[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Én a pótlásról beszélek.
Több pénzt (új vételt) már nem szabad a helikopteres fegyvernembe fektetni.
A pótlás helyett kell új rakétatüzérség, nem mellette.
Egy H145M-ek darabját 5,25 mrd fortinért vettük. Lehet hogy ez már mondjuk 7 mrd, amiből kb. egyetlen egy rakétavetőt meg hozzá pár tucatnyi rakétakonténert tudsz venni. Nem ezen fog múlni a rakétatüzérség...

Amúgy érdekes kérdés hogy pótolják-e. Szerintem nem biztos...
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974 and PPP
Nem, nem szabad pótolni!
A helikopter a mi természetföldrajzi-geopolitikai környezetünkben egy pénztemető!
Érdemi harcérték nélküli parasztvakítás!
Rakétatüzérséget helyette!

Nem népszerű vélemény de én is ezt gondolom.
Drónok kellenek harci/felderítő feladatokra. Mi az amibe többet tud/védettebb egy H145-ös (egy excivil gép...) mint egy drón? (pl. Bayraktar, Predator stb.) SEMMIBEN. Azt se mondom hogy a drónt nehezebb leszedni, vagy hogy több fegyvert bír el, csak az óriási különbség hogy 1. ha leszedik senki nem hal bele, 2. jóval olcsóbb megvenni 3. jóval olcsóbb üzemben tartani. 4. jóval könnyebb rá "pilótát" kiképzeni

A helikopter maradjon meg sebesült kimentésre, szállításra.
 
Megtalálták a személyzet harmadik tagját a roncsok között.
 

Tele pontatlansággal. 1990 júniusában nem is volt MiG-29-esünk, ami lezuhanjon.

"...Kapolynál lezuhant a 16-os oldalszámú Szu–22-es katonai repülőgép. A gép pilótája túlélte. Majd ugyanazon a napon Gyarmat és Takácsi közt lezuhant a 14-es oldalszámú MIG–23UB katonai repülőgép, miután összeütközött egy szintén gyakorlatozó Szu–22-es harci géppel. Az előbbi gép két pilótája, Katovics Balázs százados és Mizsei Mihály százados azonnal meghalt, a Szu pilótája gerincsérülést szenvedett..."

Azt nem sikerült a cikkírónak felfogni, hogy ez nem három, egymástól független esemény, hanem a két gép összeütközése volt. Elég világosan fogalmaz az ominózus wikipedia szócikk, csak ugye az értő olvasás nem divat már.
 
Nem, nem szabad pótolni!
A helikopter a mi természetföldrajzi-geopolitikai környezetünkben egy pénztemető!
Érdemi harcérték nélküli parasztvakítás!
Rakétatüzérséget helyette!

Nem népszerű vélemény de én is ezt gondolom.
Drónok kellenek harci/felderítő feladatokra. Mi az amibe többet tud/védettebb egy H145-ös (egy excivil gép...) mint egy drón? (pl. Bayraktar, Predator stb.) SEMMIBEN. Azt se mondom hogy a drónt nehezebb leszedni, vagy hogy több fegyvert bír el, csak az óriási különbség hogy 1. ha leszedik senki nem hal bele, 2. jóval olcsóbb megvenni 3. jóval olcsóbb üzemben tartani. 4. jóval könnyebb rá "pilótát" kiképzeni

A helikopter maradjon meg sebesült kimentésre, szállításra.
Na srácok "máma" ti már kimaxoltátok az INTERNETET...
Az utolsó kapcsolja le a villanyt!
:cool:
 
Megtalálták a személyzet harmadik tagját a roncsok között.
 
Ha a pilota fegyelmezetlensege, felesleges kockazatvallalasa miatt kovetkezett be a tragedia, akkor nagyon surgosen rendet kell tenni az allomany fejeben, letorni a vadhajtasokat, es a kozvetlen feletteset aki az ilyen felelotlen magatartast elturti a rabizottak kozt, azt megfeleloen megbuntetni
Igen hogy valószínű a szemèlyzet hibázott.o_O
(mègha megvan az esèlye bár elenyèsző, hogy műszaki hiba miatt ereszkedtek be a kanyonba, nem vèletlenül lettek leállítva a gèpek, amíg nincs biztos infó)

Alapvetően ők ès a családjaik fizetik ezèrt a legnagyobb árat.

