A gáz és olaj összesen kb 25-30%, de az orosz export 60-70% köthető szénhidrogénekhez.Guglizz már rá lécci, hogy mekkora rész az Orosz gdp-ben,a szénhidrogének exportja.
![]()
A gáz és olaj összesen kb 25-30%, de az orosz export 60-70% köthető szénhidrogénekhez.Guglizz már rá lécci, hogy mekkora rész az Orosz gdp-ben,a szénhidrogének exportja.
![]()
Mostanában fontos csak mindenkinek hogy van olyan hogy stratégiai ágazat. Eddig a németek is, az Usa is vitt ki mindent Kínába gyártatni pl., nem számított semmi csak a profit, elérhetőség. Globalizáció, nyitott gazdaságok, soha többé háború fejlett országokban. Ez volt a hitvallás.A stratégiai ágazatokban ezek azért nem érényesültek főleg nem ennyire alapvető részegységekben
Kivittek mindent Kínába, de nem szüntették meg az otthoni képességeket. Attól, hogy Kínában gyárt autót a német vagy az amerikai még otthon is képes rá.Mostanában fontos csak mindenkinek hogy van olyan hogy stratégiai ágazat. Eddig a németek is, az Usa is vitt ki mindent Kínába gyártatni pl., nem számított semmi csak a profit, elérhetőség. Globalizáció, nyitott gazdaságok, soha többé háború fejlett országokban. Ez volt a hitvallás.
Most meg mindenki kapkod össze vissza, próbálja a stratégiai ágazatokat megteremteni, hazahozni, nyersanyagot és energia hordozót vadászni/termelni, meg fegyverkezni.
Változik a világ.
Ja, pár év átállással.Kivittek mindent Kínába, de nem szüntették meg az otthoni képességeket. Attól, hogy Kínában gyárt autót a német vagy az amerikai még otthon is képes rá.
Kivittek mindent Kínába, de nem szüntették meg az otthoni képességeket. Attól, hogy Kínában gyárt autót a német vagy az amerikai még otthon is képes rá.
A nyersanyagot ne keverd ie, a vagy van vagy nincs, tökéletesen üggetlen bármilyen emberi szándéktól.Ja, pár év átállással.
Se elég munkás, se felépített gyárak elégséges nyersanyag, energia hozzá otthon prompt, de képes rá.
Pár év múltán lesz orosz saját minden is ami nekik stratégiai ágazat azt gondolom, az olajiparban is.
Prompt egyik sem tud semmit, csak idővel.
Gondolom idővel a nyugat is megoldja pl. azt is, hogy tudjon annyi tüzérségi lövedéket gyártani, ami tovább tart mint egy hét az ukrán fronton, mondjuk egy hónap alatt.
Idővel.
Mert képes rá, csak úgy támogatjuk az ukránokat másfél éve, hogy ez eddig nem jött még össze, aztán már a kazettásból sepregetnek nekik össze a raktárak aljából...
Mi is az érv?American Factory netflix-en.
Maguk az amerikaiak mutatják be benne mekkora romhalmaz az ország egykori ipari központja, áldás, hogy minimálbérért gürizhetnek a kínaiaknak.
Akit ha felhergelnek összepakol és elviszi a gyárát máshova.
Mi is az érv?
A modern és versenyképes amerikai autóipar nem a GM már ne is haragudj hanem a Tesla, ja, hogy azt gyártanak maguknak így nem áll meg az érved?Ez az, meg se próbálsz utána nézni dolgoknak, csak vagdalkozol.
Ott van a dokumentumfilm, GM egykori gyára.
Semmiféle képesség nem lett volna újraindítani, mivel még az égőket is eladták mikor bezárták.
Dudi, nem bántásból, de Teslát közelről láttál/ültél benn?A modern és versenyképes amerikai autóipar nem a GM már ne is haragudj hanem a Tesla, ja, hogy azt gyártanak maguknak így nem áll meg az érved?
A modern és versenyképes amerikai autóipar nem a GM már ne is haragudj hanem a Tesla, ja, hogy azt gyártanak maguknak így nem áll meg az érved?

Igen és nem vagyok tőle elájulva, de még ezzel együtt is jobb mint a többi amerikai.Dudi, nem bántásból, de Teslát közelről láttál/ültél benn?
Aha értem, te is előjössz a volumennel amikor kiderül, hogy nincs igazad.Az a Tesla ami legnagyobb gyárait Kínában húzza fel és már egyre több autót onnan szállít nemzetközi piacokra, köztük Észak-Amerikába?![]()
Ha Németország évi pl. 8 db harckocsit tud gyártani, az a nincs kategória, hiába termelési volumen, NINCS annyi ember, beszállító, semmi hogy hirtelen tudjon gyártani eleget!A nyersanyagot ne keverd ie, a vagy van vagy nincs, tökéletesen üggetlen bármilyen emberi szándéktól.
Az se vigyen félre, hogy én képességről beszélek végig, nem termelési volumenről!
Tudod mikor probléma, ha évente csak 8 harckocsit tudsz gyártani? Akkor, ha 500 nap alatt 1500 harckocsidat lőnek ki egy háborúban (de ebben az esetben az évi kb 200-as volumen is óriási probléma amivel jelenleg az orosz hadiipar rendelkezik). Addig amíg békében élsz Európa kellős közepén...Ha Németország évi pl. 8 db harckocsit tud gyártani, az a nincs kategória, hiába termelési volumen, NINCS annyi ember, beszállító, semmi hogy hirtelen tudjon gyártani eleget!
Nincs!
Nyersanyagot is idő kiváltani akkor, ha neked nincs, és eddig a mostani ellenfeledtől hoztad! Itt senkit nem érdekel hogy kinek mi van, mi nincs, ez a mi bajunk hogy nekünk nincs, az oroszoknak meg van!
Jelzem az Usa úgy húzta be az EU-t ebbe a szoptatásba, hogy velünk ellentétben nekik is van kb. mindenük, csak nekünk nincs...
és melyik a jobb opció olcsón megvenni azt ami itt nincs ? vagy drágábban megvenni mint eddig azt ami itt nincs ? azért nehogy előálljál már azzal,hogy a tengerentúli beszállítás költsége nem növeli az árakat ..Tudod mikor probléma, ha évente csak 8 harckocsit tudsz gyártani? Akkor, ha 500 nap alatt 1500 harckocsidat lőnek ki egy háborúban (de ebben az esetben az évi kb 200-as volumen is óriási probléma amivel jelenleg az orosz hadiipar rendelkezik). Addig amíg békében élsz Európa kellős közepén...
A nyersanyag adottság, vagy van vagy nincs. Ha Európa tökéletesen semleges lenne ebben a konfliktusban, akkor sem lennének Európában azok a nyersanyagok amik most sincsenek. Te most azon keseregsz, hogy eddig amit az oroszoktól vettünk ezentúl az amerikaiaktól vesszzük, de könyörgöm, tök mind1, mert mind a két eset tökéletesen ugyanolyan függést jelent ami abból következik, hogy be kell szerezni azt ami itt nincs.
Ez a mi szintünkön elsőszámú kérdés, az országok szintjén már más tényezők azonos jelentősséggel bírbak.és melyik a jobb opció olcsón megvenni azt ami itt nincs ? vagy drágábban megvenni mint eddig azt ami itt nincs ? azért nehogy előálljál már azzal,hogy a tengerentúli beszállítás költsége nem növeli az árakat ..
És mivel fog menni, ha japán és dél-korea holnap úgy dönt, hogy nem szállít akkumlátort?A modern és versenyképes amerikai autóipar nem a GM már ne is haragudj hanem a Tesla, ja, hogy azt gyártanak maguknak így nem áll meg az érved?
ilyen nagy teljesítményűt nem gyártanak ami tisztán saját, a legnagyobbjuk meg tudtommal GE koprodukciós, pont ezt akarják kiváltani.Miért nem sajátra...? Csak azét érdeklődök, mert az olaj és gáz export az oroszok számára stratégiai ágazat (igazából a világpiacon oroszország egy marha nagy bánya és benzinkút képében van jelen) így elvárható lenne, hogy a német függést ne egy iránival váltsák fel.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..