A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 255
61 826
113
Lehet, hogy volt már:


"...A BlackRock üzleti modelljének alapja az OPM (other peoples money, azaz mások pénze)...
...Az üzleti modell zseniális: add ide a pénzedet, én kezelem, te meg mindezért jutalékot fizetsz nekem. Tehát minden saját kockázat nélkül, mások pénzével keres milliárdokat...
...A BlackRock nem bank, nincsenek fiókjai, nincs ügyfélforgalma, nem ad hitelt és ezért nem tartozik az állami pénzügyi felügyeletek ellenőrzése alá, de több pénzt kezel, mint számos nagybank. A definíció szerint nem számít rendszerfontosságúnak, ezért nem vonatkoznak rá a pénzügyi rendszer biztonsági előírásai...
...2015-ben a hírhedt milliárdos befektető, Carl Icahn egy talkshow-ban megtámadta a mellette ülő Larry Finket és Janet Yellent (a magántulajdonban lévő USA-jegybank, a Fed mai elnökét), hogy egy partibuszt irányítanak, amely bármikor lezuhanhat egy szakadékba. Fink kínosan mosolyogva hallgatta Icahnt. Aki ezzel a kijelentésével felhívta figyelmet arra, hogy a BlackRock ETF portfóliója túl sok pénzt kezel és óriási veszélyt jelent a pénzügyi világra..."
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 310
2 517
113
Lehet, hogy volt már:


"...A BlackRock üzleti modelljének alapja az OPM (other peoples money, azaz mások pénze)...
...Az üzleti modell zseniális: add ide a pénzedet, én kezelem, te meg mindezért jutalékot fizetsz nekem. Tehát minden saját kockázat nélkül, mások pénzével keres milliárdokat...
...A BlackRock nem bank, nincsenek fiókjai, nincs ügyfélforgalma, nem ad hitelt és ezért nem tartozik az állami pénzügyi felügyeletek ellenőrzése alá, de több pénzt kezel, mint számos nagybank. A definíció szerint nem számít rendszerfontosságúnak, ezért nem vonatkoznak rá a pénzügyi rendszer biztonsági előírásai...
...2015-ben a hírhedt milliárdos befektető, Carl Icahn egy talkshow-ban megtámadta a mellette ülő Larry Finket és Janet Yellent (a magántulajdonban lévő USA-jegybank, a Fed mai elnökét), hogy egy partibuszt irányítanak, amely bármikor lezuhanhat egy szakadékba. Fink kínosan mosolyogva hallgatta Icahnt. Aki ezzel a kijelentésével felhívta figyelmet arra, hogy a BlackRock ETF portfóliója túl sok pénzt kezel és óriási veszélyt jelent a pénzügyi világra..."
Micsoda hipokrita szólamok…

Kb.: ez jut róla az eszembe:


Magyarul

 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 558
74 550
113
Magánszemélyt büntetett az MNB piacbefolyásolás miatt...

A magánszemély gyors ütemben, nagy volumenben értékesítette egy kibocsátó részvényeit, ami nyomán – még úgy is, hogy magatartását a saját szempontjából racionálisnak gondolt gazdasági cél vezette – félrevezető kép alakulhatott ki a befektetőkben az értékpapír valós forgalmáról, keresletéről.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 968
19 212
113
Magánszemélyt büntetett az MNB piacbefolyásolás miatt...

A magánszemély gyors ütemben, nagy volumenben értékesítette egy kibocsátó részvényeit, ami nyomán – még úgy is, hogy magatartását a saját szempontjából racionálisnak gondolt gazdasági cél vezette – félrevezető kép alakulhatott ki a befektetőkben az értékpapír valós forgalmáról, keresletéről.
NE MERJ KERESNI A TŐZSDÉN!

