[BIZTPOL] Kína

Kulcspiac, pl a Y eseten a legnagyobb, ha jol emlekszem, a kinai pluginek kozott meg altalaban is a Tesla a masodik-harmadik...
Nagyjából ezt látom:
  • rengeteg BYD (nem a 2 filléres verzió)
  • rengeteg Tesla
  • rengeteg Audi/Merci/Maserati/Ferrari/BMW/Prosche/Lambo meg Jaguar/Bentley/RR. A RR többnyire sofőrös autó vagy taxi. A használtautósnál láttam már McLaren-t is.
  • helyi gyártású VW - taxik 50%-a. Akkora, mint egy Octavia, de olyan belül, mint egy 4-es Golf
  • zéró indiai autó
  • van egy csomó Honda meg Lexus, Mitsu-t nem nagyon láttam
  • Akad pár C5-ös Citröen
  • Renault alig
  • Volvo-t komálják az öregek
  • Alfa Romeo-t sem nagyon látni
  • kb. 5 millió elektromos robogó
  • Ducati, Moto Guzzi, Aprilia, MV Augusta rengeteg, Harley alig, rengeteg a custom meg a nagy BMW, Triump túragépek

Ha Shanghai-t egy mondatban kéne jellemeznem, akkor 2 millió gazdagot kiszolgál 18 millió másik. Már nem mész le a boltba, kell csésze káve a Starbucks-ból, akkor megrendeled, valaki elhozza és kiviszi a lakásajtódhoz - magyar pénzben kb. 30HUf-ért.

Így az autó igazából státuszjelkép, a "szép rendszám" - tele van nyolcassal dettó, így 30-40000€-t érhet egy "szép rendszám". Ugyanez van a telefonszámokkal is. A négyes szám kiejtve olyan, mint a halál kínaiul. Nekem 4 négyes van a telefonszámomban, így pillanatokon belül kaptam kártyát.

A liftekben is hiányzik a 4-es, így nincs se negyedik, tizennegyedik, stb. emelet sem, így kurva jó, ha kapsz egy e-mailt, menj ebbe az épületbe, a 19. emelet xy iroda és te mint terepen edzett magyar próbálod az épületet megtalálni kívülről, de csak 14 emeletes épületeket látsz - nálunk kivették még a 13-as szintet is és a földszint az első emelet és a tetőterasz is egy szint...
 
Nagyjából ezt látom:
  • rengeteg BYD (nem a 2 filléres verzió)
  • rengeteg Tesla
  • rengeteg Audi/Merci/Maserati/Ferrari/BMW/Prosche/Lambo meg Jaguar/Bentley/RR. A RR többnyire sofőrös autó vagy taxi. A használtautósnál láttam már McLaren-t is.
  • helyi gyártású VW - taxik 50%-a. Akkora, mint egy Octavia, de olyan belül, mint egy 4-es Golf
  • zéró indiai autó
  • van egy csomó Honda meg Lexus, Mitsu-t nem nagyon láttam
  • Akad pár C5-ös Citröen
  • Renault alig
  • Volvo-t komálják az öregek
  • Alfa Romeo-t sem nagyon látni
  • kb. 5 millió elektromos robogó
  • Ducati, Moto Guzzi, Aprilia, MV Augusta rengeteg, Harley alig, rengeteg a custom meg a nagy BMW, Triump túragépek

Ha Shanghai-t egy mondatban kéne jellemeznem, akkor 2 millió gazdagot kiszolgál 18 millió másik. Már nem mész le a boltba, kell csésze káve a Starbucks-ból, akkor megrendeled, valaki elhozza és kiviszi a lakásajtódhoz - magyar pénzben kb. 30HUf-ért.

Így az autó igazából státuszjelkép, a "szép rendszám" - tele van nyolcassal dettó, így 30-40000€-t érhet egy "szép rendszám". Ugyanez van a telefonszámokkal is. A négyes szám kiejtve olyan, mint a halál kínaiul. Nekem 4 négyes van a telefonszámomban, így pillanatokon belül kaptam kártyát.

A liftekben is hiányzik a 4-es, így nincs se negyedik, tizennegyedik, stb. emelet sem, így kurva jó, ha kapsz egy e-mailt, menj ebbe az épületbe, a 19. emelet xy iroda és te mint terepen edzett magyar próbálod az épületet megtalálni kívülről, de csak 14 emeletes épületeket látsz - nálunk kivették még a 13-as szintet is és a földszint az első emelet és a tetőterasz is egy szint...
Nemeteknek is kulcsfontossagu piac. Nem veletlenul Scholz nem hajlando beleallni az itteni anti-Chinese policyba.
 
Nemeteknek is kulcsfontossagu piac. Nem veletlenul Scholz nem hajlando beleallni az itteni anti-Chinese policyba.
Na igen, ez érdekes helyzet, mert még innen van a németeknek minimális gazdasági mozgásterük - ami egyre szűkül...

Egyrészt az autóipar itt jön fel, már nem a VW a piacvezető, másrészt a "német" külügy meg a nagytócsa túloldalán a Deep State nagyon nyomja a tamtamot.

Scholz nagyjából egy bábú. Az utolsó német kancellár némi politikai mozgástérrel Merkel volt - kémkedtek is utána rendesen (mint ahogy a barátok/szövetségesek/ellenségek teszik...).

Per pillanat naponta jön legalább egy német repülő delegáltakkal Kínába, mert az EU-s ződvállalásokhoz innen lesz a pénz.

A világ olaj- és vegyipara Kínából, Dél-Koreából és Indiából van ellátva, ha egy kicsit is nagyobb/több cuccost kell legyártani - és hiába mondom, ez hatalmas öngól.
 
