek először csak szembesültek a német kapacitások szomorú valóságával.Micsoda Fráterek!
Hát, nem is rendeltek többet tőlük, pedig, azt hiszem, a lengyel megrendelés megért volna mégegy gyártósort.
Tökre írtam egy Leopard 2 variànsismertetôt, a HTKA-n megtalàlod.Mert egy rakás fos lett?
Én azért követtem az évek során a lengyel haderőfejlesztést is, és meg kell, hogy mondjam, korábban a lengyelek nem terveztek 1000-1500-as harckocsi állományt.De az mèg valószínűbb ha megkerestèk őket a lengyelek, ès meghallották a darabszámot leültek a szèk mellè.
azta rohadt megint erre verjük ki? szerinted ha ugyanúgy használtak volna M1-et bármi más lett volna? ne legyél már ilyen butus , bármilyen harckocsit megbasztak volna úgy ahogy a törökök használták őket szíriában.... te meg erre vagy csak képes.... nem sokkal jobb
Neki már oviban is "a Leo2 szar" lehetett a jele...
No most bajom van a magyar nyelvel.Én azért követtem az évek során a lengyel haderőfejlesztést is, és meg kell, hogy mondjam, korábban a lengyelek nem terveztek 1000-1500-as harckocsi állományt.
2018-20 környéken is csak 6-800 darab volt tervben, és ebben már beleszámit a jelenleg is meglévő Leopard 2-es állomány. Tehát olyan hatalmas számokról nem beszélünk, de gyártást már akkor is megérte volna rá szervezni.
Inkább úgy mondanám, hogy egy 450-550db-os megrendelést azért tudtak volna olyan tempóban teljesíteni, ahogy a koreaiak, Ugyebár az első 180 harckocsit koreai is csak 2025-ig ígéri. Azaz éves szinten 45db-ról beszélünk. Persze a koreaiknak megvolt az az előnye, hogy volt készen egy nagyobb tétel, de azért a lengyelek is kerülgetnek már mindenkit vagy 2015-16 óta. Ha akkor elszánják magukat, lehet, hogy mostanra full Leopard 2-es (vagy éppen K2-es) flottával rendelkeznek. Pedig volt nekik minden ajánlgatva, de nekik egyik sem volt elég jó. Kevés pénzért kellett volna nekik MINDEN IS, meg még náluk is gyártva.No most bajom van a magyar nyelvel.
Hogyhogy nem beszèlünk hatalmas számokról?
Mármint a kb tervezett 600 beszerzès ès a most elmèletben realizálódott ennek duplája közt elèg nagy a különbsèg.
Másrèszt kb februárig a geopolitikai helyzet olyan volt, hogy nagy realitása egy többszáz, ezer darab fölötti beszerzèsnek nem volt.
Másrèszt ha született is volna ilyen megallapodás az nem ilyen tempóban valósult volna meg.
Lásd, amcsi/kóreai tankok már megèrkeztek Lengyelbe, mègha nem is új gyártásúak.
Látjuk a mi harckocsijaink sem egyik napról a másikra kèszülnek el.
Nem is beszèlve a lynxekről.
Ezzel a nèmetek nem tudnak/tak versenyezni, mègha akarnának sem.
Hisz az amcsiknak nem új gèpeket kell csinálni,rèszben a kóreaiaknak sem.
Ha elindul a lengyel gyártás, annak sebessègère kíváncsi leszek.
Dehogy tudtak volna.Inkább úgy mondanám, hogy egy 450-550db-os megrendelést azért tudtak volna olyan tempóban teljesíteni, ahogy a koreaiak, Ugyebár az első 180 harckocsit koreai is csak 2025-ig ígéri. Azaz éves szinten 45db-ról beszélünk. Persze a koreaiknak megvolt az az előnye, hogy volt készen egy nagyobb tétel, de azért a lengyelek is kerülgetnek már mindenkit vagy 2015-16 óta. Ha akkor elszánják magukat, lehet, hogy mostanra full Leopard 2-es (vagy éppen K2-es) flottával rendelkeznek. Pedig volt nekik minden ajánlgatva, de nekik egyik sem volt elég jó. Kevés pénzért kellett volna nekik MINDEN IS, meg még náluk is gyártva.
A K2 már akkor is egy baromi jó ötlet lehetett volna, már csak a Leo 2-eseikel egyívású hajtás miatt is. Már akkor is mindent is adtak volna a koreaiak neki. Mégis, csak arról szólt minden, hogy gyakorlatilag vadászkutyákkal végigkerestették a kontinenst használt A4-ekért, mert azok olcsók lettek volna (szerintük), és a saját ipari bázison megoldották volna a felújítást - meglévő technológiai alapon. Pedig ha csak abba gondoltak volna bele, hogyha le is húzzák a budin a meglévő license-eiket, és átállnak K2-re, akkor is ugyan azok a gyárak (Bumar-Labedy) csinálták volna, amelyek a Leo felújítgatásokat, csak új eszközökkel.
