[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Tök jó, hogy van smokewinderünk, csak kérdezzék már meg a Freccét, hogy ők milyen keveréket használnak, pl ma is alig lehetett valamit látni a 3 színből.
Hála a jó égnek nem az a brutális füst van.
A Frecce legnagyobb bűne a füstölőjük. Ami utánuk repül, az fotózhatatlan.
 
Hála a jó égnek nem az a brutális füst van.
A Frecce legnagyobb bűne a füstölőjük. Ami utánuk repül, az fotózhatatlan.

Itt azért nem lenne ilyen probléma, csak 3 Gripen összesen 2 áthúzása (minimum 15 perc eltolással) nem tudná úgy összefüstölni az eget mint a Frecce kismillió gépe 20 percen keresztül.
 
Csak egy ötlet: Lehet a Smokewindereket máshová is függeszteni? (pl. EF200-nél, M346-nál a szárny alatt szokott lenni) Lehet több Smokewindert "egymás mellé" függeszteni? Ha az egymás melletti pilonokon két azonos színű lenne egymás mellett, akkor nem lenne jobb a színhatás? Pl. ha az összes Smokewindert egy gépre tennék fel, bal szárnyvég + bal külső pilon piros, bal belső + jobb belső fehér, jobb külső + jobb szárnyvégre zöld? Talán úgy jobban nézne ki, ha a fehér a középső pilonon lenne a törzs alatt, mert a fehér az erősen látszik így abból egy is elég lenne, de oda valószínűleg nem lehet tenni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Konkrétan mikortól van?
Ha minden igaz, akkor a C/D változatok megjelenésétől van lehetőség légi utántöltésre és az első C változatot 2002.09.06-án adták át. Előtte valószínűleg létezhetett egy átépített A/B gép vagy C prototípus, amin tesztelték. Így a magyar szerződésmódosításkor már létezett ilyen átadott svéd gép, az eredeti szerződés aláírásakor még nem, de már akkor is tudni lehetett hogy lesz ilyen C/D változat mert a svédek még 1996-ban rendelték meg őket.
 
A C/D-ben jelent meg. Miért fontos ez?
Kaptam egy kérdést privátban , az első szerződés 2001.09.24-én lett aláírva , itt még nincsen szó légiutántöltési képességről , a modósított szerződés 2003.02.03-án lett aláírva!Itt már szerepel ez a képesség!Nálunk már ezt erősen elkezdték forszírozni 2002 őszén.Gondolom a modósítás is ezért jött létre!A légiutántöltésre alkalmas változat ezek szerint már megvolt , csak nem volt sorozatgyártás alatt!Köszönöm a választ!
 
Kaptam egy kérdést privátban , az első szerződés 2001.09.24-én lett aláírva , itt még nincsen szó légiutántöltési képességről , a modósított szerződés 2003.02.03-án lett aláírva!Itt már szerepel ez a képesség!Nálunk már ezt erősen elkezdték forszírozni 2002 őszén.Gondolom a modósítás is ezért jött létre!A légiutántöltésre alkalmas változat ezek szerint már megvolt , csak nem volt sorozatgyártás alatt!Köszönöm a választ!
Az eredeti szerződésben használt A/B-ket vettünk volna. Majd a NATO kompatibilitás kapcsán került elő ez az igény. De a teljesen új gépekre nem lett volna pénz (ezekre sem volt meg!). Az export verzió C/D-inek a törzsére (abban volt benne már a csonk) építették rá az A-k szárnyait, meg egyes berendezéseket, futóművet, farok részt.
Így politikailag is el lehetett adni, hogy használt gépek, meg gondolom ezen a megoldáson spóroltunk is kicsit a cseh megoldáshoz képest (Teljesen új építésű C/D-k)
Úgy tudom, hogy pár gépet maguk a svédek is hasonlóan legóztak össze az elején.
 
Éjszakai repülés - A hanghatás több vármegyét is érinthet...

A Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen pilótái szeptember 11–14-e között délutáni és éjszakai repüléseket hajtanak végre. A repülés az éves kiképzési repülési tervnek megfelelően, a pilóták képzettségének fenntartása, illetőleg a légtérvédelem folyamatos biztosítása érdekében történik. A repülés során Kecskemét, Eger, Mezőkövesd, Tiszafüred, Tiszaújváros, Nagyatád, Kaposvár, Szigetvár, Orosháza, Mezőtúr, valamint Szolnok térségében, 15:00 és 21:00 óra között a megszokottól eltérő nagyobb zaj- és hanghatás várható.