[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 366
48 441
113
Persze, Silvionak ezért dobja most fel. De a Saab meg valószínűleg azért reklámozza most épp ezzel a Gripent, mert mindenki autópályás üzemet gyakorol...
Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.
A külön ráépített kamu-alagutak fedezéknek is elmennek...
:)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 229
104 072
113
Durva konteo csak erős idegzetűeknek.

Szal nem lesz döntés jövő év végéig.
Ha visszajön Trump lerendelünk két 35-ös századot. Ez a csehekkel együtt 60 gép lesz.
A németek fele ennyi gépre beszállhatnak a Rheinmetall-on keresztül a gyártásba, a megnövelt kereslet miatt.
Ilyen alapon erre a 60 gépre komolyabb falat is eshet felénk akár a Rheimmetall-on keresztül.

Sőt ezt se feledjük.

Ebben a cikkben sok minden van részben pár hülyeség is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amerikai gyártás??

A kezdeményezés értelmében az Aero és a PGT a repülésoktatási szolgáltatások bővítésére és az L-39NG gyártásának az Egyesült Államokban történő létrehozására összpontosít.

Tartalmazza továbbá a folyamatos repülőgépgyártást, az alkatrészeket, a logisztikát, a repülőgép-tesztelést és a képzési létesítmények üzemeltetéséhez nyújtott segítséget.

A partnerek egy új regionális karbantartási és frissítési központ létrehozására törekednek, valamint az L-39NG-k licencelt gyártását is be kívánják állítani.

F-35 képzéshez???

Vettük az NG [L-39NG"-t, és néhány dolgot hozzáadunk hozzá küldetésszoftver és küldetésszámítás formájában" - magyarázta David Patrick, a PGT repülésoktató megoldásokat szolgáltató vezérigazgatója a sajtóban. eligazítás Farnborough-ban.

Az ilyen fejlesztések lehetővé tennék a szintetikus elemek befecskendezését az élő edzési forgatókönyvekbe, valamint az ötödik generációs vadászgép-kiképző taktikák érzékelőfúziójával történő gyakorlását – tette hoz zá


Portugália??

Az L-39NG-re az Aero korábban Magyarországról (12 repülőgép), Portugáliából (12 további hat opcióval), Szenegálból (4) és Vietnamból (12) kapott megrendelést, Ázsiában pedig a cseh cég kínálja a repülőgépeket. Malajziában, a Fülöp-szigeteken és Thaiföldön zajló programokra.

De itt még mindig a gyenge pont, mi lesz a kifizetett cseh és magyar Gripenekkel, amik szinte ingyen maradhatnának. Erre a cseheknek sincs válaszuk, bár nagyon tekernek a 35-ösre.

Azt tudjuk, hogy a briteknél pontosan milyen képzésre használják a Gripeneket?
ABkD1ul.png


Faszság ezekkel áthidalni a L-39NG és az F-35 közti lyukat?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 620
89 641
113
Szerintem is marad a Gripen, mert ez a legolcsóbb megoldás. Szóval jól hangzik hogy "van 10 ajánlat" csak az árcetli mindegyik végén többszöröse a jelenlegi Gripen flotta modernizálásának és esetleges bővítésének.

A Rafale max akkor lehetne, ha pofátlanul kedvező 2040-ig szóló lízinget vagy hitelt kapnánk rá. Ennyire azért nem szeretnek minket a francik...
Ha jól emlékszem, a Gripennél a "minimál upgrade" szerződés már alá lett írva, de a +10 év support szerződés még nem.
Ha nem írjuk alá, akkor kb. 2027 közepére nincs működöképes Gripenünk. Azaz mindenképp alá kell írni valamit, mert különben kidobottt pénz az upgrade és a Gripen rendszeresítés teljes költsége, ezért a 14 Gripen valószínűleg marad.

Hogy ezen kívül mi lesz? Jelenleg bármi lehet, amit be lehet úgy jelenteni hogy még sokáig nem kell érte fizetni. Másrészt az ország szekerének rúdja jelenleg kelet felé áll...

