[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 252
41 138
113
Olvass vissza!!! A Válasz cikket idéztem....
Nem hinném, hogy van 2 milliárd eurónk Rafalera, pláne nem ennél is több F-35-re. Ahogy krisss mondta: Gidránra nincs pénz egyelőre!

Túl van tolva ennek svéd-magyar politikai csörtének a jelentősége. A SAAB amúgy semennyire nem állami cég tudtommal, szóval meg lehet velük a svéd állam jóindulata nélkül is állapodni a Gripen upgrade-ről. Export engedély kellhet az államtól, de azt meg nem fogják megtagadni egy NATO szövetségestől. A végén ugyanis ez lesz: be fogják őket venni a NATO-ba.
A svéd kormány a saját légi iparát lőné lábon, ha típusváltásra kényszerítene minket, szóval tök mindegy milyen kormány van ott: befogott orral is de támogatni fogják, hogy tovább repüljenek a magyar Gripenek.
A típusváltás nálunk 30-as évekre fog csúszni minden jel szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 673
12 087
113
A csehek is lepasszolják és F-35-re váltanak. Kábé ingyen adta volna a Saab nekik is a lízing után,

Akár be lehetne jelentkezni azokra is. 28 C/D Gripen erősen modernizálva nem lenne szar.
Lehetne a SAAB-nak az az üzlet, hogy még 10-15 év támogatást aláírunk 28 gépre.

a svéd és a magyar politikai párbeszéd hiánya

Van párbeszéd, csak köszönet nincs benne.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 213
12 681
113
Ahogy láttam az F-35 érkezéséig megtartanák. Az 203x???
Ki tudja... Meg nincs is szerzodes, de mar most tokig tele van a gyartosor, a teljes tervezett gyartasi idore, raadasul a mostaninal is magasabb outputtal szamolva... a LMnak vagy fel kell skalaznia, vagy sokkal tovabb kell majd gyartani a tipust, es mindenki joval kesobb kapja majd meg (az elso eset qrva draga, es amikor lefut a csucs, akkor meg vissza kell skalazni, ezert nagyon nem szeretnek ilyet csinalni.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 218
96 205
113
Ki tudja... Meg nincs is szerzodes, de mar most tokig tele van a gyartosor, a teljes tervezett gyartasi idore, raadasul a mostaninal is magasabb outputtal szamolva... a LMnak vagy fel kell skalaznia, vagy sokkal tovabb kell majd gyartani a tipust, es mindenki joval kesobb kapja majd meg (az elso eset qrva draga, es amikor lefut a csucs, akkor meg vissza kell skalazni, ezert nagyon nem szeretnek ilyet csinalni.)
Az RM már megszerzett egy kis gyártási kapát a német gépek lhez, sztem azt lehet bővíteni. Új gyárat húznak fel, már építik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 249
8 377
113
Bocsanat, de barmi, ami a Balkanon biztosra van mondva, azon mindig mosolygok egyet - barmikor siman az ellenkezojere fordulhat ott barmit, hetek alatt.

Azért mi is meglepődtünk 2001-ben:


Az 1998-as országgyűlési választások után a pályázatot először elnapolták, majd az Orbán-kormány alatt a beszerzendő repülőgépek számát egy századnyira csökkentették, és csak használt repülőgépeket terveztek beszerezni. Emellett tervbe vették a MiG–29-esek nagyjavítását és korszerűsítését is. A biztos befutónak számító, török, amerikai és belga forrásból is felajánlott F–16-os helyett a 14 db JAS 39A/B lízingeléséről szóló, nagy meglepetést keltő döntést 2001. szeptember 10-én jelentették be. A közbeszerzési eljárás helyett egy kormányülésen hozott döntést a svéd ajánlat nagyobb ellentételezési csomagjával indokolták.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 739
38 937
113
Azért mi is meglepődtünk 2001-ben:


