IAF ez időben futtatta az F4 korszerűsitési programját,a kunass-2000-t.A gépböl egy prototipus készült,a PW1120 hajtóművel.
Ugyanakkor a Lavi pótlására az IAF igényelte a Kfir-2000 programot,ami a Kfir a Lavihoz kifejlesztett technológiával való újáépitését jelentette volna,a PW1120 hajtóművel.Csakhogy Izrael Államnak ez időtájt nem volt pénze,a program nem haladt.Ekkor jött az argentin igény,amiről már meséltem-és 89-90 tájékán jöttek a búrok is.Merthogy a Carver program az új légierő pk kéthajtóműves kivánalma miatt csúszásba került,SAAFnek jobb áthidaló model kellett,mint eredetileg tervezték.Sikeresen egymásra találtak.Búroknak még sikerült összekaparni annyi pénzt,hogy az IAIval közös programban vághassanak.Ez a gép a Kfir NG közvetlen elődje.A gép részletes kidolgozásra került,öt féle hajtóműhöz.ATAR,PW1120,SNECMA M53,J79 és a GE404/RM12.A prototipus épitése megkezdődött-amikor a búrok is kifogytak a pénzböl,az aprtheid összeomlott.A gépet az egyszerűbb,olcsobb Nammer prototipusaként fejezték be,ATAR hajtóművel,majd egy fazonigazitás után Dél Afrikába került,mint a megvalósult Super Cheetah gép formájában állt az SAAF szolgálatába.
2019ben az IAI ezeket a terveket vette elő,és dolgozta át az F414 hajtóműre,párositva az Adirhoz kifejlesztett elektronikával.
Ez a Super Cheetah/Kfir-2000 egy elektronikus kormányvezérlésű,instabil kialakitású gép lett volna,a Lavi harcelektronikájával.Mivel sajnos végül nem készült el,csak pár szélcsatorna modell kép mutatja,hogy milyen is lehetett volna.
hh vége azonban véget vetett a Kunarss-2000,és a Kfir-2000 programnak is.A Super Cheetah meg az egyszerűbb,olcsóbb IAI Nammer mintájú lett.
Ugyanakkor a Lavi pótlására az IAF igényelte a Kfir-2000 programot,ami a Kfir a Lavihoz kifejlesztett technológiával való újáépitését jelentette volna,a PW1120 hajtóművel.Csakhogy Izrael Államnak ez időtájt nem volt pénze,a program nem haladt.Ekkor jött az argentin igény,amiről már meséltem-és 89-90 tájékán jöttek a búrok is.Merthogy a Carver program az új légierő pk kéthajtóműves kivánalma miatt csúszásba került,SAAFnek jobb áthidaló model kellett,mint eredetileg tervezték.Sikeresen egymásra találtak.Búroknak még sikerült összekaparni annyi pénzt,hogy az IAIval közös programban vághassanak.Ez a gép a Kfir NG közvetlen elődje.A gép részletes kidolgozásra került,öt féle hajtóműhöz.ATAR,PW1120,SNECMA M53,J79 és a GE404/RM12.A prototipus épitése megkezdődött-amikor a búrok is kifogytak a pénzböl,az aprtheid összeomlott.A gépet az egyszerűbb,olcsobb Nammer prototipusaként fejezték be,ATAR hajtóművel,majd egy fazonigazitás után Dél Afrikába került,mint a megvalósult Super Cheetah gép formájában állt az SAAF szolgálatába.
2019ben az IAI ezeket a terveket vette elő,és dolgozta át az F414 hajtóműre,párositva az Adirhoz kifejlesztett elektronikával.
Ez a Super Cheetah/Kfir-2000 egy elektronikus kormányvezérlésű,instabil kialakitású gép lett volna,a Lavi harcelektronikájával.Mivel sajnos végül nem készült el,csak pár szélcsatorna modell kép mutatja,hogy milyen is lehetett volna.
hh vége azonban véget vetett a Kunarss-2000,és a Kfir-2000 programnak is.A Super Cheetah meg az egyszerűbb,olcsóbb IAI Nammer mintájú lett.