MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Taszáron még kamuflázzsal repültek. 9:50-től.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
2226.jpg


44046_1048776898.jpg
 
Tudom, tudom. A nem is létező UA légierő LoL
Fvn05wzXsAgs7dp
Fvn07SiXsA0ivM6
Nem azt mondtam, hogy nem létezik ukrán légierő, hanem, hogy polák barátaink elsőként vélhetően az alkatrészbázisként használandó régi 29-eseket adták át Taraszéknak, amikből a még megmaradt gépeket lehet életben tartani. Ezek általában már repképtelen példányok és csak úgy elvannak a pályavégen mint a mi 29-eseink Kecsón. Nem baj, ha egy-két műszert, hidraulikát vagy egyebet kiszednek belőlük, mert úgysem fognak már repülni. Semmi újdonság nincs ebben az eljárásban, anno a különböző közel-keleti konfliktusokban és Afrikában is ezt alkalmazták, lásd azt a líbiai MiG-23-ast, amelyiket három gépből kukáztak össze. Sőt talán még a bolgárok is így tartották életben a saját flottájukat. Még a Rybar március végi adatai szerint is van ukrán géptartalék (miután a háború első napjaiban sikeresen áttelepültek az ukránok a másod és harmadrangú tartalékrepterekre, miközben Grísáék meg nem reagáltak erre érdemben), csak éppen azokat üzemeltetni is kell, ami orosz alkatrészutánpótlás hiányában gyakorlatilag kizárólag kanibalizációval lehetséges
20230323110154-c8670f91.jpg
 
Egyseruseg kedveert ignoralom a strawman argumenteket...

Akkor megegyszer, hatha lassan hajlandoak lesztek elolvasni annak a professional velemenyet, aki nem Taktaharkany-alsorol okoskodik a kapanerol, hanem ebbol elt:

Nem üzemeltettem Mig-29-est, gondolom Te sem. De azért azt látni lehet, hogy az annyira felmagasztalt védőrendszert az oroszok is leszerelték a későbbi 29-es variációkról, mert több hátrányát látták, mint előnyét. Nyilván a posztszovjet repterek általános állapota indokolja az aggodalmat egy F-16 üzemeltetési szakember szemében, de nem gondolom, hogy ne lenne megoldási tervük azoknak, akik az átadás mellett döntöttek. Senki sem akar használhatatlan/gyorsan azzá váló repülőgépet támogatásként adni, azzal saját magát hozná kellemetlen helyzetbe. Ahogy Oroszország is alkalmaz zsoldosakat, csak pénz kérdése, hogy az ukránok is ilyen alapon/segítséggel üzemeltessenek akár repülőgépeket is.
Az egy repült órára eső karbantartás mértékét nehezem hiszem el, hogy egy két hajtóműves gépnél kevesebb, mint egy F-16-nál, de ezt majd itt egy hozzáértő megerősíti vagy megcáfolja.
A blokkonkénti cserélhetőség megvan az F-16-nál is, ha jól értelmeztem, csak nincsenek raktárkészletek a csapatok közelében. Ez csak döntés és pénz kérdése. A gyakorlat nyilván nem ez, de egy háborús helyzet felülírhatja a logisztika megszokott menetét.
 
Új felvétel, régi gépek:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy 9.12-es, egy 9.13-as és két 9.51-es UB leszállása Kubinkán.
Nem az volt, hogy az összes 9.12-est kivonták mert kuka az összes függőleges vezérsíkja?
 
Nem az volt, hogy az összes 9.12-est kivonták mert kuka az összes függőleges vezérsíkja?
Talán nem az összesé, mert a kivonás az régebben volt és a 9.12-esekből egy jópár még a közelmúltban is repült, igaz, szigorúan csak kiképző alakulatoknál.
Habár az oroszoknál a 9.12-es jóformán csak ott repült, de majd Galcom kijavít.