[HUN] Vadászgépek beszerzése

Most hogy erről beszélünk máris dobálja a LinkedIn a Saab híreket.
oreOnV3.png



A Rafael nevét nem merem leírni, mert múltkor másfél hónapig nézhettem a youtube -on a hirdetéseit. :D
 
Persze, Silvionak ezért dobja most fel. De a Saab meg valószínűleg azért reklámozza most épp ezzel a Gripent, mert mindenki autópályás üzemet gyakorol...
Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.
A külön ráépített kamu-alagutak fedezéknek is elmennek...
:)
 
Durva konteo csak erős idegzetűeknek.

Szal nem lesz döntés jövő év végéig.
Ha visszajön Trump lerendelünk két 35-ös századot. Ez a csehekkel együtt 60 gép lesz.
A németek fele ennyi gépre beszállhatnak a Rheinmetall-on keresztül a gyártásba, a megnövelt kereslet miatt.
Ilyen alapon erre a 60 gépre komolyabb falat is eshet felénk akár a Rheimmetall-on keresztül.

Sőt ezt se feledjük.

Ebben a cikkben sok minden van részben pár hülyeség is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amerikai gyártás??

A kezdeményezés értelmében az Aero és a PGT a repülésoktatási szolgáltatások bővítésére és az L-39NG gyártásának az Egyesült Államokban történő létrehozására összpontosít.

Tartalmazza továbbá a folyamatos repülőgépgyártást, az alkatrészeket, a logisztikát, a repülőgép-tesztelést és a képzési létesítmények üzemeltetéséhez nyújtott segítséget.

A partnerek egy új regionális karbantartási és frissítési központ létrehozására törekednek, valamint az L-39NG-k licencelt gyártását is be kívánják állítani.

F-35 képzéshez???

Vettük az NG [L-39NG"-t, és néhány dolgot hozzáadunk hozzá küldetésszoftver és küldetésszámítás formájában" - magyarázta David Patrick, a PGT repülésoktató megoldásokat szolgáltató vezérigazgatója a sajtóban. eligazítás Farnborough-ban.

Az ilyen fejlesztések lehetővé tennék a szintetikus elemek befecskendezését az élő edzési forgatókönyvekbe, valamint az ötödik generációs vadászgép-kiképző taktikák érzékelőfúziójával történő gyakorlását – tette hoz zá


Portugália??

Az L-39NG-re az Aero korábban Magyarországról (12 repülőgép), Portugáliából (12 további hat opcióval), Szenegálból (4) és Vietnamból (12) kapott megrendelést, Ázsiában pedig a cseh cég kínálja a repülőgépeket. Malajziában, a Fülöp-szigeteken és Thaiföldön zajló programokra.

De itt még mindig a gyenge pont, mi lesz a kifizetett cseh és magyar Gripenekkel, amik szinte ingyen maradhatnának. Erre a cseheknek sincs válaszuk, bár nagyon tekernek a 35-ösre.

Azt tudjuk, hogy a briteknél pontosan milyen képzésre használják a Gripeneket?
ABkD1ul.png


Faszság ezekkel áthidalni a L-39NG és az F-35 közti lyukat?
 
Szerintem is marad a Gripen, mert ez a legolcsóbb megoldás. Szóval jól hangzik hogy "van 10 ajánlat" csak az árcetli mindegyik végén többszöröse a jelenlegi Gripen flotta modernizálásának és esetleges bővítésének.

A Rafale max akkor lehetne, ha pofátlanul kedvező 2040-ig szóló lízinget vagy hitelt kapnánk rá. Ennyire azért nem szeretnek minket a francik...
Ha jól emlékszem, a Gripennél a "minimál upgrade" szerződés már alá lett írva, de a +10 év support szerződés még nem.
Ha nem írjuk alá, akkor kb. 2027 közepére nincs működöképes Gripenünk. Azaz mindenképp alá kell írni valamit, mert különben kidobottt pénz az upgrade és a Gripen rendszeresítés teljes költsége, ezért a 14 Gripen valószínűleg marad.