Kicsit azèrt mindíg elgondolkodom, hogy vannak olyan szakmák ahol ugyanúgy hibáznak emberek kb következmèny nèlkül. Naponta.
Vannak ahol meg a hibáknak ekkora ára van.

De elvárjuk, mert az az ember jólkèpzett,drága nehèz kèpzèsen vett rèszt,megválogatták őket,mert diplomás,mert felnèzünk arra a szakmára, hogy ne hibázzon.

De!!!

Mint embernek aki hibázott már kicsit èrthetetlen ez a szintű felháborodás ami itt tèged ès mèg egy kèt embert èrint.

Egy pilóta/szemèlyzet egy èvben mennyit repül?
Vadászoknák ha már repülnek 130-140 órát egy èvben, arra azt mondjuk jó.

Gondolom heli pilótáknák is hasonló.

Szóval, heti 2-3 óra!!! repidő. o_O

Ki az aki úgy gondolja bármely szakmát nagyon nagyon jól lehet csinálni, heti 2-3 óra művelèssel?

Ha egy autószerelő heti 3 órát szerelme,ha egy burkoló ennyit burkolna,ha egy orvos ennyit praktizálna, akkor mindent IS jól tud, jól csinálna?

Èn motoroztam règen.
Heti 2 óra max alapnak jó.
Mèg nem leszel jó motoros.

Eljártam kakucsringre, meg vezetèsitrèningre, ahol 1-2 óra alatt, többet fejlődsz mint fèl èv úton motorozás alatt.

Ha ès amennyiben direkt repültek be a kanyonba, ès nem valami problèma miatt.
Akkor ezek az emberek ki akarták használni az adott lehetősèget, hogy fejlődjenek!
Mert átrepülni a csúcs felett 15m-rel, azt itthon is meg tudja csinálni a Bakonyban.
Azt nem kell gyakorolni kint.

Viszont egy kanyonba idehaza nem nagyon lehet repkedni.
Ès minden percèt, kihasználták a repidejüknek.

Felemelkedni 900 lábra, hazadöcögni,a drágra üzemidő pazarlása.


Hogy egy kanyonba való repülèst esetleg mèg èlvezték is?o_O

Basszus ezèrt lettek helikopteresek.:eek:
Mert èlvezik ezt a kibaszott szakmát.
Ha nem èlveznèk nem csinálnák. o_O

Letörni a vadhajtásokat?o_O
Gondolom azèrt is az asztalt csapkodnád, hogy bevethetőek legyenek minden körülmènyek között.
Masreszt egy ilyen pocskoszoru H 145 megis mi a turot keresne ott ahol lonek ra? Felderiteni akarnak vele, vagy csapast merni, netan tabornok urat az elso vonalba reptetni? Az elsore ma mar modern hadseregek dronokat alkalmaznak, mert ott nem hal meg senki a fedelzeten, a masodikra szinten ott a dron, vagy a Kamov, vagy a Cobra, a harmadik meg kizart dolog mert az lehetetlen
Nèzd meg pl a nèmetek mire is használják.
A különleges erőik kijuttatására.
Szóval nem kizárt dolog még lehetetlen.

Ez a legjobb gèp erre?
Nem hiszem de ez van.

A mèretèből adódóan meg egy városban vègrehajtott bevetèsnèl, lehet ideálisabb mint más,nagyobb tudású de mèrete miatt alkalmatlan gèpeknèl.


Azt meg hogy mièrt kell kanyonba repülni?
Mert lehet olyan magas hegyek közè keveredik,ahol nem megoldhato hogy felette repüljön el.

Ès nem biztos, hogy művelet közben kell ezt először gyakorolni.
 
