[HUN] Helikopterbeszerzés

Igazából az Airbus egy holding: nem sok köze van egymáshoz a különféle részlegeknek. Pláne a németnek és franciának...

A Leonardo és Sikorsky gépei között valszeg nagyobb az átjárás alkatrészek szempontjából, csak ők nem ígértek ipari ellentételezést szóval maradt a Légibusz...
Egyébként ez már szerintem is rohely,de tényleg jobban járunk volna meg az Oryx(lényegében H215)+AH2 kombinált is annál,amit osszehoztunk.
De szerintem a legjobb az AH60+S92+CH47+konnyuheli ( AW109/119/169,Mókus ,akármi ami alkalmas)
 
Egyébként ez már szerintem is rohely,de tényleg jobban járunk volna meg az Oryx(lényegében H215)+AH2 kombinált is annál,amit osszehoztunk.
De szerintem a legjobb az AH60+S92+CH47+konnyuheli ( AW109/119/169,Mókus ,akármi ami alkalmas)
A büdös életben nem fogunk semmilyen dél-afrikai cuccot venni. Engedd már el!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ha nem akarja a másik fél, akkor nem tudod kitárgyalni. Amerikaiak híresek arról hogy senkinek nem adnak gyártást szinte semmire.
Az Airbus amúgy is tervezett egy gyárat, szóval azt meg is kaptuk.
Azt ugye tudod,hogy nekünk úgy ajánlották megvételre az AH60at,hogy a PZL lett volna a gyártó....
Vagyis a lengyelektol is kitargyalhattunk volna bedolgozás részvényt,és az LMal is....Közben meg az Airbusszal is-elvegre az olajok is sokmindent kitargyaltak velük vásárlás nélkül is......
 
501503299_122221526900257068_9096763228383264599_n.jpg

Szerb NIR rakétablokk. Rá lehetne tenni csak meg kéne venni.
Ó, dehát ez nem NATO-kompatibilis!
 
@tindalos : a helikopterek jegesedését/jégtelenítését el tudnád nekünk magyarázni? Vannak típusok, ahol van fűthető rotorlapát, jégtelenítő folyadék, alkohol mint megoldás, ahol meg ezek nincsenek, az nem repül októbertől márciusig csak fagypont felett tiszta időben? Előre is köszönöm!
 
@tindalos : a helikopterek jegesedését/jégtelenítését el tudnád nekünk magyarázni? Vannak típusok, ahol van fűthető rotorlapát, jégtelenítő folyadék, alkohol mint megoldás, ahol meg ezek nincsenek, az nem repül októbertől márciusig csak fagypont felett tiszta időben? Előre is köszönöm!
Manapság helikoptereken fűtő szálak vannak a lapátok belepő élén. Ez egy tutijó megoldás, viszont hogy a 145ösökön miért nincs azt ne kérdezzétek...
Repülni repülhetnek télen (jegesedős időjárásban nem repülnek), viszont így kutatóban nem lehetnek (legalább is eddig így volt).
 
Assegajt apportalta a.Denel az RDMbe.
Denel különben az UAEvel jolmegkeverte a jogi szartjogasz leg,én a talpán,aki kibogozza-de engem ez nem is érdekel. Számunkra releváns harcászati és beszerzési lehetőségek érdekelnek.
SAAB egyszerűbb úgy,mert ahhoz semmi köze a Denelnek,tiszta sved tulajdon.
Abban viszont igazad van,hogy nekünk a francia intézik a HForce supportjat,ők meg a SAABbal,annak meg belügyi,hogy ők a kérdéses reszegyseget Dél Afrikában gyártják.Airbus a SAABtol veszi.
Egy érdekesség:
A H-force rendszert oktató Airbus alkalmazott dél-afrikai (fehér) .
+ja és az önvedelmi rendszert is részben ő oktatta ami pedig SAAB :)
 
Manapság helikoptereken fűtő szálak vannak a lapátok belepő élén. Ez egy tutijó megoldás, viszont hogy a 145ösökön miért nincs azt ne kérdezzétek...
Repülni repülhetnek télen (jegesedős időjárásban nem repülnek), viszont így kutatóban nem lehetnek (legalább is eddig így volt).
Bocsi de aki 10fok alatt turazik es elteved az megerdemli :oops: Turazzon melegben akkor jo.
 
