Magyar folyami erők / MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Khm.Attol,hogy egy raíkpartot,mint kereskedelmi cég létesitményt,megveszünk,attol az még olasz felségterület marad......
Khm, nem egeszen. Ha azt az allam veszi meg es olyan feltetelek mellett, akkor az bezony siman lehet magyar felsegterulet, sajat biztonsagi szolgalattal stb, ez az allamkozi szerzodestol fugg (lasd kovetsegi epuletek, lakonegyedek stb.)
 

Vipera kapitány

Well-Known Member
2021. május 11.
940
8 105
93
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and kamm
K

kamm

Guest
Talán esélyesebb lenne török barátainktól az ARES:


Ez is Katarnak készült. Hipermodern és teljesen új high-tech. Sokmindenünk lett/lesz, ami katarnak is... és olyan is, amit a törökök gyártanak... és olyan is amit a törökök gyártanak katarnak.

Mehetne a majdani adriai kikötőnkhöz is
Ez jopofa, de szerintem ennel olcsobban es jobban jarnank valami hasznalt nemet, sved stb folyami/partmenti buntetovel... alacsony oldalu es lapos feneku kell a folyora, esetleg katamaran/trimaran (ha a sebesseg a fontos.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 395
113
Talán esélyesebb lenne török barátainktól az ARES:


Ez is Katarnak készült. Hipermodern és teljesen új high-tech. Sokmindenünk lett/lesz, ami katarnak is... és olyan is, amit a törökök gyártanak... és olyan is amit a törökök gyártanak katarnak.

Mehetne a majdani adriai kikötőnkhöz is

Meg még Banglades is tervezi, hogy rendel az ARES 150 Herculesből (de több változata is van) a videó 2. percétől mutatják a belsejét :


Ultramodern (passzol az eddigi beszerzéseinkhez) teli szenzorokkal 30mm földre vízre levegőre, de van rakétaindítós kivitel is, 3 motoros, megy mint a szar. Adriára is jó (lesz kikötőnk egy odaférhet), meg a diplomáciának honvédelmi vezetőknek is a modern esztétikus kinézete miatt kicsit jachtos feelingje van.
Ok, @blogen is csak hozza a szokásos formáját, de nem szabad túlzásba esni.
Amiket beraktál, azok tengeri, part menti járőrhajók. Nem folyami használatra vannak kifejlesztve.
Folyami hajózásban az alacsony merülés fontos (max. 1-1,2m körüli), valamint az is jól jön, ha nem túl magas a hajó oldala (ez a tengeri hajóknál követelmény a nagyobb hullámzás miatt), hogy az alacsonyabb mólók, kikötőhelyek mellett is lehessen róluk könnyen tevékenykedni.
Az alacsony nagyobb méretű egybefüggő tatfedélzet meg a búvár tevékenységek alakalmával, kiemeléseknél jöhet jól.

És nem, az adriai kikötőhöz semmilyen ilyesmire nem lesz szükségünk. Nekünk csak a kikötő szárazföldi részeire van használati jogunk. A felségvizekhez semmi közünk. Azt a horvát haditengerészet és partiőrség intézi.
 
K

kamm

Guest
Ok, @blogen is csak hozza a szokásos formáját, de nem szabad túlzásba esni.
Amiket beraktál, azok tengeri, part menti járőrhajók. Nem folyami használatra vannak kifejlesztve.
Folyami hajózásban az alacsony merülés fontos (max. 1-1,2m körüli), valamint az is jól jön, ha nem túl magas a hajó oldala (ez a tengeri hajóknál követelmény a nagyobb hullámzás miatt), hogy az alacsonyabb mólók, kikötőhelyek mellett is lehessen róluk könnyen tevékenykedni.
Az alacsony nagyobb méretű egybefüggő tatfedélzet meg a búvár tevékenységek alakalmával, kiemeléseknél jöhet jól.
Bezony, nem veletlenul lapos a feneke minden dunai csonaknak. Az alacsony oldal meg a konnyu kiepitetlen parti hozzaferes mellett a sziluettet is csokkenti, lasd az eredeti folyami monitorok nagyon kiralyuk ugy neztek ki, mint valami sub.
(Erdekesseg: az megvan, hogy elkepeszto sub flottaja is volt a K.u.K Navynek anno? Vmi 40-50 sub koricalt a tengereken...)


