Magyar folyami erők / MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred

Itt készült a minap brakott tűzoltó hajó is, de a Balatoni katamaránok, és kompok is hazaiak lesznek.
Egy CB90-es meg egy jóval kisebb valami.
Ezzel keztem-van még hajógyártásunk?Mert arrol tudtam,hogy a 4 hajógyár megszünt,de arrol nem,hogy közben alakult egy.
Igy már más a leányzó fekvése.Amennyiben képes rá,legyárthatja liszenszben.Anno a Váci Hajógyár csinált alu hajókat,a többi acéllal dolgozott.
 
Aknamentesités/tűzszerész feladatok,igy irtam.

Szerb modernizációban a Nestinek kaptak egy négyes Igla inditót,és a farrészen lecserélték a két külön egycsövöt egy 4 csöves gá toronyra.Ezek a tornyok kicserélhetők modern gá tornyokra is.Igla állvány meg egy univerzálisabb tipusra.
Szerintem kézenfekvő nekünk a Nestinek korszerűsitése.CB90 számunkra szerintem felesleges.Nagyon jó kis naszádok,oroszok le is másolták (Raptor naszádok).De nekünk nem olyanok a körülményeink,hogy szükségünk lenne rájuk.Rendészeti feladatokra rendészeti motoros kell,nem egy parti deszantnaszád.
Gyorsan és könnyen szállitható kis rohamcsónakok kellenek csak nekünk deszanttámogatásra.A CB90 feladatait nálunk egy úszóképes harcjármű sokkal jobban el tudja látni.Patria XP kell nekünk folyamátkelésre,nem egy rohamnaszád.
Amit még meg lehetne fontolni,az a PAF,bázishajónak.Bár azt is meglehet oldani olcsóbb módon is.

Bp közepén egy hid lábánál tüzszerészeti módszereket kell használni.
Sea Dragon különben tartalmaz teljesen hagyományos mechanikus tralt is,a régi tipusú érintőszarvas horgonyzott aknák ellen.
Ebbol egyik sem rendeszeti feladat... a CB90 meg sokoldalu.
 
Mi a francért fulladnál bele 10 méterre a parttól?
Mert mondjuk van rajtad 30-40kg felszereles? Mert olyan orvenybe kerulsz, hogy percekig tartana, mire kidob?
Haverok részegen Budapesten átuszták oda vissza a BME-nél, a Margitszigetnél és még élnek.
Hat ez qrvara szerencsetol meg helytol fugg; en lent Dunafurednel anno gyerekkoromban probalkoztam, de nagyon hamar feladtam (apamat probaltam utanozni, o oda-vissza atuszta anno ugyanott husz evvel korabban), pedig uszni jartam a MAFCra (BME) az oreg Sterhez evekig.

Én végigevezetm kétszer Rajkától Bajáig kenuval, kb mindenhol simán ugrottam bele ha melegem volt. (kivéve hidak környéke és a sarkantyúk), ha tudsz úszni és nincsen betonba öntve a lábad jellemzően nem fulladsz bele. Nyilván nem a zöldárról beszélek, se senki nem fog olyankor erőszakos átkeléssel próbálkozni a Dunán... egyáltalán, ott sem ahol kurva nagy a sodrása.
Ja, hat egy haboru eseten nem valogathatsz, ugye.
Valamint ha az ellen már a Dunánál van akkor baszhatjuk..
Nem, azt hivjak teruletvedelmi haborunak.

Kell pár aknamentesítő (pipa, megvan) meg három géppuskás terrorista-migráns-erőszakos csempész kergető nagyobb motor csónak, meg gumicsónakok. A többire ott a helikopter meg a pontonhíd.
Igen, ezt cafoltuk mar vagy tucatszor feljebb. :P
 
Ezzel keztem-van még hajógyártásunk?Mert arrol tudtam,hogy a 4 hajógyár megszünt,de arrol nem,hogy közben alakult egy.
Kiscsillio ceg gyart kisebb-nagyobb hajokat, csak nem military celra, de attol meg vannak.
Igy már más a leányzó fekvése.Amennyiben képes rá,legyárthatja liszenszben.Anno a Váci Hajógyár csinált alu hajókat,a többi acéllal dolgozott.
A kompozit a jellemzo, de ha van 2-3, aki legyartja a femet, a tobbi beszallhat szerelni stb.
 
