[HUN] Vadászgépek beszerzése

mivel akkor csak a training kezdődik el így ja... elég kurva biztosan nem kapnak 29-ben semmit :D 31-ben kapják meg az elsőt :D
Addigra a Boramae lassan Block 3 körül tart majd, no meg lassan már
Azok ára már régen megtérült nekik. De ha mostanáig nem is, de a bérlet végére biztosan meg fog.

Nem egy korsó sörről van szó, hanem kettőről, és ahhoz kapnának egy bontott üveget ajándékba.
Milyen dupla árról beszélsz? Ott van, hogy 2 szd. E kerülne 2,2 Mrd USD-be.
Pontosan. $1.1B/század a legújabb E, plusz maradhat a lizing lejárta után a meglevő C/D század.
Az 42 gép, amiből 28 a legújabb, legpotensebb fegyverzettel mondjuk $2.5B körül...
vs
... 24 F-35 $6B+ áron, majd 2031-32 körül, plusz a lease ára 2027-2031-ig a meglevő C/D századra.

Ennél rosszabbul nem is targyalhattak volna le ezt az atallast ezek az idióták. :D

Az egesz cseh politikai és katonai vezetés totálisan leszerepelt az elmult 6-8 év során; még egy ilyen korrupt meg inkompetens idióták gyülekezetet nem is tudok hirtelen említeni (talán a romanokat, de Európa Indiája eleve hendikeppel indult, mint pl a szlovákok is.)
 
Akkor nem nagyon kell aggódni hogy románok előbb kapnak F-35-öst mint hogy mi is váltsuk a Gripent - például Tempestre.
Ez utóbbit 2035-re ígérik, de amilyen sorban állás van az F-35-ösre az is belefér, ha csak 2036-37-ra ér ide a Gripen váltótípus...
Persze, pláne, hogy a románok nem is rendeltek még semmit. Legjobb esetben majd úgy 2032-33 környékén kaphatjak meg az elsőt, addigra már bőven lehet majd látni, melyik sixth gen a befutó a következő 20 évre.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ha ne adj Isten tényleg összerúgjuk a svédekkel a patkót és kivonulnak a támogatásból , értsd nem tudod kivinni ídőszakosra , akkor mit csinálsz..... , hiába kerülnek hozzánk a gépek , nyílván ez nagyon nem lenne jó , én nem tudom hogy melyik az erősebb a SAAB v. a svéd kormány vagy mi!Nem állítom hogy így lesz , de az biztos hogy csehül állunk , az upgrdeket meg kellene csinálni , csakhogy az Iris-T, a Meteor felkerüljön, legyen sisakcélzó , a radar hatótávolsága megnőjön, stb.... vhogy ez is késik.......
Szerintem ez nem akarják/nem akarják kérdése hanem az eredeti szerződésé ami biztosan tartalmazza a bérleti időn túli viszonyokat ! Mellesleg kurva szar reklám lenne a SAAB-nak ha politikai okból felrúgnák a szerződéses kötelezettségüket + egyből egy jó kis kártérítési per!
 
Ugyan már ! A pénz beszél a kutyaszar táncol ! Nem olyan finnyások a Svédek !
Alapvetően nem.De jelenlegi "fagyos" viszony mellett könnyen elképzelhető hogy nem új gripenekkel bővítjük a "flottát".Harckocsiknál is "megléptük" az új Leo A7-esek mellé "tervezőasztalról" veszünk másik tipust(Panther).Ebben az esetben kerekitési hiba az összeg amit a mi 14 gépes flottánk üzemeltetéséből befolyik a Svédeknek bevétel.Gazdaságilag,logikusan közép távon gripen flotta modernizálása,bővítése lenne akár használt C+ szintre "felhúzott" gépekkel.Politika meg sokszor nálunk is felülírja az "észérveket".Ahogy nézem a korábbi hozzaszólasokat:Reptér visszavásarlásában Francia "segítség" van,Paksi atomerőmü beruháhásaban nagyobb szerepet vállalnak.Simán kinézem a kormányból hogy berendelik a Rafalet a gripen flotta váltására.Ahoz képest egy időben mennyire "kampányolt" Orbán Macron ellen most egész jól "összebarátkoztak".Szavazóknak meg úgy is megmagyarázzak hogy miért nem a velünk "barátságtalan" Svédek gépeit üzemeltetjük tovább.
 
