Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 338
13 761
113
bőven a tájmlájn előtt a PD-8as. Idén meglesznek az engedélyei, és az első párt le is szállítják a Szuhojnak. Jövőre már 20 új Szuperjet fog épülni. Szakemberhiány van, de valamiben megegyeztek a permi műszaki egyetemmel.
Dolgoztam ilyen egyetemi gyakorlóhelyként szolgáló hangárban - motiváltak és szeretik csinálni, ráadásul kapnak értékes szakmai gyakorlatot, ami repiparban elképesztően fontos, mert gyakorlat nélkül nagyon szar kezdeni.
A B1 jogosításhoz az itt lehúzott idő beszámít, szóval éveket spórolsz meg vele (5 év kell), a cég pedig kap egy nem pecsétes munkást, aki a munkák javát egy papíros emberrel el tudja végezni.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 894
30 651
113
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 849
81 359
113
A nepáli Yeti Airlines légitársaság ATR 72-es repülőgépének lezuhanása következtében 72(68+4) ember vesztette életét, köztük külföldi állampolgárok.

SSfnk00OvCw.jpg

T7r2fzezL_I.jpg
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 997
14 048
113

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
693
1 718
93
Az egyik utas épp live streamelt..


Úgy tűnik mintha túl döntötte volna a pilóta gépet, és az alacsony magasság miatt egy pillanat alatt a földbe csapódott.
Na ez durva, talán ez az első ilyen jellegű fölvétel ami készült, vagy legalábbis ami nagy nyilvánosságra került a történelem során, bár állítólag a Germanwingsnél is készült ilyen csak gondosan elrejtették a hatóságok.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 414
3 697
113
Úgy tűnik mintha túl döntötte volna a pilóta gépet, és az alacsony magasság miatt egy pillanat alatt a földbe csapódott.

Ez nem túl döntés, ez kezdődő dugóhúzó (asszimetrikus átesés). Láthatóan nagyon nagy az állásszög, kicsi a sebesség.
Az, hogy miért kerültek ebbe az alacsony sebességű, nagy állásszögű állapotba, az a kérdés.
(hajtómű leállás és/vagy pilótahiba lesz szerintem így ennyi információ alapján)
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 997
14 048
113
Ez nem túl döntés, ez kezdődő dugóhúzó (asszimetrikus átesés). Láthatóan nagyon nagy az állásszög, kicsi a sebesség.
Az, hogy miért kerültek ebbe az alacsony sebességű, nagy állásszögű állapotba, az a kérdés.
(hajtómű leállás és/vagy pilótahiba lesz szerintem így ennyi információ alapján)
Gyanús, hogy pilóta hiba...
És ugye ez Nepál, Himalája.

A lezuhant járat pilótája nem számolt be "semmi kellemetlenről", amikor a gép a repülőtérhez közeledett - mondta a szóvivő.

Anup Joshi elmondta, hogy "a hegyek tiszták voltak, és a látási viszonyok jók", hozzátette, enyhe szél fúj, és "nincs probléma az időjárással".

A pilóta a kijelölt 3-as kifutópályáról az 1-es kifutópályára való váltást kérte, amit a repülőtér jóváhagyott – mondta Joshi úr.

"Mindkét kifutópályáról tudtunk működni. A gépet leszállássát engedélyezték."

Megvan a fekete doboz, és a hang rögzítő is.

 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
776
1 919
93
Lehet feltámad a propfan meghajtás? Hiába, a költségek hajtják igazán a fejlődést. Felértékelődött a hatásfok. Lehet hasonló lesz, mint pl. a hajózásban (ahol átálltak a lassú menetre és nem számít annyira a menetidő), hogy a hatásfok kedvéért ma már többet is feláldoznak.
Érdekes, a kontra-rotációból csak egy forgó légcsavar/lapátsor maradt, és mögötte van egy álló lapátsor.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Lehet feltámad a propfan meghajtás? Hiába, a költségek hajtják igazán a fejlődést. Felértékelődött a hatásfok. Lehet hasonló lesz, mint pl. a hajózásban (ahol átálltak a lassú menetre és nem számít annyira a menetidő), hogy a hatásfok kedvéért ma már többet is feláldoznak.
Érdekes, a kontra-rotációból csak egy forgó légcsavar/lapátsor maradt, és mögötte van egy álló lapátsor.
A zaj miatt nem lehetséges. Ha meg körbeburkolják, romlik a hatásfok. Ha meg jól megcsinálják, az a turbofan hajtómű.