Mi lehet az a 10 ajánlat?
1. a jelenlegi 14 Gripen 2036-ig (mert valószínűleg bedobtuk a svédeknek azt is hogy mi is kiszállunk)
2. + C/D Gripenek a jelenlegiek mellé (mint legolcsóbb megoldás)
3. E/F Gripen
4. C/D + E/F valamilyen kombinációban
5. török TF-X Kaan (amíg Erdogan az elnök, lehet izgulni hogy ez lesz, hamarosan elvégzi az első repülését, ami jó alkalom lehet egy bejelentésre...)
6. KF-21 Boramae (a program jól halad, a dél-koreaiak adnak mellé hitelt is, úgy tűnik hogy mások is rendszeresítik)
7. Rafale (a franciák biztos megpróbálják kihasználni a politikai széljárást és megint szivesen megszavaznak nekünk valamit ha előbb rendelünk)
8. Eurofighter (mindenhol próbálkoznak, de nem sok esélyük van, még akkor sem ha beszállítást ígérnének a FCAS-hez)
9. F-35 (de biztos próbálkoznak még az F-15/F-16-tal is, csak az amerikai ajánlatoknak jelenleg nincs sok esélye)
10. Global Combat Air Programme (GCAP) - angol, japán, olasz program lett... (nem tűnik valószínűnek, de ki tudja miről tárgyalt Tömböl László a Leonardonál... de amíg ez szériaérett lesz, addig is kell valami, ezért valószínűleg marad a 14 Gripen C/D.)

Így a legvalószínűbb hogy várunk és nem veszünk semmit, mert az nem kerül pénzbe. A 14 Gripenre a +10 évet meg ráérünk aláírni 2026 elején is.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 513
11 593
113
Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.
A külön ráépített kamu-alagutak fedezéknek is elmennek...
:)
Jó ötlet! Lenne értelme az alagútaknak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 513
11 593
113
Ha jól emlékszem, a Gripennél a "minimál upgrade" szerződés már alá lett írva, de a +10 év support szerződés még nem.
Ha nem írjuk alá, akkor kb. 2027 közepére nincs működöképes Gripenünk. Azaz mindenképp alá kell írni valamit, mert különben kidobottt pénz az upgrade és a Gripen rendszeresítés teljes költsége, ezért a 14 Gripen valószínűleg marad.

Hogy ezen kívül mi lesz? Jelenleg bármi lehet, amit be lehet úgy jelenteni hogy még sokáig nem kell érte fizetni. Másrészt az ország szekerének rúdja jelenleg kelet felé áll...

Mi lehet az a 10 ajánlat?
1. a jelenlegi 14 Gripen 2036-ig (mert valószínűleg bedobtuk a svédeknek azt is hogy mi is kiszállunk)
2. + C/D Gripenek a jelenlegiek mellé (mint legolcsóbb megoldás)
3. E/F Gripen
4. C/D + E/F valamilyen kombinációban
5. török TF-X Kaan (amíg Erdogan az elnök, lehet izgulni hogy ez lesz, hamarosan elvégzi az első repülését, ami jó alkalom lehet egy bejelentésre...)
6. KF-21 Boramae (a program jól halad, a dél-koreaiak adnak mellé hitelt is, úgy tűnik hogy mások is rendszeresítik)
7. Rafale (a franciák biztos megpróbálják kihasználni a politikai széljárást és megint szivesen megszavaznak nekünk valamit ha előbb rendelünk)
8. Eurofighter (mindenhol próbálkoznak, de nem sok esélyük van, még akkor sem ha beszállítást ígérnének a FCAS-hez)
9. F-35 (de biztos próbálkoznak még az F-15/F-16-tal is, csak az amerikai ajánlatoknak jelenleg nincs sok esélye)
10. Global Combat Air Programme (GCAP) - angol, japán, olasz program lett... (nem tűnik valószínűnek, de ki tudja miről tárgyalt Tömböl László a Leonardonál... de amíg ez szériaérett lesz, addig is kell valami, ezért valószínűleg marad a 14 Gripen C/D.)