Khm.Az ukrán háború tapasztalatai alapjan az US Army yervbe vette,hogy ujra lesz ember vezette felderítő helikopter rendszeresitve- mert a drónok nem kepesek minden korulmenyek között kibaltani az ember vezette gépet.
 
Igen hogy valószínű a szemèlyzet hibázott.o_O
(mègha megvan az esèlye bár elenyèsző, hogy műszaki hiba miatt ereszkedtek be a kanyonba, nem vèletlenül lettek leállítva a gèpek, amíg nincs biztos infó)

Alapvetően ők ès a családjaik fizetik ezèrt a legnagyobb árat.

Kicsit azèrt mindíg elgondolkodom, hogy vannak olyan szakmák ahol ugyanúgy hibáznak emberek kb következmèny nèlkül. Naponta.
Vannak ahol meg a hibáknak ekkora ára van.

De elvárjuk, mert az az ember jólkèpzett,drága nehèz kèpzèsen vett rèszt,megválogatták őket,mert diplomás,mert felnèzünk arra a szakmára, hogy ne hibázzon.

De!!!

Mint embernek aki hibázott már kicsit èrthetetlen ez a szintű felháborodás ami itt tèged ès mèg egy kèt embert èrint.

Egy pilóta/szemèlyzet egy èvben mennyit repül?
Vadászoknák ha már repülnek 130-140 órát egy èvben, arra azt mondjuk jó.

Gondolom heli pilótáknák is hasonló.

Szóval, heti 2-3 óra!!! repidő. o_O

Ki az aki úgy gondolja bármely szakmát nagyon nagyon jól lehet csinálni, heti 2-3 óra művelèssel?

Ha egy autószerelő heti 3 órát szerelme,ha egy burkoló ennyit burkolna,ha egy orvos ennyit praktizálna, akkor mindent IS jól tud, jól csinálna?

Èn motoroztam règen.
Heti 2 óra max alapnak jó.
Mèg nem leszel jó motoros.

Eljártam kakucsringre, meg vezetèsitrèningre, ahol 1-2 óra alatt, többet fejlődsz mint fèl èv úton motorozás alatt.

Ha ès amennyiben direkt repültek be a kanyonba, ès nem valami problèma miatt.
Akkor ezek az emberek ki akarták használni az adott lehetősèget, hogy fejlődjenek!
Mert átrepülni a csúcs felett 15m-rel, azt itthon is meg tudja csinálni a Bakonyban.
Azt nem kell gyakorolni kint.

Viszont egy kanyonba idehaza nem nagyon lehet repkedni.
Ès minden percèt, kihasználták a repidejüknek.

Felemelkedni 900 lábra, hazadöcögni,a drágra üzemidő pazarlása.


Hogy egy kanyonba való repülèst esetleg mèg èlvezték is?o_O

Basszus ezèrt lettek helikopteresek.:eek:
Mert èlvezik ezt a kibaszott szakmát.
Ha nem èlveznèk nem csinálnák. o_O

Letörni a vadhajtásokat?o_O
Gondolom azèrt is az asztalt csapkodnád, hogy bevethetőek legyenek minden körülmènyek között.

Nèzd meg pl a nèmetek mire is használják.
A különleges erőik kijuttatására.
Szóval nem kizárt dolog még lehetetlen.

Ez a legjobb gèp erre?
Nem hiszem de ez van.

A mèretèből adódóan meg egy városban vègrehajtott bevetèsnèl, lehet ideálisabb mint más,nagyobb tudású de mèrete miatt alkalmatlan gèpeknèl.


Azt meg hogy mièrt kell kanyonba repülni?
Mert lehet olyan magas hegyek közè keveredik,ahol nem megoldhato hogy felette repüljön el.

