[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 794
47 020
113
Esetleg egy másik toronnyal , mert azt a nyílást csak úgy nem pakolod arrébb , max. áttervezed!
Nem is arról volt szó, hanem hogy máshogy fog nyílni a sofőr búvónyílása.
Tehát pontosan, hogy az áttervezésen dolgoznak.
Szerintem az lesz a megoldás, hogy az üveges szélvédőt és az ajtót szátválasztják. Azaz fel lehet nyitni majd a szélvédő részt. Ha meg teljesen ki akarsz bújni, akkor visszahúzod a szélvédővel együtt a fedelet, majd az alap pozícióban kireteszelve, kicsit megemelve kifordítható lesz a nyílásfedő.
Ez azért nem egy hatalmas mechanikai probléma. Ráadásul valamivel biztonságosabb is, mert a hátrafelnyitott páncélozott fedél még "odafigyelősebb" is, mert ott biztosítani kell, hogy ne csapódjon le a fedél soha. Mert akkor komoly fejsérülések, vagy leszakadt ujjak "röpködhetnének".
A kifordítós módszert szokták alkalmazni a deszanttér tetején lévő búvóknál is.
Vagy ezt, mint a PUMA-nál, hogy üvegestül eltolják:
e8b005cb-e86d-4f85-8a25-79667eda7b9e_w948_r1.778_fpx30.37_fpy50.png

Szerintem a kinyitott szélvédőtől még elférne a torony. A probléma a teljesen nyitott fedéllel van.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 750
2 296
113
Nem is arról volt szó, hanem hogy máshogy fog nyílni a sofőr búvónyílása.
Tehát pontosan, hogy az áttervezésen dolgoznak.
Szerintem az lesz a megoldás, hogy az üveges szélvédőt és az ajtót szátválasztják. Azaz fel lehet nyitni majd a szélvédő részt. Ha meg teljesen ki akarsz bújni, akkor visszahúzod a szélvédővel együtt a fedelet, majd az alap pozícióban kireteszelve, kicsit megemelve kifordítható lesz a nyílásfedő.
Ez azért nem egy hatalmas mechanikai probléma. Ráadásul valamivel biztonságosabb is, mert a hátrafelnyitott páncélozott fedél még "odafigyelősebb" is, mert ott biztosítani kell, hogy ne csapódjon le a fedél soha. Mert akkor komoly fejsérülések, vagy leszakadt ujjak "röpködhetnének".
A kifordítós módszert szokták alkalmazni a deszanttér tetején lévő búvóknál is.
Vagy ezt, mint a PUMA-nál, hogy üvegestül eltolják:
e8b005cb-e86d-4f85-8a25-79667eda7b9e_w948_r1.778_fpx30.37_fpy50.png

Szerintem a kinyitott szélvédőtől még elférne a torony. A probléma a teljesen nyitott fedéllel van.
Legyen igazad hogy megoldható.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 586
121 605
113
Legyen igazad hogy megoldható.
Igazándiból a kutyát nem zavarna mivel a csak 12 óránál álló toronnyal nem nyílik fel a búvó és a sofőr hàtul is ki tud mászni.

Azért van sokat nyitva a videókon a torony mivel a kezdő sofőröknél az első x kilométer és vezetési feladat soràn szabadszemes nyitott búvós játèk van. Utána kameràból képernyőn és végül periszkópon keresztül.

