Következő legyen a Logim hk,csak hogy merjünk nagyok lenni.
A fejlesztés a 80as évek második felében indult,alapja a Leopárd2A4 volt,aminek teljes tervdokumentációját megkapták,valamint egy torony nélküli testet kölcsönbe,tanulmányozásra.Ekkoriban az SADF hk állomány kb a 73as IDF szintre modernizált Centurion Mk3-okbol állt (és még ma is azokbol áll,végletekig modernizálva).
Első,hogy a Logim végül nem készült el,az ANC kormány végül nem rendelte meg a sorozatgyártást.Ami elkészült,az a TTD,egy technológiai demonstrátot,ami az volt,ami a neve.Egy technológiai demonstrátor,és nem a kész Logim
Ez nem a végleges hk,még 105milis lövege volt (GT3,ami egy helyi változatú,továbbfejlesztett L7),mert a tervezett 120/140milis GT6 löveg még csak próbapadi lövészetnél tartott (és végül soha nem lett beépitve semmibe,a tervek az irattárba kerültek)
Az alapváltozatnak tekintett 120milis csövű löveg 4 fős kezelószemélyzetű,vagyis nem automata töltésű.A lőszereket a robbanópanelekkel ellátott toronyputtpnyban,illetve a vezető mellett,az orr részbe épitett üzemanyagtartályba sűlyesztett lőszertároló térben tárolta volna.Egyes információk szerint lett volna még egy lőszertároló a küzdőtér mögött,a végleges V12 (MTU883-lényegében az MTU euroPowerPack eredetileg a Logimhoz lett fejlesztve) keresztmotor elött,szintén egy páncélozott üzemanyagtartályba sűllyesztve (lehetséges,a Leo2nél is voltak ilyen tervjavaslatok az MTU883 motoros átépitéshez)
A végleges toronykonstrukció protója végül az Olfan Optimum torony formájában elkészült,a régi Centurion toronygyűrűhöz,és a 105milis GT3 löveghez igazitva.
Sorozatgyártásra persze ez sem került,a ma is szolgáló nagypapa korú modernizált Centurion Olifan tornya az eredeti torony átépitése.Érdekessége a képnek,hogy a logimhoz kifejlesztett kompozit futógörgők és lánctalp van rajta,egy aknavédett torzios rugos új futóműrendszerrel.Olifant az új felfüggesztést megkapta,de hagyományos fém futógörgőkkel és lánccal (olcsóbb a fém).(álitólag erre a fejlesztésre is érvényes,hogy a futómű aknasérüléseit a gép legénysége saját készletéből képes javitani-dehogy ezt egy 60+ tonnás tanknál végül is hogyan is lehetséges,azt én el nem tudom képzelni-háááát,hiszem ha látom)
A tüzvezető rendszer végül elkészült,az Olifan modernizáción szolgálatba állt,némileg olcsósitva.Eredetileg szoros rokonságban áll a Merkava III tűzvezető rendszerével,annak erősitett helyi változata.A pk figyelő műszerek sokkal jobbak,mint a Merkaván.(mások a harctéri körülmények).Mind az irányzónak,mind a pk forgatható műszertornyának nappali-északai,hőképes,lézer távmérős és célmegjelölőt is tartalmazó rendszert terveztek eredetileg (ezt az Olifan részben kapta meg,pl célmegjelölője nincs,hóképes rendszere első lépésben csak az irányzónak jutott).A tűzvezető rendszer képes lett volna célkijelölés utáni automatikus célkövetésre és tűzkiváltásra,valamint az alacsonyan repülő célok elleni harcra (helikopterek-Merkava III ugyanazekre volt képes).Terveztek egy 120milis csőböl inditott ATGM fejlesztést is,aminek aknavető lövegből inditható változata is lett volna (tanulmányterv szinten megrekedt).
Kiegészitő fegyverzet párhuzamositott gp,és a szokásos tetőgp-ká,meg egy 60milis aknavető.RCWSt ekkor még nem terveztek,ma már az kéne hozzá.(mégpedig komoly 30DEFA programozható löszeres)
A védelmi rendszerét (szándékosan irom igy) elég összetettre tervezték.Kezdve a korai BMS rendszerrel,mert a jó helyzetképpel kezdődik a védelem.Egy csökkentett hőkibocsálytású hűtő és kipufogó rendszert terveztek.Szokásos ködgránátvetők,és kipufogó ködösitő rendszer.Ahol az érdekesség kezdődik,az a Kentron Mongoose APS rendszer.Ez egy összetett rendszer,passziv zavaró és aktiv kétfokozatú elfogó résszel.Érdekessége,hogy teljesen passziv,radarkisugárzás néküli rendszer lett volna (részben elkészült,SAAB LEDS 150 néven a passziv rész részben szolgálatba is állt).Az aktiv rész az Iron Fist rokona.A Moonguse-1 elfogó a közelkörzeti rész,kézi hsn vetők,lassabb ATGM rakéták ellen.20-50méter hatótávrol vannak emlitések.Mongoose-3 elfogó gyors ATGM,sabot,aknagránátok elleni védelemre tervezték,kb 300méteres hatótávra (vagyis ez már atmenet egy mini C-RAM rendszer felé).A rendszer kisérleti lövészetekig jutott a 90es években
De a rendszer integrálta volna a ködgránát vetőket,füstfejlesztőt,és egy stura jellegű zavarót is.Jelenleg a Saab birtokolja a Mongoose rendszer jogait,ade fejlesztése áll.
A konkrét páncélzat rétegelt hegesztett kazamatás acélpáncél,cserélhető NERA betétblokkokkal,illetve kivülről felerősithető NERA vagy ERA pótpáncélzattal.
Szóval a Logim egy kb 65 tonnás,szükséges modernizálásokkal még ma is korszerű hk tervezet volt.
A fejlesztés a 80as évek második felében indult,alapja a Leopárd2A4 volt,aminek teljes tervdokumentációját megkapták,valamint egy torony nélküli testet kölcsönbe,tanulmányozásra.Ekkoriban az SADF hk állomány kb a 73as IDF szintre modernizált Centurion Mk3-okbol állt (és még ma is azokbol áll,végletekig modernizálva).
Első,hogy a Logim végül nem készült el,az ANC kormány végül nem rendelte meg a sorozatgyártást.Ami elkészült,az a TTD,egy technológiai demonstrátot,ami az volt,ami a neve.Egy technológiai demonstrátor,és nem a kész Logim