Ès nem biztos, hogy művelet közben kell ezt először gyakorolni.
Helikoptervezetés közben is lehet bünetlenül hibázni. Olyan eszköz, ami semmiféle hibát nem visel el, használhatatlan.
A pilótál szeretik amit csinálnak. Ha soha semmi körülmény közt nem élvezhetnék a melót, akkor elmennének polgári pilótának. Most nem jött össze a dolog, de autóvezetés közben sem jön mindig össze, ami nagyságrendekkel egyszerűbb. Ilyen balesetek mindig voltak és lesznek. Egyszerűen az emberi tényező miatt. (És mindenki ember, aki itt fórumozik, ne emelje ki senki magát, hogy ő aztán fellegekben szárnyaló flamingó :) )
 
Igen hogy valószínű a szemèlyzet hibázott.o_O
(mègha megvan az esèlye bár elenyèsző, hogy műszaki hiba miatt ereszkedtek be a kanyonba, nem vèletlenül lettek leállítva a gèpek, amíg nincs biztos infó)

Alapvetően ők ès a családjaik fizetik ezèrt a legnagyobb árat.

Kicsit azèrt mindíg elgondolkodom, hogy vannak olyan szakmák ahol ugyanúgy hibáznak emberek kb következmèny nèlkül. Naponta.
Vannak ahol meg a hibáknak ekkora ára van.

De elvárjuk, mert az az ember jólkèpzett,drága nehèz kèpzèsen vett rèszt,megválogatták őket,mert diplomás,mert felnèzünk arra a szakmára, hogy ne hibázzon.

De!!!

Mint embernek aki hibázott már kicsit èrthetetlen ez a szintű felháborodás ami itt tèged ès mèg egy kèt embert èrint.

Egy pilóta/szemèlyzet egy èvben mennyit repül?
Vadászoknák ha már repülnek 130-140 órát egy èvben, arra azt mondjuk jó.

Gondolom heli pilótáknák is hasonló.

Szóval, heti 2-3 óra!!! repidő. o_O

Ki az aki úgy gondolja bármely szakmát nagyon nagyon jól lehet csinálni, heti 2-3 óra művelèssel?

Ha egy autószerelő heti 3 órát szerelme,ha egy burkoló ennyit burkolna,ha egy orvos ennyit praktizálna, akkor mindent IS jól tud, jól csinálna?

Èn motoroztam règen.
Heti 2 óra max alapnak jó.
Mèg nem leszel jó motoros.

Eljártam kakucsringre, meg vezetèsitrèningre, ahol 1-2 óra alatt, többet fejlődsz mint fèl èv úton motorozás alatt.

Ha ès amennyiben direkt repültek be a kanyonba, ès nem valami problèma miatt.
Akkor ezek az emberek ki akarták használni az adott lehetősèget, hogy fejlődjenek!
Mert átrepülni a csúcs felett 15m-rel, azt itthon is meg tudja csinálni a Bakonyban.
Azt nem kell gyakorolni kint.

Viszont egy kanyonba idehaza nem nagyon lehet repkedni.
Ès minden percèt, kihasználták a repidejüknek.

Felemelkedni 900 lábra, hazadöcögni,a drágra üzemidő pazarlása.


Hogy egy kanyonba való repülèst esetleg mèg èlvezték is?o_O

Basszus ezèrt lettek helikopteresek.:eek:
Mert èlvezik ezt a kibaszott szakmát.
Ha nem èlveznèk nem csinálnák. o_O

Letörni a vadhajtásokat?o_O
Gondolom azèrt is az asztalt csapkodnád, hogy bevethetőek legyenek minden körülmènyek között.

Nèzd meg pl a nèmetek mire is használják.
A különleges erőik kijuttatására.
Szóval nem kizárt dolog még lehetetlen.

Ez a legjobb gèp erre?
Nem hiszem de ez van.

A mèretèből adódóan meg egy városban vègrehajtott bevetèsnèl, lehet ideálisabb mint más,nagyobb tudású de mèrete miatt alkalmatlan gèpeknèl.


Azt meg hogy mièrt kell kanyonba repülni?
Mert lehet olyan magas hegyek közè keveredik,ahol nem megoldhato hogy felette repüljön el.

Ès nem biztos, hogy művelet közben kell ezt először gyakorolni.
Ez így van!

Sokan el sem tudják képzelni hogy akár az egyszerű hétköznapok is veszélyesek lehetnek a honvédségnél!
Pl fent molyolok a reduktortérben,valaki a fülkében belép a pedálokba,lehet elveszítem néhány ujjam...és én csak szerelő vagyok!
Gyakorlás, koncentráció!
...
...
...
 
Ez így van!

Sokan el sem tudják képzelni hogy akár az egyszerű hétköznapok is veszélyesek lehetnek a honvédségnél!
Pl fent molyolok a reduktortérben,valaki a fülkében belép a pedálokba,lehet elveszítem néhány ujjam...és én csak szerelő vagyok!
Gyakorlás, koncentráció!
...
...
...
"csak" az nem kell oda. :)
 
Helikoptervezetés közben is lehet bünetlenül hibázni. Olyan eszköz, ami semmiféle hibát nem visel el, használhatatlan.
A pilótál szeretik amit csinálnak. Ha soha semmi körülmény közt nem élvezhetnék a melót, akkor elmennének polgári pilótának. Most nem jött össze a dolog, de autóvezetés közben sem jön mindig össze, ami nagyságrendekkel egyszerűbb. Ilyen balesetek mindig voltak és lesznek. Egyszerűen az emberi tényező miatt. (És mindenki ember, aki itt fórumozik, ne emelje ki senki magát, hogy ő aztán fellegekben szárnyaló flamingó :) )
A régi világban esett meg; leszállás után szóltak a Mi-24 pilótának hogy túl alacsonyan repült. Próbált tagadni, de az eltépett villanyvezeték "meghegesztette" a gép oldalát...:rolleyes:
 
Ez így van!

Sokan el sem tudják képzelni hogy akár az egyszerű hétköznapok is veszélyesek lehetnek a honvédségnél!
Pl fent molyolok a reduktortérben,valaki a fülkében belép a pedálokba,lehet elveszítem néhány ujjam...és én csak szerelő vagyok!
Gyakorlás, koncentráció!
...
...
...
Jó, ez nagyon sok szakmára igaz, nem kell hozzá honvédnak lenni, miért is lenne a honvédség más? El kell fogadni, ilyen az élet.
 
Igen hogy valószínű a szemèlyzet hibázott.o_O
(mègha megvan az esèlye bár elenyèsző, hogy műszaki hiba miatt ereszkedtek be a kanyonba, nem vèletlenül lettek leállítva a gèpek, amíg nincs biztos infó)

Alapvetően ők ès a családjaik fizetik ezèrt a legnagyobb árat.

Kicsit azèrt mindíg elgondolkodom, hogy vannak olyan szakmák ahol ugyanúgy hibáznak emberek kb következmèny nèlkül. Naponta.
Vannak ahol meg a hibáknak ekkora ára van.

De elvárjuk, mert az az ember jólkèpzett,drága nehèz kèpzèsen vett rèszt,megválogatták őket,mert diplomás,mert felnèzünk arra a szakmára, hogy ne hibázzon.

De!!!

Mint embernek aki hibázott már kicsit èrthetetlen ez a szintű felháborodás ami itt tèged ès mèg egy kèt embert èrint.

Egy pilóta/szemèlyzet egy èvben mennyit repül?
Vadászoknák ha már repülnek 130-140 órát egy èvben, arra azt mondjuk jó.

Gondolom heli pilótáknák is hasonló.

Szóval, heti 2-3 óra!!! repidő. o_O

Ki az aki úgy gondolja bármely szakmát nagyon nagyon jól lehet csinálni, heti 2-3 óra művelèssel?

Ha egy autószerelő heti 3 órát szerelme,ha egy burkoló ennyit burkolna,ha egy orvos ennyit praktizálna, akkor mindent IS jól tud, jól csinálna?

Èn motoroztam règen.
Heti 2 óra max alapnak jó.
Mèg nem leszel jó motoros.

