[BIZTPOL] Magyarország

Ez konkretan nem igaz. Ha lenne egy rendesen kiepitett K-Ny vasuti link
Az is merginális maradna a tengeri utvonalhoz képest.A tengeri szállitás annyira olcsó és nagyobb kapacitású.
holland parazitadijakbol
Magyar viszonylatban spec Hamburg fontosabb.
Trieszt sehol nincs igazan melyvizi, Europaban szinte csak Rotterdamba
Nem jártál Triesztben,se a Rotterdami kikötőben,úgy hiszem.
Mondom,törökök hajóztatják a tömegárút Triesztig,onnan viszik tovább,közuton és vasuton.
És igen,Pireus valóban egy átrakó kikötő-de elsősorban hajóra.onnan szórják szét a Földközi tengeren elosztó forgalmat csináló kisebb hajókkal az árut.
Ha a harom vamhatosagot osszehangoljak, akkor siman atrepul - es egyik sem olyan orszag, mint a nemetek, nem a burokraciajukrol hiresek,
jujujujujujujuuuuuuj,de fogalmad sincs róla.Hamburg Freihafenben ami 1 óra,az arra felé 1 nap.......És akkor az gyors volt.
Paks 2 meg Gyurcsany alatt indult avagy meg elotte.
Viszont kezdettol fogva gancsolva volt az EU altal, minimum 5-6 evet hatraltattak mindenfele kifogassal addig, amig europai cegek is kaptak benne munkat (mikozben kolcsont meg az oroszoktol kellett ra szerezni.)
Elhatározva távleti tervként már Kádár alatt el volt.A konkrét kiválasztás volt Bajnai alatt.Egyébként egy tenderen(a folyamat korábban indult),amit sem az amik,sem az EU nem támadott meg.Elfogadták az eredményt.
És már akkor is nyugati vezérlést meg turbinákat vállasztottak ki.
Nem kifogások voltak,az oroszok nem nyújtották be az eljárásokhoz szükséges dokumentumokat.Finneknél is volt ilyen probléma (mert náluk is nyert tendert a Russatom).Érvényes engedélyek nélkül meg nincs támogatás.

Szóval sok itt a link duma,és kevés a tény.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: tonyo and Halfdan
Az is merginális maradna a tengeri utvonalhoz képest.A tengeri szállitás annyira olcsó és nagyobb kapacitású.
Abszolút nem igaz, vannak területek, ahol olcsóbb, van ahol nem létezik, mint lehetőség.
És igen,Pireus valóban egy átrakó kikötő-de elsősorban hajóra.onnan szórják szét a Földközi tengeren elosztó forgalmat csináló kisebb hajókkal az árut.
egészen addig, amíg nem éri meg onnan szórni közúton.
Nem kifogások voltak,az oroszok nem nyújtották be az eljárásokhoz szükséges dokumentumokat.Finneknél is volt ilyen probléma (mert náluk is nyert tendert a Russatom).Érvényes engedélyek nélkül meg nincs támogatás.
Elfogadva, hogy az oroszok sok esetben teljesen máshogy értelmeznek szükséges dokumentumokat, valahogy mégis az a helyzet, hogy a világ többi részén sorozatban építik időre az erőműveket, és pont csak az euban nem megy. Ami azért mókás, mert amúgy ezen a területen az eu a megengedőbb szabályozó.
 
Akkor azt megívják az amcsik meg a NATO, mert nekünk nincs mivel...

A szájakarate ellenére Orbán sem gondolja komolyan hogy lesz konfliktus belátható időn belül, mert semmilyen gyorsítás nem látszik. A haldokló csiga tempóból középkorú csiga tempójára gyorsítottak legfeljebb.

Ahol van haderő fejlesztési tempó az Lengyelország: 2-3 havonta jönnek a bejelentenek egy beszerzést és bőven GDP 3-4%-t tolják erre.
A "sorok között olvasva" az jön le hogy Orbán szerint a Kárpát-medence hegyei megvédenek minket - legalább is mini-meje erre utalgatott nem rég az infórádióban.
Fránya egy dolog ez a háborúsdi, mert senkit nem érdekel ha a másik nem akarja, és képtelen az önvédelemre.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Fránya egy dolog ez a háborúsdi, mert senkit nem érdekel ha a másik nem akarja, és képtelen az önvédelemre.
De nem mi vagyunk a célpont!!! És most nem tudnak belehúzni területek visszaadásának belengetésével!!!
Nagyon faszán ki tudunk maradni mint ausztria, nekünk a háború végére és az utána való osztoszkodáshoz kell a hadsereget kiépíteni. :rolleyes:
 
Abszolút nem igaz, vannak területek, ahol olcsóbb, van ahol nem létezik, mint lehetőség.
Kinai viszonylatrol van szó
egészen addig, amíg nem éri meg onnan szórni közúton.
Hát az bizton nem fogja megérni.
és pont csak az euban nem megy.
Ezt az oroszokon kérd számon.Miért nem nyújtották be a szükséges tanusitványokat?
 