Ez nem a végleges hk,még 105milis lövege volt (GT3,ami egy helyi változatú,továbbfejlesztett L7),mert a tervezett 120/140milis GT6 löveg még csak próbapadi lövészetnél tartott (és végül soha nem lett beépitve semmibe,a tervek az irattárba kerültek)

Az alapváltozatnak tekintett 120milis csövű löveg 4 fős kezelószemélyzetű,vagyis nem automata töltésű.A lőszereket a robbanópanelekkel ellátott toronyputtpnyban,illetve a vezető mellett,az orr részbe épitett üzemanyagtartályba sűlyesztett lőszertároló térben tárolta volna.Egyes információk szerint lett volna még egy lőszertároló a küzdőtér mögött,a végleges V12 (MTU883-lényegében az MTU euroPowerPack eredetileg a Logimhoz lett fejlesztve) keresztmotor elött,szintén egy páncélozott üzemanyagtartályba sűllyesztve (lehetséges,a Leo2nél is voltak ilyen tervjavaslatok az MTU883 motoros átépitéshez)

A végleges toronykonstrukció protója végül az Olfan Optimum torony formájában elkészült,a régi Centurion toronygyűrűhöz,és a 105milis GT3 löveghez igazitva.

Sorozatgyártásra persze ez sem került,a ma is szolgáló nagypapa korú modernizált Centurion Olifan tornya az eredeti torony átépitése.Érdekessége a képnek,hogy a logimhoz kifejlesztett kompozit futógörgők és lánctalp van rajta,egy aknavédett torzios rugos új futóműrendszerrel.Olifant az új felfüggesztést megkapta,de hagyományos fém futógörgőkkel és lánccal (olcsóbb a fém).(álitólag erre a fejlesztésre is érvényes,hogy a futómű aknasérüléseit a gép legénysége saját készletéből képes javitani-dehogy ezt egy 60+ tonnás tanknál végül is hogyan is lehetséges,azt én el nem tudom képzelni-háááát,hiszem ha látom)
A tüzvezető rendszer végül elkészült,az Olifan modernizáción szolgálatba állt,némileg olcsósitva.Eredetileg szoros rokonságban áll a Merkava III tűzvezető rendszerével,annak erősitett helyi változata.A pk figyelő műszerek sokkal jobbak,mint a Merkaván.(mások a harctéri körülmények).Mind az irányzónak,mind a pk forgatható műszertornyának nappali-északai,hőképes,lézer távmérős és célmegjelölőt is tartalmazó rendszert terveztek eredetileg (ezt az Olifan részben kapta meg,pl célmegjelölője nincs,hóképes rendszere első lépésben csak az irányzónak jutott).A tűzvezető rendszer képes lett volna célkijelölés utáni automatikus célkövetésre és tűzkiváltásra,valamint az alacsonyan repülő célok elleni harcra (helikopterek-Merkava III ugyanazekre volt képes).Terveztek egy 120milis csőböl inditott ATGM fejlesztést is,aminek aknavető lövegből inditható változata is lett volna (tanulmányterv szinten megrekedt).
Kiegészitő fegyverzet párhuzamositott gp,és a szokásos tetőgp-ká,meg egy 60milis aknavető.RCWSt ekkor még nem terveztek,ma már az kéne hozzá.(mégpedig komoly 30DEFA programozható löszeres)
A védelmi rendszerét (szándékosan irom igy) elég összetettre tervezték.Kezdve a korai BMS rendszerrel,mert a jó helyzetképpel kezdődik a védelem.Egy csökkentett hőkibocsálytású hűtő és kipufogó rendszert terveztek.Szokásos ködgránátvetők,és kipufogó ködösitő rendszer.Ahol az érdekesség kezdődik,az a Kentron Mongoose APS rendszer.Ez egy összetett rendszer,passziv zavaró és aktiv kétfokozatú elfogó résszel.Érdekessége,hogy teljesen passziv,radarkisugárzás néküli rendszer lett volna (részben elkészült,SAAB LEDS 150 néven a passziv rész részben szolgálatba is állt).Az aktiv rész az Iron Fist rokona.A Moonguse-1 elfogó a közelkörzeti rész,kézi hsn vetők,lassabb ATGM rakéták ellen.20-50méter hatótávrol vannak emlitések.Mongoose-3 elfogó gyors ATGM,sabot,aknagránátok elleni védelemre tervezték,kb 300méteres hatótávra (vagyis ez már atmenet egy mini C-RAM rendszer felé).A rendszer kisérleti lövészetekig jutott a 90es években
De a rendszer integrálta volna a ködgránát vetőket,füstfejlesztőt,és egy stura jellegű zavarót is.Jelenleg a Saab birtokolja a Mongoose rendszer jogait,ade fejlesztése áll.
A konkrét páncélzat rétegelt hegesztett kazamatás acélpáncél,cserélhető NERA betétblokkokkal,illetve kivülről felerősithető NERA vagy ERA pótpáncélzattal.
Szóval a Logim egy kb 65 tonnás,szükséges modernizálásokkal még ma is korszerű hk tervezet volt.