Ugye tudod, hogy az AM hajók pár éve kaptak víztisztítókat, amivel katasztrófa helyzetben a folyóból direkte is tudnak segíteni egy víz által körbezárt település ivóvízzel való ellátásában? Nem kell lajtoskocsikat PTSZ-en hurcibálni. Mert ha beszennyeződik egy part menti település vízbázisa, akkor valahonnan vizet kell biztosítani.
Ha kerül rájuk pár nagyobb teljesítményű szivattyú, akkor a parti, vagy ártéri tüzekbe is be tudnak segíteni, ahova mondjuk egy sima tűzoltóval nem lehet eljutni. A helikopteres bucket drop, meg szerintem egy picit drágább mulatság.
Dehogy!
És mi a franccal? Erre már uszkve két éve se tudott senki válaszolni.
Hogyhogy mi a franccal? Szerinted egy ilyet összeállítanak neked gumicsónakból?
Energiát biztosítanak a kutatáshoz.
Ha az új hajók esetén gondolhatnak levegő ellátó rendszer beépítésére is, akkor lehetséges, hogy az egész buvár ponton nem szükséges.
De csak ha azt nézed, hogy egy több napos művelet során egy budi a rendelkezésre áll, és nem kell kiguggolni, akkor megérte!
Egy ekkora robbanótestet hogyan emelsz ki daru nélkül?
Vagy gumicsónakra is darut akarsz szerelni?
Magát a robbanótest keresését hogyan óhajtod megcsinálni egy gumicsónakról, megfelelő műszer nélkül?
Ha modern aknamentesítő UGV-t vesznek, azt hogyan tervezed üzemeltetni? Gumicsónakról?
A gumicsónak tudod, hogy mire jó? Elvisz pár embert A-ból B-be. Slussz.
Mi feladatuk lenne ilyen téren ami szárazföldről nem oldható meg hatékonyabban?
Hatékonyabban?
Annál, hogy a teljes vízi úton hosszában végigmenve ellenőrizhető az összes híd?
Vagy ha egy pontonhidat felépítenek, akkor annak a biztosítása, vészhelyzeti vontatását gumicsónakkal akarod megoldani?
Akkor már miért nem vízibiciklivel?