• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Kulcspiac, pl a Y eseten a legnagyobb, ha jol emlekszem, a kinai pluginek kozott meg altalaban is a Tesla a masodik-harmadik...
Nagyjából ezt látom:
  • rengeteg BYD (nem a 2 filléres verzió)
  • rengeteg Tesla
  • rengeteg Audi/Merci/Maserati/Ferrari/BMW/Prosche/Lambo meg Jaguar/Bentley/RR. A RR többnyire sofőrös autó vagy taxi. A használtautósnál láttam már McLaren-t is.
  • helyi gyártású VW - taxik 50%-a. Akkora, mint egy Octavia, de olyan belül, mint egy 4-es Golf
  • zéró indiai autó
  • van egy csomó Honda meg Lexus, Mitsu-t nem nagyon láttam
  • Akad pár C5-ös Citröen
  • Renault alig
  • Volvo-t komálják az öregek
  • Alfa Romeo-t sem nagyon látni
  • kb. 5 millió elektromos robogó
  • Ducati, Moto Guzzi, Aprilia, MV Augusta rengeteg, Harley alig, rengeteg a custom meg a nagy BMW, Triump túragépek

Ha Shanghai-t egy mondatban kéne jellemeznem, akkor 2 millió gazdagot kiszolgál 18 millió másik. Már nem mész le a boltba, kell csésze káve a Starbucks-ból, akkor megrendeled, valaki elhozza és kiviszi a lakásajtódhoz - magyar pénzben kb. 30HUf-ért.

Így az autó igazából státuszjelkép, a "szép rendszám" - tele van nyolcassal dettó, így 30-40000€-t érhet egy "szép rendszám". Ugyanez van a telefonszámokkal is. A négyes szám kiejtve olyan, mint a halál kínaiul. Nekem 4 négyes van a telefonszámomban, így pillanatokon belül kaptam kártyát.

A liftekben is hiányzik a 4-es, így nincs se negyedik, tizennegyedik, stb. emelet sem, így kurva jó, ha kapsz egy e-mailt, menj ebbe az épületbe, a 19. emelet xy iroda és te mint terepen edzett magyar próbálod az épületet megtalálni kívülről, de csak 14 emeletes épületeket látsz - nálunk kivették még a 13-as szintet is és a földszint az első emelet és a tetőterasz is egy szint...
 
K

kamm

Guest
Nagyjából ezt látom:
  • rengeteg BYD (nem a 2 filléres verzió)
  • rengeteg Tesla
  • rengeteg Audi/Merci/Maserati/Ferrari/BMW/Prosche/Lambo meg Jaguar/Bentley/RR. A RR többnyire sofőrös autó vagy taxi. A használtautósnál láttam már McLaren-t is.
  • helyi gyártású VW - taxik 50%-a. Akkora, mint egy Octavia, de olyan belül, mint egy 4-es Golf
  • zéró indiai autó
  • van egy csomó Honda meg Lexus, Mitsu-t nem nagyon láttam
  • Akad pár C5-ös Citröen
  • Renault alig
  • Volvo-t komálják az öregek
  • Alfa Romeo-t sem nagyon látni
  • kb. 5 millió elektromos robogó
  • Ducati, Moto Guzzi, Aprilia, MV Augusta rengeteg, Harley alig, rengeteg a custom meg a nagy BMW, Triump túragépek

Ha Shanghai-t egy mondatban kéne jellemeznem, akkor 2 millió gazdagot kiszolgál 18 millió másik. Már nem mész le a boltba, kell csésze káve a Starbucks-ból, akkor megrendeled, valaki elhozza és kiviszi a lakásajtódhoz - magyar pénzben kb. 30HUf-ért.

Így az autó igazából státuszjelkép, a "szép rendszám" - tele van nyolcassal dettó, így 30-40000€-t érhet egy "szép rendszám". Ugyanez van a telefonszámokkal is. A négyes szám kiejtve olyan, mint a halál kínaiul. Nekem 4 négyes van a telefonszámomban, így pillanatokon belül kaptam kártyát.

A liftekben is hiányzik a 4-es, így nincs se negyedik, tizennegyedik, stb. emelet sem, így kurva jó, ha kapsz egy e-mailt, menj ebbe az épületbe, a 19. emelet xy iroda és te mint terepen edzett magyar próbálod az épületet megtalálni kívülről, de csak 14 emeletes épületeket látsz - nálunk kivették még a 13-as szintet is és a földszint az első emelet és a tetőterasz is egy szint...
Nemeteknek is kulcsfontossagu piac. Nem veletlenul Scholz nem hajlando beleallni az itteni anti-Chinese policyba.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Nemeteknek is kulcsfontossagu piac. Nem veletlenul Scholz nem hajlando beleallni az itteni anti-Chinese policyba.
Na igen, ez érdekes helyzet, mert még innen van a németeknek minimális gazdasági mozgásterük - ami egyre szűkül...

Egyrészt az autóipar itt jön fel, már nem a VW a piacvezető, másrészt a "német" külügy meg a nagytócsa túloldalán a Deep State nagyon nyomja a tamtamot.

Scholz nagyjából egy bábú. Az utolsó német kancellár némi politikai mozgástérrel Merkel volt - kémkedtek is utána rendesen (mint ahogy a barátok/szövetségesek/ellenségek teszik...).

Per pillanat naponta jön legalább egy német repülő delegáltakkal Kínába, mert az EU-s ződvállalásokhoz innen lesz a pénz.

A világ olaj- és vegyipara Kínából, Dél-Koreából és Indiából van ellátva, ha egy kicsit is nagyobb/több cuccost kell legyártani - és hiába mondom, ez hatalmas öngól.
 
