Az eut szídd.Pont tegnap voltam volna beváltani, erre az van kiírva, higy csak ingyenesen tudják átvenni az új szabályozás miatt (dögöljön meg a MOL!)
Az eut szídd.Pont tegnap voltam volna beváltani, erre az van kiírva, higy csak ingyenesen tudják átvenni az új szabályozás miatt (dögöljön meg a MOL!)
Miért nem sajátra...? Csak azét érdeklődök, mert az olaj és gáz export az oroszok számára stratégiai ágazat (igazából a világpiacon oroszország egy marha nagy bánya és benzinkút képében van jelen) így elvárható lenne, hogy a német függést ne egy iránival váltsák fel.
Az oroszok a Siemens helyett úgy fest, hogy immáron iráni turbinákat vesznek.
Még pár év szankciók és az is meg lesz. Most gyorsan kellett lépni a Siemens kiváltására.Miért nem sajátra...? Csak azét érdeklődök, mert az olaj és gáz export az oroszok számára stratégiai ágazat (igazából a világpiacon oroszország egy marha nagy bánya és benzinkút képében van jelen) így elvárható lenne, hogy a német függést ne egy iránival váltsák fel.
Mert nincs hagyománya Oo-ban. Ezért vásárolták külföldről , azoktól akik gyártották. Saját turbina kifejlesztése és gyártása több év és sok pénz.Miért nem sajátra...? Csak azét érdeklődök, mert az olaj és gáz export az oroszok számára stratégiai ágazat (igazából a világpiacon oroszország egy marha nagy bánya és benzinkút képében van jelen) így elvárható lenne, hogy a német függést ne egy iránival váltsák fel.
Idővel meglesz majd az is, biztos lehetsz benne. Mikor 20 évig az Usa csak orosz űrhajón tudta elrni az ISS-t, tudta mindenki mondani, hogy egyszerűen csak nem éri meg nekik sajátot előállítani/fenntartani, de tudnának ha kéne. Ez így is volt, most már ott vannak akár a magáncégeik is, nem csak a NASA. Na pont ugyanolyan ez is, eddig ott volt a bevált Siemens, most rövid távon lesz iráni- kínai, majd a saját.Miért nem sajátra...? Csak azét érdeklődök, mert az olaj és gáz export az oroszok számára stratégiai ágazat (igazából a világpiacon oroszország egy marha nagy bánya és benzinkút képében van jelen) így elvárható lenne, hogy a német függést ne egy iránival váltsák fel.
!Ezt benézted, ugyanis egy szóval sem említettem vagy bármilyen módon is minősítettem boki emberi jellemvonásait a kommentemben.Wilson! A topik nem Boki emberi jellemvonásainak elemzése témakörben indult. Mellőzd léggyszíves. Ha emberi jellemvonásokon szeretnél töprengeni, akkor ajánlom a szavahihetőség kérdéskörét. Tudod... volt aki azt írta többet ide nem ír.
Köszönöm.
Van itt azért más is,,,Azt írja, hogy nem kötelező érvényű. Melyik szó nem világos számodra?
Beszélni akkor nem lesz miről, ha véget ért a történelem...
Gyúrjál rá nyugodtan. Szerintem elsősorban a gerinc stabilitását adó izmokat fejleszd.
Íme az élő példa, hogy a frappáns válaszok terén még van hova fejlődni.Nem azt írta, hogy értelmesnek tekinthető saját véleményt nem ír?
Ettől még Oroszország hivatalosan is elismerte Ukrajna függetlenségét és területi integritását...Wilson: "Akkor a száraz tények, Ukrajna 1991. augusztus 24-én kikiáltotta a függetlenségét, 1994-ben Ukrajna, Oroszország, az Egyesült Államok és Nagy-Britannia aláírták a budapesti egyezményt az ország területi integritásának védelméről.Ezek után nincs miről beszélni , hiszen Oroszország hivatalosan is elismerte a független Ukrajnát annak területi integritását illetve határait..."
Ez egy nemzetközi egyezmény volt, ugye? Kb. mint a Minszk1 és a Minszk2. Ezt számokéred az oroszokon, azokat meg diszkréten negligálod? Vagy az egyezmények csak akkor betartatandók, ha azok az atlanti érdekek szerint működnek?![]()
Egyébként az a bizonyos "Budapesti egyezmény" anno nem orosz, hanem amerikai kezdeményezésre jött össze, és nem Ukrajna "területi integritása" volt a fő célja, hanem a terület atomfegyver-mentessé tétele. A jenkik attól voltak becsokizva, hogy az ukrán korrupció atomfegyverekkel kezd üzletelni a közel-keleten. Csak közben jött(csináltak) egy Majdan(t), és így már más a hangsúly...![]()
mert a rajtuk lévő lakk/festék mérgező is lehet, ezért fizikailag préselik 1 tömbbe (3-400 kilós kockák), majd a visszaolvasztáskor az olvasztó térben már lehet mit kezdeni a gázokkal...... (bazi nagy tételben vásárolunk ilyen hulladékot is, úgy hogy nyugodjatok le, van ahol ezt megoldják, nálunk ez se múkodik)Speciel nem értem miért nem olvasztjàk tömbbe legalàbb az értelmesebb emberek?
feltéve ha lesz elég hajtómű, mert annak a kapacitásával (gyártás) a Motor Szics kiválása óta nehezen boldogulnak......A Rostvertol a Russian Helicopters holding része lesz, amely a Russian Technologies Corporation legjövedelmezőbb eszköze.
Ez a cég a harmadik legnagyobb helikoptergyártó a világon. Megrendeléseinek portfóliója elérte az 1500 forgószárnyas gépet.
![]()
Még pár év szankciók és az is meg lesz. Most gyorsan kellett lépni a Siemens kiváltására.
Szerintem.
Igen én is tudom, hogy nem képes rá az orosz ipar. A kérdés lényege nem is ez volt, hanem az, hogy egy ennyire alapetően stratégiai ágazat kiszolgálására miért nem képes? Hogy fordulhatott ez elő? A szénhidrogén export az oroszok legnagyobb bevételi forrása és még ezt sem képesek önállóan fenntartani. Ez a kérdés lényege.Mert nincs hagyománya Oo-ban. Ezért vásárolták külföldről , azoktól akik gyártották. Saját turbina kifejlesztése és gyártása több év és sok pénz.
Magyarország miért nem gyárt atomreaktorokat és miért vásárol külföldről?!
Ahol tudok segítek.Idővel meglesz majd az is, biztos lehetsz benne. Mikor 20 évig az Usa csak orosz űrhajón tudta elrni az ISS-t, tudta mindenki mondani, hogy egyszerűen csak nem éri meg nekik sajátot előállítani/fenntartani, de tudnának ha kéne. Ez így is volt, most már ott vannak akár a magáncégeik is, nem csak a NASA. Na pont ugyanolyan ez is, eddig ott volt a bevált Siemens, most rövid távon lesz iráni- kínai, majd a saját.
De nyilván tudod ezt te is, csak élvezed hogy beírhattad azt amit, ezzel semmi baj amúgy, mert én meg élvezem az ilyenekre a választ megírni!
Igen én is tudom, hogy nem képes rá az orosz ipar. A kérdés lényege nem is ez volt, hanem az, hogy egy ennyire alapetően stratégiai ágazat kiszolgálására miért nem képes? Hogy fordulhatott ez elő? A szénhidrogén export az oroszok legnagyobb bevételi forrása és még ezt sem képesek önállóan fenntartani. Ez a kérdés lényege.
A profitmaximalizálás érdekében és nem azért mert pl nem képes európa chipeket gyártani (mert képes rá csak drágítaná a terméket).Autógyártás EU egyik fő húzóágazata, mégis külföldi beszállítók százaitól függ, még ezt sem képesek önállóan fenntartani.
Üdvözöllek a XXI. században megfáradt kalandor.
Bizony, piacgazdaság, munkamegosztás, költséghatékonyság, méret gazdaságosság. Ezek voltak eddig a fontosak egy globalizált világban. Most hogy jön a bezárkózás, most majd más lesz.Igen én is tudom, hogy nem képes rá az orosz ipar. A kérdés lényege nem is ez volt, hanem az, hogy egy ennyire alapetően stratégiai ágazat kiszolgálására miért nem képes? Hogy fordulhatott ez elő? A szénhidrogén export az oroszok legnagyobb bevételi forrása és még ezt sem képesek önállóan fenntartani. Ez a kérdés lényege.
Ahol tudok segítek.![]()
Amit fentebb írtam viszont számodra is válasz.
A NASA-s példa szerintem nem jó, mert az amerikai gazdaság nem a NASA-ból él ellenben az orosz gazdasággal ami döntően a szénhidogének exportjából tartja fenn magát.
A stratégiai ágazatokban ezek azért nem érényesültek főleg nem ennyire alapvető részegységekbenBizony, piacgazdaság, munkamegosztás, költséghatékonyság, méret gazdaságosság. Ezek voltak eddig a fontosak egy globalizált világban. Most hogy jön a bezárkózás, most majd más lesz.
Lényegében minden Mil és Kamov helikoptertípus ukrán Motor Szics gázturbinákra épült.feltéve ha lesz elég hajtómű, mert annak a kapacitásával (gyártás) a Motor Szics kiválása óta nehezen boldogulnak......
Az usànak az oroszok kellenek a hadiiparuk felfuttatàsàra amibôl élnek? A németeknek kínao nyersanyag kell azokhoz a dolgokhoz amibôl élnek?Igen én is tudom, hogy nem képes rá az orosz ipar. A kérdés lényege nem is ez volt, hanem az, hogy egy ennyire alapetően stratégiai ágazat kiszolgálására miért nem képes? Hogy fordulhatott ez elő? A szénhidrogén export az oroszok legnagyobb bevételi forrása és még ezt sem képesek önállóan fenntartani. Ez a kérdés lényege.
Ahol tudok segítek.
Amit fentebb írtam viszont számodra is válasz.
A NASA-s példa szerintem nem jó, mert az amerikai gazdaság nem a NASA-ból él ellenben az orosz gazdasággal ami döntően a szénhidogének exportjából tartja fenn magát.
Igen én is tudom, hogy nem képes rá az orosz ipar. A kérdés lényege nem is ez volt, hanem az, hogy egy ennyire alapetően stratégiai ágazat kiszolgálására miért nem képes? Hogy fordulhatott ez elő? A szénhidrogén export az oroszok legnagyobb bevételi forrása és még ezt sem képesek önállóan fenntartani. Ez a kérdés lényege.
Ahol tudok segítek.
Amit fentebb írtam viszont számodra is válasz.
A NASA-s példa szerintem nem jó, mert az amerikai gazdaság nem a NASA-ból él ellenben az orosz gazdasággal ami döntően a szénhidogének exportjából tartja fenn magát.

Roppant nem vagyok járatos a témakörben, érdekes olvasni.Lényegében minden Mil és Kamov helikoptertípus ukrán Motor Szics gázturbinákra épült.
Utoljára talán a Mi-6/10 típuscsaládot hajtotta "echte" orosz, Permben készült Szolovjev gázturbina, mert a Mi-8/17, a Mi-24-es, a Mi-28-as, illetve a Kamov 25/27/29/31 katonai, Kamov-28/30/32 civil, Ka-50/52 harci helikopterek mind a szentpétervári Klimov (Izotov) tervezte, de az ukrán Motor Szics által gyártott TV3-117 hajtóművekkel repültek/repülnek.
Vagy mint a Mi-26-os, teljes egészében az ukrán Lotarjev által tervezett D-136-os köré épülnek, amit amúgy természetesen szintén a Motor Szics gyártott idáig.
Az orosz aviatikai ipar nemzetközileg is legsikeresebb szegmenséből, a helikoptergyártásból tehát ha kivonjuk az ukrán faktort, összeomlik az egész.
Ezért tehát az oroszok gőzerővel felfuttatták a hazai Klimov VK-2500-as gyártását, ami azt jelentette, hogy 2014 után feszített ütemben "domesztikálták" a saját TV3-117 hajtóművüket, hogy a fentebb említett kiterjedt helikopterflotta minden egyes eleme megmeneküljön.
Viszont még mindig nincs sehol az orosz hajtómű a Mi-26-oshoz, ami feladatot ugyan megkapta a Szolovjev (Aviadvigatyel) és ugye ez így egy szép tradíció folytatása lenne, ha már végre volna mit ünnepelni. De ez a cég most totál le van kötve a PD-14 rendszerbeállításával. Ez utóbbi hajtómű lenne majd a jolly joker, mert a gázgenerátora lesz majd az alapja az An-124-es utódjának szánt óriásgép PD-35-ös hajtóművének is, ami így majd a szintén ukrán Lotarjev (Motor Szics) D-18-ast váltaná.
És természetesen a 11300 lóerős D-136-os helikoptergázturbinák helyébe szánt Szolovjev PD-12V-nek is (Perm Dvigatyel: permi hajtómű, 12 ezer lóerő, V: Vertaljot, azaz helikopter).
Így ami most van, az szerény. A teljesen orosz Klimov TV7-117-es hajtómű idáig egy nagy kudarc. 1990 óta reszelik, cél volt az amerikai-kanadai PW127-essel rokon 3000-4000 lóerős tartományban egy univerzális turboprop/helikopter gázturbinát megalkotni.
Mi-38, Il-114, majd később az Il-112 kisméretű harcászati szállítógép platformok számára. Évtizedekig helybenjárás, illetve már rögtön az elején a két lehetséges konstrukciós megoldás közül a rosszabbik kiválasztása jellemzi a történetet.
A turboprop verziók esetében az Il-114-es kezdetben PW127-essel repült, de szerencsétlen módon a TV7-essel meg időközben érdektelenné vált.
Az Il-112-esnek ez a hajtómű kevésnek bizonyult, a tesztekhez tömeget kellett csökkenteni, ami a tűzoltórendszert is érintette, ez később megbosszulta magát és az egyetlen prototípus a fő tesztszemélyzettel együtt megsemmisült.
A Mi-38-as lassan negyven éve nem éri el a megrendelők ingerküszöbét, közel húsz év fejlesztést követően 2003-ban repült először, PW127-essel, ez is húsz éve volt. FAI magassági kategóriarekordot, 9800 métert is ezzel a hajtóművel repült a gép, míg azóta a Klimov hajtóművel sikeresen berepülték, de az állam egyetlen civil, félcivil, vagy katonai szereplője sem rohan, hogy megrendelje.
Külföldi érdeklődő mégannyira sincs, holott a puszra geometriai méreteit és repteljesítmény adatait, terhelési paramétereit és konstrukcióját tekintve talán a világ legjobb közepes helikopteréről beszélünk!
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..