MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 310
113
Plusz nagy valószínűséggel nem a repképes példányokat adták át elsőnek, hanem azokat amiknek már úgyis mindegy ha egy kicsit kannibalizálnak belőlük
Tudom, tudom. A nem is létező UA légierő LoL
Fvn05wzXsAgs7dp
Fvn07SiXsA0ivM6
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 831
113
Tudom, tudom. A nem is létező UA légierő LoL
Fvn05wzXsAgs7dp
Fvn07SiXsA0ivM6
Nem azt mondtam, hogy nem létezik ukrán légierő, hanem, hogy polák barátaink elsőként vélhetően az alkatrészbázisként használandó régi 29-eseket adták át Taraszéknak, amikből a még megmaradt gépeket lehet életben tartani. Ezek általában már repképtelen példányok és csak úgy elvannak a pályavégen mint a mi 29-eseink Kecsón. Nem baj, ha egy-két műszert, hidraulikát vagy egyebet kiszednek belőlük, mert úgysem fognak már repülni. Semmi újdonság nincs ebben az eljárásban, anno a különböző közel-keleti konfliktusokban és Afrikában is ezt alkalmazták, lásd azt a líbiai MiG-23-ast, amelyiket három gépből kukáztak össze. Sőt talán még a bolgárok is így tartották életben a saját flottájukat. Még a Rybar március végi adatai szerint is van ukrán géptartalék (miután a háború első napjaiban sikeresen áttelepültek az ukránok a másod és harmadrangú tartalékrepterekre, miközben Grísáék meg nem reagáltak erre érdemben), csak éppen azokat üzemeltetni is kell, ami orosz alkatrészutánpótlás hiányában gyakorlatilag kizárólag kanibalizációval lehetséges
20230323110154-c8670f91.jpg
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Egyseruseg kedveert ignoralom a strawman argumenteket...

Akkor megegyszer, hatha lassan hajlandoak lesztek elolvasni annak a professional velemenyet, aki nem Taktaharkany-alsorol okoskodik a kapanerol, hanem ebbol elt:

Nem üzemeltettem Mig-29-est, gondolom Te sem. De azért azt látni lehet, hogy az annyira felmagasztalt védőrendszert az oroszok is leszerelték a későbbi 29-es variációkról, mert több hátrányát látták, mint előnyét. Nyilván a posztszovjet repterek általános állapota indokolja az aggodalmat egy F-16 üzemeltetési szakember szemében, de nem gondolom, hogy ne lenne megoldási tervük azoknak, akik az átadás mellett döntöttek. Senki sem akar használhatatlan/gyorsan azzá váló repülőgépet támogatásként adni, azzal saját magát hozná kellemetlen helyzetbe. Ahogy Oroszország is alkalmaz zsoldosakat, csak pénz kérdése, hogy az ukránok is ilyen alapon/segítséggel üzemeltessenek akár repülőgépeket is.
Az egy repült órára eső karbantartás mértékét nehezem hiszem el, hogy egy két hajtóműves gépnél kevesebb, mint egy F-16-nál, de ezt majd itt egy hozzáértő megerősíti vagy megcáfolja.
A blokkonkénti cserélhetőség megvan az F-16-nál is, ha jól értelmeztem, csak nincsenek raktárkészletek a csapatok közelében. Ez csak döntés és pénz kérdése. A gyakorlat nyilván nem ez, de egy háborús helyzet felülírhatja a logisztika megszokott menetét.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Nem az volt, hogy az összes 9.12-est kivonták mert kuka az összes függőleges vezérsíkja?
Talán nem az összesé, mert a kivonás az régebben volt és a 9.12-esekből egy jópár még a közelmúltban is repült, igaz, szigorúan csak kiképző alakulatoknál.
Habár az oroszoknál a 9.12-es jóformán csak ott repült, de majd Galcom kijavít.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 374
93
Talán nem az összesé, mert a kivonás az régebben volt és a 9.12-esekből egy jópár még a közelmúltban is repült, igaz, szigorúan csak kiképző alakulatoknál.
Habár az oroszoknál a 9.12-es jóformán csak ott repült, de majd Galcom kijavít.

Nem az volt, hogy az összes 9.12-est kivonták mert kuka az összes függőleges vezérsíkja?

Ez a piros 24-es, a külföldi pilóták képzésére Lipetszkben használt egyetlen orosz 9.12B. Újra és újra előkerül róla poszt, hogy ugye, hogy repülnek még orosz 9.12-esek, felkiáltással....

Link az orosz 9.12-esekről 2021. decemberéből:
A piros 24-es, egy 9.12B export változat

Idézet a linkből:
"A fent említett kiképző MiG-29-esek közül jelenleg mindössze egyetlen egy szerencsés orosz 9.12B ismert – az
Allesmor által posztolt piros 24-es - ami még 2021-esben is repül, és jelenleg a lipetszki kiképzőközpont állományában szolgál. Ez az orosz 9.12B MiG-29-es 1990-ben gördült le a gyártósorról, 2014-ben került ipari élettartam hosszabbító (valószínűleg második) nagyjavításra Krasznodárban és sohasem szolgált szovjet/orosz harci ezrednél.
"

Videóból kivágva:
24.jpg