Hogy nincs rendes hajógyártás. (de szerintem ez teljesen egyértelmű volt... :oops: )
A Gheogiu Dej hajógyárral megszűnt a nagyhajó gyártás /a Wiking sem ilyen/.
Nem a kis-közepes alu hajók /leginkább kedvtelési/ gyártásáról beszéltem,
hanem az 'igaziakról'.
Ahogy Angliában is leépült és éppen csak sikerült valamit visszahozni belőle,
így Mo-n sem, vagy alig menne. Ehhez a mesterséghez kell a sok éves felhalmozott
tapasztalat.

Majd holnap talán kifejtem bővebben ha még szükséges, vagy el nem felejtem,
de most szerintem megittam azt az utolsó sört, amit már nem kellett volna, így alszom.
 
Kiscsillio ceg gyart kisebb-nagyobb hajokat, csak nem military celra, de attol meg vannak.

A kompozit a jellemzo, de ha van 2-3, aki legyartja a femet, a tobbi beszallhat szerelni stb.
Egy vitorlás műanyag csónak gyártása egy kisüzemben azért teljesen más kategória,mint egy gyors deszantnaszádé.
 
A Gheogiu Dej hajógyárral megszűnt a nagyhajó gyártás /a Wiking sem ilyen/.
Nem a kis-közepes alu hajók /leginkább kedvtelési/ gyártásáról beszéltem,
hanem az 'igaziakról'.
Ahogy Angliában is leépült és éppen csak sikerült valamit visszahozni belőle,
így Mo-n sem, vagy alig menne. Ehhez a mesterséghez kell a sok éves felhalmozott
tapasztalat.

Majd holnap talán kifejtem bővebben ha még szükséges, vagy el nem felejtem,
de most szerintem megittam azt az utolsó sört, amit már nem kellett volna, így alszom.
Már megint egyedül érzed magad? Random posztokra válaszolgatsz, hogy beszélgessenek veled? o_O

Egészen pontosan a kis és közepes méretről volt egész végig szó.
Olvasd már végi, hogy majd 1 hete a magyar folyami flotilla lehetséges megújításáról, és a CB90-ről mint ennek valószínű alanyáról volt itt szó.
Te meg jöttél láttál és lelkesen belehaluztál a nagyvilágba.
 
Biztos így van, de mentségemre legyen mondva, én ezt a cikket olvastam, és ott "sima" komáromi üzemről írnak.

Pár napja is voltak cikkek, hogy indul lassan a szezon, kész a 4 hajó, csak nem tudják felúsztatni a Sión, kb mindegyikben Komáromozzák Révkomáromot, a google térkép is csak Komáromnak írja, gondolom onnan vették a cikkírók, de attól jelenleg az ugye szlovákia. Eu-s tender volt, ez a SAM cég nyert, mivel ekkora hajókat itthon jelenleg nem tudnak építeni. Az általad betett Viking "régi rendszerben ragadt/ nyugger" klub se, sajnos
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A balatoni kompok és katamaránok készen vannak, várják, hogy a Sión felhozhassák őket. Szlovák cég építette Révkomáromban
Oda ment át a megszünt magyar hajógyárak szakembergárdája anno.Egyik legszemléletesebb példája,hogy mennyire nem a nyugat tette tönkre a magyar ipart,hanem mi magunk,a korrupt és tolvaj (mindenkori) vezetés.Szlovákia ugyanúgy posztkomcs,aztán ott mégis tovább tudott élni a hajógyártás (is).Sőt,köszönhetően a mi tönkretett hajógyártásunkból átáramlott szaktudásnak,felvirágzott.
Biztos így van, de mentségemre legyen mondva, én ezt a cikket olvastam, és ott "sima" komáromi üzemről írnak.
Én meg csak rápillantottam a cikre-azt hittem figyelmesen elolvastad......
Szóval akkor mégse maradtam le semmiről-nincs hajógyártásunk (műanyag/fa vitorlás csónak kategóriás barkácsműhelyeket azért már ne tekintsük hajógyárnak)
 
