Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Miért akar fellógatni mindenki mindenkit? Ha váratlanul befékezel, seggbe vernek. Ha nem, akkor meg esetleg te másokat. Nem lehet percekig
gondolkozni az optimális megoldásról. És nem biztos, hogy van olyan megoldás, hogy ne ütközz. Nem eső, hó, köd volt, hirtelen derült égből porvihar. Az autópálya meg arra van, hogy ott gyorsan lehessen menni. Kíváncsi vagyok, kiderül-e ki és hogyan ütközött először. A többi ütközés térdre imához helyzet lehetett már. Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

andrew

Active Member
2014. július 17.
51
221
33
Úgy gondolom itt oriási felelőssege van a kamerás kamionosnak. Hivatásos sofőrkènt, 40 tonnával, tempomattal lassítás nèlkül belerongyolni a látatlanba, ez így ebben az esetben kb gyilkosság. A mellette legalább 110el előző dettó, de egyrèszt a kamiont könnyebb èszrevenni, ezt a homokvihart is lehetett előre látni, ha ő folyamatosan lassított volna ès hajtson csak 40-el be, ütközni ütközik akkor is, de már azt a sávot legalább lassította volna a mögötte èrkezők miatt. Kèpeken jól látszik hogy kb ez volt a szerencsètlensèg eleje, ő mögöttük ègett ki az összes kocsi.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 560
80 917
113
Úgy gondolom itt oriási felelőssege van a kamerás kamionosnak. Hivatásos sofőrkènt, 40 tonnával, tempomattal lassítás nèlkül belerongyolni a látatlanba, ez így ebben az esetben kb gyilkosság. A mellette legalább 110el előző dettó, de egyrèszt a kamiont könnyebb èszrevenni, ezt a homokvihart is lehetett előre látni, ha ő folyamatosan lassított volna ès hajtson csak 40-el be, ütközni ütközik akkor is, de már azt a sávot legalább lassította volna a mögötte èrkezők miatt. Kèpeken jól látszik hogy kb ez volt a szerencsètlensèg eleje, ő mögöttük ègett ki az összes kocsi.
Tévedsz.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Tévedsz.

Ez már ritka szánalmas.

