[BIZTPOL] Magyarország

Rohadt tolvaj getzi.
A rohadt tolvaj getzi az EU is. Menjenek a pitsába a "támogatásaikkal" ami az innen kiszivattyúzott pénz töredéke, de még azt sem fordíthatod rendes termelékenyéget vagy munkahelyteremtést elősegítő projektre, hanem ilyenekre hogy térkövezés, szőlő kivágás, termeléscsökkentés, kilátó, lombkorona ösvény. Hát a faszomat azt. Tessék itt a szarjuk, legalább pár ács keresett rajta. Ezek a "felzárkózási alapok" ezek a vicc, kb mint a bantu négert amikor dolgoztatták a britek láncon, de párat felöltöztettek aki a teát szolgálta fel. És mint régen, a "policy" most is az, hogy a gyarmaton gecózzák egymást a rabszolgák, valaki a gyarmattartó kápójaként (SzőrH) van aki meg a saját kis bizniszkéjéért. Biztos, hogy ki lombkorona sétányokat meg kilátókat kell "finanszírozni" itthon? Tetves brüsszeliták. Ettől még a hazai tolvaj is csak tolvaj marad, de hagyjuk abba ezt az EU seggnyalást lehetőleg.
 
Völner mondta, nem én találtam ki h nincs ellenőrzés, ő már csak tudja.

Volna lehetőség értelmes projektekre is, nem az EU erőlteti ránk ezt a sok felesleges hülyeséget, de pont azt látom hogy a vezérelv a maximum pénzlehívás nem a max hasznosság.

Ami pl az érdeklődési körömbe tartozik azt pl nagyon sajnálom, hogy a ceglédi vasútvonal beterelése a reptérhez le lett állítva. 5* ötlet volt a Vitézy Dávidtól, sok EU pénz ment volna rá, de nagyon hasznos lett volna országos szinten.
Én meg láttam már pár projectet, meg láttam ellenőrzést, úgyhogy engem nem különösebben érdekel, hogy ki mit mond e téren.
Alapban mindent agyon kell dokumentálni, minden eltérést be kell adni módosításra és indokolni kell. Ami természetesen soha nem garancia arra, hogy van e értelme a pályázatnak, vagy annak, hogy vannak-e akik szabálytalankodnak.

Nézd, mondom, nem védem és alapvetően nem kedvelem a rosszul felhasznált pályázati pénzeket, és nyilván lenne még csomó praktikus helye, de egyrészt abba is bele kell gondolni, hogy az adott létesítményt üzemeltetni is kell, adott számú alkalmazottat foglalkoztatni, fűteni, karbantartani és programokkal megtölteni -ami éves szinten is több millió forint, amiket nem nagyon, vagy legalábbis legtöbb esetben nem tudsz piaci alapon megvalósítani. Másrészt meg még egy ilyen szerencsétlenül kivitelezett és értelmileg is kérdőjeles munka is a hazai vállalkozó és ezen keresztül a hazai államkasszába folyik bele a pénz. (És még lehet, hogy több is, mint ha a külföldi építőanyagokból, külföldi tulajdonú gyárakból származó termékekből teszem azt turistaház készülne.)
Az meg megint egy más kérdés, hogy milyen dilettáns módon tud egy-egy önkormányzat a forrásokhoz hozzáállni és még egy jó célkitűzést is miként tudnak elcseszni.
És az meg megint sokadik dolog, hogy sok példának statuált "minta" project meg a valóságban mennyire egy önfenntartásra képtelen lélegeztetőgépen fenntartott dolog, ami persze a médiában nem fog átjönni.

Az uniós forrásokat nem hasraütés szerint tudod felhasználni. Tehát egy nyírségi (nem)lombkorona sétányra feleslegesen elköltött uniós forrást nem tudsz a ceglédi vasútvonalra fordítani, hanem azt csak olyan forrásból tudod ami ilyen témába bepréselhető.
 
Azt tetszik gondolni, ha az ukrik megtámadnának minket, majd a törökök a segítségünkre sietnek?
Erőteljesen kételkedem ebben az eshetősėgben.
A fityisz csicskul az eunak, németországnak, a papperbergnek, a multiknak, a törököknek, azt előadják, hogy ük milyen bátran harcolnak a gonosz eu ellen, mikor majd az összes szankciót megszavazták az oroszok ellen.
Német összeszerelő tartománnyá züllesztették Magyarországot, de a szájkarate az megy, hogy ők milyen bátran harcolnak az ország függetlenségéért, takarodjanak a bús pic@ába!
Csak a török segítene, HA Erdogan az elnök. Mindenki más, még a polák is dörzsölné a tenyerét.

Más.
Tipikus MHs baromság amit írsz. A ballib mellett az MH aki folyamatosan összeszerelő tartományozik.
 
Azt tetszik gondolni, ha az ukrik megtámadnának minket, majd a törökök a segítségünkre sietnek?
Erőteljesen kételkedem ebben az eshetősėgben.
A fityisz csicskul az eunak, németországnak, a papperbergnek, a multiknak, a törököknek, azt előadják, hogy ük milyen bátran harcolnak a gonosz eu ellen, mikor majd az összes szankciót megszavazták az oroszok ellen.
Német összeszerelő tartománnyá züllesztették Magyarországot, de a szájkarate az megy, hogy ők milyen bátran harcolnak az ország függetlenségéért, takarodjanak a bús pic@ába!

Alapvetően korrekten foglaltad össze a helyzetet.
 
Azér engedjük be a finneket mer a törökök beengedik, oszt aszonták mink is engedjük be üket, akkor mán a törököknek is csicskulunk?
A törökök kb az utolsó komolyabb ország a relatív környéken aki baráti viszonyt ápol a kormánnyal. Na ha azt is eljátszuk onnantól politikai támogatás 0.

Ha edrogán elveszti a választásokat hasonlo eredmény vàrható.
 
Én meg láttam már pár projectet, meg láttam ellenőrzést, úgyhogy engem nem különösebben érdekel, hogy ki mit mond e téren.
Alapban mindent agyon kell dokumentálni, minden eltérést be kell adni módosításra és indokolni kell. Ami természetesen soha nem garancia arra, hogy van e értelme a pályázatnak, vagy annak, hogy vannak-e akik szabálytalankodnak.

Nézd, mondom, nem védem és alapvetően nem kedvelem a rosszul felhasznált pályázati pénzeket, és nyilván lenne még csomó praktikus helye, de egyrészt abba is bele kell gondolni, hogy az adott létesítményt üzemeltetni is kell, adott számú alkalmazottat foglalkoztatni, fűteni, karbantartani és programokkal megtölteni -ami éves szinten is több millió forint, amiket nem nagyon, vagy legalábbis legtöbb esetben nem tudsz piaci alapon megvalósítani. Másrészt meg még egy ilyen szerencsétlenül kivitelezett és értelmileg is kérdőjeles munka is a hazai vállalkozó és ezen keresztül a hazai államkasszába folyik bele a pénz. (És még lehet, hogy több is, mint ha a külföldi építőanyagokból, külföldi tulajdonú gyárakból származó termékekből teszem azt turistaház készülne.)
Az meg megint egy más kérdés, hogy milyen dilettáns módon tud egy-egy önkormányzat a forrásokhoz hozzáállni és még egy jó célkitűzést is miként tudnak elcseszni.
És az meg megint sokadik dolog, hogy sok példának statuált "minta" project meg a valóságban mennyire egy önfenntartásra képtelen lélegeztetőgépen fenntartott dolog, ami persze a médiában nem fog átjönni.

Az uniós forrásokat nem hasraütés szerint tudod felhasználni. Tehát egy nyírségi (nem)lombkorona sétányra feleslegesen elköltött uniós forrást nem tudsz a ceglédi vasútvonalra fordítani, hanem azt csak olyan forrásból tudod ami ilyen témába bepréselhető.