Ettől függetlenül mondtak olyat, hogy a búvó át lesz alakítva.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 260
31 339
113
Kamu, a golyóit kicsit meg kell morzsolgatni a karmelitába holnapra itt lennének a lynxek amik csak chipből állnának...
Majd Marót... Orbi kinyújtott marka....
Nem is arról volt szó, hanem hogy máshogy fog nyílni a sofőr búvónyílása.
Tehát pontosan, hogy az áttervezésen dolgoznak.
Szerintem az lesz a megoldás, hogy az üveges szélvédőt és az ajtót szátválasztják. Azaz fel lehet nyitni majd a szélvédő részt. Ha meg teljesen ki akarsz bújni, akkor visszahúzod a szélvédővel együtt a fedelet, majd az alap pozícióban kireteszelve, kicsit megemelve kifordítható lesz a nyílásfedő.
Ez azért nem egy hatalmas mechanikai probléma. Ráadásul valamivel biztonságosabb is, mert a hátrafelnyitott páncélozott fedél még "odafigyelősebb" is, mert ott biztosítani kell, hogy ne csapódjon le a fedél soha. Mert akkor komoly fejsérülések, vagy leszakadt ujjak "röpködhetnének".
A kifordítós módszert szokták alkalmazni a deszanttér tetején lévő búvóknál is.
Vagy ezt, mint a PUMA-nál, hogy üvegestül eltolják:
e8b005cb-e86d-4f85-8a25-79667eda7b9e_w948_r1.778_fpx30.37_fpy50.png

Szerintem a kinyitott szélvédőtől még elférne a torony. A probléma a teljesen nyitott fedéllel van.
Ki az a fehér hajú böjtiboszorkány?
Amíg nincs új pletyka marad a régi...mint a vénasszonyok!
Letye-petye-lepetye.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 115
10 384
113
Ki az a fehér hajú böjtiboszorkány?
Christine Lambrecht, volt német hadügyminiszter elődeivel (Annegret Kramp-Karrenbauer és Ursula von der Leyen) rengeteget tettek hogy a német haderő olyan jó legyen, amilyen.
Például von der Leyen asszony alatt MINDEN nagyobb beszerzési program megcsúszott, és nagyon gyorsan kellett törölnie a telefonját, amikor tanácsadók számláit vizsgálták. Viszont a szexuális kisebbségek helyzete például sokkal könnyebb lett alatta. Minden nehézfegyverzet fejlesztést háttérbe szorított, még akkor is amikor az ipari miniszter jelezte hogy ezt nem lehet csinálni, hogy nem vásárol semmilyen nehéz fegyverzetet a német hadsereg.
Kramp-Karrenbauer és Lambrecht folytatták a szexuális kisebbségek integrálását a hadseregbe, és folytatták a semmit sem vásárolunk politikáját is.
Nyomuk a német hadsereg büszke történetébe mindig megmarad, mint az idiotizmus egy kedves kis kupaca.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 850
75 079
113
Future Armoured Vehicles - Situational Awareness Conference (24 April - 25 April 2023, London, United Kingdom)-en lesz egy magyar előadás is:

Colonel Janos Poloskei, Branch Leader, Command and Control Systems Development Branch, Hungarian Defence Forces Command Force Planning Directorate
Colonel Istvan Ocskay, R&T director, Hungarian Defence Forces Modernization Institute

Infantry Fighting Vehicle Lynx KF41: Survivability through Situational Awareness Maximisation

  • An examination of the successes and challenges of the Lynx KF41
  • Enhancing situational awareness capabilities through communications and real time intelligence gathering
  • Development prospects for the Lynx KF41 going forwards
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
803
2 028
93
A tesztjárművekhez képest a mi tornyaink tükrözve vannak. Ahogy a képen látod. A korábbiak fordított elrendezésűek. Az optika a löveg túlsó felén helyezkedik el.
Az aknavetős gép milyen alapon lehet, NEMO? Vagy van másnak is belső töltésű aknavetője?
Remélem ilyen verzió nálunk is lesz. Helységharcban és még sok esetben nekem hasznosabbnak tűnik egy ilyen direkt irányzásra is képes 120-as aknavetős gép, mint egy MBT, a szűk vertikális irányzási szögekkel és a limitált lőszerkészlettel.
A Hirtenbergert nem arra kéne használni, hogy a NEMO-hoz hasonló rendszert fejlesszünk, vagy nincs értelme párhuzamos fejlesztésnek?
Egy ilyen (NEMO jellegű) aknavetőnek milyen páncéltörő képességei vannak, léteznek ilyen lőszerek?