A németekre visszatérve:
Ha azt nézzük, hogy a PUMA kapacitásai rövidesen felszabadulnak, valamint lassan elkészül a BW A7V-i is, akkor azt mondanám, hogy akár csak a lengyel ipar minimális bevonásával is, megoldható lett volna ebben a tempóban való szállítás Leopardból is, csak akkor időben kellett volna dönteni.
Ne feledjük az új testek Görögországban készülnek - persze tudnának otthon is, de minek, ha olcsóbban megvan a görögöktől. Tehát szerintem lettek volna szabad kapacitások - legalább is annyi biztosan, hogy akár a lengyel beszállítók bevonásával ezt a tempót hozzák.
Már ha annak idején lett volna valós igény. De nem volt. Fogtechnika volt. És ez szerintem rá is nyomta a bélyegét a lengyel-német viszonyra harckocsibeszerzés/felújítás terén.
Pedig, szerintem egyértelmű, hogy ha befut a KMW-hez egy 500db-os megrendelés, akkor ott azért mindent megtettek volna az időben történő szállításhoz.
Nem, mert leépítettek minden kapacitást. Lehet évi 100 Leopard 2-t gyártani, mert nem egy olyan bonyolult dolog, hogy ne menne, csak ha évi 20db-ra vagy berendezkedve akkor csak 20 tudsz gyártani.Inkább úgy mondanám, hogy egy 450-550db-os megrendelést azért tudtak volna olyan tempóban teljesíteni, ahogy a koreaiak, Ugyebár az első 180 harckocsit koreai is csak 2025-ig ígéri. Azaz éves szinten 45db-ról beszélünk. Persze a koreaiknak megvolt az az előnye, hogy volt készen egy nagyobb tétel, de azért a lengyelek is kerülgetnek már mindenkit vagy 2015-16 óta. Ha akkor elszánják magukat, lehet, hogy mostanra full Leopard 2-es (vagy éppen K2-es) flottával rendelkeznek. Pedig volt nekik minden ajánlgatva, de nekik egyik sem volt elég jó. Kevés pénzért kellett volna nekik MINDEN IS, meg még náluk is gyártva.
A K2 már akkor is egy baromi jó ötlet lehetett volna, már csak a Leo 2-eseikel egyívású hajtás miatt is. Már akkor is mindent is adtak volna a koreaiak neki. Mégis, csak arról szólt minden, hogy gyakorlatilag vadászkutyákkal végigkerestették a kontinenst használt A4-ekért, mert azok olcsók lettek volna (szerintük), és a saját ipari bázison megoldották volna a felújítást - meglévő technológiai alapon. Pedig ha csak abba gondoltak volna bele, hogyha le is húzzák a budin a meglévő license-eiket, és átállnak K2-re, akkor is ugyan azok a gyárak (Bumar-Labedy) csinálták volna, amelyek a Leo felújítgatásokat, csak új eszközökkel.
A németekre visszatérve:
Ha azt nézzük, hogy a PUMA kapacitásai rövidesen felszabadulnak, valamint lassan elkészül a BW A7V-i is, akkor azt mondanám, hogy akár csak a lengyel ipar minimális bevonásával is, megoldható lett volna ebben a tempóban való szállítás Leopardból is, csak akkor időben kellett volna dönteni.
Ne feledjük az új testek Görögországban készülnek - persze tudnának otthon is, de minek, ha olcsóbban megvan a görögöktől. Tehát szerintem lettek volna szabad kapacitások - legalább is annyi biztosan, hogy akár a lengyel beszállítók bevonásával ezt a tempót hozzák.
Már ha annak idején lett volna valós igény. De nem volt. Fogtechnika volt. És ez szerintem rá is nyomta a bélyegét a lengyel-német viszonyra harckocsibeszerzés/felújítás terén.
Pedig, szerintem egyértelmű, hogy ha befut a KMW-hez egy 500db-os megrendelés, akkor ott azért mindent megtettek volna az időben történő szállításhoz.