Alapvetően nem.De jelenlegi "fagyos" viszony mellett könnyen elképzelhető hogy nem új gripenekkel bővítjük a "flottát".Harckocsiknál is "megléptük" az új Leo A7-esek mellé "tervezőasztalról" veszünk másik tipust(Panther).Ebben az esetben kerekitési hiba az összeg amit a mi 14 gépes flottánk üzemeltetéséből befolyik a Svédeknek bevétel.Gazdaságilag,logikusan közép távon gripen flotta modernizálása,bővítése lenne akár használt C+ szintre "felhúzott" gépekkel.Politika meg sokszor nálunk is felülírja az "észérveket".Ahogy nézem a korábbi hozzaszólasokat:Reptér visszavásarlásában Francia "segítség" van,Paksi atomerőmü beruháhásaban nagyobb szerepet vállalnak.Simán kinézem a kormányból hogy berendelik a Rafalet a gripen flotta váltására.Ahoz képest egy időben mennyire "kampányolt" Orbán Macron ellen most egész jól "összebarátkoztak".Szavazóknak meg úgy is megmagyarázzak hogy miért nem a velünk "barátságtalan" Svédek gépeit üzemeltetjük tovább.
Micron már nem tényező , nem sok van hátra neki ! Amúgy lehet Rafi is bár szerintem minden téren drágább és nem biztos , hogy többet is tud !
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Alapvetően nem.De jelenlegi "fagyos" viszony mellett könnyen elképzelhető hogy nem új gripenekkel bővítjük a "flottát".Harckocsiknál is "megléptük" az új Leo A7-esek mellé "tervezőasztalról" veszünk másik tipust(Panther).Ebben az esetben kerekitési hiba az összeg amit a mi 14 gépes flottánk üzemeltetéséből befolyik a Svédeknek bevétel.Gazdaságilag,logikusan közép távon gripen flotta modernizálása,bővítése lenne akár használt C+ szintre "felhúzott" gépekkel.Politika meg sokszor nálunk is felülírja az "észérveket".Ahogy nézem a korábbi hozzaszólasokat:Reptér visszavásarlásában Francia "segítség" van,Paksi atomerőmü beruháhásaban nagyobb szerepet vállalnak.Simán kinézem a kormányból hogy berendelik a Rafalet a gripen flotta váltására.Ahoz képest egy időben mennyire "kampányolt" Orbán Macron ellen most egész jól "összebarátkoztak".Szavazóknak meg úgy is megmagyarázzak hogy miért nem a velünk "barátságtalan" Svédek gépeit üzemeltetjük tovább.
Sok ertelmet nem latnam a meregdraga Rafalenak, plane a twin engine ktgvonzataval, mikozben a Gripen E joval modernebb... esetleg az FCAS programba belep, azt el tudom kepzelni, de az meg csak egy a sok tét kozul, nem jelentene konkretan semmit.
 
És rádiónaigáció? ILS? Nem disznek van az sem... nézz utána mi az a CAT I-II-III A/B/C criteria. Miért költenek erre milliárdokat.
Ha köd van? Esőfüggöny? Ha lefagyott a pálya? Hol vannak az erre szakosodott szórók, hóekék?

Szép dolog ez a jóidőben háborúzunk csak, de akkor kis advekciós köd és mindenki marad a seggén?
"Highway strips have GPS-based RNP (non precision approaches) and at Joutsa LNAV minimum height was set to 120m with 1,500m visibility for training flights. For operational use, published minimums go down to 60m and 700m or even lower."
"
"Daily flight operations started after 0900hrs and lasted until 1800hrs. There were a few hours break at dusk and then highway strip operations continued in total darkness from 2000hrs to 2330hrs. Only temporary, small runway edge lights and PAPI lights helped pilots land visually in darkness until the aircraft’s own landing lights started illuminating the highway below. If these operations are challenging in the daytime, at night it is even more so.


The Joutsa strip is 20m wide, with 5m of gravel on each side and then it’s 7-8m metres to the nearest birch trees, giving pilots just a 45m-wide path, with the nearest buildings just some 20m from the centreline of the strip. When the pilot is landing at night, he cannot see the trees on either side and is landing in total darkness, trusting the runway edge lights to position his aircraft correctly."