Én is láttam eztazt csak nem fogom ide leírni. Tudom, akkor ne magyarázzak. :)

Az tiszta sor, hogy a területeket nem lehet keverni, de ennél biztos hogy csak jobban lehetett volna elkölteni ezeket a pénzeket.
Nem Brüsszel mondja azt h lombkoronasétány kell, csak a turizmusfejlesztés fejezetben ezt sikerült az illetékeseknek kitalálni.
A baj az, hogy nem azon agyaltak, hogy mi lenne a leghasznosabb, hanem h miből lehet kivenni a zsét legegyszerűbben és ehhez a rendszer asszisztál.
 
Erre most mit lehet írni? Más dimenzióban élsz, teljesen beletekeredtél az összeesküvés elméletekbe, még arról sem veszel tudomást, hogy Oroszország lerohanta Ukrajnát. :O

Komolyan ijesztő, hogy emberek ennyire el tudnak szakadni a valóságtól.
2014 óta ezt hallgatjuk, hogy lerohanta, megtámadta stb. ...
Bár 9 évig nem volt ezek szerint fontos a biztonsága sem a svédeknek, sem a finneknek ... vagy mióta a Szovjetunió -nyugati segítséggel és jóváhagyással- lerohanta és megszállta Közép-Európát és 40 évig hidegháborús pszichózis volt. Bezzeg most egy kis kiterjedésű konfliktus -ami kapcsán hetente hallhatjuk, hogy az oroszok milyen szerencsétlenek és az orosz fegyverek milyen gyengék, a szankciók meg működnek; valamint milyen fontosak a nyugati katonai és pénzügyi segítségek.... hirtelen nagyon sürgető lett a csatlakozásuk.
Szóval szerintem semmi ok csodálkozni azon, ha ez az ellentmondás a jóérzésű békeszerető emberek körében minimum furcsállást és értetlenséget vált ki.

Illetve szerintem fontos a NATO, mint szövetség részéről, hogy alapos, megfelelő vizsgálat és mérlegelés kell, hogy a két új tag csatlakozása erősíti, vagy gyengíti e a katonai szövetség védelmi képességeit, javítja e vagy rombolja e belső kohézióját. Tehát, hogy póriasan fejezzem ki magam: megéri e nekünk felvenni őket, vagy sem.
Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem, de alaposan meg kell ezeket fontolni és nem az európai értékeket meggyalázó módon a szövetség érdekeit ködös egyéni érdekek és ideológiai víziók mögé helyezve megfontolatlanul eljárni. Aki így tett, aki így tesz az a szövetséget gyengíti és nem jó szövetségesi partner; mint ahogy az sem, aki csatlakozási szándéka közepette a szövetség felelős tagjait támadja.
 
 
Az tiszta sor, hogy a területeket nem lehet keverni, de ennél biztos hogy csak jobban lehetett volna elkölteni ezeket a pénzeket.
Nem Brüsszel mondja azt h lombkoronasétány kell, csak a turizmusfejlesztés fejezetben ezt sikerült az illetékeseknek kitalálni.
A baj az, hogy nem azon agyaltak, hogy mi lenne a leghasznosabb, hanem h miből lehet kivenni a zsét legegyszerűbben és ehhez a rendszer asszisztál.
Ez így van.
De amíg jogszerű, addig igazából senkinek semmi köze hozzá. Meg, hát ezt helyi szinteken kellene értékelni, hogy azt mondják a faluban, hogy 'jóvan Józsikám, megbaszod Te a sétányodat, me' amúgy meg semmisincsen'. Csak ilyenkor merül fel, hogy ki van jobb, ki vállja, ki jobb és vállalja, de és eredményt felmutatni... meg hogy oké, de mit is kellene fejleszteni mondjuk turizmuson. Meg mitől lesz üzletibb, menedzseribb szemléletű egy önkormányzat.
Mondanám, hogy építsenek a túrautak mentén turista szállásokat... oké, de van annyi tursita, hogy megérje fenntartani, ebből mennyi folyik vissza az állami kasszába -és mennyi megy ki mondjuk az osztrák téglagyáron keresztül az országból- és miből lehet fenntartani folyamatosan, miből tartódik karban, miből lesz 10 év múlva nagyobb összeg fenntartani. Lehet, hogy kitermeli, de valószínűleg, hogy nem, ugye ezt számolni kéne.
Lehetne mondani, hogy kisvasútra -de azt most is újítanak többet.
Szállás? Hova? Mert vagy az van, hogy NER, vagy "beépül a Balaton" ... meg ugye ezek régiós szintre is le vannak osztva. Egy nem turisztikailag frekventált helyen mit építesz? Egy nem kihasznált vendégházat? Annak se sok értelme.
Fürdőfejlesztés. Olvastam egy tanulmányt, hogy milyen hatással van pl. a gyulai fürdőre, hogy Makón és Mórahalmon is épült. Tulajdonképen ezek forgalmát se kapacitásbővítéssel, se újabb létesítményekkel hatalmas mértékben nem tudod növelni, csak ugyan azt a számot több felé osztani -hogy aztán még nehezebb legyen fenntartani a létesítményeket.

