Szegedre is keres embert az RM...
screenshot_20230510_185613_com-android-chrome-jpg.5111108
 
Szerinted a projektek drágulása nagyobb vagy a késések miatti kötbér?
Nyilván ezt mi nem tudhatjuk (kivéve talán @krisss -t ), de vélhetően le van korlátozva a szerződésben, hogy az RM miként emelgethet árakat.
Feltétlelezem, meg van adva valamilyen képlet, algoritmus, ami alapján kalkulálják az esetleges árváltozást (pl. ha az infláció ennyi, akkor az ár annyi...)
Remélem 2-3 Lynx ingyé lesz a sok késés miatt... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Szerinted a projektek drágulása nagyobb vagy a késések miatti kötbér?
Ez a kötbér sztem túl van misztifikálva.
Nagyon ritkán alkalmazzák.
Itt stratégiai partneri kapcsolatról beszélünk.
Inkább kompenzálják vmivel, mint perkáljanak, mi is jobban járunk.

Drágulás. Nem tudom mennyi a hadiipari infla. Sztem ezt nem is a nyersanyagárak, hanem inkább a fokozott kereslet növeli. Ha így van, akkor a mi megrendelt projektjeinknél talán nem drasztkus. Vmennyi rizikót mindig kalkulál minden cég hosszútávú szállításoknál. Lehet a tavalyi lőszermegrendelésünk ezzel együtt rég kompenzálta a LYNX drágulását.
Sztem a legtöbb késést a speciális chiphiány és a megnövekedett megrendelések miatti RM munkaerőhiány okozza. Talán a zalai gyártásnál ez beáll. De itt meg az új dolgozók betanitasa fog lassítani.
 
Nem kell oda semmi - Armin "Münchausen" Papperger nem érdemel díszőrséget! :mad:
Odaadta KF-51 gyárunkat az ukriknak, minenkinek Lynx gyártást ígérget és még szállítással is csúszik! Enyje-benyje!
Spec èn csodáltam hogy milyen ügyesek vagyunk a lynx gyárral.

Erre fűnek fának ad az RM gyárat. Csak hogy vegyèk a termèkeiket.

Papi nagyon nem szimpi.
De az biztos nagy játèkos.

Amúgy szerintem sem jár neki.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Aladeen
Spec èn csodáltam hogy milyen ügyesek vagyunk a lynx gyárral.

Erre fűnek fának ad az RM gyárat. Csak hogy vegyèk a termèkeiket.

Papi nagyon nem szimpi.
De az biztos nagy játèkos.

Amúgy szerintem sem jár neki.
Minden orszag otthon szeretne gyartani, plane ilyen 10-16 millio per darab arak mellett. :)
Lehet mondjuk egy Szlovenia meretu orszag lenne kivetel egy kis rendelessel.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Aladeen
Minden orszag otthon szeretne gyartani, plane ilyen 10-16 millio per darab arak mellett. :)
Lehet mondjuk egy Szlovenia meretu orszag lenne kivetel egy kis rendelessel.
Az első példányokat van esélyünk gyártani, amíg felépül ott a gyár. RM-nek nagyon nincs saját gyártó kapacitása erre, ezért is van csúszás, szóval pl. a görgök első 1-2 tucat gépe készülhet Zalában. Mondjuk a második-harmadik megrendeléstől egyre kevésbé lesz pálya, mert addigra lesz még 1-2 gyár máshol Európában...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Sztem a legtöbb késést a speciális chiphiány és a megnövekedett megrendelések miatti RM munkaerőhiány okozza.

Chip hiány nincs. Páncéllemez ami nincs. A kapacitáshiányt eltaláltad. Most minden épkézláb ember az ukránoknak szánt Mardereken dolgozik. Illetve, a szlovákok Leopárd 2A4 harckocsijai is ott vannak a RM gyárban. Azokon is dolgozni kell.
 
Chip hiány nincs. Páncéllemez ami nincs. A kapacitáshiányt eltaláltad. Most minden épkézláb ember az ukránoknak szánt Mardereken dolgozik. Illetve, a szlovákok Leopárd 2A4 harckocsijai is ott vannak a RM gyárban. Azokon is dolgozni kell.
Ha már ukránok: legalább 8-10 millió ukrán jött az EU-ba a háború elől. Őket kéne foglalkoztatni a hadiparba, elvileg fém memgunkáls terén ott sok a képzett ember. A cseheknél pl. elég sokat foglalkoztatnaka hadiparban. Papperger is toborozhatna embereket a menekültek közt...
 