És nem, az adriai kikötőhöz semmilyen ilyesmire nem lesz szükségünk. Nekünk csak a kikötő szárazföldi részeire van használati jogunk. A felségvizekhez semmi közünk. Azt a horvát haditengerészet és partiőrség intézi.
Ja, a vizet persze, en azt hittem, a kikotoi teruletrol van szo.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 395
113
Katasztrófavédelmi feladat, a belügyhöz tartozik.
Dehogy! Nincsen ilyen jelegű hajójuk. A Honvédség törvényi feladata a katasztrófa helyzetekben az beavatkozás. És ez gyakorlatilag minden országban így van!
Nem létezik már ilyesmi, ahogy sajkás szolgálat sem.
Hogy a picsába ne létezne. Akár a medret, akár az ártereket aknásítják el, a tűzszerészeket valahogy oda kell juttatni.
Arról nem is beszélve, hogy a folyamőrség feladata a folyami műtárgyak ellenőrzése, és védelme is.
Katasztrófavédelmi feladat, a belügyhöz tartozik.
Ugyan az, mint fentebb!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 395
113
;) Te mar reggel iszol?

Szerinted mi a kulonbseg ezen lofaszjoska gumicsonakok meg ladikok

soc-r-452864.jpg



meg egy ilyen

Hafengeburtstag_2015_P_6122.jpg


avagy ilyen

HMS_Ystad_R142.JPG


de akar az egykori Bodrog

SS_Bodrog_1914.jpg


kozott?

Azt erted, hogy amikor egy ilyen folyami, azaz nagyon alacsony fedelzetu, minden iranyban szenzorokkal, es radarokkal stb felszerelt warship elhuz a Dunan akar felfele is 30-40km/h, akkor kb eletveszelyes otlet meg megprobalni raloni is a partrol, mert nem eleg hogy kicsi a sansz, hogy egyaltalan eltalalod, de amugy egy Trophy ezt is boven megvedi, kozben raadasul a fedelzdeti gepagyu maris darabokra szaggat, amint felbukkansz a szenzorokon...? Az hagyjan, de rossz esetben akar egyetlen CIWS is elintezi egy az egyben, leszedi az inditott Spikeodat meg teged is, meg Trophyt sem kell inditani...
Háát szerintem azért a 2 nagy példád is "túllövés" az ügyben.
Mind a német, mind a svéd partmenti vizekre van kifejlesztve, ha jól látom hajó elleni rakétákkal felszerelve. (A svéd biztosan).
A fő feladatuk a part menti vizek, szigetek védelme, a háborús helyzetben támogatása, ellátása.
A folyami flotillának, amit tudnia kell (szerintem):
  • az ország méretéhez képest nagyon hosszú hajózható vízi utak biztosítása
  • a határfolyók védelmének támogatása (erre ugya az extrém kis merülésű AN-2-es egy elég jó alanya)
  • a vízi utak műtárgyainak a védelme.
  • aknamentesítés (akár régi aknák, robbanó testek folyamatos mentesítése, akár az újak felderítése)
  • a saját vízi átkelések támogatása, az ellenségének a megakadályozása.
  • katasztrófavédelem segítése
  • a különleges alakulatok mozgatása
  • szélsőséges esetben part menti települések, vagy ipari létesítmények ideiglenes, vagy folyamatos védelme.

Ezek nagy részét nem lehet gumicsónakból megoldani. De azért a Yamatót se álmodjuk a Tiszára!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 072
26 634
113
Te mar reggel iszol?

Szerinted mi a kulonbseg ezen lofaszjoska gumicsonakok meg ladikok

soc-r-452864.jpg



meg egy ilyen

Hafengeburtstag_2015_P_6122.jpg


avagy ilyen

HMS_Ystad_R142.JPG
Semmi. Gépkarabéllyal átlövöd mindet. A nagyobbak testét esetleg géppuskával.
elhuz a Dunan akar felfele is 30-40km/h, akkor kb eletveszelyes otlet meg megprobalni raloni is a partrol, mert nem eleg hogy kicsi a sansz, hogy egyaltalan eltalalod
Gyakorlatilag állócél.
 