Hogy ezen kívül mi lesz? Jelenleg bármi lehet, amit be lehet úgy jelenteni hogy még sokáig nem kell érte fizetni. Másrészt az ország szekerének rúdja jelenleg kelet felé áll...

Mi lehet az a 10 ajánlat?
1. a jelenlegi 14 Gripen 2036-ig (mert valószínűleg bedobtuk a svédeknek azt is hogy mi is kiszállunk)
2. + C/D Gripenek a jelenlegiek mellé (mint legolcsóbb megoldás)
3. E/F Gripen
4. C/D + E/F valamilyen kombinációban
5. török TF-X Kaan (amíg Erdogan az elnök, lehet izgulni hogy ez lesz, hamarosan elvégzi az első repülését, ami jó alkalom lehet egy bejelentésre...)
6. KF-21 Boramae (a program jól halad, a dél-koreaiak adnak mellé hitelt is, úgy tűnik hogy mások is rendszeresítik)
7. Rafale (a franciák biztos megpróbálják kihasználni a politikai széljárást és megint szivesen megszavaznak nekünk valamit ha előbb rendelünk)
8. Eurofighter (mindenhol próbálkoznak, de nem sok esélyük van, még akkor sem ha beszállítást ígérnének a FCAS-hez)
9. F-35 (de biztos próbálkoznak még az F-15/F-16-tal is, csak az amerikai ajánlatoknak jelenleg nincs sok esélye)
10. Global Combat Air Programme (GCAP) - angol, japán, olasz program lett... (nem tűnik valószínűnek, de ki tudja miről tárgyalt Tömböl László a Leonardonál... de amíg ez szériaérett lesz, addig is kell valami, ezért valószínűleg marad a 14 Gripen C/D.)

Így a legvalószínűbb hogy várunk és nem veszünk semmit, mert az nem kerül pénzbe. A 14 Gripenre a +10 évet meg ráérünk aláírni 2026 elején is.
 
Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.
A külön ráépített kamu-alagutak fedezéknek is elmennek...
:)
Jó ötlet! Lenne értelme az alagútaknak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ha jól emlékszem, a Gripennél a "minimál upgrade" szerződés már alá lett írva, de a +10 év support szerződés még nem.
Ha nem írjuk alá, akkor kb. 2027 közepére nincs működöképes Gripenünk. Azaz mindenképp alá kell írni valamit, mert különben kidobottt pénz az upgrade és a Gripen rendszeresítés teljes költsége, ezért a 14 Gripen valószínűleg marad.

Hogy ezen kívül mi lesz? Jelenleg bármi lehet, amit be lehet úgy jelenteni hogy még sokáig nem kell érte fizetni. Másrészt az ország szekerének rúdja jelenleg kelet felé áll...

Mi lehet az a 10 ajánlat?
1. a jelenlegi 14 Gripen 2036-ig (mert valószínűleg bedobtuk a svédeknek azt is hogy mi is kiszállunk)
2. + C/D Gripenek a jelenlegiek mellé (mint legolcsóbb megoldás)
3. E/F Gripen
4. C/D + E/F valamilyen kombinációban
5. török TF-X Kaan (amíg Erdogan az elnök, lehet izgulni hogy ez lesz, hamarosan elvégzi az első repülését, ami jó alkalom lehet egy bejelentésre...)
6. KF-21 Boramae (a program jól halad, a dél-koreaiak adnak mellé hitelt is, úgy tűnik hogy mások is rendszeresítik)
7. Rafale (a franciák biztos megpróbálják kihasználni a politikai széljárást és megint szivesen megszavaznak nekünk valamit ha előbb rendelünk)
8. Eurofighter (mindenhol próbálkoznak, de nem sok esélyük van, még akkor sem ha beszállítást ígérnének a FCAS-hez)
9. F-35 (de biztos próbálkoznak még az F-15/F-16-tal is, csak az amerikai ajánlatoknak jelenleg nincs sok esélye)
10. Global Combat Air Programme (GCAP) - angol, japán, olasz program lett... (nem tűnik valószínűnek, de ki tudja miről tárgyalt Tömböl László a Leonardonál... de amíg ez szériaérett lesz, addig is kell valami, ezért valószínűleg marad a 14 Gripen C/D.)

