AW249 Fenice / AH-249 Phoenix (AgustaWestland,Leonardo)

T

Törölt tag

Guest
A lengyelek szándéknyilatkozatot írtak alá az Augustával egy új, a Lengyel igényeknek megfelelő harci heli fejlesztéséről AW249 néven
Dh0uyLCW0AAcN2-.jpg

https://defence-blog.com/aviation/leonardo-pgz-set-co-develop-combat-helicopter-polish-army.html

Wzerintem ez az AW129 fejlesztett változata lesz.
Érdemes lenne erre 8s figyelni...
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and emel
AW249_2.jpg




 
87942_aw249citalianarmy_641220.jpeg



A Leonardo Helicopters által az olasz hadsereg számára fejlesztett AW249 harci helikopter első repülésére készül, miután a prototípus lényegében elkészült.

Stefano Villanti, a gyártó értékesítési vezető alelnöke szerint az AW249 fejlesztése "óramű pontossággal halad" a megrendelő ütemtervéhez viszonyítva.

Villanti a Farnborough-i légi szalon előtti tájékoztatón elmondta, hogy az első repülésre "a következő néhány hónapban", valószínűleg szeptemberben kerül sor.

Az első repülőgép földi tesztelésére még nem került sor, Villanti szerint a repülőgép "az összeszerelés előrehaladott szakaszában van". A második prototípus gyorsan követi majd az elsőt, jelezte.

Az AW249-es repülőgépet két GE Aviation CT7-es hajtómű hajtja, amelyek egyenként 2500 LE (1860 kW) teljesítményűek, és az AW149-es szállító repülőgép dinamikus alkatrészeit használják, maximális felszállótömege pedig körülbelül 8 tonna lesz. Fegyverzetét egy 20 mm-es gépfegyver, irányított és nem irányított rakéták, valamint levegő-levegő és levegő-föld rakéták alkotják majd.

Az olasz hadsereg jelenlegi AW129D Mangusta flottájának utódjaként tervezett gépre a Leonardo 2017-ben kapott fejlesztési szerződést, amely összesen öt repülőgép gyártására terjed ki. Olaszország 48 helikopterre tervez végső soron igényt, a Mangustát 2025-től nyugdíjazzák.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Leonardo AW249: Új harci helikopter Olaszországból

Az olasz Leonardo cég 2017 óta fejleszti az új AW249 NEES (Nuovo Elicottero da Esplorazione e Scorta) harci helikoptert kormányzati megrendelésre 487 millió euró értékben. Az új gép az A129 Mangusta harci helikoptereket váltja fel az olasz hadseregben

Az első AW249 prototípus premierrepülésére a múlt héten került sor. A Key Aero légiközlekedési szakportál számolt be róla, és bizonyítékként csatolt fotókat a megfigyelőkről . Leonardo még nem erősítette meg a repülést. A második AW249 prototípus az összeszerelés utolsó szakaszában van.

tobb informácio:
https://www-armadninoviny-cz.transl...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc

6793.jpg
 
Ajánlom az alábbi típus bemutató cikket:


Állítólag a németek is tárgyalnak az "olasz Apache" rendszeresítéséről - ezzel váltanák a Tiger harciheliket, aminek a méreg drága Mk.3-as ugradejéből nem kérnek...
 
Ajánlom az alábbi típus bemutató cikket:

Ott van 5 hozzászólással korábban linkelve...

Állítólag a németek is tárgyalnak az "olasz Apache" rendszeresítéséről - ezzel váltanák a Tiger harciheliket, aminek a méreg drága Mk.3-as ugradejéből nem kérnek...
Nem tűnik valószínűnek hogy egy problémás típust egy új és kiforratlan típusra cserélnek...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ott van 5 hozzászólással korábban linkelve...


Nem tűnik valószínűnek hogy egy problémás típust egy új és kiforratlan típusra cserélnek...
Akkor marad az APACHE 100 millió dollár körüli darabáron...
Nem zárnám ki, hogy mégis a AW249 lesz belőle a németeknél, de lehet hogy kivárják hogy szerepel az olaszoknál mielőtt rendelnek. Nem sürgős a Tiger váltás a németeknél...
 
Ott van 5 hozzászólással korábban linkelve...


Nem tűnik valószínűnek hogy egy problémás típust egy új és kiforratlan típusra cserélnek...
.
.
A Tigernel valamivel jobbak az olaszok eselyei, a Mangusta tipus mar regota repul es többször upgradeltek, a török ATAK-129 verziojan is az olaszok dolgoztak, tehat vannak tapasztalatok a temaban. A Tiger meg tenyleg csak egy elsö nekifutas, ami nem sikerult.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and fip7
Nem meglepo modon a ballistic protection mellett ezt is kulon hangsulyozzak az uj, mar repulo protoknal jaro AW249 kapcsan, hogy a fuselage crash-resistant, azaz foldbe csapodva is megvedi majd a szemelyzetet (a joval fejlettebb onvedelemrol nem is beszelve.)
A Tiger-t mintha pontosan ugyanezekkel reklámozták volna 30 évvel ezelőtt... és az amerikai helikoptereket is. Ez a "fuselage crash-resistant" dolog most nem abból jön, hogy kb. 2020-ban az EASA javasolta a civil helikoptereknél crash-resistant fuel system (CRFS) bevezetését és új helikoptert enélkül már nem lehet építeni? A katonai gépeknék az üzemanyagrendszer megerősített védelemmel van ellátva és sérülését semleges gáz feltöltéssel, öntömítő megoldásokkal eddig is megoldották. Az amerikaiak az új nagy sebességű helikopter típusaikhoz végeztek szerkezeti vizsgálatokat is, hogy kibírják a nagyobb terhelést (ha nagyobb sebsséggel repülnek földközelben, akkor nagyobb lesz a becsapódási energia is), energiaelnyelő üléseket pedig már elég régen alkalmaznak. Ezek már az Apache, Blackhawk tervezésénél is követelmények volt. Az AW249 egy "európa Apache" helikopter szeretne lenni, csak szokás szerint jelentős késéssel született, egy olyan gyártótól, akinek a harci helikopter gyártó tapasztalata 40 év alatt 67 db Mangusta volt. Esetleg beleszámolhatjuk még a 76 db török T-129-et és akkor darabszámra már majdnem ott tartanak mint az Airbus a Tiger helikopterrel.