[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 457
46 355
113
És még visszatérnék erre az interjúra... (Az előző hozzászólást a videó felénél írtam, mert a reptér kérdése elég komplett volt akkor)
Több megjegyzés is:
  • Orbánnak hihetetlen szerencséje volt ezzel a riporterrel. A faszi úgy tudott belekérdezni keményebb témákba is, hogy megmaradt udvariasnak, nem akarta átharapni a torkát, és közben nem beszélhettünk alákérdezésekről, ami a hazai királyi médiában - valljuk be - folyamatosan előfordul.
  • Orbán rutinból egy olyan panelbeszélgetést tolt le a saját és kormánya ars poetica-jának felvázolásával - 30 perces időkorlátos limitbe zsúfolva -, ami nem csak a közel-keleti hallgatóságot győzhette meg arról, hogy erre a faszira, és erre az országra érdemes odafigyelni, és érdemes elvinni oda pénzünket, de egy a nyugati médián felnőtt átlagos Hans, Jean, vagy Pedro is azt mondhatja, hogy lehet hogy erre pocakos csávóra érdemes lehet hallgatni.
  • úgy tudott egyedi hangot megütni, hogy elfogadható maradt az arab kultúrában. Még a viccei is ültek.
  • ne legyünk meglepve, ha "Budapesti helytartót" felülről picit megrugdossák, hogy "ezt nem hagyhatjuk annyiban", és 1-2 napon belül, megint valami sajtótájékoztatóra fogja adni a fejét. Esetleg meghívja a CIA igazgatóját hozzánk egy kis nyomásgyakorlásra.
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
302
1 831
93
Nem jó.
Szarabb gazdája még nem volt BUD-nak az állam óta.
Egy ideje már jól működő, nyereséges cég.
Nyilván ezt is be akarják húzni, mint mindent. Mert minden is kell.

Ja ja, nagyon jó gazda a mostani... Emlékszem a szép bádog karámokra, amit csak a kormány rugdosására voltak hajlandóak nagy nehezen felszámolni. Az mekkora szégyen volt. Ha nem b.szogatják őket, máig ott lenne.
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
302
1 831
93
"

Miért bontották el a bádogépületet?​

Gulyás Gergely a 2019. július 31-én tartott kormányinfón jelentette be, hogy a budapesti repülőtér üzemeltetője átépíti a diszkontjáratok be- és kiszállítására szolgáló bádogépületeket és a hozzájuk tartozó sétálós folyosórendszert.

Az üzemeltető őszinte átépítési szándékának további löketet adhatott, hogy a Miniszterelnökséget vezető miniszter lényegében a Cosa Nostra narratívájához nyúlt, amikor arra utalt, hogy

SZÉP EZ A TERMINÁL, KÁR LENNE, HA 2020. JANUÁRTÓL RENDELETI ÚTON TILTÓDNA BE.
Gulyás nem kért mást, csak „egy normális” repteret, amihez még áprilisban egy 77 pontból álló listát állított össze."


Na ennyit erről, hogy mindig az állam a rossz gazda.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 377
7 863
113
Én inkább úgy mondanám, hogy még annyira olcsó.

Nekem egy csomó kérdésem van a (jelen esetben tengeri) szállítmányozás jövőjét illetően.

Vajon hosszútávon is megmarad az az árelőnye, ami jelenleg van? (Visszafele alacsony kihasználtság mellett mennyire lesz árdrágító?)
Ha összébb zárul az olló, akkor is érdemes lesz a plusz idő, ami vele jár?
Mennyire fog átalakulni a kereskedelem olyan termékekre, amik inkább kisebb méretűek, de nem akarnak rá hónapokat várni.
Mennyire lesz biztosított a hajóforgalom?
Mennyire lesz árúbiztonság? (kalózkodás)
Milyen összetételű -korra, üzemképességre- a konténerszálító flotta?
Mennyire fog változni a hajók ára.
Mikor éri el a "zöld forradalom" a hajózást (Európában) -ez mennyire drágítja meg, mennyire befolyásolja? (Ugye pl a vasút mint villamosított mehet "zöld" energiával, ezzel szemben a teherhajók a legrosszabb minőségű olajjal üzemelnek.)
Meddig tarthatóak fennt a csatornák (szuezi, panamai) kapacitása és mennyire ad majd plusz időt hozzá? (Mikor elég volt egy hajó keresztbefordulása.)
A tengeri szállítmányozás meg fog maradni minden negatív érzéssel szemben. Az nem kérdés hogy át fog alakulni szép lassan plusz a szabályzások is mert ezek a tényezők már évek óta szükségesek.
Ugyanúgy lesznek belső égésű motorok gyártása is a világban 2035 után az EU kivül. Pl gáz üzemű motorok stb.... Az hogy a dilletáns EU jelenleg 2035 után jóformán betiltja a forgalmazást ..... Nos várjuk meg az akkumulátor gyárak hozadékat is ami pár évig pozitív lesz utàna át fog csapni negatívumba. Gondolom senki nem fog meglepődni ha a zöld szektások nem fognak idővel rájuk lépni.
Visszatérve tehát ugyanúgy maradni fognak a belső égésű motorok ahogy lesz tengeri szállítmányozás is csak másképpen fog arányulni a világgazdaságban a szerepük 2035-2050 inkább 2070 közt.
Magyarország helyében beállnék a francia-olasz iparba azzal a támogatással hogy a gáz/egyéb üzemanyagú autók gyártása bizonyos % arányban maradjon meg legalább 2050 ig. Mert nem lesz annyi új elektromos akksis autó ami a piac fel fog venni. Nos látva a Kína felőli gyarmati függőséget ez aligha fog megtörténni. Továbbá szép lassan 2030-2035 től nem tulajdonosai lesznek az "autóknak' hanem bérlői.... Alkalmazásokon... Egyéb csatornákon keresztül.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 502
5 052
113
Viszont alsó hangon duplája a vasúti tranzitidejének.
A konténer hajók 40 km/óra körüli sebességgel mennek normál esetben, megállás nélkül. Ennél biztosan nem megy végig gyorsabban egy tehervonat a balkánon. Három államhatár + 1 vágányú szakaszok + személyforgalom.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
A konténer hajók 40 km/óra körüli sebességgel mennek normál esetben, megállás nélkül. Ennél biztosan nem megy végig gyorsabban egy tehervonat a balkánon. Három államhatár + 1 vágányú szakaszok + személyforgalom.
Kínából nem is a Balkánon keresztül jön a vonat :D
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 086
31 027
113
Ha nem is drasztikusan, de olcsóbb.
Viszont alsó hangon duplája a vasúti tranzitidejének.
Rovid tavon meg kikoto kozi vasuti/kozuti forgalom is van,mert gyprsabb.Pl Amsterdam.Rotterdam-Hamburg vonalon.De Kina- Europa viszonylatrol van most szó.Ami surgos áru,azt repulovel viszik.Pl visznek joghurtot repulovel Kinaba.Maham is rakodtam repulobe.Volt,hogy konkretan benne a repulobe,mert betolattam az AN124be.
Van egy a tengeri uthoz kepest marginalis tetel,amit vasuton szállítják,mert ugy eri meg.
Tengeri szallitas a nagy tetelek miatt nagyon olcsó.Semmi nem versenvezhet vele.
Rovid tavon meg s kevesebb atrakas,rugalmasabb volta miatti a közút gyotsabb es olcsobb a vasutnal.
Pireusba meg eleve jajon erkezik az áru.Vamszanad teruleten atrakjak kisebb haljokba,mert ugy eri meg.Ez most is folyik.
Szerbek meg a Belgradtol rszakra eső szakaszt mar megcsinaltak- felit meg meg fogjak.Majd egyszer,valamikor.Merthogy az nekik nem fontos.Macedon szakasz meg meg bizonytalanabb .
Szoval az egesz projektnek csak a torka véres.....de nagyon.
NER penzlehuzo buli ez,nem más
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and cirqle

