• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 781
18 063
113
Kulcspiac, pl a Y eseten a legnagyobb, ha jol emlekszem, a kinai pluginek kozott meg altalaban is a Tesla a masodik-harmadik...
Nagyjából ezt látom:
  • rengeteg BYD (nem a 2 filléres verzió)
  • rengeteg Tesla
  • rengeteg Audi/Merci/Maserati/Ferrari/BMW/Prosche/Lambo meg Jaguar/Bentley/RR. A RR többnyire sofőrös autó vagy taxi. A használtautósnál láttam már McLaren-t is.
  • helyi gyártású VW - taxik 50%-a. Akkora, mint egy Octavia, de olyan belül, mint egy 4-es Golf
  • zéró indiai autó
  • van egy csomó Honda meg Lexus, Mitsu-t nem nagyon láttam
  • Akad pár C5-ös Citröen
  • Renault alig
  • Volvo-t komálják az öregek
  • Alfa Romeo-t sem nagyon látni
  • kb. 5 millió elektromos robogó
  • Ducati, Moto Guzzi, Aprilia, MV Augusta rengeteg, Harley alig, rengeteg a custom meg a nagy BMW, Triump túragépek

Ha Shanghai-t egy mondatban kéne jellemeznem, akkor 2 millió gazdagot kiszolgál 18 millió másik. Már nem mész le a boltba, kell csésze káve a Starbucks-ból, akkor megrendeled, valaki elhozza és kiviszi a lakásajtódhoz - magyar pénzben kb. 30HUf-ért.

Így az autó igazából státuszjelkép, a "szép rendszám" - tele van nyolcassal dettó, így 30-40000€-t érhet egy "szép rendszám". Ugyanez van a telefonszámokkal is. A négyes szám kiejtve olyan, mint a halál kínaiul. Nekem 4 négyes van a telefonszámomban, így pillanatokon belül kaptam kártyát.

A liftekben is hiányzik a 4-es, így nincs se negyedik, tizennegyedik, stb. emelet sem, így kurva jó, ha kapsz egy e-mailt, menj ebbe az épületbe, a 19. emelet xy iroda és te mint terepen edzett magyar próbálod az épületet megtalálni kívülről, de csak 14 emeletes épületeket látsz - nálunk kivették még a 13-as szintet is és a földszint az első emelet és a tetőterasz is egy szint...
 
K

kamm

Guest
Nagyjából ezt látom:
  • rengeteg BYD (nem a 2 filléres verzió)
  • rengeteg Tesla
  • rengeteg Audi/Merci/Maserati/Ferrari/BMW/Prosche/Lambo meg Jaguar/Bentley/RR. A RR többnyire sofőrös autó vagy taxi. A használtautósnál láttam már McLaren-t is.
  • helyi gyártású VW - taxik 50%-a. Akkora, mint egy Octavia, de olyan belül, mint egy 4-es Golf
  • zéró indiai autó
  • van egy csomó Honda meg Lexus, Mitsu-t nem nagyon láttam
  • Akad pár C5-ös Citröen
  • Renault alig
  • Volvo-t komálják az öregek
  • Alfa Romeo-t sem nagyon látni
  • kb. 5 millió elektromos robogó
  • Ducati, Moto Guzzi, Aprilia, MV Augusta rengeteg, Harley alig, rengeteg a custom meg a nagy BMW, Triump túragépek

Ha Shanghai-t egy mondatban kéne jellemeznem, akkor 2 millió gazdagot kiszolgál 18 millió másik. Már nem mész le a boltba, kell csésze káve a Starbucks-ból, akkor megrendeled, valaki elhozza és kiviszi a lakásajtódhoz - magyar pénzben kb. 30HUf-ért.

Így az autó igazából státuszjelkép, a "szép rendszám" - tele van nyolcassal dettó, így 30-40000€-t érhet egy "szép rendszám". Ugyanez van a telefonszámokkal is. A négyes szám kiejtve olyan, mint a halál kínaiul. Nekem 4 négyes van a telefonszámomban, így pillanatokon belül kaptam kártyát.

A liftekben is hiányzik a 4-es, így nincs se negyedik, tizennegyedik, stb. emelet sem, így kurva jó, ha kapsz egy e-mailt, menj ebbe az épületbe, a 19. emelet xy iroda és te mint terepen edzett magyar próbálod az épületet megtalálni kívülről, de csak 14 emeletes épületeket látsz - nálunk kivették még a 13-as szintet is és a földszint az első emelet és a tetőterasz is egy szint...
Nemeteknek is kulcsfontossagu piac. Nem veletlenul Scholz nem hajlando beleallni az itteni anti-Chinese policyba.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 781
18 063
113
Nemeteknek is kulcsfontossagu piac. Nem veletlenul Scholz nem hajlando beleallni az itteni anti-Chinese policyba.
Na igen, ez érdekes helyzet, mert még innen van a németeknek minimális gazdasági mozgásterük - ami egyre szűkül...

Egyrészt az autóipar itt jön fel, már nem a VW a piacvezető, másrészt a "német" külügy meg a nagytócsa túloldalán a Deep State nagyon nyomja a tamtamot.

Scholz nagyjából egy bábú. Az utolsó német kancellár némi politikai mozgástérrel Merkel volt - kémkedtek is utána rendesen (mint ahogy a barátok/szövetségesek/ellenségek teszik...).

Per pillanat naponta jön legalább egy német repülő delegáltakkal Kínába, mert az EU-s ződvállalásokhoz innen lesz a pénz.

A világ olaj- és vegyipara Kínából, Dél-Koreából és Indiából van ellátva, ha egy kicsit is nagyobb/több cuccost kell legyártani - és hiába mondom, ez hatalmas öngól.
 
K

kamm

Guest
Na igen, ez érdekes helyzet, mert még innen van a németeknek minimális gazdasági mozgásterük - ami egyre szűkül...

Egyrészt az autóipar itt jön fel, már nem a VW a piacvezető, másrészt a "német" külügy meg a nagytócsa túloldalán a Deep State nagyon nyomja a tamtamot.

Scholz nagyjából egy bábú. Az utolsó német kancellár némi politikai mozgástérrel Merkel volt - kémkedtek is utána rendesen (mint ahogy a barátok/szövetségesek/ellenségek teszik...).

Per pillanat naponta jön legalább egy német repülő delegáltakkal Kínába, mert az EU-s ződvállalásokhoz innen lesz a pénz.

A világ olaj- és vegyipara Kínából, Dél-Koreából és Indiából van ellátva, ha egy kicsit is nagyobb/több cuccost kell legyártani - és hiába mondom, ez hatalmas öngól.
Bezony, nemcsak az autoiparban szurjak tokon magukat, ha rank figyelnek, de vegyipar - nemetek a vilag egyik vezeto hatalma, gepipar - detto. A nemet kulugy viszont szerintem nem olyan sulyu, mert az elmebeteg kamuzoldek kezeben van, a Baerbock meg koztudomasuan egy idiota, sehol nem veszik komolyan, nulla befolyasa van. Nem veletlenul, ha valamit el kell intezni, akkor Scholz megy mindenhova.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 795
22 887
113
"Ami Németországot illeti, a jövőt senki sem látja túl fényesnek. Aggasztó jel volt, amikor tavaly a Sixt nemzetközi, de brit székhelyű autókölcsönző hosszú távú együttműködési megállapodást jelentett be a BYD vállalattal. Ennek értelmében 100 ezer kínai elektromos autóval növeli flottáját – német vagy európai járművek helyett. A gyártók egymással versenyeznek a kölcsönző cégek kegyeiért, hiszen egyrészt nagy megrendelések futnak be tőlük, másrészt gyors és hatásos reklámot kapnak segítségükkel az autók és a felhasználók megugró száma miatt.

A sötét jövő legmarkánsabb jele azonban az, hogy a tavalyi év folyamán először fordult meg az export-import arány Kínával:
a németek több kínai autót vásároltak, mint amennyi hazait Pekingnek eladtak."
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 787
37 484
113
tessék. Ez mondjuk csak Kiel
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mivel Versailles-ban Németországra kényszerítették, hogy minden állam, amely nem áll hadban Németországgal, szabadon használhassa a kieli csatornát, a kínaiaknak még a németek beleegyezése sem kell ehhez, ha jól értelmezem (Dolfiék felmondták persze, de 1945-től visszaállt a régi állapot). Igaz, az áthaladó nagyobb hajóknak fel kell engedniük egy révkalauzt, meg be kell tartani a forgalmi szabályokat.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
20 245
27 126
113
Mivel Versailles-ban Németországra kényszerítették, hogy minden állam, amely nem áll hadban Németországgal, szabadon használhassa a kieli csatornát, a kínaiaknak még a németek beleegyezése sem kell ehhez, ha jól értelmezem (Dolfiék felmondták persze, de 1945-től visszaállt a régi állapot). Igaz, az áthaladó nagyobb hajóknak fel kell engedniük egy révkalauzt, meg be kell tartani a forgalmi szabályokat.
Ez csak egy példa. Csomó helyen megfordulnak, mint bármelyik másik hteng egysége, ami képes ilyen látogatásokra.
 
T

Törölt tag

Guest
1eca80eb8d8d017b8547247e485c9499.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
https://www.youtube.com/watch?v=zW-6Z--PjqE
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
20 245
27 126
113
Mivel Versailles-ban Németországra kényszerítették, hogy minden állam, amely nem áll hadban Németországgal, szabadon használhassa a kieli csatornát, a kínaiaknak még a németek beleegyezése sem kell ehhez, ha jól értelmezem (Dolfiék felmondták persze, de 1945-től visszaállt a régi állapot). Igaz, az áthaladó nagyobb hajóknak fel kell engedniük egy révkalauzt, meg be kell tartani a forgalmi szabályokat.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: enzo

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 150
40 511
113
CS-SM1 81 mm-es önjáró aknavetők vettek részt a Dongfeng EQ2050 könnyű taktikai járműre teleoítve, 4x4-es kerékelrendezéssel.
Mink is gyártottunk az átkosba automata aknavetőt
A 2B9 típusú automata aknavetőt a Diósgyőri Gépgyár szovjet licenc alapján kizárólag szovjet exportra, 1978 óta viszonylag nagy sorozatban, folyamatosan gyártotta.
Tovább is akarták fejleszteni
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 984
7 831
113
CS-SM1 81 mm-es önjáró aknavetők vettek részt a Dongfeng EQ2050 könnyű taktikai járműre teleoítve, 4x4-es kerékelrendezéssel.
Mink is gyártottunk az átkosba automata aknavetőt
A 2B9 típusú automata aknavetőt a Diósgyőri Gépgyár szovjet licenc alapján kizárólag szovjet exportra, 1978 óta viszonylag nagy sorozatban, folyamatosan gyártotta.
Tovább is akarták fejleszteni
Amúgy elnézve hogy drónok , járművek , gyalogsági eszközök terén milyen színes palettája van kínaiaknak , semmit nem bíznak a véletlenre , inkább legyen millió különféle eszköz mintsem specifikus helyzetben ne legyen megfelelő
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
2023. január és május között Kína autóexportja 86%-kal, míg az elektromos járművek exportja 160%-kal nőtt. Kína több mint 4,2 millió darabot exportál idén – ez szinte biztosan a világ legnagyobb autóexportőre.
FyZgbvQXoAESpYx