Leopard 2

Nem, mert leépítettek minden kapacitást. Lehet évi 100 Leopard 2-t gyártani, mert nem egy olyan bonyolult dolog, hogy ne menne, csak ha évi 20db-ra vagy berendezkedve akkor csak 20 tudsz gyártani.
Ok, de mennyivel bonyolultabb, mint a PUMA? Annak meg egyelőre nincs LOT 2-es megrendeleése se, vagy csak olyan mennyiségben, amit a 2 gyártó 1,5 év alatt kitol.
 
Ok, de mennyivel bonyolultabb, mint a PUMA? Annak meg egyelőre nincs LOT 2-es megrendeleése se, vagy csak olyan mennyiségben, amit a 2 gyártó 1,5 év alatt kitol.
Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
 
A lengyel beszállítók bevonása jelenleg is 3-4 (de inkább 5) év. Viszont a koreaiak otthoni kapacitásai sokkal nagyobbak a németnél.
Én arról beszélek, hogyha 2016-ban indítják el az ügyet. Vegyük csak a csövet. Ugyebár az L/44-re nemcsak license-t vettek a lengyelek, de már gyártják is.
Gondolom ha L/55-ös ágyú licensét átadják, akkor ugyan azokkal a gépekkel megoldják a saját harckocsik saját ágyúinak gyártását.
Most ugye a 100M kapcsán már megszondázták a gyártókat és azt mondták, olyan 2 év alatt fel tudnák pörgetni a termelést, csak hát ugye a BW is szarik a fejükre, meg annak idején a lengyelek is....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
Konkrétan az acél is elég nagy probléma jelenleg az ukrán és orosz termelés kiesésével.
 
Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
de csak az a hely kína
 
Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
Jelenleg persze, hogy nincs - legalább is Európában. Mondom 2016-ról írok.
De miből tellett volna akár a koreaiaktól is elhozni a páncél minőségű acélt. Ha a K2-nek tudnak elég acélt gyártani, akkor a németeknek is ment volna.
 
Jelenleg persze, hogy nincs - legalább is Európában. Mondom 2016-ról írok.
De miből tellett volna akár a koreaiaktól is elhozni a páncél minőségű acélt. Ha a K2-nek tudnak elég acélt gyártani, akkor a németeknek is ment volna.
Hülyék lennének ladni. 2016-ban a kutya se gondolta, hogy ekkora kereslet lesz a haditechnikára.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and Wilson
Hülyék lennének ladni. 2016-ban a kutya se gondolta, hogy ekkora kereslet lesz a haditechnikára.
Lengyel részről a 600-800 tank igény már jóval hamarabb (de 2014-től biztosan) előállt. Mindenki tisztában volt vele, hogy a 11 zl. nem fog a naplementébe a világ végezetéig ellovagolni röhejesen modernizált T-72-essel, meg alkatrészhiányos, kanibalizálós Twardyval. Ráadásul ők az amerikai mintájú 52 hk. -s zászlóaljakban hisznek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Lengyel részről a 600-800 tank igény már jóval hamarabb (de 2014-től biztosan) előállt. Mindenki tisztában volt vele, hogy a 11 zl. nem fog a naplementébe a világ végezetéig ellovagolni röhejesen modernizált T-72-essel, meg alkatrészhiányos, kanibalizálós Twardyval. Ráadásul ők az amerikai mintájú 52 hk. -s zászlóaljakban hisznek.
A németek nem akarnak a lengyelekkel közösködni.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Lengyel részről a 600-800 tank igény már jóval hamarabb (de 2014-től biztosan) előállt. Mindenki tisztában volt vele, hogy a 11 zl. nem fog a naplementébe a világ végezetéig ellovagolni röhejesen modernizált T-72-essel, meg alkatrészhiányos, kanibalizálós Twardyval. Ráadásul ők az amerikai mintájú 52 hk. -s zászlóaljakban hisznek.
Az egy dolog, de az időtávot nagymértékben kitolták volna 2030 utánig terveztek a T-72 alapú cuccokkal és ezen az változtatott csak, hogy a fél állományukat átadták az ukránoknak. (hamarason meg az egészet)
De tök feleslegesen agyalogsz 2016-on mivel 2022-van. A németek nem tudták az igényeket kielégíteni a lengyelek meg elmentek oda hol megkapták amit akartak. Mese vége.
 
