KMW+RM+ELVO+BUMAR-Labedy+egyéb lengyel beszállítók?Dehogy tudtak volna.
Ennyi harckocsira már bőven be lehet vezetni a 2., 3. műszakot.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
KMW+RM+ELVO+BUMAR-Labedy+egyéb lengyel beszállítók?Dehogy tudtak volna.
A lengyel beszállítók bevonása jelenleg is 3-4 (de inkább 5) év. Viszont a koreaiak otthoni kapacitásai sokkal nagyobbak a németnél.KMW+RM+ELVO+BUMAR-Labedy+egyéb lengyel beszállítók?
Ennyi harckocsira már bőven be lehet vezetni a 2., 3. műszakot.
Ok, de mennyivel bonyolultabb, mint a PUMA? Annak meg egyelőre nincs LOT 2-es megrendeleése se, vagy csak olyan mennyiségben, amit a 2 gyártó 1,5 év alatt kitol.Nem, mert leépítettek minden kapacitást. Lehet évi 100 Leopard 2-t gyártani, mert nem egy olyan bonyolult dolog, hogy ne menne, csak ha évi 20db-ra vagy berendezkedve akkor csak 20 tudsz gyártani.
Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.Ok, de mennyivel bonyolultabb, mint a PUMA? Annak meg egyelőre nincs LOT 2-es megrendeleése se, vagy csak olyan mennyiségben, amit a 2 gyártó 1,5 év alatt kitol.
Én arról beszélek, hogyha 2016-ban indítják el az ügyet. Vegyük csak a csövet. Ugyebár az L/44-re nemcsak license-t vettek a lengyelek, de már gyártják is.A lengyel beszállítók bevonása jelenleg is 3-4 (de inkább 5) év. Viszont a koreaiak otthoni kapacitásai sokkal nagyobbak a németnél.
Konkrétan az acél is elég nagy probléma jelenleg az ukrán és orosz termelés kiesésével.Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
de csak az a hely kínaNem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
Mariupolban volt európa egyik hanem a legnagyobb acélműve... csak ekkor a baj.Konkrétan az acél is elég nagy probléma jelenleg az ukrán és orosz termelés kiesésével.
Jelenleg persze, hogy nincs - legalább is Európában. Mondom 2016-ról írok.Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
Hülyék lennének ladni. 2016-ban a kutya se gondolta, hogy ekkora kereslet lesz a haditechnikára.Jelenleg persze, hogy nincs - legalább is Európában. Mondom 2016-ról írok.
De miből tellett volna akár a koreaiaktól is elhozni a páncél minőségű acélt. Ha a K2-nek tudnak elég acélt gyártani, akkor a németeknek is ment volna.
Lengyel részről a 600-800 tank igény már jóval hamarabb (de 2014-től biztosan) előállt. Mindenki tisztában volt vele, hogy a 11 zl. nem fog a naplementébe a világ végezetéig ellovagolni röhejesen modernizált T-72-essel, meg alkatrészhiányos, kanibalizálós Twardyval. Ráadásul ők az amerikai mintájú 52 hk. -s zászlóaljakban hisznek.Hülyék lennének ladni. 2016-ban a kutya se gondolta, hogy ekkora kereslet lesz a haditechnikára.
A németek nem akarnak a lengyelekkel közösködni.Lengyel részről a 600-800 tank igény már jóval hamarabb (de 2014-től biztosan) előállt. Mindenki tisztában volt vele, hogy a 11 zl. nem fog a naplementébe a világ végezetéig ellovagolni röhejesen modernizált T-72-essel, meg alkatrészhiányos, kanibalizálós Twardyval. Ráadásul ők az amerikai mintájú 52 hk. -s zászlóaljakban hisznek.
Az egy dolog, de az időtávot nagymértékben kitolták volna 2030 utánig terveztek a T-72 alapú cuccokkal és ezen az változtatott csak, hogy a fél állományukat átadták az ukránoknak. (hamarason meg az egészet)Lengyel részről a 600-800 tank igény már jóval hamarabb (de 2014-től biztosan) előállt. Mindenki tisztában volt vele, hogy a 11 zl. nem fog a naplementébe a világ végezetéig ellovagolni röhejesen modernizált T-72-essel, meg alkatrészhiányos, kanibalizálós Twardyval. Ráadásul ők az amerikai mintájú 52 hk. -s zászlóaljakban hisznek.
Az acél a legkevésbé probléma. A kohászatban olyan kapacitások vannak, amihez képest a harckocsi gyártáshoz szükséges mennyiség nem nagy tétel.Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
Egy példa volt az acél.Az acél a legkevésbé probléma. A kohászatban olyan kapacitások vannak, amihez képest a harckocsi gyártáshoz szükséges mennyiség nem nagy tétel.
Egy modern durvalemez hengermű kapacitása évi 500-600 ezer tonna. Ha hatvan tonnával számolok, akkor egy év alatt legyárt 10 000 harckocsihoz elegendő acélt.
Csak viszonyításként az EU acélgyártó kapacitása kb. 150 millió tonna / év.
Nem ez a szűk keresztmetszet.
A KMW amúgy emlegeti az acélhiányt elég sokat.Egy példa volt az acél.
Már sokadjára írod ezt a török példát: egy magányos tankot kirakni álló helyzetben a domb/hegy tetéjére céltáblának az a harckocsi harcászat minden elvével szemben áll. Ha otthagyod egyedül álló helyzetben, gyalogsági fedezet nélkül akkor persze, hogy ez történik. De ebből messzemenő következtetést nem lehet/kell levonni, főleg nem a Leopard képességeire vonatkozóan. Ebből annyi következtetést lehet levonni, hogy a hk parancsnoka egy kretén volt.Az A4-es leó képességeit lehet nézni a törökök szíriai kalandjában... Arra képes
Szerintem felesleges energiát pazarolni a meggyőzésére minimum már tucatszor el lett ez mondva neki és másoknak is amikor a török példát hozták fel a Leo-2-l kapcsolatban, de semmi értelme ugyanúgy felhozzák példának most is.Már sokadjára írod ezt a török példát: egy magányos tankot kirakni álló helyzetben a domb/hegy tetéjére céltáblának az a harckocsi harcászat minden elvével szemben áll. Ha otthagyod egyedül álló helyzetben, gyalogsági fedezet nélkül akkor persze, hogy ez történik. De ebből messzemenő következtetést nem lehet/kell levonni, főleg nem a Leopard képességeire vonatkozóan. Ebből annyi következtetést lehet levonni, hogy a hk parancsnoka egy kretén volt.
Dehogy tudtak volna.
Hogyne ment volna. A Metka az elmúlt idôben nem csak a mi 44 db A7+ alvàzunkat gyàrtotta le, hanem 84 db alvàzat a BW-nek is, A7A1, A7V verziókhoz amit nem ax eredetiból oldottak meg.Nem, mert leépítettek minden kapacitást. Lehet évi 100 Leopard 2-t gyártani, mert nem egy olyan bonyolult dolog, hogy ne menne, csak ha évi 20db-ra vagy berendezkedve akkor csak 20 tudsz gyártani.
De nem egyik napról a másikra. Azt is evekkel előtte rendelték meg.Hogyne ment volna. A Metka az elmúlt idôben nem csak a mi 44 db A7+ alvàzunkat gyàrtotta le, hanem 84 db alvàzat a BW-nek is, A7A1, A7V verziókhoz amit nem ax eredetiból oldottak meg.