Magyar folyami erők / MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred

Nekik nem csak tengeri hajóik vannak?

  • 1 db romboló
  • 6 db fregatt
  • 38 db őrhajó és partvédelmi hajó
  • 18 db aknarakó-szedő
  • 13 db vegyes feladatú
Forrás: Wikipédia
https://en.wikipedia.org/wiki/Mihail_Kogălniceanu-class_river_monitor
https://en.wikipedia.org/wiki/Smârdan-class_river_monitor
+12 darab lenti folyami járőrhajó
1280px-Romanian_River_Patrol_Crafts.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
vagy az amcsi MK VI patrol boat...
The Mk VI is an 85-foot craft arranged with an ergonomically designed pilothouse, covered fly bridge, reconfigurable main deck cabin, and below-deck accommodations. It could be modified to carry a mine neutralization system, such as the AN/SLQ-60 Seafox unmanned underwater vehicle. Stb..
PNs-PRO-3-20%20Howland%201.jpg
Szeretek ilyen hülyeségekkel elszórakozni, úgyhogy kicsit utána mentem ennek a Mark VI-nak.
Persze le leszek ugatva - szokás szerint -, de lehet, hogy erre érdemes odafigyelni.
Nem csak azért, mert méretben az AM hajók mérete, de egészen sokoldalúan konfigurálható. Minimális módosításokkal alkalmassá tehetnénk a hazai használatra.
Igen, piszok drága. Több ár is megjelent róla 9-15M USD között. Gondolom ezt komolyan befolyásolja, a rá felkerült fegyverzet is.
Elvileg 2db Mk38 25mm-es gépágyú is felkerülhet rá. De ez szabadon megválogatható.
Viszont van egy egészen érdekes fordulat: ugyanis a Navy által megrendelt 12db hajó mindegyike kivonásra került az aktív szolgálatból. (tadááá!)
Mindezt úgy, hogy 2016 tól kezdődően voltak csak szolgálatban, és a legutolsó 2017-ben lett leszállítva.
A Navy források arra hivatkoznak, hogy állítólag nagyon drága volt a fenntartása, ugyanakkor tudni kell róla, hogy alapvetően közben az egész NAVY egy nagy irányváltáson esett át amellett, hogy minden pénzre szükségük van. Szóval a bármilyen program, amit kicsit is feleslegesnek látszik, azt azonnal kaszálják. Márpedig most a nagyobb hajókon van a fő hangsúly.
A drága fenntartáshoz gondolom az is hozzájárult, hogy eredetileg valami 46-50db-ot terveztek berendelni. Tehát a program költségeit erre a 12 hajóra kell leosztaniuk.
Lehetséges, hogy voltak a típussal megbízhatósági problémák is, de tudni kell, hogy az ukránok megrendeltek belőle 16db-ot 2021-ben. Szóval az üzemeltetési tapasztalatok beépülhettek az új hajók gyártásába. Ha van megoldás a problémáira, akkor azt a régiek is megkaphatják.
Persze az amerikai döglött programra nem kell nyereg....
Érdekes, hogy az ukránok megrendelése új hajókra volt érvényes. Az infóim szerint a kivont darabokat nem tették bele a segélycsomagokba. Illetve volt egy +2db-os rendelés kiegészítés, ami elképzelhető, hogy a régebbiekből lett teljesítve.

Szóval - ha nagyon akarnánk - akkor biztosan be tudnánk belőlük szerezni, mert még megvannak, és értelemszerűen alig használtak.
Ha meg az EDA programban vennénk őket, akkor töredék áron is hozzájuthatnánk.

Kétségtelen, hogy a CB90 egy jóval olcsóbb platform. Ráadásul egészen komolyan sikeresek. De - szerintem - túl kicsi azokhoz a feladatokhoz, amit egy AM-hajónak el kell látnia. A célszerű az lenne, ha a CB90 váltanák az AN-2-eseket. Az AM hajókat viszont egy nagyobb típus válthatná.
Persze továbbra is a "nincs pénz kicsim" lemez forog, így az AN-2-esek friss felújítása lazán kiszolgálhat az évtized végéig.
Ha pedig módosítanak a flotilla szerepén, akkor egyszerűen kiszórják Nestineket, és helyettük az AN-2-esek mellé beszereznek jópár CB90-est, aztán mindenki megy a dolgára. Egy CB90-es olyan 2,5-3M USD között van csupán.
 