  • Tetszik
Reactions: ms07
Oda ment át a megszünt magyar hajógyárak szakembergárdája anno.Egyik legszemléletesebb példája,hogy mennyire nem a nyugat tette tönkre a magyar ipart,hanem mi magunk,a korrupt és tolvaj (mindenkori) vezetés.Szlovákia ugyanúgy posztkomcs,aztán ott mégis tovább tudott élni a hajógyártás (is).Sőt,köszönhetően a mi tönkretett hajógyártásunkból átáramlott szaktudásnak,felvirágzott.

Én meg csak rápillantottam a cikre-azt hittem figyelmesen elolvastad......
Szóval akkor mégse maradtam le semmiről-nincs hajógyártásunk (műanyag/fa vitorlás csónak kategóriás barkácsműhelyeket azért már ne tekintsük hajógyárnak)
Én nem olvastam el figyelmesen? :oops: A cikkben nem Rév-Komáromot, vagy Komarno-t írnak, hanem Komáromot.
És én nem azt mondtam, hogy a balatoni hajók Horányban készülnek.
Gondoltam, hogy veszed a fáradtságot, hogy megnézed a linket, amit beraktam. Hát most kimondottan a referencia hajókat tettem be neked.
Tudod, hogy hol van Horány? Nem Szlovákiában.
 
Ganz-Danubius HUTI a gyártásba bevonnak más cégeket pl. MSK Steel Nyergesújfalu. Néhány általuk épített hajó:
LUPPA és EREBE
DONAU és ELBE
EXPERT 1 és EXPERT 2
Horányi Hajógyár (Wiking hajógyár) hegesztett alu szerkezeteket (is) készítenek.
NESZMÉLY
TŰZMADÁR
MOHÁCS I.
MHRT Tiszayacht Kft Szeged
KISFALUDY
Létezik még Csikli Kft Baja, Tiszalöki Hajójavító, HES-tdl Kft, Újpesti Hajójavító és több spec cég, hajóvillamosság, hidraulika, propulzió stb. szakterületeken.
Az SAM révkomáromban természetesen nagyobb infrastruktúrával és szakembergárdával rendelkezik.
 
Ez egy jó kérdés.Gyártó promója szerint a rendszer alkalmas "barna vizi" aknamentesitésre.Ez az amcsi szlengben a parti és belvizeket jelenti,és minden nagyságrendre vonatkozik,mi még alkamas vizi közlekedésre-még ha a közlekedő eszköz csak egy kenu is,mert nagyobb nem fér el.
A mi esetünkben nem igazán kell hagyományos vizi aknákkal számolni.Számunkra az olyan szárazföldi aknák érdekesek,amik viz alatt is működőképesek,illetve a légi telepitésű aknák,aknabombák.Ezek pedig olyan helyeken is telepithetők,ahova a Nestinek nem jutnak el,illetve már nem is működőképesek.Pl valamelyik Körös egy gázlóját/átkelőhelyét aknásitják valamelyen távaknásitó módszerrel.No,oda hogy kerülnek a Nestinek,és hogyan tudnának mentesiteni?Sehogy.
Még egyszer, a légi aknamentesítés az a felrobbantom a fenébe elvet követi. nekünk nem ez kell. Az, hogy egy hordozókötelék elött takarít egy heli és megsemmisíti az aknákat, vagy, hogy a Mekongdeltában teszi ugyan ezt, az nem egyenlő a tűzszerészettel. Nekünk szükségünk van normál tűzszerész feladatú hajókra is (ami mellett még egymillió más képességük is van). A barna víz ugyan jelenthet bármilyen pocsolyát is, de azért a promó anyagból azt kihozni, hogy akkor bármekkora vizen ezek használhatóak bárhol elég merész kivetítése a dolognak.