NEM NEKED VAN!

egy vicc a BUX, az amerikai tőzsdékről pedig gyakorlatilag kizárta a magyarokat az USA a kettős adóztatásos egyezmény felmondásával.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Volt egy ehhez hasonló híres norvég eset, ahol először szintén elítélték a piacot (~ hft botokat) megverő magánbefektetőt. Felső fokon viszont már neki adtak igazat, mert mindenki úgy fektet be ahogy akar. Azzal érvelt, hogy ha egy rosszul leprogramozott bot nem tudja értelmezni az ő piaci tétjeit, az nem az ő hibája. Ahogy a buta emberek is veszíthetnek a tőzsdén, úgy a buta botok is.
Szerintem valami hasonló érvelés itt is megállna, mert betartotta a szabályokat, sőt, a piaci tevékenysége még inkább átlátható lehetett, mint a többi speki - nem ritkán bennfentes - ügyeskedése... :rolleyes:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 968
19 212
113
Volt egy ehhez hasonló híres norvég eset, ahol először szintén elítélték a piacot (~ hft botokat) megverő magánbefektetőt. Felső fokon viszont már neki adtak igazat, mert mindenki úgy fektet be ahogy akar. Azzal érvelt, hogy ha egy rosszul leprogramozott bot nem tudja értelmezni az ő piaci tétjeit, az nem az ő hibája. Ahogy a buta emberek is veszíthetnek a tőzsdén, úgy a buta botok is.
Szerintem valami hasonló érvelés itt is megállna, mert betartotta a szabályokat, sőt, a piaci tevékenysége még inkább átlátható lehetett, mint a többi speki - nem ritkán bennfentes - ügyeskedése... :rolleyes:
valakinek a lábujjára lépett... Amúgy ha akkora kárt okoz egyetlen befektető egyetlen eladása, az elég gáz... vagy akkora tételről van szó, hogy az 5M bünti kerekítés hiba esetleg? (nem hiszem, annyira nem összegek nem szoktak a BUX-on forogni)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 758
48 014
113
Én nem értem, hogy miként tudják ezt megcsinálni. Nekünk a Covid közepén olyan ellenőrzést csináltak egy kisebb beruházásra, hogy nem értem az ilyen eseteket, hogy csak lepapírozzák. Minden eltérést kb. centire pontosan meg kellett indokolni. Egy ellenőrzés nélküli sima pályázat elszámolásához is annyi anyagot kell beküldeni, meg hiánypótolni meg miegyéb, hogy tényleg csak lesek.
Nem azt mondom, hogy nincs olyan, hogy nem valósul meg, vagy a leggyakoribb, hogy megvalósul, csak nem működik a valóságban, vagy teljesen értelmetlen a project. De nem tudom, hogy ez nagy összegekben, nagy mennyiségben miként is lehet, amit írtál.
Ígértem pár példát. Természetesen ezek mind egy messzi-messzi, ismeretlen országban történtek meg, és bármilyen hasonlóság valós személyekkel/eseményekkel kizárólag a véletlen műve lehet.
Tehát az alábbiakra utaltam:
  • egy leleményes cég a "kecsketej innovatív felhasználási lehetőségeit" szeretné "kutatni" -> EU-finanszírozott pályázat -> szabad szemmel jól látható összeget nyernek -> egy év múlva (természetesen gondosan dokumentálva) kimutatják, hogy hát nem tudtak semmilyen piacképes, innovatív felhasználási lehetőséget találni a kecsketejnek. A pénzt természetesen ilyenkor nem kell visszafizetni.
  • egy másik leleményes cég arra nyert el pályázati százmilliókat, hogy új ipari kapacitásokat hozzon létre, egy mesebeli varázsszergyártó-üzem képében. Az üzemhez szükséges beruházások részben megtörténtek (pl áll a csarnok), de a gépek már inkább csak papíron vannak meg és/vagy el lettek már adva. A cég nemsokára csődbe megy.
  • egy varázslótanonc-képző egyetem videóstúdiót kívánt létrehozni, természetesen ezt is EU pályázati pénzből - ezzel az igényével el is kezdett házalni ezzel foglalkozó cégeknél. Nem rejtette véka alá, hogy szerinte, mint az ügyfél szerint hány százalékkal kéne feljebb árazni a beruházást, hiszen az "talált pénz" és "becsületesen" meg lehet osztozni rajta - miután mindent lepapíroztak
  • egy méretes szekérfejlesztő-céh úgy kapott sok-sok milliárd EU kincstári aranyat szekérfejlesztési kapacitások kiépítésére, hogy igazából ... nincs szükség azokra a kapacitásoka. A dukátokat megkapták, és természetesen az anyacéh is busásan kapott belőle.

Ahhoz, hogy rendesen kihasználhassák a rendszert, szükség van minden hájjal megkent (és tapasztalt!) pályázatírókra meg projektmenedzserekre és hát könyvelőkre is. A rendszer lelke a pontos dokumentáció, ugye.
Meg persze az időben való becsődöltetés, ahhoz meg jó cégjogász kell.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 758
48 014
113
Ígértem pár példát. Természetesen ezek mind egy messzi-messzi, ismeretlen országban történtek meg, és bármilyen hasonlóság valós személyekkel/eseményekkel kizárólag a véletlen műve lehet.
Tehát az alábbiakra utaltam:
  • egy leleményes cég a "kecsketej innovatív felhasználási lehetőségeit" szeretné "kutatni" -> EU-finanszírozott pályázat -> szabad szemmel jól látható összeget nyernek -> egy év múlva (természetesen gondosan dokumentálva) kimutatják, hogy hát nem tudtak semmilyen piacképes, innovatív felhasználási lehetőséget találni a kecsketejnek. A pénzt természetesen ilyenkor nem kell visszafizetni.
  • egy másik leleményes cég arra nyert el pályázati százmilliókat, hogy új ipari kapacitásokat hozzon létre, egy mesebeli varázsszergyártó-üzem képében. Az üzemhez szükséges beruházások részben megtörténtek (pl áll a csarnok), de a gépek már inkább csak papíron vannak meg és/vagy el lettek már adva. A cég nemsokára csődbe megy.
  • egy varázslótanonc-képző egyetem videóstúdiót kívánt létrehozni, természetesen ezt is EU pályázati pénzből - ezzel az igényével el is kezdett házalni ezzel foglalkozó cégeknél. Nem rejtette véka alá, hogy szerinte, mint az ügyfél szerint hány százalékkal kéne feljebb árazni a beruházást, hiszen az "talált pénz" és "becsületesen" meg lehet osztozni rajta - miután mindent lepapíroztak
  • egy méretes szekérfejlesztő-céh úgy kapott sok-sok milliárd EU kincstári aranyat szekérfejlesztési kapacitások kiépítésére, hogy igazából ... nincs szükség azokra a kapacitásoka. A dukátokat megkapták, és természetesen az anyacéh is busásan kapott belőle.

Ahhoz, hogy rendesen kihasználhassák a rendszert, szükség van minden hájjal megkent (és tapasztalt!) pályázatírókra meg projektmenedzserekre és hát könyvelőkre is. A rendszer lelke a pontos dokumentáció, ugye.
Meg persze az időben való becsődöltetés, ahhoz meg jó cégjogász kell.
Még annyit tennék mindehhez, hogy a legnagyobb gond (szerintem) itt nem is a lefölözés/lopás. Az, mondjuk, “OK”, ha egyébként sikerül valami olyat csinálni, ami megáll a lábán akkor is, ha megszűnik a pénzcsap.

A fő probléma a kondícionálás: most már lassan két évtizede futnak a fentihez hasonló sémák a hazai gazdaságban. Számos cég úgy tűnik működőnek, hogy ilyen v olyan módon beépíti a pályázati ingyenpénzt a cash flowba, kvázi része lesz az üzleti modelljének.
Azaz a saját lábán garantáltan nem megálló üzleti entitások játsszák el, hogy ők amúgy megfelelően működnek, profitábilisak, stb.
Ez az igazi probléma, hogy így már az igény sincs meg, hogy valami működőt hozzanak létre.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 310
2 517
113

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 092
4 060
113
Lesz mit beolvasztani a Dunaferrben, hála a "növekvő reálkereseteknek"!
Persze a politikusoknak, kiszolgálóiknak egyre inkább futja a luxusra, nem úgy a népnek!

 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
30 611
113
Lesz mit beolvasztani a Dunaferrben, hála a "növekvő reálkereseteknek"!
Persze a politikusoknak, kiszolgálóiknak egyre inkább futja a luxusra, nem úgy a népnek!

A keleti országok autóparkjának elöregedése egy nagyon egyszerű okból fakad. Parancsba kapták, hogy a németek szemetét meg kell venni és el kell hozni, mivel ott túl drága lenne ezeket a kocsikat tartani, szervízelni, megsemmisíteni, ill. rossz a gyártóknak ha a német piacon sok a használt kocsi. Romániában is létezett egy "első beiratási adó" 2007-től (EU-s csatlakozás dátuma), ami a sok szemét behozatalát hivatott meggátolni, és úgy volt kiszámolva, hogy ezeket ne érje meg elhozni. Aztán jött az ukáz Berlinből, hogy ezt meg kell szűntetni, sőt az eddigi díjakat is vissza kell adni. Így már nem állt semmi a régi szarok útjában.
A második körben meg amikor kiürűl a nyugati piac és kevés lesz a régi autó, akkor meg EU-s szinten meg fogják próbálni megadóztatni ezeket a már elhozott kocsikat, hogy a keleti szegényebb tagok mégtöbbet fizessenek.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 092
4 060
113
A keleti országok autóparkjának elöregedése egy nagyon egyszerű okból fakad. Parancsba kapták, hogy a németek szemetét meg kell venni és el kell hozni, mivel ott túl drága lenne ezeket a kocsikat tartani, szervízelni, megsemmisíteni, ill. rossz a gyártóknak ha a német piacon sok a használt kocsi. Romániában is létezett egy "első beiratási adó" 2007-től (EU-s csatlakozás dátuma), ami a sok szemét behozatalát hivatott meggátolni, és úgy volt kiszámolva, hogy ezeket ne érje meg elhozni. Aztán jött az ukáz Berlinből, hogy ezt meg kell szűntetni, sőt az eddigi díjakat is vissza kell adni. Így már nem állt semmi a régi szarok útjában.
A második körben meg amikor kiürűl a nyugati piac és kevés lesz a régi autó, akkor meg EU-s szinten meg fogják próbálni megadóztatni ezeket a már elhozott kocsikat, hogy a keleti szegényebb tagok mégtöbbet fizessenek.
Rám nem parancsolt senki, hogy tartsam meg a 23 éves Opelom, ne vegyek új/újabb autót!
Tudnék venni újabbat, csak olyannyira elszálltak itthon az autók árai is, hogy ár-érték arányban nem igazán tudnak meggyőzni, hogy egy fiatal vagy új autóval jobban járok.
Hozzáteszem, tudom hogy Nyugaton sem lettek olcsóbbak az új autók, de nálunk minden úgy működik, hogy a forint zuhanást lekövetik az árak, az erősödést pedig nem. Ez nem csak az autókra vonatkozik!
Remélem azért itt is tisztul a piac, beindul az árverseny, ami lejjebb veri az árakat! A kereslet csökkenés annak ellenére megvan ehhez, hogy sokan kényszerűségből a hulladékot szarra cserélik, ami a következő műszaki vizsgáig jelent csak megoldást. Így az eladási számokat, nagyrészt ezek az "ideiglenes megoldások" verik fel!
