[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 189
67 020
113
Nagyon keves iparagban mukodik ilyesmi. Esetleg egy cementgyarban, vagy kohokban, meg mondjuk a vendeglatasban. :cool: Meg a mai, teljesen robotizalt autogyarak is hetekig tesztuzemben nyomjak, amikor atallnak egy uj modellre, majd utana is folyamatosan igazitanak futoszalagon...
Így építeném a hàzaikat. A 20. màr tuti jó lesz. Lenne hisztike a nagy gyàrosok részérôl.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 201
14 045
113
Na ez úgy működött eddig is mindenhol.

Kijön az előszéria rommá teszteled. A gyártásban lèvő következő szeriàba beleteszed a tapasztalatokat és ahogy kijön a következő a rommá tesztelt darabok retrofit keretein belül megkapják a következő széria javított fukcióit. És ez így megy amíg ki nem fut a gyártás és kiforr a gép.

Pl ajaxból le van gyártva a külöböző kivitelekből 200 feletti darab.
Így működik. o_O
Tyűh gyerekek 18 év az FOC-hez, úgy látoma britek is megszülték a maguk Pumáját.
Nagyon remélem, hogy mi nem járunk így.
Vagy így?

Az nem mindegy!

Hogy ez mennyire normális az más kèrdès.

Ez inkább arról szól, egyik cèg sem akar belefeccölni ennyi pènzt,egy olyan projectbe, ami lehet nem tèrül meg.

Kicsit ez olyan mintha elmennèl egy ètterembe, ott rendelnèl valamit, amin èpp a szakács kísèrletezik.

Kihozzák.
Jól nèz ki.
De kicsit büdös.
Íztelen.
Meg hányingeered van tőle.

Elmondod a pincèrnek.

A szakács változtat rajta.

Mostmár csak büdös ès íztelen.

Na legközelebb már csak íztelen.

Jóesetben, ha kifizetsz egy csomó lóvèt kapsz egy jó kaját, rossz esetben nem. o_O

Jóesetben? minden ötödik szar kaját ingyen kapod.
Jó üzlet?
Ha szart eszel?

Persze ezt úgy írom nem tudom mi van a kötbèrben.

Amúgy ha a cèg csinálna 5 prototípust.
Azokat szarrá nyüstölnè 2-3 èv alatt, máris jóval előrèbb lenne a megrendelő.

Vagy minimum egy olyan teszten mint a kenguruzabálóknál, biztos előjön pár problèma.
Nem tudom azt ki fizette.
Az ausztrálok, vagy a cègek az üzlet re
mènyèben.

Ezután ezeket a hibákat orvosolva lehet gyártani.

Nem azt várnám el, hogy tökèletesen guruljon le egy gèp a gyártószalagról, az gyártás elejèn.

De ne is azt vegyük már normálisnak, hogy egy gèp esetleg töredèkèt tudja annak amit a gyártó beígèrt.
Ezèrt csúszik a gyártás.
Rosszabb esetben èvtized múlva sem használható a gèpek nagy százalèka.o_O

Vagy nem tudja az ígèreteket teljesíteni.

Nem fogom sem a pumát,sem az ajaxot bírálni hisz nem vagyunk teljesen tisztába a problèmákkal.

Az viszont biztos, hogy vannak.

Le van gyártva 200 ajax aminek majd vissza kell menni a gyárba?
Az fasza.

Látjuk nálunk 40 gidrán "átrádiózása" is milyen gyorsan halad.

Gondolom valami nagyobb javítás zegen milyen gyorsan menne, megy majd.


Más.
Győrben a MAN szervízben megint vagy 12 honvèdsègi új nyerges vontató áll.
Pár hete ez lefogyott 15-ről 5 kontènerszállítóra.
Lehet ezek a jövendőbeli Lynxeinkhez lesznek.
 
K

kamm

Guest
Így építeném a hàzaikat. A 20. màr tuti jó lesz. Lenne hisztike a nagy gyàrosok részérôl.
Hat @ozymandias mnajd kijavit, de szerintem meg a kohoknal is csak odaig igaz, hogy addig nem kezdenek szallitani, amig nem biztos az eljaras, de utana is nonstop merik mindenfele tesztelessel a kesz anyagot - konkretan tudom, hogy motorblokkoknal volumetrikus szoftverrel volt megtamogatva a QA mar 20+ evvel ezelott is a nemeteknel.
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin and Venom85

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 495
5 033
113
Hat @ozymandias mnajd kijavit, de szerintem meg a kohoknal is csak odaig igaz, hogy addig nem kezdenek szallitani, amig nem biztos az eljaras, de utana is nonstop merik mindenfele tesztelessel a kesz anyagot - konkretan tudom, hogy motorblokkoknal volumetrikus szoftverrel volt megtamogatva a QA mar 20+ evvel ezelott is a nemeteknel.
A kohászatban minden legyártott adagból mintát vesznek, és meghatározzák a pontos anyagösszetételt. Ha nem megfelelő, nem mehet ki a gyárból.
Ez egyébként nagyon flottul meg van szervezve. Ahol nem közvelenül a kemencék közelében van a labor, ott csőposta van. Vesznek egy mintát az olvadt fémből, beleöntik a formába, a kész mintát pár másodpercre vízbe dobják, felcímkézve beteszik a csőpostába. Ilyen helyeken nonstop megy a labor, és pár percen belül meg van az eredmény a számítógépben. Mivel az egész ellenőrzés 1-2 perc alatt megvan, lehet még korrigálni az összetételt. Ez amit leírtam, már 1990-ben magyarországon is így ment.
 