A Duna és a Tisza igen komoly méretű folyók, ráadásul nekünk még van egy pár kisebb, de hajózható, és, pár olyan ami nem hajózható, de fontos folyónk. Ezek esetében nem csak az aknamentesítés, de egyéb feladatok is a katonaság feladatkörébe tartoznak háborúban és békeidőben is. Teljesen lemondani a hajókról pont ezért butaság.
 
Még egyszer, a légi aknamentesítés az a felrobbantom a fenébe elvet követi. nekünk nem ez kell. Az, hogy egy hordozókötelék elött takarít egy heli és megsemmisíti az aknákat, vagy, hogy a Mekongdeltában teszi ugyan ezt, az nem egyenlő a tűzszerészettel. Nekünk szükségünk van normál tűzszerész feladatú hajókra is (ami mellett még egymillió más képességük is van). A barna víz ugyan jelenthet bármilyen pocsolyát is, de azért a promó anyagból azt kihozni, hogy akkor bármekkora vizen ezek használhatóak bárhol elég merész kivetítése a dolognak.

A Duna és a Tisza igen komoly méretű folyók, ráadásul nekünk még van egy pár kisebb, de hajózható, és, pár olyan ami nem hajózható, de fontos folyónk. Ezek esetében nem csak az aknamentesítés, de egyéb feladatok is a katonaság feladatkörébe tartoznak háborúban és békeidőben is. Teljesen lemondani a hajókról pont ezért butaság.
Nem is mondtam,hogy mondjunk le a hajókról.Sőt,azt irtam,hogy aknamentesitési/tűzszerészeti és egyébb feladatokra korszerűsitsük a Nestineket.
Továbbmegyek,a leállitott hajókat is korszerűsitsük,és legyen egy tiszai hajóraj is.
Ugyanakkor ezek a hajók nem tudják követni a gyors manőverező harc igényeit.Illetve kisebb vizi akadályoknál,mik szintén lehetnek aknásitva,egyszerűen nem tudnak működni-túl kicsi a viz nekik.Viszont ilyen esetekre is kell valamiféle aknamentesitő képesség.És ilyen hadműveleti helyzetben jó a felrobbantjuk a francba metódus is.
Ugyanakkor szerintem a rendészeti feladat nem honvédségi feladat.
 
Hát,azért egy sima horgászladiknál egy kicsit nagyobb.
Volt 4 hajógyárunk,de most ebböl szerintem már semmi nincs.

Nincs. És a nagyobb baj, hogy a know-how sincs meg.
A rendes hajó gyártás nem olyan, hogy itt van oszt' gyártsd le a tervek alapján és majd az XY szalag
melletti betanított munkás megoldja okosban.
Ehhez képest:
Ganz-Danubius HUTI a gyártásba bevonnak más cégeket pl. MSK Steel Nyergesújfalu. Néhány általuk épített hajó:
LUPPA és EREBE
DONAU és ELBE
EXPERT 1 és EXPERT 2
Horányi Hajógyár (Wiking hajógyár) hegesztett alu szerkezeteket (is) készítenek.
NESZMÉLY
TŰZMADÁR
MOHÁCS I.
MHRT Tiszayacht Kft Szeged
KISFALUDY
Létezik még Csikli Kft Baja, Tiszalöki Hajójavító, HES-tdl Kft, Újpesti Hajójavító és több spec cég, hajóvillamosság, hidraulika, propulzió stb. szakterületeken.
Az SAM révkomáromban természetesen nagyobb infrastruktúrával és szakembergárdával rendelkezik.

De szerinted nincs itthon hajógyártásunk.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu