[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 679
65 793
113
feltéve ha lesz elég hajtómű, mert annak a kapacitásával (gyártás) a Motor Szics kiválása óta nehezen boldogulnak......
Lényegében minden Mil és Kamov helikoptertípus ukrán Motor Szics gázturbinákra épült.
Utoljára talán a Mi-6/10 típuscsaládot hajtotta "echte" orosz, Permben készült Szolovjev gázturbina, mert a Mi-8/17, a Mi-24-es, a Mi-28-as, illetve a Kamov 25/27/29/31 katonai, Kamov-28/30/32 civil, Ka-50/52 harci helikopterek mind a szentpétervári Klimov (Izotov) tervezte, de az ukrán Motor Szics által gyártott TV3-117 hajtóművekkel repültek/repülnek.
Vagy mint a Mi-26-os, teljes egészében az ukrán Lotarjev által tervezett D-136-os köré épülnek, amit amúgy természetesen szintén a Motor Szics gyártott idáig.
Az orosz aviatikai ipar nemzetközileg is legsikeresebb szegmenséből, a helikoptergyártásból tehát ha kivonjuk az ukrán faktort, összeomlik az egész.

Ezért tehát az oroszok gőzerővel felfuttatták a hazai Klimov VK-2500-as gyártását, ami azt jelentette, hogy 2014 után feszített ütemben "domesztikálták" a saját TV3-117 hajtóművüket, hogy a fentebb említett kiterjedt helikopterflotta minden egyes eleme megmeneküljön.
Viszont még mindig nincs sehol az orosz hajtómű a Mi-26-oshoz, ami feladatot ugyan megkapta a Szolovjev (Aviadvigatyel) és ugye ez így egy szép tradíció folytatása lenne, ha már végre volna mit ünnepelni. De ez a cég most totál le van kötve a PD-14 rendszerbeállításával. Ez utóbbi hajtómű lenne majd a jolly joker, mert a gázgenerátora lesz majd az alapja az An-124-es utódjának szánt óriásgép PD-35-ös hajtóművének is, ami így majd a szintén ukrán Lotarjev (Motor Szics) D-18-ast váltaná.
És természetesen a 11300 lóerős D-136-os helikoptergázturbinák helyébe szánt Szolovjev PD-12V-nek is (Perm Dvigatyel: permi hajtómű, 12 ezer lóerő, V: Vertaljot, azaz helikopter).

Így ami most van, az szerény. A teljesen orosz Klimov TV7-117-es hajtómű idáig egy nagy kudarc. 1990 óta reszelik, cél volt az amerikai-kanadai PW127-essel rokon 3000-4000 lóerős tartományban egy univerzális turboprop/helikopter gázturbinát megalkotni.
Mi-38, Il-114, majd később az Il-112 kisméretű harcászati szállítógép platformok számára. Évtizedekig helybenjárás, illetve már rögtön az elején a két lehetséges konstrukciós megoldás közül a rosszabbik kiválasztása jellemzi a történetet.
A turboprop verziók esetében az Il-114-es kezdetben PW127-essel repült, de szerencsétlen módon a TV7-essel meg időközben érdektelenné vált.
Az Il-112-esnek ez a hajtómű kevésnek bizonyult, a tesztekhez tömeget kellett csökkenteni, ami a tűzoltórendszert is érintette, ez később megbosszulta magát és az egyetlen prototípus a fő tesztszemélyzettel együtt megsemmisült.
A Mi-38-as lassan negyven éve nem éri el a megrendelők ingerküszöbét, közel húsz év fejlesztést követően 2003-ban repült először, PW127-essel, ez is húsz éve volt. FAI magassági kategóriarekordot, 9800 métert is ezzel a hajtóművel repült a gép, míg azóta a Klimov hajtóművel sikeresen berepülték, de az állam egyetlen civil, félcivil, vagy katonai szereplője sem rohan, hogy megrendelje.
Külföldi érdeklődő mégannyira sincs, holott a puszra geometriai méreteit és repteljesítmény adatait, terhelési paramétereit és konstrukcióját tekintve talán a világ legjobb közepes helikopteréről beszélünk!
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 589
71 557
113
Igen én is tudom, hogy nem képes rá az orosz ipar. A kérdés lényege nem is ez volt, hanem az, hogy egy ennyire alapetően stratégiai ágazat kiszolgálására miért nem képes? Hogy fordulhatott ez elő? A szénhidrogén export az oroszok legnagyobb bevételi forrása és még ezt sem képesek önállóan fenntartani. Ez a kérdés lényege.


Ahol tudok segítek. ;)
Amit fentebb írtam viszont számodra is válasz.
A NASA-s példa szerintem nem jó, mert az amerikai gazdaság nem a NASA-ból él ellenben az orosz gazdasággal ami döntően a szénhidogének exportjából tartja fenn magát.
Az usànak az oroszok kellenek a hadiiparuk felfuttatàsàra amibôl élnek? A németeknek kínao nyersanyag kell azokhoz a dolgokhoz amibôl élnek?

Olyan egyoldalúan primitív a nyugat fényes és jó az àzsiai hordàkkal szemben dolog nem?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 142
57 188
113
Igen én is tudom, hogy nem képes rá az orosz ipar. A kérdés lényege nem is ez volt, hanem az, hogy egy ennyire alapetően stratégiai ágazat kiszolgálására miért nem képes? Hogy fordulhatott ez elő? A szénhidrogén export az oroszok legnagyobb bevételi forrása és még ezt sem képesek önállóan fenntartani. Ez a kérdés lényege.


Ahol tudok segítek. ;)
Amit fentebb írtam viszont számodra is válasz.
A NASA-s példa szerintem nem jó, mert az amerikai gazdaság nem a NASA-ból él ellenben az orosz gazdasággal ami döntően a szénhidogének exportjából tartja fenn magát.




Guglizz már rá lécci, hogy mekkora rész az Orosz gdp-ben,a szénhidrogének exportja.
;)
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 584
21 926
113
Lényegében minden Mil és Kamov helikoptertípus ukrán Motor Szics gázturbinákra épült.
Utoljára talán a Mi-6/10 típuscsaládot hajtotta "echte" orosz, Permben készült Szolovjev gázturbina, mert a Mi-8/17, a Mi-24-es, a Mi-28-as, illetve a Kamov 25/27/29/31 katonai, Kamov-28/30/32 civil, Ka-50/52 harci helikopterek mind a szentpétervári Klimov (Izotov) tervezte, de az ukrán Motor Szics által gyártott TV3-117 hajtóművekkel repültek/repülnek.
Vagy mint a Mi-26-os, teljes egészében az ukrán Lotarjev által tervezett D-136-os köré épülnek, amit amúgy természetesen szintén a Motor Szics gyártott idáig.
Az orosz aviatikai ipar nemzetközileg is legsikeresebb szegmenséből, a helikoptergyártásból tehát ha kivonjuk az ukrán faktort, összeomlik az egész.

Ezért tehát az oroszok gőzerővel felfuttatták a hazai Klimov VK-2500-as gyártását, ami azt jelentette, hogy 2014 után feszített ütemben "domesztikálták" a saját TV3-117 hajtóművüket, hogy a fentebb említett kiterjedt helikopterflotta minden egyes eleme megmeneküljön.
Viszont még mindig nincs sehol az orosz hajtómű a Mi-26-oshoz, ami feladatot ugyan megkapta a Szolovjev (Aviadvigatyel) és ugye ez így egy szép tradíció folytatása lenne, ha már végre volna mit ünnepelni. De ez a cég most totál le van kötve a PD-14 rendszerbeállításával. Ez utóbbi hajtómű lenne majd a jolly joker, mert a gázgenerátora lesz majd az alapja az An-124-es utódjának szánt óriásgép PD-35-ös hajtóművének is, ami így majd a szintén ukrán Lotarjev (Motor Szics) D-18-ast váltaná.
És természetesen a 11300 lóerős D-136-os helikoptergázturbinák helyébe szánt Szolovjev PD-12V-nek is (Perm Dvigatyel: permi hajtómű, 12 ezer lóerő, V: Vertaljot, azaz helikopter).