Szeretek ilyen hülyeségekkel elszórakozni, úgyhogy kicsit utána mentem ennek a Mark VI-nak.
Persze le leszek ugatva - szokás szerint -, de lehet, hogy erre érdemes odafigyelni.
Nem csak azért, mert méretben az AM hajók mérete, de egészen sokoldalúan konfigurálható. Minimális módosításokkal alkalmassá tehetnénk a hazai használatra.
Igen, piszok drága. Több ár is megjelent róla 9-15M USD között. Gondolom ezt komolyan befolyásolja, a rá felkerült fegyverzet is.
Elvileg 2db Mk38 25mm-es gépágyú is felkerülhet rá. De ez szabadon megválogatható.
Viszont van egy egészen érdekes fordulat: ugyanis a Navy által megrendelt 12db hajó mindegyike kivonásra került az aktív szolgálatból. (tadááá!)
Mindezt úgy, hogy 2016 tól kezdődően voltak csak szolgálatban, és a legutolsó 2017-ben lett leszállítva.
A Navy források arra hivatkoznak, hogy állítólag nagyon drága volt a fenntartása, ugyanakkor tudni kell róla, hogy alapvetően közben az egész NAVY egy nagy irányváltáson esett át amellett, hogy minden pénzre szükségük van. Szóval a bármilyen program, amit kicsit is feleslegesnek látszik, azt azonnal kaszálják. Márpedig most a nagyobb hajókon van a fő hangsúly.
A drága fenntartáshoz gondolom az is hozzájárult, hogy eredetileg valami 46-50db-ot terveztek berendelni. Tehát a program költségeit erre a 12 hajóra kell leosztaniuk.
Lehetséges, hogy voltak a típussal megbízhatósági problémák is, de tudni kell, hogy az ukránok megrendeltek belőle 16db-ot 2021-ben. Szóval az üzemeltetési tapasztalatok beépülhettek az új hajók gyártásába. Ha van megoldás a problémáira, akkor azt a régiek is megkaphatják.
Persze az amerikai döglött programra nem kell nyereg....
Érdekes, hogy az ukránok megrendelése új hajókra volt érvényes. Az infóim szerint a kivont darabokat nem tették bele a segélycsomagokba. Illetve volt egy +2db-os rendelés kiegészítés, ami elképzelhető, hogy a régebbiekből lett teljesítve.

Szóval - ha nagyon akarnánk - akkor biztosan be tudnánk belőlük szerezni, mert még megvannak, és értelemszerűen alig használtak.
Ha meg az EDA programban vennénk őket, akkor töredék áron is hozzájuthatnánk.

Kétségtelen, hogy a CB90 egy jóval olcsóbb platform. Ráadásul egészen komolyan sikeresek. De - szerintem - túl kicsi azokhoz a feladatokhoz, amit egy AM-hajónak el kell látnia. A célszerű az lenne, ha a CB90 váltanák az AN-2-eseket. Az AM hajókat viszont egy nagyobb típus válthatná.
Persze továbbra is a "nincs pénz kicsim" lemez forog, így az AN-2-esek friss felújítása lazán kiszolgálhat az évtized végéig.
Ha pedig módosítanak a flotilla szerepén, akkor egyszerűen kiszórják Nestineket, és helyettük az AN-2-esek mellé beszereznek jópár CB90-est, aztán mindenki megy a dolgára. Egy CB90-es olyan 2,5-3M USD között van csupán.
  • #42 ezt már többször átfutottuk. A cb90 hajók az eda programból fillérekért még elhozhatók valszeg. El kell hozni míg tudjuk hamár mást ugyse nagyon akarunk az amiktól. Ja és a soc r hajók sincsenek még itt tehát ha most bejelentjük akkor is másfél év mire ide érnének. Biztosak jól kiforrott technika ja és Saab nem ami termék!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby