Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Miért akar fellógatni mindenki mindenkit? Ha váratlanul befékezel, seggbe vernek. Ha nem, akkor meg esetleg te másokat. Nem lehet percekig
gondolkozni az optimális megoldásról. És nem biztos, hogy van olyan megoldás, hogy ne ütközz. Nem eső, hó, köd volt, hirtelen derült égből porvihar. Az autópálya meg arra van, hogy ott gyorsan lehessen menni. Kíváncsi vagyok, kiderül-e ki és hogyan ütközött először. A többi ütközés térdre imához helyzet lehetett már. Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Úgy gondolom itt oriási felelőssege van a kamerás kamionosnak. Hivatásos sofőrkènt, 40 tonnával, tempomattal lassítás nèlkül belerongyolni a látatlanba, ez így ebben az esetben kb gyilkosság. A mellette legalább 110el előző dettó, de egyrèszt a kamiont könnyebb èszrevenni, ezt a homokvihart is lehetett előre látni, ha ő folyamatosan lassított volna ès hajtson csak 40-el be, ütközni ütközik akkor is, de már azt a sávot legalább lassította volna a mögötte èrkezők miatt. Kèpeken jól látszik hogy kb ez volt a szerencsètlensèg eleje, ő mögöttük ègett ki az összes kocsi.
 
Úgy gondolom itt oriási felelőssege van a kamerás kamionosnak. Hivatásos sofőrkènt, 40 tonnával, tempomattal lassítás nèlkül belerongyolni a látatlanba, ez így ebben az esetben kb gyilkosság. A mellette legalább 110el előző dettó, de egyrèszt a kamiont könnyebb èszrevenni, ezt a homokvihart is lehetett előre látni, ha ő folyamatosan lassított volna ès hajtson csak 40-el be, ütközni ütközik akkor is, de már azt a sávot legalább lassította volna a mögötte èrkezők miatt. Kèpeken jól látszik hogy kb ez volt a szerencsètlensèg eleje, ő mögöttük ègett ki az összes kocsi.
Tévedsz.
 
Miért akar fellógatni mindenki mindenkit? Ha váratlanul befékezel, seggbe vernek. Ha nem, akkor meg esetleg te másokat. Nem lehet percekig
gondolkozni az optimális megoldásról. És nem biztos, hogy van olyan megoldás, hogy ne ütközz. Nem eső, hó, köd volt, hirtelen derült égből porvihar. Az autópálya meg arra van, hogy ott gyorsan lehessen menni. Kíváncsi vagyok, kiderül-e ki és hogyan ütközött először. A többi ütközés térdre imához helyzet lehetett már. Szerintem.
Elvileg valaki a porviharba ért, és "satuzott".
Hogy tényleg így volt, vagy csak lassított, azt majd a vizsgálat kideríti.
Viszont ki tudja hány felvétel látszik, ahol habzó szájjal követelik a közút felelősségre vonását, mert nem jelezte előre (erről is több infó kering, egyesek szerint igen, mások szerint nem) viszont egyiken se látszik, hogy a 10-20-30 secre kezdődő, jól látszó vihar előtt lassítana. Innentől kezdve miről beszélünk?
Tudod, út és látási viszonyok...
 
Elvileg valaki a porviharba ért, és "satuzott".
Hogy tényleg így volt, vagy csak lassított, azt majd a vizsgálat kideríti.
Viszont ki tudja hány felvétel látszik, ahol habzó szájjal követelik a közút felelősségre vonását, mert nem jelezte előre (erről is több infó kering, egyesek szerint igen, mások szerint nem) viszont egyiken se látszik, hogy a 10-20-30 secre kezdődő, jól látszó vihar előtt lassítana. Innentől kezdve miről beszélünk?
Tudod, út és látási viszonyok...
Na ja, a "seggbeverés". Nem tudom, milyen hosszan volt rossz a látótávolság, de nem lett volna baleset, ha senki sem lassít vagy mindenki lassít. Ez utóbbit úgy lehet elérni, ha kitesznek (bekapcsolnak) egy sebességkorlátozás táblát és esetleg egész nap a porvihar-figyelmeztetés szól a rádióban. Azért kíváncsi volnék, ha rossz látási viszonyok közt egy autópályára (bárhol a világon) letennénk mondjuk keresztben egy kamiont vagy a belső sávba egy kivilágítatlan autót, milyen valószínűséggel lenne belőle tömegbaleset.
 
Na ja, a "seggbeverés". Nem tudom, milyen hosszan volt rossz a látótávolság, de nem lett volna baleset, ha senki sem lassít vagy mindenki lassít. Ez utóbbit úgy lehet elérni, ha kitesznek (bekapcsolnak) egy sebességkorlátozás táblát és esetleg egész nap a porvihar-figyelmeztetés szól a rádióban. Azért kíváncsi volnék, ha rossz látási viszonyok közt egy autópályára (bárhol a világon) letennénk mondjuk keresztben egy kamiont vagy a belső sávba egy kivilágítatlan autót, milyen valószínűséggel lenne belőle tömegbaleset.
Ne már!
Te belemennél 130km/h-val egy ilyen 0m látótávolságú porviharba csak mert autópálya?
Én, amikor autópályán vezetek, már akkor is elveszem a lábam a gázról, ha egy autót látok a leálló sávban állni. Ez a porvihar messziről látható volt. Lassítani kell ilyen estben már akkor, mikor láthatóvá válik egy ilyen nem szokványos körülmény. Nem satufékkel, de vészvillogót(elakadásjelzőt) bekapcsolva folyamatosan figyelve mind előre , mind pedig hátra(visszapillantó), csökkenteni a sebességet és lehetőség szerint kihúzódni a "nagysebességű" sávból.
 
Nem satufékkel, de vészvillogót(elakadásjelzőt) bekapcsolva folyamatosan figyelve mind előre , mind pedig hátra(visszapillantó), csökkenteni a sebességet és lehetőség szerint kihúzódni a "nagysebességű" sávból.
Na igen, nekem is pont ez jutott eszembe, hogy azért jobb helyeken totálba megy ilyenkor a négyes indexezés, avagy szoszi gixer van lassíts le. És így meg végképp nem értem, hogyan sikerült ezt a balesetet összehozni, mikor a rohadt nagy porfelhő látszott és fel is lehetett volna rá készülni. Nyáron is mikor mentem egyszer haverral Mezőtúrra valahol a négyes térségében égett a határ mint a Reichstag, de mindenki szépen lelassított meg jelzett, hogy vigyázzatok. Ugyanez a hetesen a ködfoltokkal/viharral, ott sem szoktak belemenni teljes sebességgel, pedig ott rendszeresek Isten barmai.

Ami a problémát okozhatta szerintem az az M1 nagy forgalmához képest relatíve alacsony áteresztő képessége (kiemelten a teherautók esetében), aminek következtében a forgalom is sűrűbb plusz a sofőrök idegesebbek és menni akarnak még akkor is mikor nem kéne. Két sáv miatt a külső az gyakorlatilag kamion only/lassú járművek és mindenki a belsőbe szorul, ahol meg a mortal kombat megy egymás seggbe szexuálásával. Mint nyaranta a hetes a Balaton felé, mikor a külső sávból a kamion előzésekor mindenki bemegy a belsőbe, ám ezzel éppen feltorlódik a kamion mögötti forgalom, mivel vagy nem bírnak előzni a gyökkető sebességkülönbséggel vagy idegbetegen seggbekúrnak. És láss csodát baleset meg is történt
 
Ne már!
Te belemennél 130km/h-val egy ilyen 0m látótávolságú porviharba csak mert autópálya?
Én, amikor autópályán vezetek, már akkor is elveszem a lábam a gázról, ha egy autót látok a leálló sávban állni. Ez a porvihar messziről látható volt. Lassítani kell ilyen estben már akkor, mikor láthatóvá válik egy ilyen nem szokványos körülmény. Nem satufékkel, de vészvillogót(elakadásjelzőt) bekapcsolva folyamatosan figyelve mind előre , mind pedig hátra(visszapillantó), csökkenteni a sebességet és lehetőség szerint kihúzódni a "nagysebességű" sávból.
Nem voltam ott, nem tudom mit lehettett látni. Ha észlelték volna, hogy szinte 0 lesz a látás, fékeztek volna, én is fékeztem volna természetesen. De ~40 vezető ne legyen már idióta egyrakáson. Valamiért nem gondolom, hogy jól és messziről észlelhető volt a porvihar/a szinte 0 látótávolság benne. Különben nem mentek volna össze tömegesen. De ha már belement az ember, akkor épp olyan veszélyes fékezni mint nem fékezni. Szerintem. De gondolom innen senki sem volt benne a balesetben.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Nem voltam ott, nem tudom mit lehettett látni. Ha észlelték volna, hogy szinte 0 lesz a látás, fékeztek volna, én is fékeztem volna természetesen. De ~40 vezető ne legyen már idióta egyrakáson. Valamiért nem gondolom, hogy jól és messziről észlelhető volt a porvihar/a szinte 0 látótávolság benne. Különben nem mentek volna össze tömegesen. De ha már belement az ember, akkor épp olyan veszélyes fékezni mint nem fékezni. Szerintem. De gondolom innen senki sem volt benne a balesetben.
Lassan tucatnyi felvétel jelzi, hogy nem fékeztek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and jani22
Végre pótolnának egy évtizedes hiányosságot az M7 2x3 sávosra bővítésével Fehérvárig, de kedvenc Vitézynk természetesen megint bele akar ugatni, mert mindent jobban tud

Onnan is látszik, hogy az életben nem járt ott a hetesen valós forgalmi környezetben, hogy a nyári dugók is mindig a Balatontól Fehérvárig tartanak, mert láss csodát onnantól 2x3 sávon bőven elfér a forgalom. A nyolcas példája meg szimplán faszság, főleg, hogy a körgyűrű kivételével egészen Herendig van négysávosítva az utóbbi, megint csak részben tehermentesítve az M7-et. Csak nem az Auchannál kell lemenni a 8-as fele, hanem korábban. De nem, ő kitalálta, hogy menjen mindenki majd vonattal, mert az autó az gonosz és juujj. Plusz ha már vasút, pont Veszprémben van az, hogy az állomás sikeresen a város vége tábla után, közvetlen a csövesszálló mellett található kellemes koszovói hatást keltve. (tudom felújítják, de anak a vége még messze van) Nem is csoda, hogy nem szívesen érkeznek a népek vasúttal.
 
Onnan is látszik, hogy az életben nem járt ott a hetesen valós forgalmi környezetben, hogy a nyári dugók is mindig a Balatontól Fehérvárig tartanak, mert láss csodát onnantól 2x3 sávon bőven elfér a forgalom. A nyolcas példája meg szimplán faszság, főleg, hogy a körgyűrű kivételével egészen Herendig van négysávosítva az utóbbi, megint csak részben tehermentesítve az M7-et. Csak nem az Auchannál kell lemenni a 8-as fele, hanem korábban. De nem, ő kitalálta, hogy menjen mindenki majd vonattal, mert az autó az gonosz és juujj. Plusz ha már vasút, pont Veszprémben van az, hogy az állomás sikeresen a város vége tábla után, közvetlen a csövesszálló mellett található kellemes koszovói hatást keltve. (tudom felújítják, de anak a vége még messze van) Nem is csoda, hogy nem szívesen érkeznek a népek vasúttal.

Balatontól Fehérvárig lenne több haszna a 3. sávnak, a másik irányban rendszerint elég a két sáv, ha nincs baleset, bár nyáron szokott azért sűrűsödni a forgalom.
 
Végre pótolnának egy évtizedes hiányosságot az M7 2x3 sávosra bővítésével Fehérvárig, de kedvenc Vitézynk természetesen megint bele akar ugatni, mert mindent jobban tud

Csiripelik a madarak, hogy amióta a kényelmes mindenszakértő állami poziból kirúgták, kirántották alóla az újabb 300 fős siserehadat és a fidersznél úgy tűnik megkapta a selyemzsinórt, előbb idegösszeroppanással Costa Ricában ‘pihent’, majd most hogy összeszedte magát zászlót váltott és Karácsony sleppje felé dörgölődzik.

Nem véletlenül építi fel a HVG. Egy igazi nárcisztikus pszichopata.
 
Csiripelik a madarak, hogy amióta a kényelmes mindenszakértő állami poziból kirúgták, kirántották alóla az újabb 300 fős siserehadat és a fidersznél úgy tűnik megkapta a selyemzsinórt, előbb idegösszeroppanással Costa Ricában ‘pihent’, majd most hogy összeszedte magát zászlót váltott és Karácsony sleppje felé dörgölődzik.

Nem véletlenül építi fel a HVG. Egy igazi nárcisztikus pszichopata.
Mindig a videótékás jut eszembe róla a Family Guyból.
 
"A La Contessa egyébként egy remek hely, gyönyörű a környezet és akad elektromos autó töltő is, ráadásul egy karnyújtásnyira van a Szalajka-völgy, a kisvasút és az Istállós-kői-barlang. Korábban az ősember lakott ott, de kiszabadult és ma már az autópálya az otthona, tempója halálos."
 
  • Imádom
Reactions: misinator