Így ami most van, az szerény. A teljesen orosz Klimov TV7-117-es hajtómű idáig egy nagy kudarc. 1990 óta reszelik, cél volt az amerikai-kanadai PW127-essel rokon 3000-4000 lóerős tartományban egy univerzális turboprop/helikopter gázturbinát megalkotni.
Mi-38, Il-114, majd később az Il-112 kisméretű harcászati szállítógép platformok számára. Évtizedekig helybenjárás, illetve már rögtön az elején a két lehetséges konstrukciós megoldás közül a rosszabbik kiválasztása jellemzi a történetet.
A turboprop verziók esetében az Il-114-es kezdetben PW127-essel repült, de szerencsétlen módon a TV7-essel meg időközben érdektelenné vált.
Az Il-112-esnek ez a hajtómű kevésnek bizonyult, a tesztekhez tömeget kellett csökkenteni, ami a tűzoltórendszert is érintette, ez később megbosszulta magát és az egyetlen prototípus a fő tesztszemélyzettel együtt megsemmisült.
A Mi-38-as lassan negyven éve nem éri el a megrendelők ingerküszöbét, közel húsz év fejlesztést követően 2003-ban repült először, PW127-essel, ez is húsz éve volt. FAI magassági kategóriarekordot, 9800 métert is ezzel a hajtóművel repült a gép, míg azóta a Klimov hajtóművel sikeresen berepülték, de az állam egyetlen civil, félcivil, vagy katonai szereplője sem rohan, hogy megrendelje.
Külföldi érdeklődő mégannyira sincs, holott a puszra geometriai méreteit és repteljesítmény adatait, terhelési paramétereit és konstrukcióját tekintve talán a világ legjobb közepes helikopteréről beszélünk!
Roppant nem vagyok járatos a témakörben, érdekes olvasni.
Valamit viszont nem értek. A Szovjetunió kori ukrán Motor Szics technológia nyilván ismert az akkori oroszok, meg a mostani oroszok számára is.
Akkor miért nem képesek ugyanazt hozni? Tudsz erről valamit?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
A stratégiai ágazatokban ezek azért nem érényesültek főleg nem ennyire alapvető részegységekben
Mostanában fontos csak mindenkinek hogy van olyan hogy stratégiai ágazat. Eddig a németek is, az Usa is vitt ki mindent Kínába gyártatni pl., nem számított semmi csak a profit, elérhetőség. Globalizáció, nyitott gazdaságok, soha többé háború fejlett országokban. Ez volt a hitvallás.

Most meg mindenki kapkod össze vissza, próbálja a stratégiai ágazatokat megteremteni, hazahozni, nyersanyagot és energia hordozót vadászni/termelni, meg fegyverkezni.

Változik a világ.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Mostanában fontos csak mindenkinek hogy van olyan hogy stratégiai ágazat. Eddig a németek is, az Usa is vitt ki mindent Kínába gyártatni pl., nem számított semmi csak a profit, elérhetőség. Globalizáció, nyitott gazdaságok, soha többé háború fejlett országokban. Ez volt a hitvallás.

Most meg mindenki kapkod össze vissza, próbálja a stratégiai ágazatokat megteremteni, hazahozni, nyersanyagot és energia hordozót vadászni/termelni, meg fegyverkezni.

Változik a világ.
Kivittek mindent Kínába, de nem szüntették meg az otthoni képességeket. Attól, hogy Kínában gyárt autót a német vagy az amerikai még otthon is képes rá.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Kivittek mindent Kínába, de nem szüntették meg az otthoni képességeket. Attól, hogy Kínában gyárt autót a német vagy az amerikai még otthon is képes rá.
Ja, pár év átállással.

Se elég munkás, se felépített gyárak elégséges nyersanyag, energia hozzá otthon prompt, de képes rá.

Pár év múltán lesz orosz saját minden is ami nekik stratégiai ágazat azt gondolom, az olajiparban is.

Prompt egyik sem tud semmit, csak idővel.

Gondolom idővel a nyugat is megoldja pl. azt is, hogy tudjon annyi tüzérségi lövedéket gyártani, ami tovább tart mint egy hét az ukrán fronton, mondjuk egy hónap alatt.

Idővel.

Mert képes rá, csak úgy támogatjuk az ukránokat másfél éve, hogy ez eddig nem jött még össze, aztán már a kazettásból sepregetnek nekik össze a raktárak aljából...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Kivittek mindent Kínába, de nem szüntették meg az otthoni képességeket. Attól, hogy Kínában gyárt autót a német vagy az amerikai még otthon is képes rá.

American Factory netflix-en.
Maguk az amerikaiak mutatják be benne mekkora romhalmaz az ország egykori ipari központja, áldás, hogy minimálbérért gürizhetnek a kínaiaknak.
Akit ha felhergelnek összepakol és elviszi a gyárát máshova.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Ja, pár év átállással.

Se elég munkás, se felépített gyárak elégséges nyersanyag, energia hozzá otthon prompt, de képes rá.

Pár év múltán lesz orosz saját minden is ami nekik stratégiai ágazat azt gondolom, az olajiparban is.

Prompt egyik sem tud semmit, csak idővel.

Gondolom idővel a nyugat is megoldja pl. azt is, hogy tudjon annyi tüzérségi lövedéket gyártani, ami tovább tart mint egy hét az ukrán fronton, mondjuk egy hónap alatt.

Idővel.

Mert képes rá, csak úgy támogatjuk az ukránokat másfél éve, hogy ez eddig nem jött még össze, aztán már a kazettásból sepregetnek nekik össze a raktárak aljából...
A nyersanyagot ne keverd ie, a vagy van vagy nincs, tökéletesen üggetlen bármilyen emberi szándéktól.

Az se vigyen félre, hogy én képességről beszélek végig, nem termelési volumenről!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Ez az, meg se próbálsz utána nézni dolgoknak, csak vagdalkozol.

Ott van a dokumentumfilm, GM egykori gyára.
Semmiféle képesség nem lett volna újraindítani, mivel még az égőket is eladták mikor bezárták.
A modern és versenyképes amerikai autóipar nem a GM már ne is haragudj hanem a Tesla, ja, hogy azt gyártanak maguknak így nem áll meg az érved?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Dudi, nem bántásból, de Teslát közelről láttál/ültél benn?
Igen és nem vagyok tőle elájulva, de még ezzel együtt is jobb mint a többi amerikai.
Az a Tesla ami legnagyobb gyárait Kínában húzza fel és már egyre több autót onnan szállít nemzetközi piacokra, köztük Észak-Amerikába? :D
Aha értem, te is előjössz a volumennel amikor kiderül, hogy nincs igazad.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
A nyersanyagot ne keverd ie, a vagy van vagy nincs, tökéletesen üggetlen bármilyen emberi szándéktól.

Az se vigyen félre, hogy én képességről beszélek végig, nem termelési volumenről!
Ha Németország évi pl. 8 db harckocsit tud gyártani, az a nincs kategória, hiába termelési volumen, NINCS annyi ember, beszállító, semmi hogy hirtelen tudjon gyártani eleget!

Nincs!

Nyersanyagot is idő kiváltani akkor, ha neked nincs, és eddig a mostani ellenfeledtől hoztad! Itt senkit nem érdekel hogy kinek mi van, mi nincs, ez a mi bajunk hogy nekünk nincs, az oroszoknak meg van!

Jelzem az Usa úgy húzta be az EU-t ebbe a szoptatásba, hogy velünk ellentétben nekik is van kb. mindenük, csak nekünk nincs...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Ha Németország évi pl. 8 db harckocsit tud gyártani, az a nincs kategória, hiába termelési volumen, NINCS annyi ember, beszállító, semmi hogy hirtelen tudjon gyártani eleget!

Nincs!

Nyersanyagot is idő kiváltani akkor, ha neked nincs, és eddig a mostani ellenfeledtől hoztad! Itt senkit nem érdekel hogy kinek mi van, mi nincs, ez a mi bajunk hogy nekünk nincs, az oroszoknak meg van!

Jelzem az Usa úgy húzta be az EU-t ebbe a szoptatásba, hogy velünk ellentétben nekik is van kb. mindenük, csak nekünk nincs...
Tudod mikor probléma, ha évente csak 8 harckocsit tudsz gyártani? Akkor, ha 500 nap alatt 1500 harckocsidat lőnek ki egy háborúban (de ebben az esetben az évi kb 200-as volumen is óriási probléma amivel jelenleg az orosz hadiipar rendelkezik). Addig amíg békében élsz Európa kellős közepén...

A nyersanyag adottság, vagy van vagy nincs. Ha Európa tökéletesen semleges lenne ebben a konfliktusban, akkor sem lennének Európában azok a nyersanyagok amik most sincsenek. Te most azon keseregsz, hogy eddig amit az oroszoktól vettünk ezentúl az amerikaiaktól vesszzük, de könyörgöm, tök mind1, mert mind a két eset tökéletesen ugyanolyan függést jelent ami abból következik, hogy be kell szerezni azt ami itt nincs.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 417
13 673
113

F1OyW-xaUAAW61v


 
  • Dühítő
  • Tetszik
Reactions: fishbed and cirqle