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Rovid tavon meg kikoto kozi vasuti/kozuti forgalom is van,mert gyprsabb.Pl Amsterdam.Rotterdam-Hamburg vonalon.De Kina- Europa viszonylatrol van most szó.Ami surgos áru,azt repulovel viszik.Pl visznek joghurtot repulovel Kinaba.Maham is rakodtam repulobe.Volt,hogy konkretan benne a repulobe,mert betolattam az AN124be.
Van egy a tengeri uthoz kepest marginalis tetel,amit vasuton szállítják,mert ugy eri meg.
Tengeri szallitas a nagy tetelek miatt nagyon olcsó.Semmi nem versenvezhet vele.
Rovid tavon meg s kevesebb atrakas,rugalmasabb volta miatti a közút gyotsabb es olcsobb a vasutnal.
Pireusba meg eleve jajon erkezik az áru.Vamszanad teruleten atrakjak kisebb haljokba,mert ugy eri meg.Ez most is folyik.
Szerbek meg a Belgradtol rszakra eső szakaszt mar megcsinaltak- felit meg meg fogjak.Majd egyszer,valamikor.Merthogy az nekik nem fontos.Macedon szakasz meg meg bizonytalanabb .
Szoval az egesz projektnek csak a torka véres.....de nagyon.
NER penzlehuzo buli ez,nem más
Tudom. 2006-óta vagyok a szakmában :D
Piraeus-ba nagyon elhanyagolható áru érkezik, ami érintené Mo-t.
Leginkább Koper +Hamburg.

Leragadtam a Pireszuszi kikötőnél. :)
Ld. fent.
A vasút még mindig jobb, persze van akinek ráér a 40-50+ nap tranzitidő hajóval.
Vonattal Kínából, Oroszo, Belarus, Lengyelo felől Budapestig 22 nap jelenleg.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 086
31 027
113
Tudom. 2006-óta vagyok a szakmában :D
Piraeus-ba nagyon elhanyagolható áru érkezik, ami érintené Mo-t.
Leginkább Koper +Hamburg.


Ld. fent.
A vasút még mindig jobb, persze van akinek ráér a 40-50+ nap tranzitidő hajóval.
Vonattal Kínából, Oroszo, Belarus, Lengyelo felől Budapestig 22 nap jelenleg.
Es ami azt illeti,a transzsziberiai utvonalon s lengyel irany lesz mindig is az elsodleges,nem a magyar.
Pireusbol meg a hajó Triesztbe.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 086
31 027
113
A külföldi tulaj mindenre "szpáhi birtokként" tekint. Kevés beruházás, nagy haszon, rövid idő.
A hosszú tavra befektetotre ez korantsem igaz.
Szpahi mentalitast nem a külföldi let houza,hanem a jogbizonytalansag .A szpahi nem tudhatta,hogy meddig lesz birtokaban az adott terulet,es a szpahi birtok nem volt örökölhető.Vagyis nem voltak hosszútávú érdekei,nem is fektetett be semmibe,ami hosszabb tavon hozhatott volna hasznot.Ugyanekkor az Oszman birodalomban létezett örökölhető birtok is,szok birtokosai hosszú tavu befekteteseket is eszkozoltek-fuggetlenul attol,hogy z adott teruleten ok idegenek voltak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 766
35 964
113

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113