Eljártam kakucsringre, meg vezetèsitrèningre, ahol 1-2 óra alatt, többet fejlődsz mint fèl èv úton motorozás alatt.

Ha ès amennyiben direkt repültek be a kanyonba, ès nem valami problèma miatt.
Akkor ezek az emberek ki akarták használni az adott lehetősèget, hogy fejlődjenek!
Mert átrepülni a csúcs felett 15m-rel, azt itthon is meg tudja csinálni a Bakonyban.
Azt nem kell gyakorolni kint.

Viszont egy kanyonba idehaza nem nagyon lehet repkedni.
Ès minden percèt, kihasználták a repidejüknek.

Felemelkedni 900 lábra, hazadöcögni,a drágra üzemidő pazarlása.


Hogy egy kanyonba való repülèst esetleg mèg èlvezték is?o_O

Basszus ezèrt lettek helikopteresek.:eek:
Mert èlvezik ezt a kibaszott szakmát.
Ha nem èlveznèk nem csinálnák. o_O

Letörni a vadhajtásokat?o_O
Gondolom azèrt is az asztalt csapkodnád, hogy bevethetőek legyenek minden körülmènyek között.

Nèzd meg pl a nèmetek mire is használják.
A különleges erőik kijuttatására.
Szóval nem kizárt dolog még lehetetlen.

Ez a legjobb gèp erre?
Nem hiszem de ez van.

A mèretèből adódóan meg egy városban vègrehajtott bevetèsnèl, lehet ideálisabb mint más,nagyobb tudású de mèrete miatt alkalmatlan gèpeknèl.


Azt meg hogy mièrt kell kanyonba repülni?
Mert lehet olyan magas hegyek közè keveredik,ahol nem megoldhato hogy felette repüljön el.

Ès nem biztos, hogy művelet közben kell ezt először gyakorolni.
Nagyjabol egyetertek, viszont nem mindenben.
Felesleges kockazatvallalasra ugy gondolom nincs szukseg. Tudniuk kellett jol hogy az mihez vezethet, csak egyszer "karambolozhatnak", tobbszor nincs ra lehetoseguk.
Egy kelloen kikepzett, profi szemleletu pilota ilyet nem tehet.
Erre nem lehet kifogas az hogy csak jol akartak hazafele erezni magukat, meg meg gyakorolni.
Arra nem az a kanyon volt kijelolve.
Ha tortenetesen azon a kotelpalyan te, vagy a csaladtagjaid csungtek volna eppen akkor is ezt mondanad?
Mit vallaltak, pilotak lesznek, fizikailag, pszichologiailag, ertelmileg alkalmasak voltak ra, kikepeztek oket nagyon sok penzert, kaptak a segguk ala egy nagyon draga gepet. Pilotak lehettek, egy kulon kaszt, ebbe nem fer bele a felelotlenseg, fegyelmezetlenseg.
Hibazni egyszer lehet.
Egyebkent ne gondold azt hogy mas szakmakban nyugodtan hibazhat mindenki.
Termeszetesen ha muszaki hiba volt akkor elore is elnezest kerek, viszont nem jelentettek hogy muszaki hibajuk lenne a repules soran.
Varatlan legmozgas meg esetleg lehet, de az sem magyarazat arra hogy mit kerestek a kanyonban.
Na es ugy gondolom, mivel irtad hogy Magyarorszagon nincsenek ilyen kanyonok es ezert repultek bele hogy gyakoroljanak benn, nos mivel nalunk nincsenek ilyen kanyonok, es ez meg papiron mindig Honvedseg neven fut, es a fő feladata az orszag megvedese, ezert nincs is szukseg kanyonokban repkedni. Semmi keresnivalojuk ott nem volt ebben biztos vagyok.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Khm.Az ukrán háború tapasztalatai alapjan az US Army yervbe vette,hogy ujra lesz ember vezette felderítő helikopter rendszeresitve- mert a drónok nem kepesek minden korulmenyek között kibaltani az ember vezette gépet.
Ők megtehetik hogy ilyen eseti reskitolto szerepkorre tobb tipusu eszkozt alkalmazzanak mint amennyi a Honvedsegnel repul, van ra keret, ember, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Mitol volna jobb ha most egy katonai gep helyett egy civil tort volna ossze ket civil turistaval?
Egyebkent igen, voltak es lesznek, mindenki hibazik stb, csak nagyon sok ilyen hiba egy kis elore gondolkodassal elkerulheto lenne, felelos viselkedessel.
Nagyon egyszerű pelda, ha nem akarsz leesni a lépcsőn, akkor nem futkosol rajta, es fogod a korlatot.
Persze ettől meg leeshetsz, de nagyon sok szazalekkal kevesebbszer, vegiggondoltad, es maris tettel valamit azert hogy ez ne kovetkezzen be.
Ha kivizsgaltak a balesetet, biztosan lesz egy oktatas arrol hogy ilyen es ilyen hibak voltak, erre figyeljenek oda a tobbiek.
Csak miert utolag kell ilyet beleverni a fejbe es tudatositani? Ezentul majd remeljuk nem repulnek bele olyan kanyonba ahol ilyen drotkotelek vannak. Sajnos ez kellett hozza, remelem eleg tanulsag volt.


