KF-21 Boramae / KF-X / IF-X (KAI, Dél-Korea)

"Due to costs and technology limitations, South Korea did not pursue an internal weapons bay for the first two blocks of the KF-21. Korea Aerospace Industries recently announced it is planning to propose a Block 3 variant to the South Korea air force with an internal weapons bay and enhanced low-observable technology features."

Fene tudja hogy ez alatt mit értenek...

 
Elolvastam és továbbra sem értem, hogy miért lesz csak utólag belső fegyver tér... :)

Nos, bár a témában sokkal járatosabbak itt nagyon sokan, az szűrődött le számomra, hogy a

Block1 verziót az F-4E, F-5E/F típusok gyors leváltására tervezték, ami egy költséghatékony verzió az F-16 és az F-35 közé, a Block1 ami az un. 4.5gen, 120db lesz az F-35 mellett csak levegő-levegő kéoességgela

Block2 2035re kerül kidolgozásra, föld-levegő képességgel, szenzorfúzióval, belső fegyvertérrel, illetve drónvezető funkcióval (loyal wingman)

a Block3 ezek után már valami 6gen fejlesztés lenne ezek után, lézerrel stb.

Itt a fejlesztés ütemezésében látom az okot, gyors gépcsere, esetleg egy Block1/szegények lopakodó ja eladási szegmens, majd az igazi Bormae a Block2.

Viszont tudomásom szerint a gép szerkezete már most is helyet ad a belső fegyvertérrel, csak nem alakítják ki, hanem sűlyesztett fegyverhordozó pontok kerültek kialakításra.
 
Nos, bár a témában sokkal járatosabbak itt nagyon sokan, az szűrődött le számomra, hogy a

Block1 verziót az F-4E, F-5E/F típusok gyors leváltására tervezték, ami egy költséghatékony verzió az F-16 és az F-35 közé, a Block1 ami az un. 4.5gen, 120db lesz az F-35 mellett csak levegő-levegő kéoességgela

Block2 2035re kerül kidolgozásra, föld-levegő képességgel, szenzorfúzióval, belső fegyvertérrel, illetve drónvezető funkcióval (loyal wingman)

a Block3 ezek után már valami 6gen fejlesztés lenne ezek után, lézerrel stb.

Itt a fejlesztés ütemezésében látom az okot, gyors gépcsere, esetleg egy Block1/szegények lopakodó ja eladási szegmens, majd az igazi Bormae a Block2.

Viszont tudomásom szerint a gép szerkezete már most is helyet ad a belső fegyvertérrel, csak nem alakítják ki, hanem sűlyesztett fegyverhordozó pontok kerültek kialakításra.
Block III-tól lesz belső fegyvertér...
 
  • Hűha
Reactions: hete and Kim Philby
Ja, láttuk Szerbia bombázásánál is mennyire kifizetődő az ellen alábecsülese. Arról nem is beszélve, hogy ugye a gép exportra is megy a Lengyelekhez, meg gondolom aki megveszi.
.
.
Nem tudom, ezen mit értesz, azt, hogy a szerbeknek volt az az akciója az egy darab F-117 ellen, amit Dani Z. azóta egyre szinesebben mesél el az évek során? Meg volt talán még egy F-16, esetleg pár helikopter, de amúgy a szerbeket simán "nullára verték".
Az ellenfél lebecsülését tavaly az első hónapokban láttuk az oroszoktól, amikor az ukránok még nyugati fegyverek előtti időben sem omlottak össze és eredményesen védekeztek.
 
Semmi értelme csak ÉK ellen készülni, mert Kína 100% beavatkozna egy háború esetén (sőt, az elmúlt egy év zseniális külpolitikájának hála már Oo. is), oda meg baromira kell a 5.th gen vas. F-35 lesz náluk első vonalnak, amellé/mögé meg kell valami, ami azért több, mint egy F16. Az a több pedig LO kialakítás minimum, annak meg része a belső fegyvertér.

De persze ez sem oldja meg azt a nyugati generációs gondot, hogy azt a kb. 150 db. F-22-est leszámítva nincs dedikált légifölény gép, míg Kína ontja, de még az oroszok is csigalassan építgetik össze a sajátjukat.
Márpedig a KF-21 megint csak nem egy 5.th gen nehézvadász, holott pont az kéne arra a környékre dögivel.
.
.
Nem vagyok biztos benne, h Kina nyiltan beavatkozna, legalábbis nem egyből. Műholdas hirszerzési információkkal, fegyverekkel lehet, h segitene azonnal, de szerintem jó darabig kivárnának, hogy merre mennek a dolgok, pl az USA nyiltan részt vesz-e a harcokban, vagy lejátsszák proxyban?
 
