[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Nehezen tudom elképzelni, hogy a Lynx olcsóbb legyen mint a Boxer.

De ebből az az időrend rajzolódik ki nekem, hogy megvettük a Lynx-et először majd ezután terveztünk Boxert vásárolni, hogy addig se BTR-el szerencsétlenkedjünk, csak a Boxer drága volt és hagytuk az egészet.
Az összköltség, vagyis a boxer nagyon drága volt a lynx mellett.
A boxer úgy volt, hogy vegyünk valami láncost (még nincs eldöntve milyet) és addig se a BTR-el szerencsétlenkedjünk.
 
Amiben qrvára tévedsz.Akármilyen hülyén hangzik,valójában a kerekesek túlélőképessége,sérülésállósága jobb.Mert ugyan könnyebben sérül,de egy jobb 6x6/8x8as harcjármű futóműsérülése nem okoz azonnali mozgásképtelenséget,láncosnál meg igen.Könnyebb és gyorsabb a javitás,kisebb a karbantartás igénye,könnyebb a müszaki mentése.
Még mindig nem fogod fel,hogy nem egy harcjárművet mozgatnak a hadszintéren,hanem csapatokat.Továbbá azt sem,hogy a harcászati igényeket felülirja a hadműveleti igény-de úgy,hogy közben ki kell elégiteni a harcászati igényeket is.DE a harcászati igény függ a hadműveleti tér és az erőforrások lehetőségeitől.Nincs olyan,hogy mindenkinek mindenkor ideális hadszervezet.Az adott tér,idő és erőforráslehetőségek kényszeritette kompromisszum az adott helyre és időszakra kialakitható leginkább a feladatnak megfelelő hadszervezet,felszerelés.
Vagyis,qrvára lebutitva nézegetsz egy rohadtkomplex problémát.

Te soha nem voltál gondolom láncos harcjárműben, annak alkalmazása közben. Mert akkor tudhatnád, hogy egy gumikerekes kerékcseréje terepen tovább tart, mint néhány lánctag cseréje. Vagy a láncba történő visszaléptetés, ha esetleg a láncos kilép a láncból, ha az alapban laza, mert a vezető esetleg előzőleg nem ellenőrizte a láncfeszességet.
Láncossal elmész aszfaltozott úton is, terepen bármikor, bárhol. Gumikerekessel, úton rendben, de csak nyáron mész el sok terepen. Különben ott ragadsz vele az úton. Láttam élőben BMP vs PSZH versenyt terepen. A BMP motorja erősebb, de a PSZH súlyban fele talán a másiknak. Tehát gyakorlatilag jól kijött a különbség a BMP javára. Pillanatok alatt le és ott hagyta a PSZH-t.
 
Te soha nem voltál gondolom láncos harcjárműben, annak alkalmazása közben. Mert akkor tudhatnád, hogy egy gumikerekes kerékcseréje terepen tovább tart, mint néhány lánctag cseréje. Vagy a láncba történő visszaléptetés, ha esetleg a láncos kilép a láncból, ha az alapban laza, mert a vezető esetleg előzőleg nem ellenőrizte a láncfeszességet.
Láncossal elmész aszfaltozott úton is, terepen bármikor, bárhol. Gumikerekessel, úton rendben, de csak nyáron mész el sok terepen. Különben ott ragadsz vele az úton. Láttam élőben BMP vs PSZH versenyt terepen. A BMP motorja erősebb, de a PSZH súlyban fele talán a másiknak. Tehát gyakorlatilag jól kijött a különbség a BMP javára. Pillanatok alatt le és ott hagyta a PSZH-t.
Látni láttam,vezetni nem vezettem.Ugyanakkor a PSZH egy 4x4es jármű volt,nem 8x8as.PSZH a kerékképlete miatt azonnal elvesztette a mozgásképességét,akár egy láncos.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

nem állásfoglalásként szántam
Magyarországon talán 10 éve nem volt olyan hó, ami számottevő fennakadást okozott volna közlekedésben...többnyire semmilyen hó sincs, ami pár napnál tovább megmaradna...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

nem állásfoglalásként szántam
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A láncos harcászati mozgékonysága,terepjáró képessége jobb.De egy jol megkonstruált kerekes azért jelentősen nem marad el.És a terepjáró képesség egy szempont.Ven még mellette pár másik is.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

