[BIZTPOL] Magyarország

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
És még visszatérnék erre az interjúra... (Az előző hozzászólást a videó felénél írtam, mert a reptér kérdése elég komplett volt akkor)
Több megjegyzés is:
  • Orbánnak hihetetlen szerencséje volt ezzel a riporterrel. A faszi úgy tudott belekérdezni keményebb témákba is, hogy megmaradt udvariasnak, nem akarta átharapni a torkát, és közben nem beszélhettünk alákérdezésekről, ami a hazai királyi médiában - valljuk be - folyamatosan előfordul.
  • Orbán rutinból egy olyan panelbeszélgetést tolt le a saját és kormánya ars poetica-jának felvázolásával - 30 perces időkorlátos limitbe zsúfolva -, ami nem csak a közel-keleti hallgatóságot győzhette meg arról, hogy erre a faszira, és erre az országra érdemes odafigyelni, és érdemes elvinni oda pénzünket, de egy a nyugati médián felnőtt átlagos Hans, Jean, vagy Pedro is azt mondhatja, hogy lehet hogy erre pocakos csávóra érdemes lehet hallgatni.
  • úgy tudott egyedi hangot megütni, hogy elfogadható maradt az arab kultúrában. Még a viccei is ültek.
  • ne legyünk meglepve, ha "Budapesti helytartót" felülről picit megrugdossák, hogy "ezt nem hagyhatjuk annyiban", és 1-2 napon belül, megint valami sajtótájékoztatóra fogja adni a fejét. Esetleg meghívja a CIA igazgatóját hozzánk egy kis nyomásgyakorlásra.
 
Nem jó.
Szarabb gazdája még nem volt BUD-nak az állam óta.
Egy ideje már jól működő, nyereséges cég.
Nyilván ezt is be akarják húzni, mint mindent. Mert minden is kell.

Ja ja, nagyon jó gazda a mostani... Emlékszem a szép bádog karámokra, amit csak a kormány rugdosására voltak hajlandóak nagy nehezen felszámolni. Az mekkora szégyen volt. Ha nem b.szogatják őket, máig ott lenne.
 
"

Miért bontották el a bádogépületet?​

Gulyás Gergely a 2019. július 31-én tartott kormányinfón jelentette be, hogy a budapesti repülőtér üzemeltetője átépíti a diszkontjáratok be- és kiszállítására szolgáló bádogépületeket és a hozzájuk tartozó sétálós folyosórendszert.

Az üzemeltető őszinte átépítési szándékának további löketet adhatott, hogy a Miniszterelnökséget vezető miniszter lényegében a Cosa Nostra narratívájához nyúlt, amikor arra utalt, hogy

SZÉP EZ A TERMINÁL, KÁR LENNE, HA 2020. JANUÁRTÓL RENDELETI ÚTON TILTÓDNA BE.
Gulyás nem kért mást, csak „egy normális” repteret, amihez még áprilisban egy 77 pontból álló listát állított össze."


Na ennyit erről, hogy mindig az állam a rossz gazda.
 
Én inkább úgy mondanám, hogy még annyira olcsó.

Nekem egy csomó kérdésem van a (jelen esetben tengeri) szállítmányozás jövőjét illetően.

Vajon hosszútávon is megmarad az az árelőnye, ami jelenleg van? (Visszafele alacsony kihasználtság mellett mennyire lesz árdrágító?)
Ha összébb zárul az olló, akkor is érdemes lesz a plusz idő, ami vele jár?
Mennyire fog átalakulni a kereskedelem olyan termékekre, amik inkább kisebb méretűek, de nem akarnak rá hónapokat várni.
Mennyire lesz biztosított a hajóforgalom?
Mennyire lesz árúbiztonság? (kalózkodás)
Milyen összetételű -korra, üzemképességre- a konténerszálító flotta?
Mennyire fog változni a hajók ára.
Mikor éri el a "zöld forradalom" a hajózást (Európában) -ez mennyire drágítja meg, mennyire befolyásolja? (Ugye pl a vasút mint villamosított mehet "zöld" energiával, ezzel szemben a teherhajók a legrosszabb minőségű olajjal üzemelnek.)
Meddig tarthatóak fennt a csatornák (szuezi, panamai) kapacitása és mennyire ad majd plusz időt hozzá? (Mikor elég volt egy hajó keresztbefordulása.)
A tengeri szállítmányozás meg fog maradni minden negatív érzéssel szemben. Az nem kérdés hogy át fog alakulni szép lassan plusz a szabályzások is mert ezek a tényezők már évek óta szükségesek.
Ugyanúgy lesznek belső égésű motorok gyártása is a világban 2035 után az EU kivül. Pl gáz üzemű motorok stb.... Az hogy a dilletáns EU jelenleg 2035 után jóformán betiltja a forgalmazást ..... Nos várjuk meg az akkumulátor gyárak hozadékat is ami pár évig pozitív lesz utàna át fog csapni negatívumba. Gondolom senki nem fog meglepődni ha a zöld szektások nem fognak idővel rájuk lépni.
Visszatérve tehát ugyanúgy maradni fognak a belső égésű motorok ahogy lesz tengeri szállítmányozás is csak másképpen fog arányulni a világgazdaságban a szerepük 2035-2050 inkább 2070 közt.
Magyarország helyében beállnék a francia-olasz iparba azzal a támogatással hogy a gáz/egyéb üzemanyagú autók gyártása bizonyos % arányban maradjon meg legalább 2050 ig. Mert nem lesz annyi új elektromos akksis autó ami a piac fel fog venni. Nos látva a Kína felőli gyarmati függőséget ez aligha fog megtörténni. Továbbá szép lassan 2030-2035 től nem tulajdonosai lesznek az "autóknak' hanem bérlői.... Alkalmazásokon... Egyéb csatornákon keresztül.
 