Ha már ukránok: legalább 8-10 millió ukrán jött az EU-ba a háború elől. Őket kéne foglalkoztatni a hadiparba, elvileg fém memgunkáls terén ott sok a képzett ember. A cseheknél pl. elég sokat foglalkoztatnaka hadiparban. Papperger is toborozhatna embereket a menekültek közt...
Hadiipari cégeknél valószínűleg csak megfelelő szintű nemzetbiztonsági átvilágítás után dolgozhat valaki és ha már ott dolgozik, akkor is fokozott figyelemmel fogják kísérni. Ennek hogy tudna megfelelni egy "menekült"? Nincs róla elég információ.
 
Papperger is toborozhatna embereket a menekültek közt...

Adottak a gyárak méretben, kapacitásban, dolgozókban. Ehhez a békebeli tempóhoz voltak a megrendeléseik, amiket a megfelelő békebeli elvárások szerinti idő intervallumban teljesítettek is. Épp hogy most mindenki rájuk rúgta az ajtót és követeli azonnal, a vasakat. Na ez az, ami nem megy csak úgy. Embert találna a leggyorsabban. Azonban a termelési kapacitásokat nem lehet néhány hét alatt megnövelni csak úgy. Ahhoz bizony idő kell, még akkor is ha mindenki, aki most nehéz vasakat akar, dörömböl két kézzel a gyárkapun. Új csarnokokat kell felhúzni valahol, amiket fel is kell szerszámozni, majd a felvett új és régi dolgozókkal, beüzemelni, ami szintén hónapokig tart. Még a mi gyárunk sincs teljesen kész.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Ez a kötbér sztem túl van misztifikálva.
Nagyon ritkán alkalmazzák.
Itt stratégiai partneri kapcsolatról beszélünk.
Inkább kompenzálják vmivel, mint perkáljanak, mi is jobban járunk.

Drágulás. Nem tudom mennyi a hadiipari infla. Sztem ezt nem is a nyersanyagárak, hanem inkább a fokozott kereslet növeli. Ha így van, akkor a mi megrendelt projektjeinknél talán nem drasztkus. Vmennyi rizikót mindig kalkulál minden cég hosszútávú szállításoknál. Lehet a tavalyi lőszermegrendelésünk ezzel együtt rég kompenzálta a LYNX drágulását.
Sztem a legtöbb késést a speciális chiphiány és a megnövekedett megrendelések miatti RM munkaerőhiány okozza. Talán a zalai gyártásnál ez beáll. De itt meg az új dolgozók betanitasa fog lassítani.
Egy megkötött szerződést maximum az alapanyagárak drágíthatnak meg.
A keresleti piac miatti áremelkedések az élő szerződésekre nem jelenthetnek "veszélyt". Mi több, ha előre kipengettük volna a teljes szerződés szerinti vételárat előre, akkor szerintem az alapanyag árakra sem hivatkozhattak volna, mivel a 0. napon lehetőségük lett volna a teljes alapanyag igényt nekik is az olcsóbb áron beszerezni.

A meglátásom az, hogy Bobóék szerintem sokkal szigorúbbra fogják a RM gyeplőjét, mint annak idején Maróth ideje alatt.
Én simán behajtanám rajtuk a kötbért.
Az az igazság, hogy a németek még talán meg sem lepődnének nagyon ezen. Hosszú barátság alapja a pontos elszámolás. Ráadásul ennek náluk hagyománya is van.
És nem olyan jó, ha egy magáncég ennyire nyeregben érezheti magát a tárgyalások alkalmával.
A német kormány legalábbis elég drasztikusan bánt annak idején az Airbusszal az A400M nem teljes feature listája miatt.
Az egy másik kérdés, hogy később esetleg levásároljuk náluk ugyan ezt a lóvét, de ha nekünk percre pontosan kell fizetni részleteket (akár fos HUF/EUR árfolyam esetén is), akkor nekünk is ragaszkodni kell a szerződés betűjéhez.
 
Hadiipari cégeknél valószínűleg csak megfelelő szintű nemzetbiztonsági átvilágítás után dolgozhat valaki és ha már ott dolgozik, akkor is fokozott figyelemmel fogják kísérni. Ennek hogy tudna megfelelni egy "menekült"? Nincs róla elég információ.
Mondjuk ukrajnai szolgálatok jótállnak érte: pl. igazolják, hogy eddig is az ukrán hadiparban dolgozott vagy csak csinál egy háttér átvilágítást az SBU és megmondják ki a frankó. Nyilván a német szolgálat meg az RM saját biztonsági részlege (gondolom van ilyen) is megszűri, majd figyeli a külföldi melósokat.
A cseheknél és lengyeleknél tényleg sok ukrán dolgozik a hadiparban: nagyon vágják a szovjet technika javítását, modernizálását - leginkább erre van most kereslet arra felé.

Pl. egy páncélhegesztő vagy jármű festő milyen titkokat tudna lenyúlni?
Nyilván nem a menedzsmentbe, a mérnök csapatba vagy szoftverfejlesztőkhöz veszik fel őket. Kétkezi szakik között van a nagyobb hiány.