Na igen, ez érdekes helyzet, mert még innen van a németeknek minimális gazdasági mozgásterük - ami egyre szűkül...

Egyrészt az autóipar itt jön fel, már nem a VW a piacvezető, másrészt a "német" külügy meg a nagytócsa túloldalán a Deep State nagyon nyomja a tamtamot.

Scholz nagyjából egy bábú. Az utolsó német kancellár némi politikai mozgástérrel Merkel volt - kémkedtek is utána rendesen (mint ahogy a barátok/szövetségesek/ellenségek teszik...).

Per pillanat naponta jön legalább egy német repülő delegáltakkal Kínába, mert az EU-s ződvállalásokhoz innen lesz a pénz.

A világ olaj- és vegyipara Kínából, Dél-Koreából és Indiából van ellátva, ha egy kicsit is nagyobb/több cuccost kell legyártani - és hiába mondom, ez hatalmas öngól.
Bezony, nemcsak az autoiparban szurjak tokon magukat, ha rank figyelnek, de vegyipar - nemetek a vilag egyik vezeto hatalma, gepipar - detto. A nemet kulugy viszont szerintem nem olyan sulyu, mert az elmebeteg kamuzoldek kezeben van, a Baerbock meg koztudomasuan egy idiota, sehol nem veszik komolyan, nulla befolyasa van. Nem veletlenul, ha valamit el kell intezni, akkor Scholz megy mindenhova.
 
"Ami Németországot illeti, a jövőt senki sem látja túl fényesnek. Aggasztó jel volt, amikor tavaly a Sixt nemzetközi, de brit székhelyű autókölcsönző hosszú távú együttműködési megállapodást jelentett be a BYD vállalattal. Ennek értelmében 100 ezer kínai elektromos autóval növeli flottáját – német vagy európai járművek helyett. A gyártók egymással versenyeznek a kölcsönző cégek kegyeiért, hiszen egyrészt nagy megrendelések futnak be tőlük, másrészt gyors és hatásos reklámot kapnak segítségükkel az autók és a felhasználók megugró száma miatt.

A sötét jövő legmarkánsabb jele azonban az, hogy a tavalyi év folyamán először fordult meg az export-import arány Kínával:
a németek több kínai autót vásároltak, mint amennyi hazait Pekingnek eladtak."
 
tessék. Ez mondjuk csak Kiel
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mivel Versailles-ban Németországra kényszerítették, hogy minden állam, amely nem áll hadban Németországgal, szabadon használhassa a kieli csatornát, a kínaiaknak még a németek beleegyezése sem kell ehhez, ha jól értelmezem (Dolfiék felmondták persze, de 1945-től visszaállt a régi állapot). Igaz, az áthaladó nagyobb hajóknak fel kell engedniük egy révkalauzt, meg be kell tartani a forgalmi szabályokat.
 
Mivel Versailles-ban Németországra kényszerítették, hogy minden állam, amely nem áll hadban Németországgal, szabadon használhassa a kieli csatornát, a kínaiaknak még a németek beleegyezése sem kell ehhez, ha jól értelmezem (Dolfiék felmondták persze, de 1945-től visszaállt a régi állapot). Igaz, az áthaladó nagyobb hajóknak fel kell engedniük egy révkalauzt, meg be kell tartani a forgalmi szabályokat.
Ez csak egy példa. Csomó helyen megfordulnak, mint bármelyik másik hteng egysége, ami képes ilyen látogatásokra.
 
1eca80eb8d8d017b8547247e485c9499.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
https://www.youtube.com/watch?v=zW-6Z--PjqE
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Mivel Versailles-ban Németországra kényszerítették, hogy minden állam, amely nem áll hadban Németországgal, szabadon használhassa a kieli csatornát, a kínaiaknak még a németek beleegyezése sem kell ehhez, ha jól értelmezem (Dolfiék felmondták persze, de 1945-től visszaállt a régi állapot). Igaz, az áthaladó nagyobb hajóknak fel kell engedniük egy révkalauzt, meg be kell tartani a forgalmi szabályokat.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: enzo
CS-SM1 81 mm-es önjáró aknavetők vettek részt a Dongfeng EQ2050 könnyű taktikai járműre teleoítve, 4x4-es kerékelrendezéssel.
Mink is gyártottunk az átkosba automata aknavetőt
A 2B9 típusú automata aknavetőt a Diósgyőri Gépgyár szovjet licenc alapján kizárólag szovjet exportra, 1978 óta viszonylag nagy sorozatban, folyamatosan gyártotta.
Tovább is akarták fejleszteni
 
CS-SM1 81 mm-es önjáró aknavetők vettek részt a Dongfeng EQ2050 könnyű taktikai járműre teleoítve, 4x4-es kerékelrendezéssel.
Mink is gyártottunk az átkosba automata aknavetőt
A 2B9 típusú automata aknavetőt a Diósgyőri Gépgyár szovjet licenc alapján kizárólag szovjet exportra, 1978 óta viszonylag nagy sorozatban, folyamatosan gyártotta.
Tovább is akarták fejleszteni
Amúgy elnézve hogy drónok , járművek , gyalogsági eszközök terén milyen színes palettája van kínaiaknak , semmit nem bíznak a véletlenre , inkább legyen millió különféle eszköz mintsem specifikus helyzetben ne legyen megfelelő
 
2023. január és május között Kína autóexportja 86%-kal, míg az elektromos járművek exportja 160%-kal nőtt. Kína több mint 4,2 millió darabot exportál idén – ez szinte biztosan a világ legnagyobb autóexportőre.
FyZgbvQXoAESpYx