De nem mi vagyunk a célpont!!! És most nem tudnak belehúzni területek visszaadásának belengetésével!!!
Nagyon faszán ki tudunk maradni mint ausztria, nekünk a háború végére és az utána való osztoszkodáshoz kell a hadsereget kiépíteni. :rolleyes:
Jujujujujuuuuuj.Melyik rózsaszin felhős bolygón élsz?
 
De nem mi vagyunk a célpont!!! És most nem tudnak belehúzni területek visszaadásának belengetésével!!!
Nagyon faszán ki tudunk maradni mint ausztria, nekünk a háború végére és az utána való osztoszkodáshoz kell a hadsereget kiépíteni. :rolleyes:
Legyen igazad.
De ha egyetlen dolgot lehet tanulni a történelemből, akkor az az, hogy a legjobb számítások sem jönnek be, és mindenki kezéből kicsúszik a gyeplő.
A legrosszabbra kellene készülni, nem a legjobbra.
Ha erős hadsereged van, akkor háborúzól amikor akarsz.
Ha gyenge (mint nekünk), akkor amikor mások akarnak.
 
Legyen igazad.
De ha egyetlen dolgot lehet tanulni a történelemből, akkor az az, hogy a legjobb számítások sem jönnek be, és mindenki kezéből kicsúszik a gyeplő.
A legrosszabbra kellene készülni, nem a legjobbra.
Ha erős hadsereged van, akkor háborúzól amikor akarsz.
Ha gyenge (mint nekünk), akkor amikor mások akarnak.
Igen ezzel egyet értünk, de nem a mi háborúnk következik. Mivel is tudnának belehúzni? Kastély Robinak teljesen igaza van, hogy ne legyen senkinek illúziója, hogy a lengyel meg balti államokért tömött sorokba fognak menni a francia, spanyol meg portugál fiatalok az orosz sztyeppékre! Semmi az a nato papír annyit ér, mint most az ukránoknál nyomnák a fegyvereket, bár az is fogy rendesen már nyugaton ennyi pár önkéntes de ennyi.;)
 
A tengeri szállitás annyira olcsó
Én inkább úgy mondanám, hogy még annyira olcsó.

Nekem egy csomó kérdésem van a (jelen esetben tengeri) szállítmányozás jövőjét illetően.

Vajon hosszútávon is megmarad az az árelőnye, ami jelenleg van? (Visszafele alacsony kihasználtság mellett mennyire lesz árdrágító?)
Ha összébb zárul az olló, akkor is érdemes lesz a plusz idő, ami vele jár?
Mennyire fog átalakulni a kereskedelem olyan termékekre, amik inkább kisebb méretűek, de nem akarnak rá hónapokat várni.
Mennyire lesz biztosított a hajóforgalom?
Mennyire lesz árúbiztonság? (kalózkodás)
Milyen összetételű -korra, üzemképességre- a konténerszálító flotta?
Mennyire fog változni a hajók ára.
Mikor éri el a "zöld forradalom" a hajózást (Európában) -ez mennyire drágítja meg, mennyire befolyásolja? (Ugye pl a vasút mint villamosított mehet "zöld" energiával, ezzel szemben a teherhajók a legrosszabb minőségű olajjal üzemelnek.)
Meddig tarthatóak fennt a csatornák (szuezi, panamai) kapacitása és mennyire ad majd plusz időt hozzá? (Mikor elég volt egy hajó keresztbefordulása.)
 
jaj, ne már. Az osztrákok szeretnék így látni, de nem könnyű nekik sem elhinni ezt saját maguknak. A nép örült az egyesülésnek.
austria-waving-nazi-flag.jpg
news-graphics-2006-_615454a.jpg
default.jpg
Egy része biztos , az izraelita vallásúak nem hiszem.
 