Így a legvalószínűbb hogy várunk és nem veszünk semmit, mert az nem kerül pénzbe. A 14 Gripenre a +10 évet meg ráérünk aláírni 2026 elején is.
Törökre gondoltam én is.
(francia+usa remélem nem)
Vagy semmi, mert jönnek a drónok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Durva konteo csak erős idegzetűeknek.

Szal nem lesz döntés jövő év végéig.
Ha visszajön Trump lerendelünk két 35-ös századot. Ez a csehekkel együtt 60 gép lesz.
A németek fele ennyi gépre beszállhatnak a Rheinmetall-on keresztül a gyártásba, a megnövelt kereslet miatt.
Ilyen alapon erre a 60 gépre komolyabb falat is eshet felénk akár a Rheimmetall-on keresztül.

Sőt ezt se feledjük.



De itt még mindig a gyenge pont, mi lesz a kifizetett cseh és magyar Gripenekkel, amik szinte ingyen maradhatnának. Erre a cseheknek sincs válaszuk, bár nagyon tekernek a 35-ösre.

Azt tudjuk, hogy a briteknél pontosan milyen képzésre használják a Gripeneket?
ABkD1ul.png


Faszság ezekkel áthidalni a L-39NG és az F-35 közti lyukat?
Nem valószínű, hogy Trump visszajön - a félidős "vörös hullám" is elmaradt: szentáusban nem kerületk többsébe, az alsóházban is éppen hogy többségük van. A felmérések szerint republikánus szavazók 20-25%-nak is vállalhatatlan Trump. A győzelemhez meg az összes repi szavazó kell meg a bizonytalanok egy része.
Ha jól emlékszem, a Gripennél a "minimál upgrade" szerződés már alá lett írva, de a +10 év support szerződés még nem.
Ha nem írjuk alá, akkor kb. 2027 közepére nincs működöképes Gripenünk. Azaz mindenképp alá kell írni valamit, mert különben kidobottt pénz az upgrade és a Gripen rendszeresítés teljes költsége, ezért a 14 Gripen valószínűleg marad.

Hogy ezen kívül mi lesz? Jelenleg bármi lehet, amit be lehet úgy jelenteni hogy még sokáig nem kell érte fizetni. Másrészt az ország szekerének rúdja jelenleg kelet felé áll...

Mi lehet az a 10 ajánlat?
1. a jelenlegi 14 Gripen 2036-ig (mert valószínűleg bedobtuk a svédeknek azt is hogy mi is kiszállunk)
2. + C/D Gripenek a jelenlegiek mellé (mint legolcsóbb megoldás)
3. E/F Gripen
4. C/D + E/F valamilyen kombinációban
5. török TF-X Kaan (amíg Erdogan az elnök, lehet izgulni hogy ez lesz, hamarosan elvégzi az első repülését, ami jó alkalom lehet egy bejelentésre...)
6. KF-21 Boramae (a program jól halad, a dél-koreaiak adnak mellé hitelt is, úgy tűnik hogy mások is rendszeresítik)
7. Rafale (a franciák biztos megpróbálják kihasználni a politikai széljárást és megint szivesen megszavaznak nekünk valamit ha előbb rendelünk)
8. Eurofighter (mindenhol próbálkoznak, de nem sok esélyük van, még akkor sem ha beszállítást ígérnének a FCAS-hez)
9. F-35 (de biztos próbálkoznak még az F-15/F-16-tal is, csak az amerikai ajánlatoknak jelenleg nincs sok esélye)
10. Global Combat Air Programme (GCAP) - angol, japán, olasz program lett... (nem tűnik valószínűnek, de ki tudja miről tárgyalt Tömböl László a Leonardonál... de amíg ez szériaérett lesz, addig is kell valami, ezért valószínűleg marad a 14 Gripen C/D.)

