Nagyjából ezt látom:
- rengeteg BYD (nem a 2 filléres verzió)
- rengeteg Tesla
- rengeteg Audi/Merci/Maserati/Ferrari/BMW/Prosche/Lambo meg Jaguar/Bentley/RR. A RR többnyire sofőrös autó vagy taxi. A használtautósnál láttam már McLaren-t is.
- helyi gyártású VW - taxik 50%-a. Akkora, mint egy Octavia, de olyan belül, mint egy 4-es Golf
- zéró indiai autó
- van egy csomó Honda meg Lexus, Mitsu-t nem nagyon láttam
- Akad pár C5-ös Citröen
- Renault alig
- Volvo-t komálják az öregek
- Alfa Romeo-t sem nagyon látni
- kb. 5 millió elektromos robogó
- Ducati, Moto Guzzi, Aprilia, MV Augusta rengeteg, Harley alig, rengeteg a custom meg a nagy BMW, Triump túragépek
Ha Shanghai-t egy mondatban kéne jellemeznem, akkor 2 millió gazdagot kiszolgál 18 millió másik. Már nem mész le a boltba, kell csésze káve a Starbucks-ból, akkor megrendeled, valaki elhozza és kiviszi a lakásajtódhoz - magyar pénzben kb. 30HUf-ért.
Így az autó igazából státuszjelkép, a "szép rendszám" - tele van nyolcassal dettó, így 30-40000€-t érhet egy "szép rendszám". Ugyanez van a telefonszámokkal is. A négyes szám kiejtve olyan, mint a halál kínaiul. Nekem 4 négyes van a telefonszámomban, így pillanatokon belül kaptam kártyát.
A liftekben is hiányzik a 4-es, így nincs se negyedik, tizennegyedik, stb. emelet sem, így kurva jó, ha kapsz egy e-mailt, menj ebbe az épületbe, a 19. emelet xy iroda és te mint terepen edzett magyar próbálod az épületet megtalálni kívülről, de csak 14 emeletes épületeket látsz - nálunk kivették még a 13-as szintet is és a földszint az első emelet és a tetőterasz is egy szint...