Az a helyzet, hogy a KMW-nek és úgy en bloc az egész német hadiiparnak a hátsó lábára kellene végre ágaskodnia, mert éppen azon a határon vannak, amikor a koreaiak kiéneklik a sajtot a szájukból. Az az igazság, hogy a lengyel giga megrendelés után én egy lyukas garast nem adnék az új norvég Leopardnak. Vagy pedig ott valami nagyon brutálisat kell villantani egyéb diplomáciai csatornákon, hogy ne Korea vigye el a bizniszt. (a csehszlovákok más tészta, de ott nagyobb nyomást tudnak kifejteni EU-s szinten)A mostani 44 még semmit sem csúszik, mert 23-tól ígérték a szállítást.
25-ig jön papíron a miénk, utána nincs új rendelés. Tárgyalás alatt 44-44 Csehszlovák meg ugyanennyire pályáztak a norvegoknál.
Ezt nemm lehet 1-2 nap alatt megoldani, olcsóbb és gyorsabb volt új gyárat venni, mint egy új gyártósort üzembehelyezni...Az a helyzet, hogy a KMW-nek és úgy en bloc az egész német hadiiparnak a hátsó lábára kellene végre ágaskodnia, mert éppen azon a határon vannak, amikor a koreaiak kiéneklik a sajtot a szájukból. Az az igazság, hogy a lengyel giga megrendelés után én egy lyukas garast nem adnék az új norvég Leopardnak. Vagy pedig ott valami nagyon brutálisat kell villantani egyéb diplomáciai csatornákon, hogy ne Korea vigye el a bizniszt. (a csehszlovákok más tészta, de ott nagyobb nyomást tudnak kifejteni EU-s szinten)
Azzal, hogy a norvégok már a K9-esre lecsaptak, és a befutó giga lengyel megrendelés pedig egy gyártói kapacitás ugrást jelent. Most azt mondanám, hogy annyit fognak tudni nyomni az árakon a koreaiak, hogy a németek lesz0phatják magukat akkor sem fognak tudni jobb ajánlatot adni. Mert, hiába fasz@ tank az A7+, azonban ha annak mondjuk 60-70%-áért K2-t kapnak, akkor nincs miről beszélni. Márpedig különben is olcsóbb volt a K2, de ha megugornak egy kapacitásbővülést, akkor az olyan szinten lenyomja a költség oldalt, hogy lazán összehozhatnak egy 30%-os különbséget.
(Ez csak kombináció a részemről, de azért ez egy igen valószínű forgatókönyv.)
KMW+RM+ELVO+BUMAR-Labedy+egyéb lengyel beszállítók?Dehogy tudtak volna.
A lengyel beszállítók bevonása jelenleg is 3-4 (de inkább 5) év. Viszont a koreaiak otthoni kapacitásai sokkal nagyobbak a németnél.KMW+RM+ELVO+BUMAR-Labedy+egyéb lengyel beszállítók?
Ennyi harckocsira már bőven be lehet vezetni a 2., 3. műszakot.
Ok, de mennyivel bonyolultabb, mint a PUMA? Annak meg egyelőre nincs LOT 2-es megrendeleése se, vagy csak olyan mennyiségben, amit a 2 gyártó 1,5 év alatt kitol.Nem, mert leépítettek minden kapacitást. Lehet évi 100 Leopard 2-t gyártani, mert nem egy olyan bonyolult dolog, hogy ne menne, csak ha évi 20db-ra vagy berendezkedve akkor csak 20 tudsz gyártani.
Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.Ok, de mennyivel bonyolultabb, mint a PUMA? Annak meg egyelőre nincs LOT 2-es megrendeleése se, vagy csak olyan mennyiségben, amit a 2 gyártó 1,5 év alatt kitol.
Én arról beszélek, hogyha 2016-ban indítják el az ügyet. Vegyük csak a csövet. Ugyebár az L/44-re nemcsak license-t vettek a lengyelek, de már gyártják is.A lengyel beszállítók bevonása jelenleg is 3-4 (de inkább 5) év. Viszont a koreaiak otthoni kapacitásai sokkal nagyobbak a németnél.
Konkrétan az acél is elég nagy probléma jelenleg az ukrán és orosz termelés kiesésével.Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
de csak az a hely kínaNem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
Mariupolban volt európa egyik hanem a legnagyobb acélműve... csak ekkor a baj.Konkrétan az acél is elég nagy probléma jelenleg az ukrán és orosz termelés kiesésével.
Jelenleg persze, hogy nincs - legalább is Európában. Mondom 2016-ról írok.Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
Hülyék lennének ladni. 2016-ban a kutya se gondolta, hogy ekkora kereslet lesz a haditechnikára.Jelenleg persze, hogy nincs - legalább is Európában. Mondom 2016-ról írok.
De miből tellett volna akár a koreaiaktól is elhozni a páncél minőségű acélt. Ha a K2-nek tudnak elég acélt gyártani, akkor a németeknek is ment volna.