Szóval sok jogos felvetés van, csak azért nem olyan könnyű dolgok ezek -szerintem.
 
Láttam, részemről ennyi... Tudom olyan nincs is h Ukrajna...
Persze, hogy ennyi, hiszen te sem hiszed el, amit mantrázol. Ha Oroszország lerohanta volna Ukrajnát, akkor Kievben - tudod, ez Ukrajna fővárosa - nem egy Zelenszkij nevű NATO-párti kijáróember lenne a főnök, akinél egymásnak adja a kilincset mindenféle nyugati díszpinty, Boris Johnsontól egészen Bidenig.
Ha az orosz lerohanta Ukrajnát, akkor mivégre vannak még nyugati fegyverszállítások és miért ukránok állnak a magyar határ túloldalán?

Én csak azt mondom, mielőtt felmondod a sablon panel frázisokat, előbb gondolkozz logikusan.
Ukrajnát nem rohanta le senki. A keleti megyéiben harcolnak az oroszok a sajátjaikért, akiket 8 évig erőszakolt az ukrán központi hatalom.
Krímben csak azért nem tudták ezt a terrort az EU-komform ukrán megismételni, mert azt előbb bebiztosította az orosz, mégpedig gyorsan és zseniálisan.
 
Ez így van.
De amíg jogszerű, addig igazából senkinek semmi köze hozzá. Meg, hát ezt helyi szinteken kellene értékelni, hogy azt mondják a faluban, hogy 'jóvan Józsikám, megbaszod Te a sétányodat, me' amúgy meg semmisincsen'. Csak ilyenkor merül fel, hogy ki van jobb, ki vállja, ki jobb és vállalja, de és eredményt felmutatni... meg hogy oké, de mit is kellene fejleszteni mondjuk turizmuson. Meg mitől lesz üzletibb, menedzseribb szemléletű egy önkormányzat.
Mondanám, hogy építsenek a túrautak mentén turista szállásokat... oké, de van annyi tursita, hogy megérje fenntartani, ebből mennyi folyik vissza az állami kasszába -és mennyi megy ki mondjuk az osztrák téglagyáron keresztül az országból- és miből lehet fenntartani folyamatosan, miből tartódik karban, miből lesz 10 év múlva nagyobb összeg fenntartani. Lehet, hogy kitermeli, de valószínűleg, hogy nem, ugye ezt számolni kéne.
Lehetne mondani, hogy kisvasútra -de azt most is újítanak többet.
Szállás? Hova? Mert vagy az van, hogy NER, vagy "beépül a Balaton" ... meg ugye ezek régiós szintre is le vannak osztva. Egy nem turisztikailag frekventált helyen mit építesz? Egy nem kihasznált vendégházat? Annak se sok értelme.
Fürdőfejlesztés. Olvastam egy tanulmányt, hogy milyen hatással van pl. a gyulai fürdőre, hogy Makón és Mórahalmon is épült. Tulajdonképen ezek forgalmát se kapacitásbővítéssel, se újabb létesítményekkel hatalmas mértékben nem tudod növelni, csak ugyan azt a számot több felé osztani -hogy aztán még nehezebb legyen fenntartani a létesítményeket.

