[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 161
130 457
113
Nehezen tudom elképzelni, hogy a Lynx olcsóbb legyen mint a Boxer.

De ebből az az időrend rajzolódik ki nekem, hogy megvettük a Lynx-et először majd ezután terveztünk Boxert vásárolni, hogy addig se BTR-el szerencsétlenkedjünk, csak a Boxer drága volt és hagytuk az egészet.
Az összköltség, vagyis a boxer nagyon drága volt a lynx mellett.
A boxer úgy volt, hogy vegyünk valami láncost (még nincs eldöntve milyet) és addig se a BTR-el szerencsétlenkedjünk.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 829
113
Amiben qrvára tévedsz.Akármilyen hülyén hangzik,valójában a kerekesek túlélőképessége,sérülésállósága jobb.Mert ugyan könnyebben sérül,de egy jobb 6x6/8x8as harcjármű futóműsérülése nem okoz azonnali mozgásképtelenséget,láncosnál meg igen.Könnyebb és gyorsabb a javitás,kisebb a karbantartás igénye,könnyebb a müszaki mentése.
Még mindig nem fogod fel,hogy nem egy harcjárművet mozgatnak a hadszintéren,hanem csapatokat.Továbbá azt sem,hogy a harcászati igényeket felülirja a hadműveleti igény-de úgy,hogy közben ki kell elégiteni a harcászati igényeket is.DE a harcászati igény függ a hadműveleti tér és az erőforrások lehetőségeitől.Nincs olyan,hogy mindenkinek mindenkor ideális hadszervezet.Az adott tér,idő és erőforráslehetőségek kényszeritette kompromisszum az adott helyre és időszakra kialakitható leginkább a feladatnak megfelelő hadszervezet,felszerelés.
Vagyis,qrvára lebutitva nézegetsz egy rohadtkomplex problémát.

Te soha nem voltál gondolom láncos harcjárműben, annak alkalmazása közben. Mert akkor tudhatnád, hogy egy gumikerekes kerékcseréje terepen tovább tart, mint néhány lánctag cseréje. Vagy a láncba történő visszaléptetés, ha esetleg a láncos kilép a láncból, ha az alapban laza, mert a vezető esetleg előzőleg nem ellenőrizte a láncfeszességet.
Láncossal elmész aszfaltozott úton is, terepen bármikor, bárhol. Gumikerekessel, úton rendben, de csak nyáron mész el sok terepen. Különben ott ragadsz vele az úton. Láttam élőben BMP vs PSZH versenyt terepen. A BMP motorja erősebb, de a PSZH súlyban fele talán a másiknak. Tehát gyakorlatilag jól kijött a különbség a BMP javára. Pillanatok alatt le és ott hagyta a PSZH-t.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 554
113
Te soha nem voltál gondolom láncos harcjárműben, annak alkalmazása közben. Mert akkor tudhatnád, hogy egy gumikerekes kerékcseréje terepen tovább tart, mint néhány lánctag cseréje. Vagy a láncba történő visszaléptetés, ha esetleg a láncos kilép a láncból, ha az alapban laza, mert a vezető esetleg előzőleg nem ellenőrizte a láncfeszességet.
Láncossal elmész aszfaltozott úton is, terepen bármikor, bárhol. Gumikerekessel, úton rendben, de csak nyáron mész el sok terepen. Különben ott ragadsz vele az úton. Láttam élőben BMP vs PSZH versenyt terepen. A BMP motorja erősebb, de a PSZH súlyban fele talán a másiknak. Tehát gyakorlatilag jól kijött a különbség a BMP javára. Pillanatok alatt le és ott hagyta a PSZH-t.
Látni láttam,vezetni nem vezettem.Ugyanakkor a PSZH egy 4x4es jármű volt,nem 8x8as.PSZH a kerékképlete miatt azonnal elvesztette a mozgásképességét,akár egy láncos.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 980
35 179
113
Ez is láncos. ;) Hóláncos... :D
Magyarországon talán 10 éve nem volt olyan hó, ami számottevő fennakadást okozott volna közlekedésben...többnyire semmilyen hó sincs, ami pár napnál tovább megmaradna...
Ebből ne induljunk azért ki. Vagyis ne a hóhiány legyen a döntő. Inkább maradjunk annyiban, hogy a lánctalpasnak meg a gumikerekesnek megvan a maga létjogosultsága, kell mindkettő.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 507
113
A láncos harcászati mozgékonysága,terepjáró képessége jobb.De egy jol megkonstruált kerekes azért jelentősen nem marad el.És a terepjáró képesség egy szempont.Ven még mellette pár másik is.
Ja pl a sérülésállóság. Ha emellett felrobban egy 60mm aknavető gránát, akkor gyakorlatilag mozgáskeptelen lesz, a lancosról meg lejön a festék...
 