Manapság helikoptereken fűtő szálak vannak a lapátok belepő élén. Ez egy tutijó megoldás, viszont hogy a 145ösökön miért nincs azt ne kérdezzétek...
Az északi országok mentőszolgálatai hogy használhatják ezt a típust, ha ilyen korlátai vannak? Vagy a típushoz létezik ilyen, csak a mi gépeinken nincs? A norvégoknál kb. 6 éve a hajtóműbeömlő szűrő jegesedése okozta a problémát.
 
Egyik felén rakéta blokk másikon gépágyú. A szerbek most integrálják az irányított rakétákat is hozzá.
(de szerintem inkább kéne mindkét pilonra nagy távolságú irányított rakéta mivel a gép könnyű és páncélzata nemigen van, ezért ne nagyon röpködjenek vele olyan távolságban ahol bármivel lőne rá, pl SPIKE ER és SPIKE NLOS)

Na jó, de a H225 meg mégnagyobb batár, kb. ugyan annyi páncéllal, ennek ellenére valamikor valamivel azért illene pl. CSAR képességet (de utálom már ezt a kifejezést) adni.
 
@kelepisti
A HM esetében a jóval kisebb csapatero miatt nagyon más lenne a helyzet,mint Ukrajnában.
Madzagos dronok hatotavja kicsi,manoverezhetoseguk korlátozott. Mozgó harcban korántsem olyan veszélyesek.
Ha csak az EW és a pk RCWS alkalmas dronok elleni harcra,az amúgy sem valami acélos hatékonysága a támadó dronoknak meg jobban leesik.
Komoly felderítő kapacitású dronok,nagyobb hatotavval már maguk is akkorák,hogy megfelelő csapat/önlegvedelem már le tudja küzdeni őket. És ezek már nem is olyan olcsók, hogy telithetnek velük a legteret.
Viszont a saját dron alkalmazásra szintén igaz ez.Megfeleloen felkészült ellen el fogja tudni hárítani.
Légierő, jó hadműveleti mozgekonysagu korszerű tüzérség,és megfelelő fegyveres helikopterek....
Merthogy egyáltalán nem áldozott le a felfegyverzett helikopternek.Meg mindig a helikopter az,ami jelentős tűzerőt képes gyorsan mozgatni a hadmuveleti térben. 50-150km távra gyorsan kell tűzerőt mozgatni, ott a helikopter.
Hát igen,korszerű, korszerűen felfegyverzett,megfelelő teljesítményű helikopacs kéne......Se a H145,se a H225nem felel meg a célnak.
Zplan osszerakoinak kijarna egy baráti hadbaveregetes.....gozkalapaccsal
 
Egyébként meg ha lenne pénzünk,na meg némi szándékunk,akkor meg lehetne kereni a PZLt,hogy mi akciós áron átvennénk a gépeket,csakhogy ne keljen leállitani a szerelősort......
s-70i-black-hawk-vertolet.jpg

Cseppet komolyabb képességeik vannak,mint a mi Airbus kereplőinknek.
 
Robinson offers R66 to US Army as new trainer

With the announcement that the US Army is seeking a no-frills, single-engined trainer to replace the Airbus UH-72 Lakota, American airframer Robinson sees a major opportunity to expand into the defence business.



Pár Lakotára azért lehet, hogy le kellene csapni, ha nem helyezik át azokat máshová.
Jó, tudom, millió és egy más dologra sincs pénz, de ezek még nem régi gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Loken
Pár Lakotára azért lehet, hogy le kellene csapni, ha nem helyezik át azokat máshová.
Jó, tudom, millió és egy más dologra sincs pénz, de ezek még nem régi gépek.
Minek???
Így sincs elég pilóta, sem szerelő, és viszi a pénzt érdemi harcérték nélkül.