Akkor mire adnanak gyartast utana mar? A MH sosem fog 400-500 darabot rendelni, 90-120 darabra meg nem adnak gyartast ajandekba...
1. nem vagyunk abban a helyzetben, hogy a lövészpáncélosaink után a harckocsijainkat is úgy vásároljuk meg, hogy azok teljesen új konstrukciók, és az összes gyerekbetegség a mi verzióinkon jöjjön elő
2. Miért ne lehetne mást gyártani Zalaegerszegen? A RM portfolió széles, hely van, de még a mostani csarnok is átkonfigurálható.
3. Egyébként annak örülnék, ha például a Panthert idehaza fejlesztenék, de német multinál dolgozok és van némi fogalmam arról, hogy egy ekkora fejlesztésből mi kerülne ide. Illetve a Panthert továbbra se akarja senki megvenni (javíts ki ha tévedek).

Esetleg még a vègèn az ukránoknak fogunk gyártani, ők már bejelentkeztek. Vagy ami még szebb lenne, nekik fejlesztenénk :D
 
  • Szomorú
Reactions: Hegylakó
1. nem vagyunk abban a helyzetben, hogy a lövészpáncélosaink után a harckocsijainkat is úgy vásároljuk meg, hogy azok teljesen új konstrukciók, és az összes gyerekbetegség a mi verzióinkon jöjjön elő
De van már 56 új Leopardunk.
Tehát a többi harckocsi extra a 72-es mellett.
Én elég régóta új szeriagyártás előtti autók felkvalifikálásával, hibaanalizisével foglalkozók. Ez is egy meló,amit minden új fejlesztésnél el kell végezni. Persze az elején annyi hiba van, hogy követhetetlen, de súlyozás után minden így vagy úgy meg lesz oldva, esetleg elfogadva.

Ez persze más, de hasonló. Már lesz a LYNX-ből, esetleg a Gidranból nálunk tapasztalat. Minden új projektre már alakul a rutin. Ami sztem a legfontosabb. Tehát ha sohasem kezdünk bele,sohasem lesz meg. Ha nem mi, elvégzi más.

Ha van rá központi pénz meg szándék, hajrá!!
2. Miért ne lehetne mást gyártani Zalaegerszegen? A RM portfolió széles, hely van, de még a mostani csarnok is átkonfigurálható.
Miért ne lehetne ez a más a KF51???
Egyedül egy szempont szól ellene, elszívhatja más elől a pénzt. De ez meg a felsővezetés dolga, hogy kezelje, ne alulról legyen megfúrva.
3. Egyébként annak örülnék, ha például a Panthert idehaza fejlesztenék, de német multinál dolgozok és van némi fogalmam arról, hogy egy ekkora fejlesztésből mi kerülne ide. Illetve a Panthert továbbra se akarja senki megvenni (javíts ki ha tévedek).
Akkor nekem más tapasztalatom van. Mert én azt látom, rengeteg fejlesztést áthoznak.

Esetleg még a vègèn az ukránoknak fogunk gyártani, ők már bejelentkeztek. Vagy ami még szebb lenne, nekik fejlesztenénk :D
Nekem alapvetően ezzel sem lenne bajom, akkor az Unió állná a számlát és mi a beépített chipekkel bármikor deaktiválhatnánk a gépüket. :cool:
 
De van már 56 új Leopardunk.
“Van” (bocsesz, magas labda)
Én elég régóta új szeriagyártás előtti autók felkvalifikálásával, hibaanalizisével foglalkozók. Ez is egy meló,amit minden új fejlesztésnél el kell végezni. Persze az elején annyi hiba van, hogy követhetetlen, de súlyozás után minden így vagy úgy meg lesz oldva, esetleg elfogadva.
Egy teljesen új fejlesztés, az összes integrációs problémájával, a Panther esetében meg egy jó adag feature creep-pel megáldva - ez minden, csak nem az új szériaautókra jellemző problémahalmaz.
Természetesen minden megoldható, pénz és idő kérdése. De alapvetően mindig az első vásárló fizeti egy adott fejlesztésért a legmagasabb árat. A mondanivalóm lényege, hogy ilyenből pont elég egy (a Lynx), nem kell mégegy pilot project nekünk (a Panther), főleg ha az tulajdonképpen akkora harci kapacitást nem képvisel számunkra, amennyibe kerül. Inkább vegyünk tüzérséget, azokhoz felderítést, stb.
(Autóiparban dolgozom, a legnagyobb elektronikai beszállítónál, fejlesztésen. Itt is pontosan látszik, hogy melyik vevő fogja a legmagasabb árat fizetni valamiért - az első. Meg az is látszik, ki szív vele a legtöbbet - ugyanaz.)
Ez persze más, de hasonló. Már lesz a LYNX-ből, esetleg a Gidranból nálunk tapasztalat. Minden új projektre már alakul a rutin. Ami sztem a legfontosabb. Tehát ha sohasem kezdünk bele,sohasem lesz meg. Ha nem mi, elvégzi más.
Nem a V&V oldalon kéne kompetenciàt építeni, abból már rengeteg van idehaza.
Miért ne lehetne ez a más a KF51???
Egyedül egy szempont szól ellene, elszívhatja más elől a pénzt. De ez meg a felsővezetés dolga, hogy kezelje, ne alulról legyen megfúrva.
Ld fent. Mit adna nekünk a KF51, amit egyébként ne tudnánk beszerezni mondjuk Koreából?
Akkor nekem más tapasztalatom van. Mert én azt látom, rengeteg fejlesztést áthoznak.
Kilóra igen, minőségre meg nem annyira. A zsíros falatok, pl komplett rendszerintegrációs felelősség annyira nem szoktak átjönni, csak amikor a németeknek már tele a kezük v a tökük valamivel.
Nekem alapvetően ezzel sem lenne bajom, akkor az Unió állná a számlát és mi a beépített chipekkel bármikor deaktiválhatnánk a gépüket. :cool:
Nekem ezzel rengeteg bajom van. Egy darab lőszert ne adjunk ukrajnának, soha!
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Pogány
Nekem alapvetően ezzel sem lenne bajom, akkor az Unió állná a számlát és mi a beépített chipekkel bármikor deaktiválhatnánk a gépüket.
Ez egy kurva jó ötlet egyébként!
A hidegháború alatt szívatták az amcsik ezzel a ruszkikat,hogy direkt hagyták hogy elérjék a legjobb chipeket (abban az időben ugye hasított a COCOM) lista.
Hogy aztán egy műholdról ha kell az összes elektronikát egyszerre deaktiválni tudják ha úgy adódik.
Persze az egész kamu volt,de meglehetett volna valósítani,nagyon is..!
Az ötlet zseniális...