[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 646
11 883
113
Mi sem felejtünk, miért kik ezek a szaros svédek akik állandóan basztatnak. Egyenlőre mi fizetünk nekik, ezért nekik kell udvarolni. Örüljenek, hogy valaki megveszi a portékájukat. ;) Tudod a piac diktál.
AAAAAAAAAAA
Egyenlőre vagy egyelőre?


Az egyelőre és az egyenlőre alakja nagyon hasonló, pedig egészen más mondatokban használjuk a két szót, a jelentésük ugyanis nagyon is különbözik. Egyelőre nem megyek be az iskolába – vagyis most még nem megyek be az iskolába. Az egyenlőre jelentése „egyenlő részekre”.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 862
2 490
113
"A Gripenek megtartasa egy erdekes kerdes, de az a helyzet, hogy legalabb 10 masik ajanlat van az asztalon - nehogy mar ez egy szempont legyen egy politikai donteseben Magyarorszagnak, kitol vasarol valamit... ne vicceljunk."

Nocsak, erre azert kivancsi lennek, melyek es mennyiert. :cool:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
10 ajánlat.... , aha.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 367
16 772
113
Igen, a Gripen lizing azért volt szerencsés számunkra, mert igy az egyébként szokásos pár év support után nem rohadtak le a gépeink jó szokás szerint, DE ennyi év üzemeltetés hozott annyit, hogy elég mélyen bele tudunk már nyúlni a vasba, sok szaki lett kiképezve, ha fizetünk kötve hiszem, hogy bármilyen alkatrészből hiányunk lenne. Nyilván ez egy következő szerződés feltételein is fog múlni, de a svédeknek sem mindegy, hogy egy bejáratott felhasználó búcsúzna a tipustól vagy ép azzal volna tele a szaksajtó, hogy ezért vagy azért ilyen vagy olyan problémák vannak a magyar Gripenekkel.
Szóval annyira azért nem aggódnék...
Hiába tudnak belenyúlni ha nincs mit belerakni.

Azt még mindenki tudná, hogy alkatrészhiany miatt nem működnek.

De abban igazad van az a gyartó iránt nem növelnè a bizalmat.


Mindenesetre sokan azt sem gondoltuk, hogy az uniós pènzek eddigre nem jönnek.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
Azért nem úgy állnak a svédek sem hozzá, hogy ők pedig mindenáron NATO tagok szeretnének lenni - valljuk be. Farokméregetés zajlik és per pill a magyar a nagyobb vagy legalább is nálunk van a "csodabogyó" ami mindent visz.
Ezidáig szerintem nem látszottak meg a politikai viszályok a haditechnikai dolgaink körül, sem a Gripenekkel, sem a CG-k , tatai harckocsi szimulátor beszerzése kapcsán sem vitték bele a politikát a haderőfejlestésbe. Talán azért mert mindenki teszi a dolgát és teljesiti a szerződésben foglaltakat.

Igen, a Gripen lizing azért volt szerencsés számunkra, mert igy az egyébként szokásos pár év support után nem rohadtak le a gépeink jó szokás szerint, DE ennyi év üzemeltetés hozott annyit, hogy elég mélyen bele tudunk már nyúlni a vasba, sok szaki lett kiképezve, ha fizetünk kötve hiszem, hogy bármilyen alkatrészből hiányunk lenne. Nyilván ez egy következő szerződés feltételein is fog múlni, de a svédeknek sem mindegy, hogy egy bejáratott felhasználó búcsúzna a tipustól vagy ép azzal volna tele a szaksajtó, hogy ezért vagy azért ilyen vagy olyan problémák vannak a magyar Gripenekkel.
Szóval annyira azért nem aggódnék...
Politika bármelyik oldalt "közbeszólhat"lásd Siemens-Paks.Lízing lejárta után "elénktolhatnak" olyan szerződést is az alkatrész ellatásra,nagyjavításokra hogy igencsak vastagon "foghat" az a ceruza.
 