Ismerős is pont arra járt, 5-6 km-ről tisztán látszott a porfelhő, úgyhogy fullba sofőrök hibája a történet.
Én is autóztam már olyan viharban ahol 40-nel mentünk a külső sávban, belsőben meg húzták neki a vesedonorok.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Miért akar fellógatni mindenki mindenkit? Ha váratlanul befékezel, seggbe vernek. Ha nem, akkor meg esetleg te másokat. Nem lehet percekig
gondolkozni az optimális megoldásról. És nem biztos, hogy van olyan megoldás, hogy ne ütközz. Nem eső, hó, köd volt, hirtelen derült égből porvihar. Az autópálya meg arra van, hogy ott gyorsan lehessen menni. Kíváncsi vagyok, kiderül-e ki és hogyan ütközött először. A többi ütközés térdre imához helyzet lehetett már. Szerintem.
Elvileg valaki a porviharba ért, és "satuzott".
Hogy tényleg így volt, vagy csak lassított, azt majd a vizsgálat kideríti.
Viszont ki tudja hány felvétel látszik, ahol habzó szájjal követelik a közút felelősségre vonását, mert nem jelezte előre (erről is több infó kering, egyesek szerint igen, mások szerint nem) viszont egyiken se látszik, hogy a 10-20-30 secre kezdődő, jól látszó vihar előtt lassítana. Innentől kezdve miről beszélünk?
Tudod, út és látási viszonyok...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Elvileg valaki a porviharba ért, és "satuzott".
Hogy tényleg így volt, vagy csak lassított, azt majd a vizsgálat kideríti.
Viszont ki tudja hány felvétel látszik, ahol habzó szájjal követelik a közút felelősségre vonását, mert nem jelezte előre (erről is több infó kering, egyesek szerint igen, mások szerint nem) viszont egyiken se látszik, hogy a 10-20-30 secre kezdődő, jól látszó vihar előtt lassítana. Innentől kezdve miről beszélünk?
Tudod, út és látási viszonyok...
Na ja, a "seggbeverés". Nem tudom, milyen hosszan volt rossz a látótávolság, de nem lett volna baleset, ha senki sem lassít vagy mindenki lassít. Ez utóbbit úgy lehet elérni, ha kitesznek (bekapcsolnak) egy sebességkorlátozás táblát és esetleg egész nap a porvihar-figyelmeztetés szól a rádióban. Azért kíváncsi volnék, ha rossz látási viszonyok közt egy autópályára (bárhol a világon) letennénk mondjuk keresztben egy kamiont vagy a belső sávba egy kivilágítatlan autót, milyen valószínűséggel lenne belőle tömegbaleset.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Na ja, a "seggbeverés". Nem tudom, milyen hosszan volt rossz a látótávolság, de nem lett volna baleset, ha senki sem lassít vagy mindenki lassít. Ez utóbbit úgy lehet elérni, ha kitesznek (bekapcsolnak) egy sebességkorlátozás táblát és esetleg egész nap a porvihar-figyelmeztetés szól a rádióban. Azért kíváncsi volnék, ha rossz látási viszonyok közt egy autópályára (bárhol a világon) letennénk mondjuk keresztben egy kamiont vagy a belső sávba egy kivilágítatlan autót, milyen valószínűséggel lenne belőle tömegbaleset.
Ne már!
Te belemennél 130km/h-val egy ilyen 0m látótávolságú porviharba csak mert autópálya?
Én, amikor autópályán vezetek, már akkor is elveszem a lábam a gázról, ha egy autót látok a leálló sávban állni. Ez a porvihar messziről látható volt. Lassítani kell ilyen estben már akkor, mikor láthatóvá válik egy ilyen nem szokványos körülmény. Nem satufékkel, de vészvillogót(elakadásjelzőt) bekapcsolva folyamatosan figyelve mind előre , mind pedig hátra(visszapillantó), csökkenteni a sebességet és lehetőség szerint kihúzódni a "nagysebességű" sávból.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 827
113
Nem satufékkel, de vészvillogót(elakadásjelzőt) bekapcsolva folyamatosan figyelve mind előre , mind pedig hátra(visszapillantó), csökkenteni a sebességet és lehetőség szerint kihúzódni a "nagysebességű" sávból.
Na igen, nekem is pont ez jutott eszembe, hogy azért jobb helyeken totálba megy ilyenkor a négyes indexezés, avagy szoszi gixer van lassíts le. És így meg végképp nem értem, hogyan sikerült ezt a balesetet összehozni, mikor a rohadt nagy porfelhő látszott és fel is lehetett volna rá készülni. Nyáron is mikor mentem egyszer haverral Mezőtúrra valahol a négyes térségében égett a határ mint a Reichstag, de mindenki szépen lelassított meg jelzett, hogy vigyázzatok. Ugyanez a hetesen a ködfoltokkal/viharral, ott sem szoktak belemenni teljes sebességgel, pedig ott rendszeresek Isten barmai.

Ami a problémát okozhatta szerintem az az M1 nagy forgalmához képest relatíve alacsony áteresztő képessége (kiemelten a teherautók esetében), aminek következtében a forgalom is sűrűbb plusz a sofőrök idegesebbek és menni akarnak még akkor is mikor nem kéne. Két sáv miatt a külső az gyakorlatilag kamion only/lassú járművek és mindenki a belsőbe szorul, ahol meg a mortal kombat megy egymás seggbe szexuálásával. Mint nyaranta a hetes a Balaton felé, mikor a külső sávból a kamion előzésekor mindenki bemegy a belsőbe, ám ezzel éppen feltorlódik a kamion mögötti forgalom, mivel vagy nem bírnak előzni a gyökkető sebességkülönbséggel vagy idegbetegen seggbekúrnak. És láss csodát baleset meg is történt
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Ne már!
Te belemennél 130km/h-val egy ilyen 0m látótávolságú porviharba csak mert autópálya?
Én, amikor autópályán vezetek, már akkor is elveszem a lábam a gázról, ha egy autót látok a leálló sávban állni. Ez a porvihar messziről látható volt. Lassítani kell ilyen estben már akkor, mikor láthatóvá válik egy ilyen nem szokványos körülmény. Nem satufékkel, de vészvillogót(elakadásjelzőt) bekapcsolva folyamatosan figyelve mind előre , mind pedig hátra(visszapillantó), csökkenteni a sebességet és lehetőség szerint kihúzódni a "nagysebességű" sávból.
Nem voltam ott, nem tudom mit lehettett látni. Ha észlelték volna, hogy szinte 0 lesz a látás, fékeztek volna, én is fékeztem volna természetesen. De ~40 vezető ne legyen már idióta egyrakáson. Valamiért nem gondolom, hogy jól és messziről észlelhető volt a porvihar/a szinte 0 látótávolság benne. Különben nem mentek volna össze tömegesen. De ha már belement az ember, akkor épp olyan veszélyes fékezni mint nem fékezni. Szerintem. De gondolom innen senki sem volt benne a balesetben.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Nem voltam ott, nem tudom mit lehettett látni. Ha észlelték volna, hogy szinte 0 lesz a látás, fékeztek volna, én is fékeztem volna természetesen. De ~40 vezető ne legyen már idióta egyrakáson. Valamiért nem gondolom, hogy jól és messziről észlelhető volt a porvihar/a szinte 0 látótávolság benne. Különben nem mentek volna össze tömegesen. De ha már belement az ember, akkor épp olyan veszélyes fékezni mint nem fékezni. Szerintem. De gondolom innen senki sem volt benne a balesetben.
Lassan tucatnyi felvétel jelzi, hogy nem fékeztek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and jani22