nem állásfoglalásként szántam
Ez is láncos. ;) Hóláncos... :D
Magyarországon talán 10 éve nem volt olyan hó, ami számottevő fennakadást okozott volna közlekedésben...többnyire semmilyen hó sincs, ami pár napnál tovább megmaradna...
Ebből ne induljunk azért ki. Vagyis ne a hóhiány legyen a döntő. Inkább maradjunk annyiban, hogy a lánctalpasnak meg a gumikerekesnek megvan a maga létjogosultsága, kell mindkettő.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A láncos harcászati mozgékonysága,terepjáró képessége jobb.De egy jol megkonstruált kerekes azért jelentősen nem marad el.És a terepjáró képesség egy szempont.Ven még mellette pár másik is.
Ja pl a sérülésállóság. Ha emellett felrobban egy 60mm aknavető gránát, akkor gyakorlatilag mozgáskeptelen lesz, a lancosról meg lejön a festék...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A láncos harcászati mozgékonysága,terepjáró képessége jobb.De egy jol megkonstruált kerekes azért jelentősen nem marad el.És a terepjáró képesség egy szempont.Ven még mellette pár másik is.
Szerintem,ezt a havas példát engedjétek el erősen. … Mo.-n a sár nagyobb gond már régóta. Sok hasonló területünk van,mint amit az Ukrán fronton látsz! Szerintem messze nekem van a legnagyobb gyakorlati tapasztalatom ebben a témában. Egy 8x8 sosem fog felérni egy láncoshoz! Mindkettő kell más feladatra ésszel használva. Az adott haderő összfegyvernemi hosszútávú stratégiája határozza meg az összetételt. Fölösleges ezen vitatkozni nyer a láncos terepen . Javítás részére kitérve az adott csapat felkészultségétől függ mennyi idő a javítás, na meg persze a sérülés típusa mértéke. Amit én láttam gyakorlatban egy picivel könyebb a kerekest javítani valóban, ezt el kell ismerni. Láncos nagyobb rutint és ügyességet kíván és sokszor külön technikai járművet daruval!
 
Amúgy a legelső körben boxer volt tervezve amíg a lynx elkeszül, és ez adta volna a közepes dandárt a későbbiekben. Egy dolog akadályozta ezt meg, az ára.
Figyelj Krisss, ha Lynxet megengedhettük magunknak, szvsz a Boxer is ment volna pénzügyileg. Egyetlen dolog szólhatott ellene, a KMW nem akart összeszerelősort adni.
 
Figyelj Krisss, ha Lynxet megengedhettük magunknak, szvsz a Boxer is ment volna pénzügyileg. Egyetlen dolog szólhatott ellene, a KMW nem akart összeszerelősort adni.
Arra célzott, hogy a kettő együtt nem ment volna pénzügyileg. ( Illetve a sok más mellett).
Mivel láncos technika nem volt, illetve a nehezdandárba az kell, ezért logikus döntés volt.
Másrészt állítólag messze a BTR-ek vannak a legjobb állapotban a régi szovjet technikából
 
Szerintem,ezt a havas példát engedjétek el erősen. … Mo.-n a sár nagyobb gond már régóta. Sok hasonló területünk van,mint amit az Ukrán fronton látsz! Szerintem messze nekem van a legnagyobb gyakorlati tapasztalatom ebben a témában. Egy 8x8 sosem fog felérni egy láncoshoz! Mindkettő kell más feladatra ésszel használva. Az adott haderő összfegyvernemi hosszútávú stratégiája határozza meg az összetételt. Fölösleges ezen vitatkozni nyer a láncos terepen . Javítás részére kitérve az adott csapat felkészultségétől függ mennyi idő a javítás, na meg persze a sérülés típusa mértéke. Amit én láttam gyakorlatban egy picivel könyebb a kerekest javítani valóban, ezt el kell ismerni. Láncos nagyobb rutint és ügyességet kíván és sokszor külön technikai járművet daruval!
Pontosan ezt irtam.Láncos mindig is jóbb terepes lesz.De egy jol konstruált 8x8 azért olyan hű de sokkal nem marad el.És a többi,a vonzatok azok,amik számunkra fontosak.Az IDF sem habókbol vált át az eddigi tisztán (lényegében,bár nem teljesen) láncos technikárol a vegyes,láncos +kerekes masinákra.
 
Pontosan ezt irtam.Láncos mindig is jóbb terepes lesz.De egy jol konstruált 8x8 azért olyan hű de sokkal nem marad el.És a többi,a vonzatok azok,amik számunkra fontosak.Az IDF sem habókbol vált át az eddigi tisztán (lényegében,bár nem teljesen) láncos technikárol a vegyes,láncos +kerekes masinákra.
Nagyon elmarad terepképességekben,ahogy írtam neked hasonlóra gondolj,mint Ukrajnában! Az ország 50% ilyen talaj. Amikor több gép vonul egymás után pl.: 8x8 a harmadik konkrétan lefogja a konvojt már nem tud haladni! Honvédelemben gondolkodunk nekünk erre a talajra kell készülni Boszniában a hegyes terepen szintén erősen buta a kerekes sorolhatnék neked még jó pár helyet. IDF-t ne keverd ide,mert ott is voltam elég sokszor hát ott frankó a talaj hozzánk képest ott beragadni tudomány! Nálunk nagyon egyszerű főleg októbertől- májusig. A láncos terepejáróképssége, túlélőképessége egyszerűen jobb! Kerekes olcsóbb könnyebben javítható ennyi.
 
Figyelj Krisss, ha Lynxet megengedhettük magunknak, szvsz a Boxer is ment volna pénzügyileg. Egyetlen dolog szólhatott ellene, a KMW nem akart összeszerelősort adni.
Ez nem így működik. Vehetnénk mi hordozót is a Balatonra, csak akkor ne akarj állami egészségügyet még olyat se mint a mostani.