Igazából mindegyiknek kell. A Gripennek is, ott is azzal kezdik hogy letakarítják az utat. Amúgy a repülőtér üzemeltetésének is része hogy rendszeresen ellenőrizni kell hogy ne legyen rajta szemét.
Szingapúrban, Tajvanon, Finnországban, Lengyelországban és Svédországban is ezzel kezdik. Ráadásul mindegyik esetben előre kiépített szükség repterekről van szó. És a finneknek még azt is megígérték hogy az F-35 is fog tudni úgy működni ezekről a repterekről, mint az F-18. És nekik nem mondtad hogy buták, mint mi itt, ezért ők el is hitték.
Az amik is gyakorolják ezt a "csak Gripen tudja" dolgot az A-10-el néhány éve újra, bár az kicsit más tészta.
Ők ha jól emlékszem 2013 óta gyakorolják a "Rapid Raptor" koncepciót, mikor alig előkészítetlen repterekre küldenek el 4 f-22-t és egy szállító repülőt hogy onnan üzemeljen, ezt folyamatosan terjesztik ki a többi típusra is, a kínai fenyegetés hatására.
Ez része a "ACE" stratégiájuknak.
Igen, a MIG-ek esetén is kellett takarítani a pályát.