Én inkább úgy mondanám, hogy még annyira olcsó.

Nekem egy csomó kérdésem van a (jelen esetben tengeri) szállítmányozás jövőjét illetően.

Vajon hosszútávon is megmarad az az árelőnye, ami jelenleg van? (Visszafele alacsony kihasználtság mellett mennyire lesz árdrágító?)
Ha összébb zárul az olló, akkor is érdemes lesz a plusz idő, ami vele jár?
Mennyire fog átalakulni a kereskedelem olyan termékekre, amik inkább kisebb méretűek, de nem akarnak rá hónapokat várni.
Mennyire lesz biztosított a hajóforgalom?
Mennyire lesz árúbiztonság? (kalózkodás)
Milyen összetételű -korra, üzemképességre- a konténerszálító flotta?
Mennyire fog változni a hajók ára.
Mikor éri el a "zöld forradalom" a hajózást (Európában) -ez mennyire drágítja meg, mennyire befolyásolja? (Ugye pl a vasút mint villamosított mehet "zöld" energiával, ezzel szemben a teherhajók a legrosszabb minőségű olajjal üzemelnek.)
Meddig tarthatóak fennt a csatornák (szuezi, panamai) kapacitása és mennyire ad majd plusz időt hozzá? (Mikor elég volt egy hajó keresztbefordulása.)
Röviden-amelyik relációban lehetséges a tengeri szállitás,ott az mindig is olcsóbb lesz.Drasztikusan olcsóbb.
 
A határok már nem sérthetetlenek
Miért, mikor voltak azok?
Maximum egy történelmi léptékkel éppen csak értelmezhető időszakban, néhány évben mérhető de ez is csak akkor igaz, ha Európára szűkítjük a vizsgálatot.
Az a kérdés, hogy ki támogatja a területi változást, kinek áll érdekében és ki tudja hosszú távon garantálni.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezzel a videóval kapcsolatban csak az elismerő csettintgetésekig, meg a pppfffújolásokig jutottunk itt el - persze lehet, hogy valami kimaradt nekem.
De észrevettük azt a részt, ahol a Budapest Airportról volt szó?
Csak mert eddig én ilyen katari részvételről még nem olvastam. Gondolom kisebbségi tulajdonosként vonnánk be a katariakat. Ami nem biztos, hogy olyan nagy marhaság. Egyrészt kevesebb tőke kellene a hatalomátvételhez. Másrészt a katariak a légitársaság mellett intenzíven elkezdtek terjeszkedni a reptéri szegmensben is. Ázsiában és Afrikában már vannak érdekeltségeik, de lehet tudni orosz reptérbe való beszállásról is.

És hogy miért jó ez nekik:
  • ez egy ugródeszka lehet a katariaknak az európai kontinensre is ebben a szegmensben
  • nekik sem az egészet kellene egyben kifizetni
  • mindenképpen sokkal olcsóbban tudnak kijönni, ha a felvásárlási szándék mögött a helyi kormányzat is mögé teszi az érdekérvényesítő képességét

Miért jó nekünk:
  • nekünk is nagyon jó lehet, ha csak a fele (51%) pénzt kell előteremteni.
  • a katariak ebben nem politikai befolyásolást látnak, hanem gazdasági diverzifikálást, és üzletet. Ez nekünk ideális!
  • felhasználhatjuk ezt a csalit pl. egy sokkal kedvezőbb gázmegállapodás kialakítására. Esetleg hamarabb is kaphatunk gázt, mint az interjúban emlegetett 2026!
  • nyilván innentől kezdve a reptéri fejlesztésekhez szükséges tőkeemeléseknél is azonnal katari pénzek bevonhatók.
  • nyilván ha a katari befektetési alap tulajdonába kerül egy forgalmas európai reptér, akkor nem másik országokat fognak a Qatar Airways gépei lokális hubnak használni, hanem Ferihegyet. Értelemszerűen drasztikus forgalomnövekedésre lehet számolni.
  • mert ugyan ezzel az ötlettel elmehetünk az Emirségekhez is, és az Etihad / Emirates kapcsoaltaival ugyan ezeket az előnyöket elérhetjük.

Igazság szerint csodálkoznék, ha egy ennyi előnnyel kecsegtető üzletet ne hoznánk össze - bármelyik arab partnerrel is!
Egyszerűen annyira WIN-WIN szitu mindkét félnek, hogy nem hiszem el, hogy ne tudnának a részletekben megegyezni.