Ha választhat az ember egy olcsón fenntartható, és egy műszakilag, megbízhatatlan, magas fogyasztású, korszerűtlen autó között, akkor az elsőt fogja választani, pláne ha munkába járásra is használja!
Feltéve hogy van miből megfinanszíroznia!
Lásd korábban a 0 ft. önerős, 10-12 év futamidős konstrukciók magas számát, amibe sokan bele is buktak!
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
30 611
113
Rám nem parancsolt senki, hogy tartsam meg a 23 éves Opelom, ne vegyek új/újabb autót!
Tudnék venni újabbat, csak olyannyira elszálltak itthon az autók árai is, hogy ár-érték arányban nem igazán tudnak meggyőzni, hogy egy fiatal vagy új autóval jobban járok.
Hozzáteszem, tudom hogy Nyugaton sem lettek olcsóbbak az új autók, de nálunk minden úgy működik, hogy a forint zuhanást lekövetik az árak, az erősödést pedig nem. Ez nem csak az autókra vonatkozik!
Remélem azért itt is tisztul a piac, beindul az árverseny, ami lejjebb veri az árakat! A kereslet csökkenés annak ellenére megvan ehhez, hogy sokan kényszerűségből a hulladékot szarra cserélik, ami a következő műszaki vizsgáig jelent csak megoldást. Így az eladási számokat, nagyrészt ezek az "ideiglenes megoldások" verik fel!
Ha választhat az ember egy olcsón fenntartható, és egy műszakilag, megbízhatatlan, magas fogyasztású, korszerűtlen autó között, akkor az elsőt fogja választani, pláne ha munkába járásra is használja!
Feltéve hogy van miből megfinanszíroznia!
Lásd korábban a 0 ft. önerős, 10-12 év futamidős konstrukciók magas számát, amibe sokan bele is buktak!
Itt nem rólad van szó, hanem EU-s szintű ukázról, hogy ki kell pucolni a nyugati piacot a régi kocsikból, és ennek az árát a keleti tagok kell megfizessék. És pár év mulva mikor a német kocsik eléggé újak lesznek nagyátlagban, a 23 éves Opeledre, ami arra 26-28 lesz olyan EU-s adót fog kivetni a jóságos Brüsszel meg az aranylelkű adakozó német, hogy vért pisilsz csak mikor meglátod a számlát.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 092
4 060
113
Itt nem rólad van szó, hanem EU-s szintű ukázról, hogy ki kell pucolni a nyugati piacot a régi kocsikból, és ennek az árát a keleti tagok kell megfizessék. És pár év mulva mikor a német kocsik eléggé újak lesznek nagyátlagban, a 23 éves Opeledre, ami arra 26-28 lesz olyan EU-s adót fog kivetni a jóságos Brüsszel meg az aranylelkű adakozó német, hogy vért pisilsz csak mikor meglátod a számlát.
Én értelek, de cseszhetik az ukázukat, ha normális új/újszerű autó árak vannak, és van rá itthon fizetőképes kereslet! Na ezek itthon hiányoznak, amik belső okokra vezethetők vissza!
Egyébként a roncsok nagy része már itthon jár kézről-kézre, nem külföldről jön.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
30 611
113
Én értelek, de cseszhetik az ukázukat, ha normális új/újszerű autó árak vannak, és van rá itthon fizetőképes kereslet! Na ezek itthon hiányoznak, amik belső okokra vezethetők vissza!
Egyébként a roncsok nagy része már itthon jár kézről-kézre, nem külföldről jön.
Most magyarázom, hogy nem így van. Sokmindent a keleti szegényebb tagokkal fizettetnek meg, ezek nem belső, hanem külső okok. Akkor meg nem marad pénzed jobban élni ha a saját jóléted helyett a pénzed a nyugatiak jólétére kell költsd, mert Brüsszelből ez a parancs.