Elolvastam és továbbra sem értem, hogy miért lesz csak utólag belső fegyver tér... :)
.
.
Már csak azért is kérdéses a technológiai hiányosság mint magyarázat, mert ha képesek pl futóaknát és azt takaró zárófedelet csinálni, és ezt RCS szempontokhoz igazitani, kellő gyártási pontosságot elérni, stb, akkor ennyi erővel a fegyvertérajtó se tűnne megugorhatatlannak. Az, hogy az ehhez képest nagyobb sebességet elviselje a fegyvertérajtó, sima méretezési kérdésnek kéne lennie, nem nagyon kellene hozzá sokéves alapkutatás meg ilyenek. (vagy meglepődnék, ha mégis kéne)
.
.
Azt se zárjuk ki, hogy egyelőre a gép belsejében a fegyvertér helye részben vagy egészben foglalt? Pl a régi, és valószinűleg ideiglenes hajtóművek miatt? Vagy üzemanyagtartály ?
 
.
.
Már csak azért is kérdéses a technológiai hiányosság mint magyarázat, mert ha képesek pl futóaknát és azt takaró zárófedelet csinálni, és ezt RCS szempontokhoz igazitani, kellő gyártási pontosságot elérni, stb, akkor ennyi erővel a fegyvertérajtó se tűnne megugorhatatlannak. Az, hogy az ehhez képest nagyobb sebességet elviselje a fegyvertérajtó, sima méretezési kérdésnek kéne lennie, nem nagyon kellene hozzá sokéves alapkutatás meg ilyenek. (vagy meglepődnék, ha mégis kéne)
.
.
Azt se zárjuk ki, hogy egyelőre a gép belsejében a fegyvertér helye részben vagy egészben foglalt? Pl a régi, és valószinűleg ideiglenes hajtóművek miatt? Vagy üzemanyagtartály ?
tegyük hozzás hogy sugárhajtású gépeknél a belső fegyvertér nem új dolog egyszer már kikopott a hangsebesség feletti gépekből. Ha a múltba megtudták tervezni a gépeket vele most sem megugorhatatlan.

Miért nincs az 1. szériába? 1. Mert nem tisztán koreai gép lesz 2. az első szériát nem arra tervezik használni amihez belső fegyvertér szükséges. Tervezése viszont bonyolítja a programot. Egy 2. széria esetén viszont lesz felszabaduló kapacitás és anyagi forrás a már legyártott 1. szériás gépekből. így a rendszerbeállítás gyorsabb mint fegyvertér alkalmazásával. a többit írtad.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
A lengyelek pánikfelvásárlásba kezdtek? Vagy ha nem pánik, az a rosszabb, mert akkor valami egész EU-t bajba sodró akcióra készülnek ennyi rengeteg fegyverrel? (Pl nekiállnak Ukrajna felszabaditásának az oroszokkal szemben?)
Vagy esetleg ők is előállnak majd ezzel az ők Európa pajzsa szöveggel, és velünk többiekkel akarják kifizettetni?
Esetleg olaj tört fel a földből Varsó mellett, és ezért van mindenre is bőven pénzük? :)
.
Mindenesetre olyan fegyverkezésbe kezdtek, mint az EU-ban senki. Vagy mindenki más az alábecsüli a veszélyt, vagy a lengyelek túl, vagy ők maguk akarnak veszélyforrássá válni.
 
FwPVMTlXgAIi24H
 
Korea Aerospace Industries (KAI) KF-21 fighter aircraft has passed a “provisional combat suitability evaluation”, the Defense Acquisition Program Administration (DAPA) said on 16 May.

DAPA said the milestone – achieved following two years of trials – is intended to accelerate aircraft manufacturing ahead of the initial KF-21 production phase in 2024.

According to DAPA, the provisional combat suitability evaluation has assessed factors such as the KF-21's durability, structural integrity, manoeuvrability, and performance – including its speed, combat radius, and landing distance – in more than 200 ground and flight tests in the past two years.

The evaluation also assessed the performance of key systems onboard the aircraft including avionics, weapons, and its locally developed active electronically scanned array (AESA) radar.

Test work will continue focusing on avionics, air-to-air refuelling, and electronic warfare. Further air-to-air weapons work will also be undertaken.

KAI's first KF-21 prototype was rolled out in April 2021 and had its maiden flight in July 2022. In all, the KF-21 programme will have six prototypes. The sixth prototype is expected to conduct its maiden flight in June.

DAPA reiterates that the fighter will be delivered to the Republic of Korea Air Force in the second half of 2026, consistent with original delivery plans for the programme.