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 827
113
Végre pótolnának egy évtizedes hiányosságot az M7 2x3 sávosra bővítésével Fehérvárig, de kedvenc Vitézynk természetesen megint bele akar ugatni, mert mindent jobban tud

Onnan is látszik, hogy az életben nem járt ott a hetesen valós forgalmi környezetben, hogy a nyári dugók is mindig a Balatontól Fehérvárig tartanak, mert láss csodát onnantól 2x3 sávon bőven elfér a forgalom. A nyolcas példája meg szimplán faszság, főleg, hogy a körgyűrű kivételével egészen Herendig van négysávosítva az utóbbi, megint csak részben tehermentesítve az M7-et. Csak nem az Auchannál kell lemenni a 8-as fele, hanem korábban. De nem, ő kitalálta, hogy menjen mindenki majd vonattal, mert az autó az gonosz és juujj. Plusz ha már vasút, pont Veszprémben van az, hogy az állomás sikeresen a város vége tábla után, közvetlen a csövesszálló mellett található kellemes koszovói hatást keltve. (tudom felújítják, de anak a vége még messze van) Nem is csoda, hogy nem szívesen érkeznek a népek vasúttal.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 826
31 832
113
Onnan is látszik, hogy az életben nem járt ott a hetesen valós forgalmi környezetben, hogy a nyári dugók is mindig a Balatontól Fehérvárig tartanak, mert láss csodát onnantól 2x3 sávon bőven elfér a forgalom. A nyolcas példája meg szimplán faszság, főleg, hogy a körgyűrű kivételével egészen Herendig van négysávosítva az utóbbi, megint csak részben tehermentesítve az M7-et. Csak nem az Auchannál kell lemenni a 8-as fele, hanem korábban. De nem, ő kitalálta, hogy menjen mindenki majd vonattal, mert az autó az gonosz és juujj. Plusz ha már vasút, pont Veszprémben van az, hogy az állomás sikeresen a város vége tábla után, közvetlen a csövesszálló mellett található kellemes koszovói hatást keltve. (tudom felújítják, de anak a vége még messze van) Nem is csoda, hogy nem szívesen érkeznek a népek vasúttal.

Balatontól Fehérvárig lenne több haszna a 3. sávnak, a másik irányban rendszerint elég a két sáv, ha nincs baleset, bár nyáron szokott azért sűrűsödni a forgalom.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Végre pótolnának egy évtizedes hiányosságot az M7 2x3 sávosra bővítésével Fehérvárig, de kedvenc Vitézynk természetesen megint bele akar ugatni, mert mindent jobban tud

Csiripelik a madarak, hogy amióta a kényelmes mindenszakértő állami poziból kirúgták, kirántották alóla az újabb 300 fős siserehadat és a fidersznél úgy tűnik megkapta a selyemzsinórt, előbb idegösszeroppanással Costa Ricában ‘pihent’, majd most hogy összeszedte magát zászlót váltott és Karácsony sleppje felé dörgölődzik.

Nem véletlenül építi fel a HVG. Egy igazi nárcisztikus pszichopata.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 560
80 917
113
Csiripelik a madarak, hogy amióta a kényelmes mindenszakértő állami poziból kirúgták, kirántották alóla az újabb 300 fős siserehadat és a fidersznél úgy tűnik megkapta a selyemzsinórt, előbb idegösszeroppanással Costa Ricában ‘pihent’, majd most hogy összeszedte magát zászlót váltott és Karácsony sleppje felé dörgölődzik.

Nem véletlenül építi fel a HVG. Egy igazi nárcisztikus pszichopata.
Mindig a videótékás jut eszembe róla a Family Guyból.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 560
80 917
113
"A La Contessa egyébként egy remek hely, gyönyörű a környezet és akad elektromos autó töltő is, ráadásul egy karnyújtásnyira van a Szalajka-völgy, a kisvasút és az Istállós-kői-barlang. Korábban az ősember lakott ott, de kiszabadult és ma már az autópálya az otthona, tempója halálos."
 
  • Imádom
Reactions: misinator