K

kamm

Guest
A kohászatban minden legyártott adagból mintát vesznek, és meghatározzák a pontos anyagösszetételt. Ha nem megfelelő, nem mehet ki a gyárból.
Ez egyébként nagyon flottul meg van szervezve. Ahol nem közvelenül a kemencék közelében van a labor, ott csőposta van. Vesznek egy mintát az olvadt fémből, beleöntik a formába, a kész mintát pár másodpercre vízbe dobják, felcímkézve beteszik a csőpostába. Ilyen helyeken nonstop megy a labor, és pár percen belül meg van az eredmény a számítógépben. Mivel az egész ellenőrzés 1-2 perc alatt megvan, lehet még korrigálni az összetételt. Ez amit leírtam, már 1990-ben magyarországon is így ment.
Ja, ez korrektul hangzik - azaz ellenorzik folyamatosan, ertem. :)
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Fundin and Venom85

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 924
18 381
113
Így építeném a hàzaikat. A 20. màr tuti jó lesz. Lenne hisztike a nagy gyàrosok részérôl.

Nem mehet másként, Ki már csak olyan termék kerülhet a kereskedelembe, ami kompletten kész, tökéletes. Önmagában a képletes rajzasztalon nem elég megrajzolni valamit. Az legyártva, nagyon sok mindenben nem az lesz, mint amit megálmodtak, mert egy rakás mindenféle probléma előjön. Ezeket helyre kell hozni. Ez idő. Tesztüzemről jut eszembe, egy régi történet. Amikor az Opelnél dolgoztam, a hengerfejgyár indulásakor, hetekig, de lehet hónapokig, napi szinten, kamionos konténerekben ment hulladékba, a legyártott aluminium blokkos hengerfej. Mert tesztüzem volt, nem éles gyártás. Lehet hogy a zöme jó volt, de akkor is kidobták. Mert az nem mehetett kereskedelmi forgalomba, vagy az új gyártású motorokba. Eladták hulladék fémnek az Alcufernek. Ahol aztán a helyi élelmes Alcufer főnök, felfogadott cigányokkal verette ki a szelepeket, a hengerfejekből. Ami Úgy már akkor színesfém lett egyből, a szelepek nélküli alu hengerfej blokk. :)
Tehát Lynx terén ne várjatok idén sokat. Jövőre indul inkább majd az erősebb menet, itthon. Elvileg a németeknek viszont szállítaniuk kellene az általuk készített harcjárműveket. Na erről nem tudunk, hogy mikor, hol, mennyit.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 924
18 381
113

Van benne egy rövid cikk.
Elvileg 3 hónap múlva gördül le az első zegen.

Ennek az évnek, darabszámot tekintve, nincs jelentősége. A jövő év már az lesz, ha minden rendben lesz.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Hat @ozymandias mnajd kijavit, de szerintem meg a kohoknal is csak odaig igaz, hogy addig nem kezdenek szallitani, amig nem biztos az eljaras, de utana is nonstop merik mindenfele tesztelessel a kesz anyagot - konkretan tudom, hogy motorblokkoknal volumetrikus szoftverrel volt megtamogatva a QA mar 20+ evvel ezelott is a nemeteknel.
ezt hívják folyamatos gyártási minőség ellenőrzésnek..... aluminium konkrétan: MINDEN legyártott tételből (1-1 db aluminium előtermék tekercs tömege 4-10 tonna, amiből egyféle készanyag lesz) kötelező roncsolásos anyagvizsgálati teszt készül, amit a cégnek MINDEN esetben műbizonylatolni is kell..... az ehhez felhasznált öntött aluminium tuskók (ebből hengerlődik le a késztermék) MINDEN, cca 50tonnás folyékony betétjéről elemzés készül 0,05%-os összetevőkig ledokumentálva, amit a cégnek szintén műbizonylatolni kell a kiszállított késztemék esetéban..... ráadásul a kiszállított késztermék amennyiben gépjármű, egészségügyi célú, esetleg nyomástartó edény lesz majd belőle, akkor a mi műbizonylatainkra kötelező 15 év megőrzés van..... rep.gép ipari felhasználás esetében ez még szigorúbb!! összefoglalva elég homályosak az elképzeléseid a nagyipari gyártás esetében.... nálunk 200 000tonna/év öntött előtermék készül, az cca 4000 adag..... MIND elemezve műbizonylatolva..... a hengerelt részen 60 000 tonna készenyag, amiről 10 000 nél több műbizonylat születik...... jó reggelt, köszönt az ipari minőség biztosítás !!!