Helikoptervezetés közben is lehet bünetlenül hibázni. Olyan eszköz, ami semmiféle hibát nem visel el, használhatatlan.
A pilótál szeretik amit csinálnak. Ha soha semmi körülmény közt nem élvezhetnék a melót, akkor elmennének polgári pilótának. Most nem jött össze a dolog, de autóvezetés közben sem jön mindig össze, ami nagyságrendekkel egyszerűbb. Ilyen balesetek mindig voltak és lesznek. Egyszerűen az emberi tényező miatt. (És mindenki ember, aki itt fórumozik, ne emelje ki senki magát, hogy ő aztán fellegekben szárnyaló flamingó :) )
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Mitol volna jobb ha most egy katonai gep helyett egy civil tort volna ossze ket civil turistaval?
Egyebkent igen, voltak es lesznek, mindenki hibazik stb, csak nagyon sok ilyen hiba egy kis elore gondolkodassal elkerulheto lenne, felelos viselkedessel.
Nagyon egyszerű pelda, ha nem akarsz leesni a lépcsőn, akkor nem futkosol rajta, es fogod a korlatot.
Persze ettől meg leeshetsz, de nagyon sok szazalekkal kevesebbszer, vegiggondoltad, es maris tettel valamit azert hogy ez ne kovetkezzen be.
Ha kivizsgaltak a balesetet, biztosan lesz egy oktatas arrol hogy ilyen es ilyen hibak voltak, erre figyeljenek oda a tobbiek.
Csak miert utolag kell ilyet beleverni a fejbe es tudatositani? Ezentul majd remeljuk nem repulnek bele olyan kanyonba ahol ilyen drotkotelek vannak. Sajnos ez kellett hozza, remelem eleg tanulsag volt.
Te figyu', ezek katonák. Ezeknek kutya kötelességük a lépcsőn futkosni. Szép is lenne, hogy 1000 méteren megszólal az oktató: most béke van, de ha háború lesz, ott kell majd repülni fűnívóban a völgyben, mert lelőnek, mint a szart, De most béke van, ezt most tilos!
 
A régi világban esett meg; leszállás után szóltak a Mi-24 pilótának hogy túl alacsonyan repült. Próbált tagadni, de az eltépett villanyvezeték "meghegesztette" a gép oldalát...:rolleyes:
Állítólag olyan is volt, hogy a jó szocialista "forgó locsoló" (nem tudom hogy nevezik hivatalosan) 2 sugara közt akart elrepülni valaki, de pont akkor mind a két sugár odaért és leseggelt a mezőre. Mondhatni lelőtték locsolóval.
Mindenesetre nem hiába van drótvágó szinte minden helikopteren, nem olyan könnyű elkerülni a vezetékeket. Magyar mentőhelikopter is szakított már.