K

kamm

Guest
Na igen, ez érdekes helyzet, mert még innen van a németeknek minimális gazdasági mozgásterük - ami egyre szűkül...

Egyrészt az autóipar itt jön fel, már nem a VW a piacvezető, másrészt a "német" külügy meg a nagytócsa túloldalán a Deep State nagyon nyomja a tamtamot.

Scholz nagyjából egy bábú. Az utolsó német kancellár némi politikai mozgástérrel Merkel volt - kémkedtek is utána rendesen (mint ahogy a barátok/szövetségesek/ellenségek teszik...).

Per pillanat naponta jön legalább egy német repülő delegáltakkal Kínába, mert az EU-s ződvállalásokhoz innen lesz a pénz.

A világ olaj- és vegyipara Kínából, Dél-Koreából és Indiából van ellátva, ha egy kicsit is nagyobb/több cuccost kell legyártani - és hiába mondom, ez hatalmas öngól.
Bezony, nemcsak az autoiparban szurjak tokon magukat, ha rank figyelnek, de vegyipar - nemetek a vilag egyik vezeto hatalma, gepipar - detto. A nemet kulugy viszont szerintem nem olyan sulyu, mert az elmebeteg kamuzoldek kezeben van, a Baerbock meg koztudomasuan egy idiota, sehol nem veszik komolyan, nulla befolyasa van. Nem veletlenul, ha valamit el kell intezni, akkor Scholz megy mindenhova.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 179
20 131
113
"Ami Németországot illeti, a jövőt senki sem látja túl fényesnek. Aggasztó jel volt, amikor tavaly a Sixt nemzetközi, de brit székhelyű autókölcsönző hosszú távú együttműködési megállapodást jelentett be a BYD vállalattal. Ennek értelmében 100 ezer kínai elektromos autóval növeli flottáját – német vagy európai járművek helyett. A gyártók egymással versenyeznek a kölcsönző cégek kegyeiért, hiszen egyrészt nagy megrendelések futnak be tőlük, másrészt gyors és hatásos reklámot kapnak segítségükkel az autók és a felhasználók megugró száma miatt.

A sötét jövő legmarkánsabb jele azonban az, hogy a tavalyi év folyamán először fordult meg az export-import arány Kínával:
a németek több kínai autót vásároltak, mint amennyi hazait Pekingnek eladtak."
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 967
32 257
113

Mivel Versailles-ban Németországra kényszerítették, hogy minden állam, amely nem áll hadban Németországgal, szabadon használhassa a kieli csatornát, a kínaiaknak még a németek beleegyezése sem kell ehhez, ha jól értelmezem (Dolfiék felmondták persze, de 1945-től visszaállt a régi állapot). Igaz, az áthaladó nagyobb hajóknak fel kell engedniük egy révkalauzt, meg be kell tartani a forgalmi szabályokat.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Mivel Versailles-ban Németországra kényszerítették, hogy minden állam, amely nem áll hadban Németországgal, szabadon használhassa a kieli csatornát, a kínaiaknak még a németek beleegyezése sem kell ehhez, ha jól értelmezem (Dolfiék felmondták persze, de 1945-től visszaállt a régi állapot). Igaz, az áthaladó nagyobb hajóknak fel kell engedniük egy révkalauzt, meg be kell tartani a forgalmi szabályokat.
Ez csak egy példa. Csomó helyen megfordulnak, mint bármelyik másik hteng egysége, ami képes ilyen látogatásokra.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
1eca80eb8d8d017b8547247e485c9499.jpg
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Mivel Versailles-ban Németországra kényszerítették, hogy minden állam, amely nem áll hadban Németországgal, szabadon használhassa a kieli csatornát, a kínaiaknak még a németek beleegyezése sem kell ehhez, ha jól értelmezem (Dolfiék felmondták persze, de 1945-től visszaállt a régi állapot). Igaz, az áthaladó nagyobb hajóknak fel kell engedniük egy révkalauzt, meg be kell tartani a forgalmi szabályokat.
 
  • Hűha
Reactions: enzo

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 810
35 279
113
CS-SM1 81 mm-es önjáró aknavetők vettek részt a Dongfeng EQ2050 könnyű taktikai járműre teleoítve, 4x4-es kerékelrendezéssel.
Mink is gyártottunk az átkosba automata aknavetőt
A 2B9 típusú automata aknavetőt a Diósgyőri Gépgyár szovjet licenc alapján kizárólag szovjet exportra, 1978 óta viszonylag nagy sorozatban, folyamatosan gyártotta.
Tovább is akarták fejleszteni
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 920
7 622
113
CS-SM1 81 mm-es önjáró aknavetők vettek részt a Dongfeng EQ2050 könnyű taktikai járműre teleoítve, 4x4-es kerékelrendezéssel.
Mink is gyártottunk az átkosba automata aknavetőt
A 2B9 típusú automata aknavetőt a Diósgyőri Gépgyár szovjet licenc alapján kizárólag szovjet exportra, 1978 óta viszonylag nagy sorozatban, folyamatosan gyártotta.
Tovább is akarták fejleszteni
Amúgy elnézve hogy drónok , járművek , gyalogsági eszközök terén milyen színes palettája van kínaiaknak , semmit nem bíznak a véletlenre , inkább legyen millió különféle eszköz mintsem specifikus helyzetben ne legyen megfelelő
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 042
113
2023. január és május között Kína autóexportja 86%-kal, míg az elektromos járművek exportja 160%-kal nőtt. Kína több mint 4,2 millió darabot exportál idén – ez szinte biztosan a világ legnagyobb autóexportőre.
FyZgbvQXoAESpYx