  • Vicces
Reactions: kamm

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 072
26 634
113
Dehogy! Nincsen ilyen jelegű hajójuk.
Gumicsónakja?
A Honvédség törvényi feladata a katasztrófa helyzetekben az beavatkozás. És ez gyakorlatilag minden országban így van!
Gumicsónakkal.
Hogy a picsába ne létezne. Akár a medret, akár az ártereket aknásítják el, a tűzszerészeket valahogy oda kell juttatni.
És mi a franccal? Erre már uszkve két éve se tudott senki válaszolni.
Arról nem is beszélve, hogy a folyamőrség feladata a folyami műtárgyak ellenőrzése, és védelme is.
Mi feladatuk lenne ilyen téren ami szárazföldről nem oldható meg hatékonyabban?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 395
113
Ugye tudod, hogy az AM hajók pár éve kaptak víztisztítókat, amivel katasztrófa helyzetben a folyóból direkte is tudnak segíteni egy víz által körbezárt település ivóvízzel való ellátásában? Nem kell lajtoskocsikat PTSZ-en hurcibálni. Mert ha beszennyeződik egy part menti település vízbázisa, akkor valahonnan vizet kell biztosítani.
Ha kerül rájuk pár nagyobb teljesítményű szivattyú, akkor a parti, vagy ártéri tüzekbe is be tudnak segíteni, ahova mondjuk egy sima tűzoltóval nem lehet eljutni. A helikopteres bucket drop, meg szerintem egy picit drágább mulatság.
Dehogy!
És mi a franccal? Erre már uszkve két éve se tudott senki válaszolni.
Hogyhogy mi a franccal? Szerinted egy ilyet összeállítanak neked gumicsónakból?
Bomba-Duna-Erzsebet-Hid-Hatastalanitottak-Buvarok-Tuzszereszek-HAJOZASHU1.jpeg

Energiát biztosítanak a kutatáshoz.
Ha az új hajók esetén gondolhatnak levegő ellátó rendszer beépítésére is, akkor lehetséges, hogy az egész buvár ponton nem szükséges.
De csak ha azt nézed, hogy egy több napos művelet során egy budi a rendelkezésre áll, és nem kell kiguggolni, akkor megérte!
Egy ekkora robbanótestet hogyan emelsz ki daru nélkül?
Bomba-Duna-Erzsebet-Hid-Hatastalanitottak-Buvarok-Tuzszereszek-HAJOZASHU2.jpeg

Vagy gumicsónakra is darut akarsz szerelni?
Magát a robbanótest keresését hogyan óhajtod megcsinálni egy gumicsónakról, megfelelő műszer nélkül?
Ha modern aknamentesítő UGV-t vesznek, azt hogyan tervezed üzemeltetni? Gumicsónakról?
A gumicsónak tudod, hogy mire jó? Elvisz pár embert A-ból B-be. Slussz.
Mi feladatuk lenne ilyen téren ami szárazföldről nem oldható meg hatékonyabban?
Hatékonyabban?
Annál, hogy a teljes vízi úton hosszában végigmenve ellenőrizhető az összes híd?
Vagy ha egy pontonhidat felépítenek, akkor annak a biztosítása, vészhelyzeti vontatását gumicsónakkal akarod megoldani?
Akkor már miért nem vízibiciklivel?
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa and ZeiG

Vipera kapitány

Well-Known Member
2021. május 11.
940
8 105
93
Én nem lettem meggyőzve arról, hogy miért kellene egy nyílt nagy vízfelületen egy ilyen helyett:


Egy ilyenbe beszállni:

Az ok,ha azt mondják: mert nincs rá pénz, mert csak piackutatjuk, mert csak tervezzük, de 20 év múlva lehet mi is gyártjuk stb.
Ha az ellenfélnek csak kézifegyveres gyalogsága, mesterlövésze, drónja van, már akkor az első opcióban az azt levadászó elkerülő felderítő elektronika és megfelelő 30mm még drón ellen is használható nehézfegyverzet védettség van.

A másodikban meg...hullák.

Amúgy a hajószerencsétlenséghez pedig a honvédség ment ki:



Meg van akna is rendesen ukrajnában!