"Training exercises require minimum equipment and staff to run the operations on site. In Baana 22, some 70 military personnel out of a total of 120 were conscripts and reservists. When the highway strip becomes operational, close to 1,000 military personnel can work around the base, most of them reservists. The air base will then have full anti-aircraft capability, protection forces, technical teams and all services that a normal permanent air base has. In these circumstances, aircraft are located at each end of the landing road on dispersed parking sites under camouflage nets. All maintenance, arming, engine changes and other support is done outdoors, also under camouflage nets."

https://www.key.aero/article/highway-hornets-how-does-finland-train-its-fa-18-pilots-dispersed-ops

És hopp, az Eurofighter sem esett szét:
https://www.bbc.com/news/uk-england-lincolnshire-66931523
(mellesleg teljes bombadíszben 700méter kell neki a felszálláshoz, A-A szerepkörben csak 300méter, ami megdöbbentő nekem)

FROM THE COCKPIT: LT COL TOMI BÖHM, COMMANDER FIGHTER SQUADRON 31:
"We can execute night operations from road bases both with the normal runway lights on and without the normal runway lighting but wearing night vision goggles. During night operations you have to do everything very carefully or otherwise you might hit the trees or other obstacles. On the ground the darkness makes everything a bit harder because there are no lights outside of the runway. Co-operation with the technical maintainers has to be wellorganized and the pilot procedures must be done in accordance with the standard operating procedure."
"‘During night-time, when the runway is wet or covered with snow and ice, then things get harder. In those conditions, landing after a combat mission with an armed jet can be an exciting experience. At night you are unaware of the runway conditions — and because of the surrounding wilderness there might be a moose waiting for you in the middle of the road. When taking off you are hoping for the best and preparing for the worst.’"

https://www.keymilitary.com/article/finnish-hornets-road
 
Micron már nem tényező , nem sok van hátra neki ! Amúgy lehet Rafi is bár szerintem minden téren drágább és nem biztos , hogy többet is tud !
Legpotensebb de egyben talán a legdrágabb nyugat európai 4 gen+ gép.De ami miatt sok tendert húz be legkevésbé a Franciák "finnyásak" ha kifizetik eladják szinte bárhová.És minden saját fejlesztésű hozzá(avionika,hajtómű).Fegyverzetet,célmegjelölőt is saját fejlesztésűt tudnak hozzá adni így a megrendelő az amerikaiaktól(mellette Nem vélerlen ahol az F35 nem indul "politikai" okok miatt legtöbb tendert ez a gép "húzza be" és van ahol párhuzamosan is rendszeresítik(Görögök).Ettől függetlenül logikus a gripen flotta modernizálása,bővítése lenne logikus közép távon de politikára nem mindig ez jellemző.Ha meg Macron utáni "időket" nézzük Franciáknál jobboldali váltás a legvalószínűbb vagy Macronhoz "közeli" utód.Jelen helyzetben ha Orbán kormány marad(nagyon valószínű) akkor mindkét eserben rendezettek a politikai viszonyok.
 
Szerintem ez nem akarják/nem akarják kérdése hanem az eredeti szerződésé ami biztosan tartalmazza a bérleti időn túli viszonyokat ! Mellesleg kurva szar reklám lenne a SAAB-nak ha politikai okból felrúgnák a szerződéses kötelezettségüket + egyből egy jó kis kártérítési pert!
Szerintem meg nem tartalmazza hogy 26 után - tól esetleg mi várható!Biztos újratágyalnánk.
 
A másik elnök és nagykövet majd elmúlik.

Ezt a nagykövetet már az első hetében úgy kellett volna kivágni, hogy örüljön, hogy élve kijutott az országból.

Hidd csak el,hogy ez ügyben vannak itthon szellemi kapacitások,amik képesek volnának rá!

Persze, ha Moriarty is hiszi, és nem a negatív hullámaival bombáz, akkor ott lesz a híd, mi?
Esetleg vázolnál hozzá valami matekot?
 
  • Dühítő
Reactions: éber
Na majd ha a horvátokhoz és a szerbekhez is megérkezik a 12-24 Rafale, utána biztos lesznek majd közös gyakorlatok is és hátha kiderül majd erről valami...
Eddig is voltak már közös gyakorlatok a Griff vs Rafi között még magyar pilótákkal is. Nos le is volt írva, hogy közelharcban simán beült a Griff mögé. A MICA IR meg ott van. BVR-ben viszont a MICA hatásos indítási távolsága kisebb mint a Griff AMRAAM C5-el.. Arra a kérdésre, hogy ki látta meg a másikat előbb, stb. nem volt nyilvános közlés. De megint ez nem két repülőgépen ülő lovag harca, sok tényezős, környezetben kell vizsgálni, fegyverzettel AWACS stb. segítségel, adatkapcsolatokkal stb.
 
Eddig is voltak már közös gyakorlatok a Griff vs Rafi között még magyar pilótákkal is. Nos le is volt írva, hogy közelharcban simán beült a Griff mögé. A MICA IR meg ott van. BVR-ben viszont a MICA hatásos indítási távolsága kisebb mint a Griff AMRAAM C5-el..
A RAFALE-hoz integrálva van a Meteor BVR rakéta is...
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
A RAFALE-hoz integrálva van a Meteor BVR rakéta is...
A Griffhez is. A RAFALE-nál viszont nem lehet teljesen kihasználni a teljes rakéta hatótávolságot az olvasott infók szerint.. Azért írtam fegyverzettől függőent, (MAGIC2 is lehet pld. a Rafin, a Griffen, meg AMRAAM METEOR és IRIS-T de AIM-9L/M is.. Szóval többtényezős dolog..
 
"A Gripenek megtartasa egy erdekes kerdes, de az a helyzet, hogy legalabb 10 masik ajanlat van az asztalon - nehogy mar ez egy szempont legyen egy politikai donteseben Magyarorszagnak, kitol vasarol valamit... ne vicceljunk."
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nyugi, mar gyartjak a mienket is. :p :D
 
Eddig is voltak már közös gyakorlatok a Griff vs Rafi között még magyar pilótákkal is. Nos le is volt írva, hogy közelharcban simán beült a Griff mögé. A MICA IR meg ott van. BVR-ben viszont a MICA hatásos indítási távolsága kisebb mint a Griff AMRAAM C5-el.. Arra a kérdésre, hogy ki látta meg a másikat előbb, stb. nem volt nyilvános közlés. De megint ez nem két repülőgépen ülő lovag harca, sok tényezős, környezetben kell vizsgálni, fegyverzettel AWACS stb. segítségel, adatkapcsolatokkal stb.
Se a szerbeknek, se a horvátoknak, se nekünk nincs AWACS gépünk, de közös gyakorlatok valószínűleg lesznek, nem csak a nagy nemzetközi gyakorlatokon fognak találkozni.

A Griffhez is. A RAFALE-nál viszont nem lehet teljesen kihasználni a teljes rakéta hatótávolságot az olvasott infók szerint.. Azért írtam fegyverzettől függőent, (MAGIC2 is lehet pld. a Rafin, a Griffen, meg AMRAAM METEOR és IRIS-T de AIM-9L/M is.. Szóval többtényezős dolog..
Nem pont fordítva van és a C/D Gripenen az MK5 radar nélkül nem lehet kihasználni a Meteor képességeit?
 
Se a szerbeknek, se a horvátoknak, se nekünk nincs AWACS gépünk, de közös gyakorlatok valószínűleg lesznek, nem csak a nagy nemzetközi gyakorlatokon fognak találkozni.


Nem pont fordítva van és a C/D Gripenen az MK5 radar nélkül nem lehet kihasználni a Meteor képességeit?
Erosen ketlem, hogy ez igy lenne:

image.png



A legutobbi upgrade csak tavolsagban 100-150% dobott a C/D radarjan, az azt megelozo korabbi is mar 80% korul, a Meteor meg 150-200km, nem tobb.
 
Erosen ketlem, hogy ez igy lenne:

image.png



A legutobbi upgrade csak tavolsagban 100-150% dobott a C/D radarjan, az azt megelozo korabbi is mar 80% korul, a Meteor meg 150-200km, nem tobb.
Még mindig nem tudjuk hogy mennyi volt az X....

(A Rafale-nak már AESA radarja van. És ha jól emlékszem, az első svájci tenderen ezen a területen még a beígért képességfejlesztésekkel sem a C/D Gripen volt a legjobb, hanem a Rafale.)
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and fishbed