subsonic

Well-Known Member
2016. január 13.
536
1 066
93
A láncos harcászati mozgékonysága,terepjáró képessége jobb.De egy jol megkonstruált kerekes azért jelentősen nem marad el.És a terepjáró képesség egy szempont.Ven még mellette pár másik is.
Szerintem,ezt a havas példát engedjétek el erősen. … Mo.-n a sár nagyobb gond már régóta. Sok hasonló területünk van,mint amit az Ukrán fronton látsz! Szerintem messze nekem van a legnagyobb gyakorlati tapasztalatom ebben a témában. Egy 8x8 sosem fog felérni egy láncoshoz! Mindkettő kell más feladatra ésszel használva. Az adott haderő összfegyvernemi hosszútávú stratégiája határozza meg az összetételt. Fölösleges ezen vitatkozni nyer a láncos terepen . Javítás részére kitérve az adott csapat felkészultségétől függ mennyi idő a javítás, na meg persze a sérülés típusa mértéke. Amit én láttam gyakorlatban egy picivel könyebb a kerekest javítani valóban, ezt el kell ismerni. Láncos nagyobb rutint és ügyességet kíván és sokszor külön technikai járművet daruval!
 

Agresszív Sügér

Well-Known Member
2020. december 8.
428
2 162
93
Amúgy a legelső körben boxer volt tervezve amíg a lynx elkeszül, és ez adta volna a közepes dandárt a későbbiekben. Egy dolog akadályozta ezt meg, az ára.
Figyelj Krisss, ha Lynxet megengedhettük magunknak, szvsz a Boxer is ment volna pénzügyileg. Egyetlen dolog szólhatott ellene, a KMW nem akart összeszerelősort adni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Figyelj Krisss, ha Lynxet megengedhettük magunknak, szvsz a Boxer is ment volna pénzügyileg. Egyetlen dolog szólhatott ellene, a KMW nem akart összeszerelősort adni.
Arra célzott, hogy a kettő együtt nem ment volna pénzügyileg. ( Illetve a sok más mellett).
Mivel láncos technika nem volt, illetve a nehezdandárba az kell, ezért logikus döntés volt.
Másrészt állítólag messze a BTR-ek vannak a legjobb állapotban a régi szovjet technikából
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 554
113
Szerintem,ezt a havas példát engedjétek el erősen. … Mo.-n a sár nagyobb gond már régóta. Sok hasonló területünk van,mint amit az Ukrán fronton látsz! Szerintem messze nekem van a legnagyobb gyakorlati tapasztalatom ebben a témában. Egy 8x8 sosem fog felérni egy láncoshoz! Mindkettő kell más feladatra ésszel használva. Az adott haderő összfegyvernemi hosszútávú stratégiája határozza meg az összetételt. Fölösleges ezen vitatkozni nyer a láncos terepen . Javítás részére kitérve az adott csapat felkészultségétől függ mennyi idő a javítás, na meg persze a sérülés típusa mértéke. Amit én láttam gyakorlatban egy picivel könyebb a kerekest javítani valóban, ezt el kell ismerni. Láncos nagyobb rutint és ügyességet kíván és sokszor külön technikai járművet daruval!
Pontosan ezt irtam.Láncos mindig is jóbb terepes lesz.De egy jol konstruált 8x8 azért olyan hű de sokkal nem marad el.És a többi,a vonzatok azok,amik számunkra fontosak.Az IDF sem habókbol vált át az eddigi tisztán (lényegében,bár nem teljesen) láncos technikárol a vegyes,láncos +kerekes masinákra.
 

subsonic

Well-Known Member
2016. január 13.
536
1 066
93
Pontosan ezt irtam.Láncos mindig is jóbb terepes lesz.De egy jol konstruált 8x8 azért olyan hű de sokkal nem marad el.És a többi,a vonzatok azok,amik számunkra fontosak.Az IDF sem habókbol vált át az eddigi tisztán (lényegében,bár nem teljesen) láncos technikárol a vegyes,láncos +kerekes masinákra.
Nagyon elmarad terepképességekben,ahogy írtam neked hasonlóra gondolj,mint Ukrajnában! Az ország 50% ilyen talaj. Amikor több gép vonul egymás után pl.: 8x8 a harmadik konkrétan lefogja a konvojt már nem tud haladni! Honvédelemben gondolkodunk nekünk erre a talajra kell készülni Boszniában a hegyes terepen szintén erősen buta a kerekes sorolhatnék neked még jó pár helyet. IDF-t ne keverd ide,mert ott is voltam elég sokszor hát ott frankó a talaj hozzánk képest ott beragadni tudomány! Nálunk nagyon egyszerű főleg októbertől- májusig. A láncos terepejáróképssége, túlélőképessége egyszerűen jobb! Kerekes olcsóbb könnyebben javítható ennyi.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 507
113
Figyelj Krisss, ha Lynxet megengedhettük magunknak, szvsz a Boxer is ment volna pénzügyileg. Egyetlen dolog szólhatott ellene, a KMW nem akart összeszerelősort adni.
Ez nem így működik. Vehetnénk mi hordozót is a Balatonra, csak akkor ne akarj állami egészségügyet még olyat se mint a mostani.