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
4 038
16 832
113
Politika bármelyik oldalt "közbeszólhat"lásd Siemens-Paks.Lízing lejárta után "elénktolhatnak" olyan szerződést is az alkatrész ellatásra,nagyjavításokra hogy igencsak vastagon "foghat" az a ceruza.
Sajnos benne van, de más részről nem tudom mennyire fér bele a Saabnak, hogy még egy ilyen régi partnert sem akarnak megtartani. Európában így sem olyan sikeres a Gripen, mint ahogyan szeretnék.
 
  • Szomorú
Reactions: Kim Philby

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Politika bármelyik oldalt "közbeszólhat"lásd Siemens-Paks.Lízing lejárta után "elénktolhatnak" olyan szerződést is az alkatrész ellatásra,nagyjavításokra hogy igencsak vastagon "foghat" az a ceruza.
Dehogy szólhat. A Gripennek pont úgy hiányzik még egy felhasználót elbukni, mint egy tokonrugas. A cseheket buktak, del-afrikaiak egy failed state szintjére süllyedtek, végük. Thai legiero az F-16 helyett egyelőre 3-4 F-35-ot fog rendelni, nem Gripen E-t.
Egyedül a brazilok maradtak, de az édeskevés lesz hosszú távon üzletileg.

A Saab lapít, és csendben szidja a degenerált politikusait, hogy az üzletet veszelyeztetik.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Mi sem felejtünk, miért kik ezek a szaros svédek akik állandóan basztatnak. Egyenlőre mi fizetünk nekik, ezért nekik kell udvarolni. Örüljenek, hogy valaki megveszi a portékájukat. ;) Tudod a piac diktál.
Mondjuk az első fele nem igaz, ritkán foglalkoznak a magyarokkal. Nekem amúgy meggyőződésem, hogy szándékosan csinálja pár svéd "nonprofit" meg politikus a feszültséget, a háttérben meg vagy az orosz szolgálatok, vagy valamilyen amerikai politikai erő súg nekik (mindkettő a cirkuszban érdekelt, más és más okból.)
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 175
5 335
113
Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.
A külön ráépített kamu-alagutak fedezéknek is elmennek...
:)
Szia,

Az orszag tele van repuloterrel. Sok kozuluk megerositett vasbeton fedezeket is tartalmaz.

Nyilvan pl. vilagitas nincs kiepitve rajtuk, de az az autopalyan sincs - cserebe eleg szelesek, eleg hosszuak, jo az alapozasuk.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 646
11 883
113
Mondjuk az első fele nem igaz, ritkán foglalkoznak a magyarokkal. Nekem amúgy meggyőződésem, hogy szándékosan csinálja pár svéd "nonprofit" meg politikus a feszültséget, a háttérben meg vagy az orosz szolgálatok, vagy valamilyen amerikai politikai erő súg nekik (mindkettő a cirkuszban érdekelt, más és más okból.)
már egy 2019-ben forgatott videóval előre terveztek a 2024-es vadászgép beszerzésre? Kétlem. valaki leforgatta mert ezt gondolta, más meg berakta az oktatásba mert azt gondolta. Mi meg elefántot csinálunk a bolhából, mert kilóg a lóláb hogy nem szavazzuk be őket.
Ha ennyi kritika gondot okoz akkor kb minden európai állam köpködhetne ránk, mindegyikbe rúgtunk ekkorát már.
Amúgy meg kb nem érdekeljük őket, szerintem bárkinek eladnak bármit, egy percig nem zavarta őket az ütődött anti-zöld, anti-woke brazil elnök. A svédek is pénzből élnek, nem rózsaszín lepkefingból.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 478
48 647
113
Szia,

Az orszag tele van repuloterrel. Sok kozuluk megerositett vasbeton fedezeket is tartalmaz.