Viszont alsó hangon duplája a vasúti tranzitidejének.
A konténer hajók 40 km/óra körüli sebességgel mennek normál esetben, megállás nélkül. Ennél biztosan nem megy végig gyorsabban egy tehervonat a balkánon. Három államhatár + 1 vágányú szakaszok + személyforgalom.
 
Ha nem is drasztikusan, de olcsóbb.
Viszont alsó hangon duplája a vasúti tranzitidejének.
Rovid tavon meg kikoto kozi vasuti/kozuti forgalom is van,mert gyprsabb.Pl Amsterdam.Rotterdam-Hamburg vonalon.De Kina- Europa viszonylatrol van most szó.Ami surgos áru,azt repulovel viszik.Pl visznek joghurtot repulovel Kinaba.Maham is rakodtam repulobe.Volt,hogy konkretan benne a repulobe,mert betolattam az AN124be.
Van egy a tengeri uthoz kepest marginalis tetel,amit vasuton szállítják,mert ugy eri meg.
Tengeri szallitas a nagy tetelek miatt nagyon olcsó.Semmi nem versenvezhet vele.
Rovid tavon meg s kevesebb atrakas,rugalmasabb volta miatti a közút gyotsabb es olcsobb a vasutnal.
Pireusba meg eleve jajon erkezik az áru.Vamszanad teruleten atrakjak kisebb haljokba,mert ugy eri meg.Ez most is folyik.
Szerbek meg a Belgradtol rszakra eső szakaszt mar megcsinaltak- felit meg meg fogjak.Majd egyszer,valamikor.Merthogy az nekik nem fontos.Macedon szakasz meg meg bizonytalanabb .
Szoval az egesz projektnek csak a torka véres.....de nagyon.
NER penzlehuzo buli ez,nem más
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and cirqle
Rovid tavon meg kikoto kozi vasuti/kozuti forgalom is van,mert gyprsabb.Pl Amsterdam.Rotterdam-Hamburg vonalon.De Kina- Europa viszonylatrol van most szó.Ami surgos áru,azt repulovel viszik.Pl visznek joghurtot repulovel Kinaba.Maham is rakodtam repulobe.Volt,hogy konkretan benne a repulobe,mert betolattam az AN124be.
Van egy a tengeri uthoz kepest marginalis tetel,amit vasuton szállítják,mert ugy eri meg.
Tengeri szallitas a nagy tetelek miatt nagyon olcsó.Semmi nem versenvezhet vele.
Rovid tavon meg s kevesebb atrakas,rugalmasabb volta miatti a közút gyotsabb es olcsobb a vasutnal.
Pireusba meg eleve jajon erkezik az áru.Vamszanad teruleten atrakjak kisebb haljokba,mert ugy eri meg.Ez most is folyik.
Szerbek meg a Belgradtol rszakra eső szakaszt mar megcsinaltak- felit meg meg fogjak.Majd egyszer,valamikor.Merthogy az nekik nem fontos.Macedon szakasz meg meg bizonytalanabb .
Szoval az egesz projektnek csak a torka véres.....de nagyon.
NER penzlehuzo buli ez,nem más
Tudom. 2006-óta vagyok a szakmában :D
Piraeus-ba nagyon elhanyagolható áru érkezik, ami érintené Mo-t.
Leginkább Koper +Hamburg.

Leragadtam a Pireszuszi kikötőnél. :)
Ld. fent.
A vasút még mindig jobb, persze van akinek ráér a 40-50+ nap tranzitidő hajóval.
Vonattal Kínából, Oroszo, Belarus, Lengyelo felől Budapestig 22 nap jelenleg.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Tudom. 2006-óta vagyok a szakmában :D
Piraeus-ba nagyon elhanyagolható áru érkezik, ami érintené Mo-t.
Leginkább Koper +Hamburg.


Ld. fent.
A vasút még mindig jobb, persze van akinek ráér a 40-50+ nap tranzitidő hajóval.
Vonattal Kínából, Oroszo, Belarus, Lengyelo felől Budapestig 22 nap jelenleg.
Es ami azt illeti,a transzsziberiai utvonalon s lengyel irany lesz mindig is az elsodleges,nem a magyar.
Pireusbol meg a hajó Triesztbe.
 
A külföldi tulaj mindenre "szpáhi birtokként" tekint. Kevés beruházás, nagy haszon, rövid idő.
A hosszú tavra befektetotre ez korantsem igaz.
Szpahi mentalitast nem a külföldi let houza,hanem a jogbizonytalansag .A szpahi nem tudhatta,hogy meddig lesz birtokaban az adott terulet,es a szpahi birtok nem volt örökölhető.Vagyis nem voltak hosszútávú érdekei,nem is fektetett be semmibe,ami hosszabb tavon hozhatott volna hasznot.Ugyanekkor az Oszman birodalomban létezett örökölhető birtok is,szok birtokosai hosszú tavu befekteteseket is eszkozoltek-fuggetlenul attol,hogy z adott teruleten ok idegenek voltak.