Szóval sok jogos felvetés van, csak azért nem olyan könnyű dolgok ezek -szerintem.

Ezt helyben kell kigondolni. Én innen távolról mondjuk a horgászturizmust tudnám javasolni. 700ezer horgász van, a frekventált pecás helyeken sokszor tömeg van. Közvetlen vízparti elérhetőségű szállásból érzésre nincs elég.

A Kéktúra és társai is reneszánszukat élik, ahhoz kapcsolódóan is lehetne fejleszteni.
 
csicskulnak a fiúk?
Az gondolod nincs nagyon komolyan megszűrve, hogy ki lehet vezető politikus?
Egy tévécsatornához is csak olyat vesznek fel aki a szerződéses kötelezettséget teljesíti. Orbán eljátszatja a szabadságharcost amíg a lényeges pénzügyi dolgokban azt teszi amit elvárnak tőle.

Ha a szelekciós mechanizmus ellenére mégis egy egészen kicsit önálló gondolkodásra képes politkus emelkedne fel akkor pedig jön a jó öreg kaszás, itt Európában is.



 
Mit ugat az a fas@kalap, mintha neki bármi beleszólása lenne ebbe a háborúba, itt valami fordulat lesz a háborús politikában. Túl nagy a nyomás a kurmányon a háborúval kapcsolatban amerikai részről.
Teljesen logikus amit mond, persze aki nem Putyin szemszögéből nézi.
A narancsos banda retteg, hogy majd megmajdanozzák üket.
Abszolút nem. Itta fórumon páran, de kábé annyi. Figyelembe veszik a geopol. realitásokat, nem álomvilagban élnek, mint itt páran akik az 1 éves orosz teljesítmény után orosz határt várnak. Még Bakhmut sincs meg...
Eddig is sumákótak, aszonták nem képeznek ki ukri katonákat, valami szlovák politikus elkotyogta, hogy dehogyisnem, erre nagy nehezen kinyögték, hogy hát igen egészségügyiseket képeznek.
Fél éve ezt mondják, semmit sem sumákoltak. A szlovák politikus hazudott, csúsztatott egyet hogy mentse a bőrét, amikor épp szétfütyülték.

Az üzemanyasgszállitást is meg kéne említeni az ukriknak, meg a több tíz milliárd forintos éves támogatást is, amit leperkálnak a elenskinek.
Le a rohadt narancsos fityisszel!
Azt tudod hogy 1 deci kőolajat sem kapunk ha az ukránok úgy döntenek???
Ésszel is kell játszani, nemcsak hangoskodni.
 
Maradjunk annyiban, hogy Magyarországon nincs igazi ukránpártiság, vagy oroszellenesség.
Az ellenségem ellensége a barátom elv mentén a belpolitikai averziókból alakulnak ki külpolitikai kényszerpreferenciák.
Aki Orbánt utálja, az az oroszokat is utálja, szükségképpen támogatja az ukránokat, vagy az EU-t.
És persze fordítva.

Bő két évtizede már a belpolitikai álláspont idehaza oldaltól függetlenül alapvetően negatív hangvételű, ellenezzünk mindent, amit az ellenfél preferál, vagy állít. Konstruktivitás nyomokban sem lelhető fel.
Ezért van az, hogy a gombhoz varródik a kabát, azaz készek vagyunk az ország érdekeit is háttérbe szorítani, illetve az ország külső és belső ellenségeinek bármit elnézni, ha az ellentétes a mi ellenérdekeltjeink politikájával.
Mert minden külpolitika a belpolitika egy újabb csatatere.