Nyilvan pl. vilagitas nincs kiepitve rajtuk, de az az autopalyan sincs - cserebe eleg szelesek, eleg hosszuak, jo az alapozasuk.
Az autópálya üzemeltetések em az a lényege hogy nincs elég reptér és azért kell autópályáról működni.
Az autópályás üzemeltetés lényege, hogy az elleség sosem tudja hol van épp a szükség reptér, mert egy több ezer kilométeres autopályahálozaton bárhol lehet. Az is lehet, sőt valószínű, hogy soha nem száll le kétszer ugyanoda a repülőgép!
Minden kiszolgálás után mindent felrakak a teherautóra aztán "ikszedik" kilométernél lesz a következő feltöltés a megbeszéltek szerint.
Ezt meg az ellenség belsős infó hiányában sosem fogja tudni hol is lesz épp a reptér, ellenben a szükség-repterekkel, amik mindig ismertek, előre felderíthetőek, kilőhetőek. Többezer km autópályát nem lehet szétlőni - ez a lényeg.
 
T

Törölt tag

Guest
Szia,

Az orszag tele van repuloterrel. Sok kozuluk megerositett vasbeton fedezeket is tartalmaz.

Nyilvan pl. vilagitas nincs kiepitve rajtuk, de az az autopalyan sincs - cserebe eleg szelesek, eleg hosszuak, jo az alapozasuk.
És cserébe erről az ellenség is kivállóan tudja. Az ukrán légierő kizárólag azért létezik, mert így tudnak bújkálni.
Molni pont ugyan ezt a marhaságot húzatta, hogy minek akarunk országútról üzemelni.
Ha csak ilyen-olyan reptérről akarsz üzemelni, akkor egy elég behatárolt számú opciód marad. Ha készen vannak az eljárásaid, és a katonáid gyakorolják is ezt, akkor az országúti üzemmel olyan sok helyet kell figyelnie az ellenségnek, hogy arra még az oroszok sem képesek.
És nem, nem a kiépített útszakaszokra kell koncentrálni, mert egy új szükség útszakaszt a műszakiak pillanatok alatt alkalmassá tehetnek. A gyakorlás lényege az eljárás, akkor is ha nem minden ott van, mint a kecskeméti betonon.
Jelzem, hogy nem véletlenül kezdtek el a NATO tagállamok rohamtempóban ilyet gyakorolni...
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
És cserébe erről az ellenség is kivállóan tudja. Az ukrán légierő kizárólag azért létezik, mert így tudnak bújkálni.
Molni pont ugyan ezt a marhaságot húzatta, hogy minek akarunk országútról üzemelni.
Ha csak ilyen-olyan reptérről akarsz üzemelni, akkor egy elég behatárolt számú opciód marad. Ha készen vannak az eljárásaid, és a katonáid gyakorolják is ezt, akkor az országúti üzemmel olyan sok helyet kell figyelnie az ellenségnek, hogy arra még az oroszok sem képesek.
És nem, nem a kiépített útszakaszokra kell koncentrálni, mert egy új szükség útszakaszt a műszakiak pillanatok alatt alkalmassá tehetnek. A gyakorlás lényege az eljárás, akkor is ha nem minden ott van, mint a kecskeméti betonon.
Jelzem, hogy nem véletlenül kezdtek el a NATO tagállamok rohamtempóban ilyet gyakorolni...
Igen, ezen gúnyolódott Molni rendszeresen, még azután is, hogy linkeltem az amerikai erők lengyelorszagi gyakorlatát pont erről a dispersed operation modellről, amit elkezdtek visszahozni.
Tényleg ironikus, hogy az ukrán cirkusz pontosan azt bizonyította be, hogy a svédek nagyon is jól gondolkodtak előre egy lehetséges orosz konfliktus kapcsán (ti. ők is kb úgy állnának az első héten, mint az ukránok, csak nekik lenne legierejuk és utána uralnak a levegőt, ami az oroszoknak nagyon-nagyon fájdalmas lenne.)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 428
113
