Először is leszögezem, ha valaminek nagy rajongója vagyok, az a Mokopa. Már tíz éve javasoltam, hogy ha valaminek lenne értelme és helye a világpiacon az ennek a magyarországi licenc gyártása lenne. Ne feledd, a 90-es évek technológiájával mennyire kiváló fegyver lett. Ám a mai akkumulátor, vegyipar (hajtóanyag), és számítástechnikai kapacitás (hely) mennyivel jobb valós hatótávot lehetne elérni. Minden értelmes figura szarért húgyért vette meg a helyi szakember gárdát, technológiát. De itthon a legnagyobb innováció a biciklisáv.
Témára kanyarodva. Nincs rendszerben. Hivatalosan Algéria került szóba, de ennyi. Voltál Algériában? Tudod, mekkora a korrupció? Szerintem ezzel nem is kell többet mondanom
Sajnos a, nevezzük nevén, a fehér gárda már nincs. Az a kevés aki megmaradt, a helyi alkalmazottakkal már csak a régi néven él vagy élősködik és bárhogy is nézzük, de kamm jól leírta a helyzetet az Mbombe esetén.
Csak a többiek kedvéért kis emlékeztető, a sisakcélzó és nagy szögből irányítható rakéta is helyi találmány. Nagyon tudtak. Szankciók alatt szinte beindult a képzelőerő és a megvalósításuk..
A mindenki által leírt helyzetet kissé saját tapasztalatomból elmesélve lásd, mennyire nehéz ott az élet. Cape Town-ba ha mész a reptérről jobba az autópálya mellett favella negyedek fogadnak - pont mint Brazília. A biztonságos (úgy ahogy) Sea Point, Waterfront negyed is tele drogossal. A parkokban, sőt a körforgalom közepén lévő zöldön is kb. minden 3 nm-re esik egy drogos őslakos aki szó szerint maga mellé szarik majd visszafekszik. Nem viccelek, láttam. Pedig egy gyönyörű ország. Elképzelhetetlenül szép. De a biztonság az távol sem létező.
Btw nem beszélve arról a kevés fehér dél-afrikai csajról. Az orosz-ukrán-szerb kombó után a legjobb nők a világon
Igazi nagyágyuk, hogy a fegyvereknél maradjunk
Ez úgy igaz,hogy közben mégse.Mert az ország egy helyi NER hatalma alatt esik széjel.Ugyanakkor az angolszász államberendezkedés miatt mégiscsak működik a magángazdaság.Hadiipari része is.Pl Hensold termékek több mint negyede a Hensold Dél Afrika fejlesztése és gyártása.Nagyon sok bérmunkát végeznek,illetve a dél afrikai cég egy stromancégen keresztül kerüli meg a saját kormányzatának fenhatóságát.UAE HALCON a mintapéldánya ennek (UAE hadiipara jórészt nem is áll másbol,mint ilyen átcimkézőcégekböl).
Denel meg egy rejtély,hogy működik még mindig,de működik.És továbbra is élvonalbeli termékeket fejleszt.Pedig már vagy 50x temették el a céget,de mégis makacsul túlél.
Már tíz éve javasoltam, hogy ha valaminek lenne értelme és helye a világpiacon az ennek a magyarországi licenc gyártása lenne
Én továbbra is mondogatom,hogy amit tudunk,és számunka hasznos,azt szerezzük meg onnan,technológiástul.Gond csak az,hogy se szándék,se pénz,se háttériparunk nincs nekünk valójában semmihez.
Sajnos a, nevezzük nevén, a fehér gárda már nincs. Az a kevés aki megmaradt, a helyi alkalmazottakkal már csak a régi néven él vagy élősködik és bárhogy is nézzük, de kamm jól leírta a helyzetet az Mbombe esetén.
A régi gárda szétszórodott,meg egyszerűen kiöregedett.De nőtt fel új,és részben már nem csak fehér.Néger se mind nyamnyam szintű emberke.
Kamm hülyeségét meg pont a Paramout példázza,ami kifejezetten sikeres hadiipari cég.Bömbi 8 sikertelen,de az M4 és M6 sikeres,folyamatossan fejlesztett kategóriájukban élvonalbeli termékek.Görög dronüzlet tavalyi.Még az US Army is vesz tőlük hadianyagot.
Ám a mai akkumulátor, vegyipar (hajtóanyag), és számítástechnikai kapacitás (hely) mennyivel jobb valós hatótávot lehetne elérni.
Ami azt illeti,kategóriáján belül még mostani,csekély mértékben upgradelt állapotában is töretlenül a legjobb.Hatótávban is (Brimstone II/III körözik csak le).Denel lassan 10 éve javasol új hajtóművet hozzá,amivel legalább 50%-kal nőhetne a hatótávolsága.....
Ha már elkalandoztunk. Íjász többször írta a 105 mm szerepét, amire a helyi konfliktus bőven felhívta a figyelmet. Ha valaki, aki nagyon jó eredményeket ért el, az megint a denel régi gárdája volt. 31 km táv. Annyira jó volt, hogy készült torony strykerre is, és az amcsik is oda voltak. De kora 2000-es évek, kecskebaszók kergetése, nem volt prioritás. Mind vontatott, mind önjáró esetében jobb lenne, mint a piacon elérhető bármi (vagy használt, vagy új török).
Csak, hogy olyanokról írjak, aminek van létjogosultsága és értelme lenne megfontolni.
Még a LIW kezdte fejleszteni,3 változatban anno.Vontatott változatot viszont pont területellenörző,"kecskebaszó" kergetésre szánták......
És ami azt illeti,pont tavaly elővette a Denel,most RG41 alvázon-mint irtam is róla....
AAD2024 kiállitáson mutatták be
Egyébként minimum a lőszereit ennek is fejlesztették,mert a V-LAP 105milis változattal már 39km lőtávnál jár.
Viszont ez pont nem az a 105milis közeltámogató löveg,amiről Ijász beszél.Ez egy L58as messzehordó lőveg,tulajdonképpen egy leskálázott G/T6-52.Érdekessége ugyan,hogy van hozzá sabot nyillövedék is,meg lövegstabi,de alapvetően távolharcra készült.
Viszont ettől még szerintem is elférne a hazai fegyverzetben.
@ijasz egy olyan könnyű,rövidebb hatótávú 105milis lövegről irt,mi a peremvonalon kopogtató ellen tűz alá vételére alkalmas,tartós tűzfeladatban is.Ilyet pont
nem kinál a dél afrikai hadiipar.