Továbbá feladataik

  • a folyókban és a Balatonban talált aknák kiemelése
  • az aknák és a bombák elszállítása és hatástalanítása a tűzszerészekkel közösen
  • katasztrófavédelmi feladatok ellátása
  • határőrizetben való részvétel
  • protokolláris feladatok ellátása
  • állami rendezvények biztosítása
A dunai árvizhez 250 km-t utaztam hogy önként segítsek a KANYARBAN nem volt katasztrofavedelem, sőt nagyon semmilyen se mert kilometeres szélességben elöntött mindent az ár bezzeg honvedségi hajók (nem a gumicsónak), Mi-17-es, BTR, katonák az annyi mint az állat. A terhelhetőségük nagyon fontos katasztrófavédelemben is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 395
113
Az ukránoknál kicsit más feldata van a folyami flotillának.
Náluk a kevertvizes flotta is simán megél, mivel a Dnyepernek irdatlan felületei vannak végig az egész országban. Olyan méretű vízfelületet kell felügyelni, hogy a legtöbb helyen szélesebb, mint a Balaton...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 072
26 634
113
Ugye tudod, hogy az AM hajók pár éve kaptak víztisztítókat, amivel katasztrófa helyzetben a folyóból direkte is tudnak segíteni egy víz által körbezárt település ivóvízzel való ellátásában? Nem kell lajtoskocsikat PTSZ-en hurcibálni. Mert ha beszennyeződik egy part menti település vízbázisa, akkor valahonnan vizet kell biztosítani.
d0.jpg

Ha kerül rájuk pár nagyobb teljesítményű szivattyú, akkor a parti, vagy ártéri tüzekbe is be tudnak segíteni, ahova mondjuk egy sima tűzoltóval nem lehet eljutni. A helikopteres bucket drop, meg szerintem egy picit drágább mulatság.
beaver2.jpg

Energiát biztosítanak a kutatáshoz.
Ha az új hajók esetén gondolhatnak levegő ellátó rendszer beépítésére is, akkor lehetséges, hogy az egész buvár ponton nem szükséges.
De csak ha azt nézed, hogy egy több napos művelet során egy budi a rendelkezésre áll, és nem kell kiguggolni, akkor megérte
BayTech_Page_079_Image_0002.png

Egy ekkora robbanótestet hogyan emelsz ki daru nélkül?
Bomba-Duna-Erzsebet-Hid-Hatastalanitottak-Buvarok-Tuzszereszek-HAJOZASHU2.jpeg

Vagy gumicsónakra is darut akarsz szerelni?
Magát a robbanótest keresését hogyan óhajtod megcsinálni egy gumicsónakról, megfelelő műszer nélkül?
20011009_budapesttuzoltohajo_18.jpg


Ha modern aknamentesítő UGV-t vesznek, azt hogyan tervezed üzemeltetni? Gumicsónakról?
Miért vennénk? Nincs akna és soha többé nem is lesz. Ahogy röppentyű se meg katapult.
A gumicsónak tudod, hogy mire jó? Elvisz pár embert A-ból B-be. Slussz.
Bingó! Erre van csak szükség.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 103
31 048
113
Khm, nem egeszen. Ha azt az allam veszi meg es olyan feltetelek mellett, akkor az bezony siman lehet magyar felsegterulet, sajat biztonsagi szolgalattal stb, ez az allamkozi szerzodestol fugg (lasd kovetsegi epuletek, lakonegyedek stb.)
Nem.Az csak egy magyar állami tulajdonban lévő polgári kereskedelmi cég,és annak müködési helye.Olasz állami felségterületen,olasz joghatóság alatt.
Ne keverjük össze ezt a katonai bázisterülettel,amit államközi szerződésel létrehozott speciális jogviszonyú terület.Triesztben erről szó sincs,Polgári kereskedelmi vállalkozás.Mint polgári cég,lehet biztonsági szolgálata,de az is olasz felségterületen,olasz joghatósági ellenörzés alatt müködő polgári-kereskedelmi biztonsági szolgálat lehet csak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 399
113

A folyamőrség hungarikumnak is tekinthető az észak-atlanti szövetségi rendszerben, mivel a NATO-tagországok közül Románia mellett csak Magyarországnak van folyami aknamentesítő és -telepítő rendszere. Érdekesség, hogy az alakulat kötelékében lévő hajók jelentős része tengeri szolgálatra is alkalmas, mert a francia licenc alapján az egykori Jugoszláviában gyártott MS–25 mintájú hadihajókat korlátozottan part menti, tengeri közlekedésre is alkalmassá tették.
 
K

kamm

Guest
Semmi. Gépkarabéllyal átlövöd mindet. A nagyobbak testét esetleg géppuskával.

Gyakorlatilag állócél.
Akkora zöldségeket irkalsz, hogy ertelmetlen veled folytatnak is az egeszet ezem a ponton. A legolcsóbb trollkodás, amit muvelsz, nem több.
Stílusosan szólva lovesed nincs semmirol, latszik, hogy eletedben nem lottel RPGvel még álló celpontra sem, a dolgok technológiai oldalát meg végképp nem is érted, hiába jársz ide évek óta...