Nem a bonyoluoltság a lényeg, hanem a termelésszervezés. Nincs olyan a világon sehol, hogy neked egyik napról a másikra dupla annyi acél kell, mert kétszer annyi tankot akarsz gyártani mint eddig. Nem fogsz találni olyan acélművet aki képes lenne akárcsak 1-2 éven belül szállítani.
Az acél a legkevésbé probléma. A kohászatban olyan kapacitások vannak, amihez képest a harckocsi gyártáshoz szükséges mennyiség nem nagy tétel.

Egy modern durvalemez hengermű kapacitása évi 500-600 ezer tonna. Ha hatvan tonnával számolok, akkor egy év alatt legyárt 10 000 harckocsihoz elegendő acélt.

Csak viszonyításként az EU acélgyártó kapacitása kb. 150 millió tonna / év.

Nem ez a szűk keresztmetszet.
 
Az acél a legkevésbé probléma. A kohászatban olyan kapacitások vannak, amihez képest a harckocsi gyártáshoz szükséges mennyiség nem nagy tétel.

Egy modern durvalemez hengermű kapacitása évi 500-600 ezer tonna. Ha hatvan tonnával számolok, akkor egy év alatt legyárt 10 000 harckocsihoz elegendő acélt.

Csak viszonyításként az EU acélgyártó kapacitása kb. 150 millió tonna / év.

Nem ez a szűk keresztmetszet.
Egy példa volt az acél.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66
Az A4-es leó képességeit lehet nézni a törökök szíriai kalandjában... Arra képes
Már sokadjára írod ezt a török példát: egy magányos tankot kirakni álló helyzetben a domb/hegy tetéjére céltáblának az a harckocsi harcászat minden elvével szemben áll. Ha otthagyod egyedül álló helyzetben, gyalogsági fedezet nélkül akkor persze, hogy ez történik. De ebből messzemenő következtetést nem lehet/kell levonni, főleg nem a Leopard képességeire vonatkozóan. Ebből annyi következtetést lehet levonni, hogy a hk parancsnoka egy kretén volt.
 
Már sokadjára írod ezt a török példát: egy magányos tankot kirakni álló helyzetben a domb/hegy tetéjére céltáblának az a harckocsi harcászat minden elvével szemben áll. Ha otthagyod egyedül álló helyzetben, gyalogsági fedezet nélkül akkor persze, hogy ez történik. De ebből messzemenő következtetést nem lehet/kell levonni, főleg nem a Leopard képességeire vonatkozóan. Ebből annyi következtetést lehet levonni, hogy a hk parancsnoka egy kretén volt.
Szerintem felesleges energiát pazarolni a meggyőzésére minimum már tucatszor el lett ez mondva neki és másoknak is amikor a török példát hozták fel a Leo-2-l kapcsolatban, de semmi értelme ugyanúgy felhozzák példának most is.
 
Dehogy tudtak volna.

Nem, mert leépítettek minden kapacitást. Lehet évi 100 Leopard 2-t gyártani, mert nem egy olyan bonyolult dolog, hogy ne menne, csak ha évi 20db-ra vagy berendezkedve akkor csak 20 tudsz gyártani.
Hogyne ment volna. A Metka az elmúlt idôben nem csak a mi 44 db A7+ alvàzunkat gyàrtotta le, hanem 84 db alvàzat a BW-nek is, A7A1, A7V verziókhoz amit nem ax eredetiból oldottak meg.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and cirqle
Hogyne ment volna. A Metka az elmúlt idôben nem csak a mi 44 db A7+ alvàzunkat gyàrtotta le, hanem 84 db alvàzat a BW-nek is, A7A1, A7V verziókhoz amit nem ax eredetiból oldottak meg.
De nem egyik napról a másikra. Azt is evekkel előtte rendelték meg.