Így a legvalószínűbb hogy várunk és nem veszünk semmit, mert az nem kerül pénzbe. A 14 Gripenre a +10 évet meg ráérünk aláírni 2026 elején is.
Merész húzás volt a Kfirt meg sem említeni! @Negan riadó! :D

Szerintem nem kell szó szerint érteni a 10 ajánlatot. Szerintem csak annyit akart mondani, hogy van más megoldás is.
Elvben lehet hogy van más megoldás, csak nem hiszem hogy van laza 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára...
A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy velünk marad a Gripen 2020-as évek végéig legalább.
 
Nem valószínű, hogy Trump visszajön - a félidős "vörös hullám" is elmaradt: szentáusban nem kerületk többsébe, az alsóházban is éppen hogy többségük van. A felmérések szerint republikánus szavazók 20-25%-nak is vállalhatatlan Trump. A győzelemhez meg az összes repi szavazó kell meg a bizonytalanok egy része.

Merész húzás volt a Kfirt meg sem említeni! @Negan riadó! :D

Szerintem nem kell szó szerint érteni a 10 ajánlatot. Szerintem csak annyit akart mondani, hogy van más megoldás is.
Elvben lehet hogy van más megoldás, csak nem hiszem hogy van laza 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára...
A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy velünk marad a Gripen 2020-as évek végéig legalább.
Ár-érték arányban pedig még mindig a Kfir NG a legjobb ajánlat.
Semmire sincs pénzünk,vajda csak a sokott sódert nyomta,a szokott nagyképű módra.
Szerintem még normális Gripen korszerűsités se lesz.MS20 az csak upgrade.
Továbbra is azt mondom,hogy nem szabad új gyártású 4G gépet vennünk,egyszerűen nem érik meg az árukat.Már a megrendeléskor elavultak.
 
Ár-érték arányban pedig még mindig a Kfir NG a legjobb ajánlat.
Semmire sincs pénzünk,vajda csak a sokott sódert nyomta,a szokott nagyképű módra.
Szerintem még normális Gripen korszerűsités se lesz.MS20 az csak upgrade.
Továbbra is azt mondom,hogy nem szabad új gyártású 4G gépet vennünk,egyszerűen nem érik meg az árukat.Már a megrendeléskor elavultak.
Inkább attól tartok, hogy ha a Grippenek magyar tulajdonba kerülnek, úgy el lesznek hanyagolva, mint a MiG-29esek voltak, mintsem attól, hogy új gépeket veszünk.
 
"A Gripenek megtartasa egy erdekes kerdes, de az a helyzet, hogy legalabb 10 masik ajanlat van az asztalon - nehogy mar ez egy szempont legyen egy politikai donteseben Magyarorszagnak, kitol vasarol valamit... ne vicceljunk."

Nocsak, erre azert kivancsi lennek, melyek es mennyiert. :cool:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.
A külön ráépített kamu-alagutak fedezéknek is elmennek...
:)
Na ez az első jó ötleted. Háborús helyzetben ezek az alagutak pont elmennének fedezéknek. Legalább lenne végre valami funkciójuk.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Nber and Pocok75
Durva konteo csak erős idegzetűeknek.

Szal nem lesz döntés jövő év végéig.
Ha visszajön Trump lerendelünk két 35-ös századot. Ez a csehekkel együtt 60 gép lesz.
A németek fele ennyi gépre beszállhatnak a Rheinmetall-on keresztül a gyártásba, a megnövelt kereslet miatt.
Ilyen alapon erre a 60 gépre komolyabb falat is eshet felénk akár a Rheimmetall-on keresztül.

Sőt ezt se feledjük.



De itt még mindig a gyenge pont, mi lesz a kifizetett cseh és magyar Gripenekkel, amik szinte ingyen maradhatnának. Erre a cseheknek sincs válaszuk, bár nagyon tekernek a 35-ösre.

Azt tudjuk, hogy a briteknél pontosan milyen képzésre használják a Gripeneket?
ABkD1ul.png


Faszság ezekkel áthidalni a L-39NG és az F-35 közti lyukat?
Az F-35 ma már szinte kizárható; ha a tervezett 14 további évig gyártják még, akkor már a jelenlegi 2500 (!) gépes rendelésállománnyal is gyakorlatilag előre elkelt az összes hely (és az már a jelenlegi full 156 gép/év gyártási kapacitás helyett 179-180 géppel számolva!)
Ha egy csepp esze van a Főninek, akkor vagy iszonyatosan lenyomjak egy 40-45 gépes Gripen E + legmodernebb fegyverzet együttes árát, vagy a lengyelekkel együtt berendel a Boramaeből két szazadot, aztan a Block3+ verziókból továbbiakat (azok lesznek majd full stealth, ha minden igaz.) Utóbbiba a minap szálltak be az arabok (UAE megvette Indonezia részét), lesz pénz bőven, gyorsan kell lépni.
 
Az F-35 ma már szinte kizárható; ha a tervezett 14 további évig gyártják még, akkor már a jelenlegi 2500 (!) gépes rendelésállománnyal is gyakorlatilag előre elkelt az összes hely (és az már a jelenlegi full 156 gép/év gyártási kapacitás helyett 179-180 géppel számolva!)
Ha egy csepp esze van a Főninek, akkor vagy iszonyatosan lenyomjak egy 40-45 gépes Gripen E + legmodernebb fegyverzet együttes árát, vagy a lengyelekkel együtt berendel a Boramaeből két szazadot, aztan a Block3+ verziókból továbbiakat (azok lesznek majd full stealth, ha minden igaz.) Utóbbiba a minap szálltak be az arabok (UAE megvette Indonezia részét), lesz pénz bőven, gyorsan kell lépni.
Jelenlegi politikai helyzetben ha továbra is így marad a Svéd-Magyar "viszony" örülhetünk ha kapunk bármit is a gripenek üzemeltetéséhez miután lejár a lízing.Valószíműleg nem "véletlen" lengette be hogy van még 10 "ajánlatunk".Könnyen lehet ha így marad lizing lejáta után hasonló "sorsa" jutnak mint a 29-esek és majd "méregdrágán" veszünk helyette mást.
 
Jelenlegi politikai helyzetben ha továbra is így marad a Svéd-Magyar "viszony" örülhetünk ha kapunk bármit is a gripenek üzemeltetéséhez miután lejár a lízing.Valószíműleg nem "véletlen" lengette be hogy van még 10 "ajánlatunk".
Azért nem úgy állnak a svédek sem hozzá, hogy ők pedig mindenáron NATO tagok szeretnének lenni - valljuk be. Farokméregetés zajlik és per pill a magyar a nagyobb vagy legalább is nálunk van a "csodabogyó" ami mindent visz.
Ezidáig szerintem nem látszottak meg a politikai viszályok a haditechnikai dolgaink körül, sem a Gripenekkel, sem a CG-k , tatai harckocsi szimulátor beszerzése kapcsán sem vitték bele a politikát a haderőfejlestésbe. Talán azért mert mindenki teszi a dolgát és teljesiti a szerződésben foglaltakat.
Könnyen lehet ha így marad lizing lejáta után hasonló "sorsa" jutnak mint a 29-esek és majd "méregdrágán" veszünk helyette mást.
Igen, a Gripen lizing azért volt szerencsés számunkra, mert igy az egyébként szokásos pár év support után nem rohadtak le a gépeink jó szokás szerint, DE ennyi év üzemeltetés hozott annyit, hogy elég mélyen bele tudunk már nyúlni a vasba, sok szaki lett kiképezve, ha fizetünk kötve hiszem, hogy bármilyen alkatrészből hiányunk lenne. Nyilván ez egy következő szerződés feltételein is fog múlni, de a svédeknek sem mindegy, hogy egy bejáratott felhasználó búcsúzna a tipustól vagy ép azzal volna tele a szaksajtó, hogy ezért vagy azért ilyen vagy olyan problémák vannak a magyar Gripenekkel.
Szóval annyira azért nem aggódnék...