Így a legvalószínűbb hogy várunk és nem veszünk semmit, mert az nem kerül pénzbe. A 14 Gripenre a +10 évet meg ráérünk aláírni 2026 elején is.
Törökre gondoltam én is.
(francia+usa remélem nem)
Vagy semmi, mert jönnek a drónok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 366
48 441
113
Durva konteo csak erős idegzetűeknek.

Szal nem lesz döntés jövő év végéig.
Ha visszajön Trump lerendelünk két 35-ös századot. Ez a csehekkel együtt 60 gép lesz.
A németek fele ennyi gépre beszállhatnak a Rheinmetall-on keresztül a gyártásba, a megnövelt kereslet miatt.
Ilyen alapon erre a 60 gépre komolyabb falat is eshet felénk akár a Rheimmetall-on keresztül.

Sőt ezt se feledjük.



De itt még mindig a gyenge pont, mi lesz a kifizetett cseh és magyar Gripenekkel, amik szinte ingyen maradhatnának. Erre a cseheknek sincs válaszuk, bár nagyon tekernek a 35-ösre.

Azt tudjuk, hogy a briteknél pontosan milyen képzésre használják a Gripeneket?
ABkD1ul.png


Faszság ezekkel áthidalni a L-39NG és az F-35 közti lyukat?
Nem valószínű, hogy Trump visszajön - a félidős "vörös hullám" is elmaradt: szentáusban nem kerületk többsébe, az alsóházban is éppen hogy többségük van. A felmérések szerint republikánus szavazók 20-25%-nak is vállalhatatlan Trump. A győzelemhez meg az összes repi szavazó kell meg a bizonytalanok egy része.
Ha jól emlékszem, a Gripennél a "minimál upgrade" szerződés már alá lett írva, de a +10 év support szerződés még nem.
Ha nem írjuk alá, akkor kb. 2027 közepére nincs működöképes Gripenünk. Azaz mindenképp alá kell írni valamit, mert különben kidobottt pénz az upgrade és a Gripen rendszeresítés teljes költsége, ezért a 14 Gripen valószínűleg marad.

Hogy ezen kívül mi lesz? Jelenleg bármi lehet, amit be lehet úgy jelenteni hogy még sokáig nem kell érte fizetni. Másrészt az ország szekerének rúdja jelenleg kelet felé áll...

Mi lehet az a 10 ajánlat?
1. a jelenlegi 14 Gripen 2036-ig (mert valószínűleg bedobtuk a svédeknek azt is hogy mi is kiszállunk)
2. + C/D Gripenek a jelenlegiek mellé (mint legolcsóbb megoldás)
3. E/F Gripen
4. C/D + E/F valamilyen kombinációban
5. török TF-X Kaan (amíg Erdogan az elnök, lehet izgulni hogy ez lesz, hamarosan elvégzi az első repülését, ami jó alkalom lehet egy bejelentésre...)
6. KF-21 Boramae (a program jól halad, a dél-koreaiak adnak mellé hitelt is, úgy tűnik hogy mások is rendszeresítik)
7. Rafale (a franciák biztos megpróbálják kihasználni a politikai széljárást és megint szivesen megszavaznak nekünk valamit ha előbb rendelünk)
8. Eurofighter (mindenhol próbálkoznak, de nem sok esélyük van, még akkor sem ha beszállítást ígérnének a FCAS-hez)
9. F-35 (de biztos próbálkoznak még az F-15/F-16-tal is, csak az amerikai ajánlatoknak jelenleg nincs sok esélye)
10. Global Combat Air Programme (GCAP) - angol, japán, olasz program lett... (nem tűnik valószínűnek, de ki tudja miről tárgyalt Tömböl László a Leonardonál... de amíg ez szériaérett lesz, addig is kell valami, ezért valószínűleg marad a 14 Gripen C/D.)

Így a legvalószínűbb hogy várunk és nem veszünk semmit, mert az nem kerül pénzbe. A 14 Gripenre a +10 évet meg ráérünk aláírni 2026 elején is.
Merész húzás volt a Kfirt meg sem említeni! @Negan riadó! :D

Szerintem nem kell szó szerint érteni a 10 ajánlatot. Szerintem csak annyit akart mondani, hogy van más megoldás is.
Elvben lehet hogy van más megoldás, csak nem hiszem hogy van laza 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára...
A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy velünk marad a Gripen 2020-as évek végéig legalább.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 717
36 251
113
Nem valószínű, hogy Trump visszajön - a félidős "vörös hullám" is elmaradt: szentáusban nem kerületk többsébe, az alsóházban is éppen hogy többségük van. A felmérések szerint republikánus szavazók 20-25%-nak is vállalhatatlan Trump. A győzelemhez meg az összes repi szavazó kell meg a bizonytalanok egy része.

Merész húzás volt a Kfirt meg sem említeni! @Negan riadó! :D

Szerintem nem kell szó szerint érteni a 10 ajánlatot. Szerintem csak annyit akart mondani, hogy van más megoldás is.
Elvben lehet hogy van más megoldás, csak nem hiszem hogy van laza 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára...
A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy velünk marad a Gripen 2020-as évek végéig legalább.
Ár-érték arányban pedig még mindig a Kfir NG a legjobb ajánlat.
Semmire sincs pénzünk,vajda csak a sokott sódert nyomta,a szokott nagyképű módra.
Szerintem még normális Gripen korszerűsités se lesz.MS20 az csak upgrade.
Továbbra is azt mondom,hogy nem szabad új gyártású 4G gépet vennünk,egyszerűen nem érik meg az árukat.Már a megrendeléskor elavultak.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 973
11 253
113
Ár-érték arányban pedig még mindig a Kfir NG a legjobb ajánlat.
Semmire sincs pénzünk,vajda csak a sokott sódert nyomta,a szokott nagyképű módra.
Szerintem még normális Gripen korszerűsités se lesz.MS20 az csak upgrade.
Továbbra is azt mondom,hogy nem szabad új gyártású 4G gépet vennünk,egyszerűen nem érik meg az árukat.Már a megrendeléskor elavultak.
Inkább attól tartok, hogy ha a Grippenek magyar tulajdonba kerülnek, úgy el lesznek hanyagolva, mint a MiG-29esek voltak, mintsem attól, hogy új gépeket veszünk.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
"A Gripenek megtartasa egy erdekes kerdes, de az a helyzet, hogy legalabb 10 masik ajanlat van az asztalon - nehogy mar ez egy szempont legyen egy politikai donteseben Magyarorszagnak, kitol vasarol valamit... ne vicceljunk."

Nocsak, erre azert kivancsi lennek, melyek es mennyiert. :cool:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 164
5 872
113
Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.
A külön ráépített kamu-alagutak fedezéknek is elmennek...
:)
Na ez az első jó ötleted. Háborús helyzetben ezek az alagutak pont elmennének fedezéknek. Legalább lenne végre valami funkciójuk.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Nber and Pocok75

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Durva konteo csak erős idegzetűeknek.

Szal nem lesz döntés jövő év végéig.
Ha visszajön Trump lerendelünk két 35-ös századot. Ez a csehekkel együtt 60 gép lesz.
A németek fele ennyi gépre beszállhatnak a Rheinmetall-on keresztül a gyártásba, a megnövelt kereslet miatt.
Ilyen alapon erre a 60 gépre komolyabb falat is eshet felénk akár a Rheimmetall-on keresztül.

Sőt ezt se feledjük.



De itt még mindig a gyenge pont, mi lesz a kifizetett cseh és magyar Gripenekkel, amik szinte ingyen maradhatnának. Erre a cseheknek sincs válaszuk, bár nagyon tekernek a 35-ösre.

Azt tudjuk, hogy a briteknél pontosan milyen képzésre használják a Gripeneket?
ABkD1ul.png


Faszság ezekkel áthidalni a L-39NG és az F-35 közti lyukat?
Az F-35 ma már szinte kizárható; ha a tervezett 14 további évig gyártják még, akkor már a jelenlegi 2500 (!) gépes rendelésállománnyal is gyakorlatilag előre elkelt az összes hely (és az már a jelenlegi full 156 gép/év gyártási kapacitás helyett 179-180 géppel számolva!)
Ha egy csepp esze van a Főninek, akkor vagy iszonyatosan lenyomjak egy 40-45 gépes Gripen E + legmodernebb fegyverzet együttes árát, vagy a lengyelekkel együtt berendel a Boramaeből két szazadot, aztan a Block3+ verziókból továbbiakat (azok lesznek majd full stealth, ha minden igaz.) Utóbbiba a minap szálltak be az arabok (UAE megvette Indonezia részét), lesz pénz bőven, gyorsan kell lépni.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 537
6 907
113
Az F-35 ma már szinte kizárható; ha a tervezett 14 további évig gyártják még, akkor már a jelenlegi 2500 (!) gépes rendelésállománnyal is gyakorlatilag előre elkelt az összes hely (és az már a jelenlegi full 156 gép/év gyártási kapacitás helyett 179-180 géppel számolva!)
Ha egy csepp esze van a Főninek, akkor vagy iszonyatosan lenyomjak egy 40-45 gépes Gripen E + legmodernebb fegyverzet együttes árát, vagy a lengyelekkel együtt berendel a Boramaeből két szazadot, aztan a Block3+ verziókból továbbiakat (azok lesznek majd full stealth, ha minden igaz.) Utóbbiba a minap szálltak be az arabok (UAE megvette Indonezia részét), lesz pénz bőven, gyorsan kell lépni.
Jelenlegi politikai helyzetben ha továbra is így marad a Svéd-Magyar "viszony" örülhetünk ha kapunk bármit is a gripenek üzemeltetéséhez miután lejár a lízing.Valószíműleg nem "véletlen" lengette be hogy van még 10 "ajánlatunk".Könnyen lehet ha így marad lizing lejáta után hasonló "sorsa" jutnak mint a 29-esek és majd "méregdrágán" veszünk helyette mást.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 783
26 820
113
Jelenlegi politikai helyzetben ha továbra is így marad a Svéd-Magyar "viszony" örülhetünk ha kapunk bármit is a gripenek üzemeltetéséhez miután lejár a lízing.Valószíműleg nem "véletlen" lengette be hogy van még 10 "ajánlatunk".
Azért nem úgy állnak a svédek sem hozzá, hogy ők pedig mindenáron NATO tagok szeretnének lenni - valljuk be. Farokméregetés zajlik és per pill a magyar a nagyobb vagy legalább is nálunk van a "csodabogyó" ami mindent visz.
Ezidáig szerintem nem látszottak meg a politikai viszályok a haditechnikai dolgaink körül, sem a Gripenekkel, sem a CG-k , tatai harckocsi szimulátor beszerzése kapcsán sem vitték bele a politikát a haderőfejlestésbe. Talán azért mert mindenki teszi a dolgát és teljesiti a szerződésben foglaltakat.
Könnyen lehet ha így marad lizing lejáta után hasonló "sorsa" jutnak mint a 29-esek és majd "méregdrágán" veszünk helyette mást.
Igen, a Gripen lizing azért volt szerencsés számunkra, mert igy az egyébként szokásos pár év support után nem rohadtak le a gépeink jó szokás szerint, DE ennyi év üzemeltetés hozott annyit, hogy elég mélyen bele tudunk már nyúlni a vasba, sok szaki lett kiképezve, ha fizetünk kötve hiszem, hogy bármilyen alkatrészből hiányunk lenne. Nyilván ez egy következő szerződés feltételein is fog múlni, de a svédeknek sem mindegy, hogy egy bejáratott felhasználó búcsúzna a tipustól vagy ép azzal volna tele a szaksajtó, hogy ezért vagy azért ilyen vagy olyan problémák vannak a magyar Gripenekkel.
Szóval annyira azért nem aggódnék...