A NATO régen is gyakorolta az autópályás üzemet,csak a hh végével hagyták abba.Német pályán több tartalék reptér is ki van épitve.
De ha ilyen aggódalmaitok vannak,pártoljatok át a zsidó csodához.Kfir Mirage III örökségként alkalmas még a tábori repteres üzemre is....... :D
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 646
11 883
113
Az autópálya üzemeltetések em az a lényege hogy nincs elég reptér és azért kell autópályáról működni.
Az autópályás üzemeltetés lényege, hogy az elleség sosem tudja hol van épp a szükség reptér, mert egy több ezer kilométeres autopályahálozaton bárhol lehet. Az is lehet, sőt valószínű, hogy soha nem száll le kétszer ugyanoda a repülőgép!
Minden kiszolgálás után mindent felrakak a teherautóra aztán "ikszedik" kilométernél lesz a következő feltöltés a megbeszéltek szerint.
Ezt meg az ellenség belsős infó hiányában sosem fogja tudni hol is lesz épp a reptér, ellenben a szükség-repterekkel, amik mindig ismertek, előre felderíthetőek, kilőhetőek. Többezer km autópályát nem lehet szétlőni - ez a lényeg.
Jaj, dehogy.
Akik csinálnak autópályáról repülőgép üzemeltetést azok sem az egész pályát használják, hanem kiválasztott, megerősített, guruló úttal ellátott szakaszokat.
Ezeken a szakaszokon bontható az elválasztó korlát, ki van építve a szervizút a fegyveres és üzemanyag-szállító járműveknek.
A finneknél, svédeknél is így van, Németországban is így van, Lengyelországban is így van. Ez csak segít megtöbbszörözni a repterek számát, jóval olcsóbban mint egy nagy, önálló reptér beruházás.
Nálunk nincsen ilyen szakasz, nem találsz egyenes autópálya szakaszt felüljáró és keresztező drót/portál nélkül ami 3km hosszú, középen bontható korláttal.
Nálunk ha akarunk lehetőséget a széttelepítésre meg kell nézni a régi repterek betonját, meg az üzemelő polgári reptereket. Nem kell a közúttal bohóckodni.
Meg ezek nem Cessna-172-es gépek amik bárhova leszállhatnak, és már nem 1944 van.
Ja, és kb mindenki tudja hol vannak ezek, tessék:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 428
113
Jaj, dehogy.
Akik csinálnak autópályáról repülőgép üzemeltetést azok sem az egész pályát használják, hanem kiválasztott, megerősített, guruló úttal ellátott szakaszokat.
Ezeken a szakaszokon bontható az elválasztó korlát, ki van építve a szervizút a fegyveres és üzemanyag-szállító járműveknek.
A finneknél, svédeknél is így van, Németországban is így van, Lengyelországban is így van. Ez csak segít megtöbbszörözni a repterek számát, jóval olcsóbban mint egy nagy, önálló reptér beruházás.
Nálunk nincsen ilyen szakasz, nem találsz egyenes autópálya szakaszt felüljáró és keresztező drót/portál nélkül ami 3km hosszú, középen bontható korláttal.
Nálunk ha akarunk lehetőséget a széttelepítésre meg kell nézni a régi repterek betonját, meg az üzemelő polgári reptereket. Nem kell a közúttal bohóckodni.
Meg ezek nem Cessna-172-es gépek amik bárhova leszállhatnak, és már nem 1944 van.
Ja, és kb mindenki tudja hol vannak ezek, tessék:
Ez igy nem teljesen igaz.Német példával szemléltetve,anno az F4 és a Tornado az előkészitett szakaszokrol üzemelhetett,de a könnyebb F104 bármelyik elég hosszú egyenes pályaszakaszrol fel/leszállhatott.
Géptipus függő a dolog,de egy jol megépitett pályaszakaszrol a legtöbb gép üzemeltethető.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron