JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

Az ukrán légierő szerint 4 századnyi gép már komolyan hatással lehet a hadműveleteikre és lokálisan tudnának légifölényt kivívni egy-egy fontosabb frontszakasz felett. A HARM rakéták és az irányított bombák hatékonyabb bevetését is ettől várják, mert akkor nem kell a földön beprogramozni őket hanem amint érzékelik a célt, már mehet is rá a rakéta.
Az orosz légierő valóban nagyobb, de méretéhez képes elég passzív. Az aktív frontszakaszok feletti alacsony támadásokat leszámítva kerülik az ukrán légteret. Többnyire a határ orosz oldaláról lövöldöznek levegő-levegő és levegő föld rakétákat.
Almodik a nyomor. A Gripen kb az egyetlen, amit stikaban lehet uzemeltetni - az F-16-nak szukseges tiszta felszallokat azonnal kiszurnak az oroszok -, de Taurus es Meteor nelkul edeskeves par szazad Gripen. Marpedig utobbi kettot sansztalan, hogy adjanak nekik.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Almodik a nyomor. A Gripen kb az egyetlen, amit stikaban lehet uzemeltetni - az F-16-nak szukseges tiszta felszallokat azonnal kiszurnak az oroszok -, de Taurus es Meteor nelkul edeskeves par szazad Gripen. Marpedig utobbi kettot sansztalan, hogy adjanak nekik.
F16 is fel-le tud szálni autópálya szakaszról ha megfelelő minőségű az aszfalt,le van takarítva
 
  • Tetszik
Reactions: endre and alali77
Még annyi
F16 is fel-le tud szálni autópálya szakaszról ha megfelelő minőségű az aszfalt,le van takarítva.
Még anyni "stikában" ütemeltetésről hogy az Ukrjajnával szóba hozott tipusok közül mirage 2000-esekkel is gyakorolják Tajvanon.Finn hornetekkel is gyakorlatoznak "autópályás" üzrmeltetés.3 tipus közül a Hornet ami a leginkább alakalmasabb erre a repülőgép hordozós üzemhez tervezett megerősített sárkányszerkezet,futómű miatt(leszállások gyakorlatilag irányított becsapódásnak felelnek meg).Mellékesen a jóval nagyobb Su24-eseket is üzemeltetik "stikában".
 
  • Tetszik
Reactions: endre and alali77
F16 is fel-le tud szálni autópálya szakaszról ha megfelelő minőségű az aszfalt,le van takarítva
OLvasd mar el, mit irtam... csak nem lesz, mert azzal egybol elarulnak, hol vannak.

Még annyi

Még anyni "stikában" ütemeltetésről hogy az Ukrjajnával szóba hozott tipusok közül mirage 2000-esekkel is gyakorolják Tajvanon.Finn hornetekkel is gyakorlatoznak "autópályás" üzrmeltetés.3 tipus közül a Hornet ami a leginkább alakalmasabb erre a repülőgép hordozós üzemhez tervezett megerősített sárkányszerkezet,futómű miatt(leszállások gyakorlatilag irányított becsapódásnak felelnek meg).Mellékesen a jóval nagyobb Su24-eseket is üzemeltetik "stikában".

En elhiszem, hogy qrva ugyese4n tudsz gulizni, de az nem kicsit keves mar ezen a szinten... kezdesnek fuss neki es olvasd el az ukran temaban linkelt evtizedes tapasztalatu F-15 es F-16 maintenance engineer blogjat, ahol leirja, miert nem lehetseges az egesz F-16 otlet a jelenlegi ukran korulmenyek kozott.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Még annyi

Még anyni "stikában" ütemeltetésről hogy az Ukrjajnával szóba hozott tipusok közül mirage 2000-esekkel is gyakorolják Tajvanon.Finn hornetekkel is gyakorlatoznak "autópályás" üzrmeltetés.3 tipus közül a Hornet ami a leginkább alakalmasabb erre a repülőgép hordozós üzemhez tervezett megerősített sárkányszerkezet,futómű miatt(leszállások gyakorlatilag irányított becsapódásnak felelnek meg).Mellékesen a jóval nagyobb Su24-eseket is üzemeltetik "stikában".
Valojaban a Mirage es a Su24 zabori repterekrol is uzemeltethetoek.Persze ennek vannak korlatai.Az osszes Mirage alkalmas ugyan,de tenylegesen eles haboruban csakaz F1 lett igy bevetve.2000delegcsak gyakorlaton se csinaltak ilyet soha,Gyakorlato jelentosege nincs
Hh alatt autopalya uzemi gyakorlatot mindennel csinaltak,ami elfer egy autopalyan F15/16/5/104/4 mind alkalmas rá,ha a kiszolgslo szemrlyzet rs eszkozokegvannak.Nemetek egyebbkent s Tornadoval is gyakoroltak.
YTon taiwani,paki,indiai ilyen F16 gyakorlatok mellet a regi hh- felvetelek is fent vannak.
 
Valojaban a Mirage es a Su24 zabori repterekrol is uzemeltethetoek.Persze ennek vannak korlatai.Az osszes Mirage alkalmas ugyan,de tenylegesen eles haboruban csakaz F1 lett igy bevetve.2000delegcsak gyakorlaton se csinaltak ilyet soha,Gyakorlato jelentosege nincs
Hh alatt autopalya uzemi gyakorlatot mindennel csinaltak,ami elfer egy autopalyan F15/16/5/104/4 mind alkalmas rá,ha a kiszolgslo szemrlyzet rs eszkozokegvannak.Nemetek egyebbkent s Tornadoval is gyakoroltak.
YTon taiwani,paki,indiai ilyen F16 gyakorlatok mellet a regi hh- felvetelek is fent vannak.
De nem ez a problema. Olvasd mar el te is a linket, a Joisten szerelmere, ne sajat kutfobol probald kitalalni...
 
OLvasd mar el, mit irtam... csak nem lesz, mert azzal egybol elarulnak, hol vannak.



En elhiszem, hogy qrva ugyese4n tudsz gulizni, de az nem kicsit keves mar ezen a szinten... kezdesnek fuss neki es olvasd el az ukran temaban linkelt evtizedes tapasztalatu F-15 es F-16 maintenance engineer blogjat, ahol leirja, miert nem lehetseges az egesz F-16 otlet a jelenlegi ukran korulmenyek kozott.
Pakisztáni,Dél koreai légierő így fejből ahol szoktak gyakorolni autópályás üzemeltetést.Ami tény hátrány a Gripenhez képest az alsó szívócsatorna de ettől még megfelelő előkészülettel lehet autópályáról üzemeltetni.Az általad linkelt cikk igaz szinte az összes 4 gen tipusra még a Szovjet/Orosz típusokra is.A cikkben "magasztalt"29-es se alkalmas még rövid távon se "ridegtartásra" amit a magyar légierő be is "bizonyított".(Hajtómű finoman szólva rövid élettartamáról nem is beszélve).És ott van példának a papíron jóval "kényesebb"nyugati tipus a gripen ugyanannál a magyar légierőnél jóval probléma mentesebben üzemel mint a 29-ess megfelelő anyagi ráfordítással(és természetesen gyártói "supportal".Ukrajnában mellékesen van több mint 30 katonai/polgári reptér.Ahol.meg rommá van töredezve,kátyus a reptér,autópálya ott a gripen se száll fel.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Pakisztáni,Dél koreai légierő így fejből ahol szoktak gyakorolni autópályás üzemeltetést.Ami tény hátrány a Gripenhez képest az alsó szívócsatorna de ettől még megfelelő előkészülettel lehet autópályáról üzemeltetni.
Te lattad, hogyan nez ki Ukrajna mostanaban? :D :D

Az általad linkelt cikk igaz szinte az összes 4 gen tipusra még a Szovjet/Orosz típusokra is.A cikkben "magasztalt"29-es se alkalmas még rövid távon se "ridegtartásra" amit a magyar légierő be is "bizonyított".(Hajtómű finoman szólva rövid élettartamáról nem is beszélve).És ott van példának a papíron jóval "kényesebb"nyugati tipus a gripen ugyanannál a magyar légierőnél jóval probléma mentesebben üzemel mint a 29-ess megfelelő anyagi ráfordítással(és természetesen gyártói "supportal".
Mitol lenne Gripen barmiben kenyesebb? A Gripen egyik qrva nagy elonye, hogy szandekosan 'ridegtartasra' terveztek szukseg eseten. No meg nalunk viszik a nagyszervizekre a svedekhez, ugyi...

Ukrajnában mellékesen van több mint 30 katonai/polgári reptér.Ahol.meg rommá van töredezve,kátyus a reptér,autópálya ott a gripen se száll fel.
Ha nem haragszol, neki hiszek, nem neked. :p
Nem mellesleg eleve kozismert, hogy az F-16-nak tenyleg tiszta kifuto kell, szemben szinte barmi massal, ebben egyaltalan nincs is ujdonsag.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby
Ugyan nagyon nem Jas-39 lett már a téma, de akkor megmondom a tutit: adjon az USA AV8B-t, úgyis állnak át róluk F35-re (vannak amiket tavalyelőtt, vagy tavaly, meg idén is vontak ki, jós sok ment Boneyard-ba).

Az AV8B Mach 0,9-el megy, van APG-66 radarja, tud AIM-120 AMRAAM-ot, meg egy csomó támadó fegyverzetet és az tényleg fel tud szállni helyből egy kis tisztásról, autópályáról, vagy a jó ukrán hagyományokat ápolva esetleg kórház, vagy iskola parkolójából.

Mivel nem modern technika, már kukázza őket az USA, így annyira nem gáz, ha az oroszok kezére kerül, aztán meg csak jobb bevetni, mint szétvágni a bontóban.

Továbbá adjon az USA (és Nagy Britannia, Olaszország, Spanyolország) hozzá leszerelt zsoldos személyzetet is.
 
Ugyan nagyon nem Jas-39 lett már a téma, de akkor megmondom a tutit: adjon az USA AV8B-t, úgyis állnak át róluk F35-re (vannak amiket tavalyelőtt, vagy tavaly, meg idén is vontak ki, jós sok ment Boneyard-ba).

Az AV8B Mach 0,9-el megy, van APG-66 radarja, tud AIM-120 AMRAAM-ot, meg egy csomó támadó fegyverzetet és az tényleg fel tud szállni helyből egy kis tisztásról, autópályáról, vagy a jó ukrán hagyományokat ápolva esetleg kórház, vagy iskola parkolójából.

Mivel nem modern technika, már kukázza őket az USA, így annyira nem gáz, ha az oroszok kezére kerül, aztán meg csak jobb bevetni, mint szétvágni a bontóban.

Továbbá adjon az USA (és Nagy Britannia, Olaszország, Spanyolország) hozzá leszerelt zsoldos személyzetet is.
Az az AV-8B nekik simán jó lehetne viccen kívül, az F-16 nál tuti többre mennének vele...
 
Ugyan nagyon nem Jas-39 lett már a téma, de akkor megmondom a tutit: adjon az USA AV8B-t, úgyis állnak át róluk F35-re (vannak amiket tavalyelőtt, vagy tavaly, meg idén is vontak ki, jós sok ment Boneyard-ba).

Az AV8B Mach 0,9-el megy, van APG-66 radarja, tud AIM-120 AMRAAM-ot, meg egy csomó támadó fegyverzetet és az tényleg fel tud szállni helyből egy kis tisztásról, autópályáról, vagy a jó ukrán hagyományokat ápolva esetleg kórház, vagy iskola parkolójából.

Mivel nem modern technika, már kukázza őket az USA, így annyira nem gáz, ha az oroszok kezére kerül, aztán meg csak jobb bevetni, mint szétvágni a bontóban.

Továbbá adjon az USA (és Nagy Britannia, Olaszország, Spanyolország) hozzá leszerelt zsoldos személyzetet is.
Hát az kurv@élet, hogy arra nem 2 hét alatt fogják átképezni a pilótákat... :cool:
:D
 
Te lattad, hogyan nez ki Ukrajna mostanaban? :D :D


Mitol lenne Gripen barmiben kenyesebb? A Gripen egyik qrva nagy elonye, hogy szandekosan 'ridegtartasra' terveztek szukseg eseten. No meg nalunk viszik a nagyszervizekre a svedekhez, ugyi...


Ha nem haragszol, neki hiszek, nem neked. :p
Nem mellesleg eleve kozismert, hogy az F-16-nak tenyleg tiszta kifuto kell, szemben szinte barmi massal, ebben egyaltalan nincs is ujdonsag.
Azért kiváncsi lennék azt a fajta ridegtartást ahogy mi üzemeltettük.Értem a svéd "promóciót" de semmi különös nincs a gripenbe ezen a téren sarkvidéki körülmények között meg üzemelnek más nyugati gépek is.Ezt a hátrányát leszámítva F16-osból a legyártott 4600 darabból még mindig 2000 darab üzemel.Sok Nato országban már lassan "feleslegessé" válik,USAF is csak egy részét tartja meg az üzemeltetett darabszámnak.Rengeteg alkatrész,kiszolgáló eszköz van hozzá ráadásul a szomszédos Lengyelországban is megvan minden amivel segíthetik őket az üzemeltetésben.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Azért kiváncsi lennék azt a fajta ridegtartást ahogy mi üzemeltettük.Értem a svéd "promóciót" de semmi különös nincs a gripenbe ezen a téren sarkvidéki körülmények között meg üzemelnek más nyugati gépek is.Ezt a hátrányát leszámítva F16-osból a legyártott 4600 darabból még mindig 2000 darab üzemel.Sok Nato országban már lassan "feleslegessé" válik,USAF is csak egy részét tartja meg az üzemeltetett darabszámnak.Rengeteg alkatrész,kiszolgáló eszköz van hozzá ráadásul a szomszédos Lengyelországban is megvan minden amivel segíthetik őket az üzemeltetésben.
 
Meg amugy semmire. Ha mind szuletett zseni az osszes ukran pilotajelolt, akkor is egy ev, maskulonben csak celtablat jatszanak majd.
.
.
Ezzel az F-16 témával nagyon szkeptikus vagyok. A megmaradt ukrán pilóták és műszakiak vajon hány százaléka tud angolul? Egyáltalán mennyien tudnak nem cirill betűket folyékonyan olvasni?
Angol kabinfeliratok, képernyőkön üzenetek, feliratok, stb. A szerelők hány százaléka érti az amerikai mértékrendszert és hasonló kérdések sora.
.
Szerintem ez az F-16 buli csak akkor tud működni, ha a valódi terv az, hogy civil "önkéntesek serege" megy a gépekkel üzemeltetni. Egyébként ha tényleg ukránokkal akarják csinálni, abból csak annyi sül majd ki, hogy lejáratják az F-16 négy évtizeden át felépitett és fenntartott "csodafegyver" közeli mitoszát. (lásd a grad jellegű sortűz a szintén elrettentő "csodafegyver" Patriottal is nemrég...)
 
Nem mellesleg eleve kozismert, hogy az F-16-nak tenyleg tiszta kifuto kell, szemben szinte barmi massal, ebben egyaltalan nincs is ujdonsag.
Szerintem mindennek tiszta kifutó kell.

Egyébként ha megnézed, akkor látod hogy a gripennél az első futómű jóval a levegő beömlő előtt van, míg az F-16 esetén kicsivel mögötte. Vagyis a gripen esetében sokkal nagyobb az esély arra, hogy ha a kerék felver valamilyen szemetet, akkor az bekerül a hajtóműbe.

Szóval én inkább hiszek a szememnek, mint a gyártó marketingjének. :-)
 
  • Tetszik
Reactions: bel and endre
Szerintem mindennek tiszta kifutó kell.

Egyébként ha megnézed, akkor látod hogy a gripennél az első futómű jóval a levegő beömlő előtt van, míg az F-16 esetén kicsivel mögötte. Vagyis a gripen esetében sokkal nagyobb az esély arra, hogy ha a kerék felver valamilyen szemetet, akkor az bekerül a hajtóműbe.

Szóval én inkább hiszek a szememnek, mint a gyártó marketingjének. :)
En meg inkabb hiszek az F-16 uzemeltetoinek, mint neked. :P
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
.
.
Ezzel az F-16 témával nagyon szkeptikus vagyok. A megmaradt ukrán pilóták és műszakiak vajon hány százaléka tud angolul? Egyáltalán mennyien tudnak nem cirill betűket folyékonyan olvasni?
Angol kabinfeliratok, képernyőkön üzenetek, feliratok, stb. A szerelők hány százaléka érti az amerikai mértékrendszert és hasonló kérdések sora.
.
Szerintem ez az F-16 buli csak akkor tud működni, ha a valódi terv az, hogy civil "önkéntesek serege" megy a gépekkel üzemeltetni. Egyébként ha tényleg ukránokkal akarják csinálni, abból csak annyi sül majd ki, hogy lejáratják az F-16 négy évtizeden át felépitett és fenntartott "csodafegyver" közeli mitoszát. (lásd a grad jellegű sortűz a szintén elrettentő "csodafegyver" Patriottal is nemrég...)
Azért csak megoldották a különféle légvédelmi rendszerek üzemeltetését, rendszerbe integrálását, hatékony alkalmazását is valahogy, pedig azok sem kalasnyikov egyszerűségűek. Integráltak nyugati rakétákat a gépeikre.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and endre