Ez teljesen természetes, hiszen a jelenkori magyar külpolitika a 13 éve tartó Fidesz-kormány utolsó nyolc éve óta létezik, előtte utoljára külpolitikánk 1996-98-ig volt.
1998 és 2015 között nem nagyon volt külügyi kérdés, mert a migránshelyzet kialakulásáig és az ukrán válság érdemi eldurvulásáig, az első orosz-ellenes szankciók megjelenéséig nem nagyon volt ok kiterjeszteni a belpolitikát ide is.

1998 és 2015 között a NATO-csatlakozás, a jugók bombázása, 9/11, az iraki megszállás mind kívül esett a magyar kormányok hatókörén és érdekein.
A 2004-es EU-csatlakozás nem adott fel különösebb leckét a külügynek, mert gazdasági kérdés volt.
A 2006-os őszödi beszéd, majd a zavargások, a 2008-as válság, majd a devizahitel botrány megintcsak belügy volt, illetve gazdasági kérdés, míg a 2010-es kormányváltástól a 2015-ös migránsválságig a magyar politikai színtér a Fidesz növekvő, de még alakulóban levő beágyazottságáról szólt csupán.
Így a 2013-14-es kievi Majdnan, vagy a Krím elcsatolása, a maláj gép lelövése is csak annyiban volt releváns, hogy a hazai belpolitikai helyzettől ekkor még független EU-nak és NATO-nak mi az az álláspontja -már ha van neki egyátalán - amit mi természetesen támogatunk, elvégre a helyzet számunkra érdektelen.

Mióta azonban az időközben bemerevedett belpolitikánkba beleszól a külföld, illetve a migráns-covid-ukrán helyzet közvetlen egzisztenciális kihívássá vált, a hazai belpolitikai csörték külpolitikai címeket kaptak.
De szó sincs arról, hogy ezekkel a kérdésekkel a hazai választók ténylegesen azonosulnának.
 
Ezt helyben kell kigondolni. Én innen távolról mondjuk a horgászturizmust tudnám javasolni. 700ezer horgász van, a frekventált pecás helyeken sokszor tömeg van. Közvetlen vízparti elérhetőségű szállásból érzésre nincs elég.

A Kéktúra és társai is reneszánszukat élik, ahhoz kapcsolódóan is lehetne fejleszteni.
Igen, ez az irány is lehet egy irány, bár ugye az egy dolog, hogy mennyi engedély van (egyébként már 800 ezer felettit olvastam) de ebből mennyi a potenciális horgászturista, mert ahogy egy tanulmány írja vele:
"Ha a helyi lakosság jár érvényes engedéllyel horgászni, pecázni a közeli tóhoz, folyóhoz és ott hódol szenvedélyének, az a szabadidős tevékenység nem számít bele a horgászturizmusba. Horgászturizmusról kizárólag akkor van szó, ha az abban részt vevő személy állandó lakhelyét elhagyja és lakóhelyétől távol (nincs meghatározva a pontos távolság kritérium) keres fel tavat vagy folyóvizet (vagy mesterséges vizet) horgászati céllal (és érvényes engedéllyel) és ott kereskedelmi szálláshelyen tölt legalább egy éjszakát." (forrás)

Tehát hiába magas a horgászengedéllyel rendelkezők száma, de kérdés, hogy ebből mennyi az, aki mint turista potenciálisan célcsoport. És ez mekkora bevételt generál mint tursita. Illetve befektetésarányosan mennyire térül meg. (És most ugye felejtsük el, hogy a lombkoronasétány sem az odavonzott turistáktól fog az államkasszának bevételt generálni; bár most igen jó pr-t kapott. :) ) És ez mennyire hat akár pl. a környezetre, akár már a meglévő horgászturista helyekre negatív -vagy pozitív hatást.
Valamennyi ilyen jellegű hely biztos elfér és kialakítható, de értelemszerűen ez sem a végtelenig.
Illetve azt is át kell illetve lehet gondolni, hogy adottságaink miben vonzóbbak mint a konkurensekéi és mivel tudunk külföldi turistákat vonzani. Miért jöjjön ide egy német, vagy egy olasz; miért ide jöjjön és miért ne mondjuk más országba, ne a Duna-deltába?