A tengeri szállitás annyira olcsó
Én inkább úgy mondanám, hogy
még annyira olcsó.
Nekem egy csomó kérdésem van a (jelen esetben tengeri) szállítmányozás jövőjét illetően.
Vajon hosszútávon is megmarad az az árelőnye, ami jelenleg van? (Visszafele alacsony kihasználtság mellett mennyire lesz árdrágító?)
Ha összébb zárul az olló, akkor is érdemes lesz a plusz idő, ami vele jár?
Mennyire fog átalakulni a kereskedelem olyan termékekre, amik inkább kisebb méretűek, de nem akarnak rá hónapokat várni.
Mennyire lesz biztosított a hajóforgalom?
Mennyire lesz árúbiztonság? (kalózkodás)
Milyen összetételű -korra, üzemképességre- a konténerszálító flotta?
Mennyire fog változni a hajók ára.
Mikor éri el a "zöld forradalom" a hajózást (Európában) -ez mennyire drágítja meg, mennyire befolyásolja? (Ugye pl a vasút mint villamosított mehet "zöld" energiával, ezzel szemben a teherhajók a legrosszabb minőségű olajjal üzemelnek.)
Meddig tarthatóak fennt a csatornák (szuezi, panamai) kapacitása és mennyire ad majd plusz időt hozzá? (Mikor elég volt egy hajó keresztbefordulása.)