Az 1998-as országgyűlési választások után a pályázatot először elnapolták, majd az Orbán-kormány alatt a beszerzendő repülőgépek számát egy századnyira csökkentették, és csak használt repülőgépeket terveztek beszerezni. Emellett tervbe vették a MiG–29-esek nagyjavítását és korszerűsítését is. A biztos befutónak számító, török, amerikai és belga forrásból is felajánlott F–16-os helyett a 14 db JAS 39A/B lízingeléséről szóló, nagy meglepetést keltő döntést 2001. szeptember 10-én jelentették be. A közbeszerzési eljárás helyett egy kormányülésen hozott döntést a svéd ajánlat nagyobb ellentételezési csomagjával indokolták.
Valaki(ket) jól megkentek a svédek.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 213
12 681
113
Azért mi is meglepődtünk 2001-ben:


Az 1998-as országgyűlési választások után a pályázatot először elnapolták, majd az Orbán-kormány alatt a beszerzendő repülőgépek számát egy századnyira csökkentették, és csak használt repülőgépeket terveztek beszerezni. Emellett tervbe vették a MiG–29-esek nagyjavítását és korszerűsítését is. A biztos befutónak számító, török, amerikai és belga forrásból is felajánlott F–16-os helyett a 14 db JAS 39A/B lízingeléséről szóló, nagy meglepetést keltő döntést 2001. szeptember 10-én jelentették be. A közbeszerzési eljárás helyett egy kormányülésen hozott döntést a svéd ajánlat nagyobb ellentételezési csomagjával indokolták.
En végignéztem anno, követtem. Ott arról volt szó, hogy az amerikaiak kissé arrogansan álltak végig a dologhoz, hogy a zsebükben van ez a téma stb, ráadásul két szerencsétlen balfasz fideszest (Selmeczi és egy fickó) olyan ostobán volt manipulálva a Lockheed által, hogy levélben kérték (!) anno Sen Bidentől (!!) az amerikai törvényhozástól a Selmeczi Gabika akkori lockheedes pasijanak a főnökének a nagyköveti kinevezését, hogy azon röhögött az ország hetekig.
Ja igen, és a svédeknél volt egy osztrák közvetítő, aki szintén megkent mindenkit, sokkal később ez is kiderült Bécsben, azt hiszem, le is csukták.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 252
41 138
113
Böröndi interjú:

Mit tartana jobb megoldásnak: ha meghosszabbítanánk a Gripenek lízingszerződését, vagy ha típust váltanánk?

"Szakmai szempontból a Gripentől függetlenül is azt mondatom: mindenfajta típusváltás kihívás. Új felkészítés, kiképzés, új műszaki kultúra. Igaz, ezen már átestünk egyszer, amikor a MiG–21-eseket lecseréltük MiG–29-re, majd a Gripenekre. Tehát a dolog megvalósítható, de időbe telik. Maga a Gripen a 4+-os generációt képviseli, vagyis nem éri el az ötödik generációs harci gépek szintjét, de Közép-Európában egy megfelelően hasznosítható eszköz."

Én ebből azt olvasom ki hogy ebben az évtizedben velünk maradnak a Gripenek. Ahhoz hogy 2026 után típusváltás legyen, már lépni kellett volna...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 218
96 205
113
En végignéztem anno, követtem. Ott arról volt szó, hogy az amerikaiak kissé arrogansan álltak végig a dologhoz, hogy a zsebükben van ez a téma stb, ráadásul két szerencsétlen balfasz fideszest (Selmeczi és egy fickó) olyan ostobán volt manipulálva a Lockheed által, hogy levélben kérték (!) anno Sen Bidentől (!!) az amerikai törvényhozástól a Selmeczi Gabika akkori lockheedes pasijanak a főnökének a nagyköveti kinevezését, hogy azon röhögött az ország hetekig.
Ja igen, és a svédeknél volt egy osztrák közvetítő, aki szintén megkent mindenkit, sokkal később ez is kiderült Bécsben, azt hiszem, le is csukták.
Igen, az LM-nél az volt a gond nem Orbánnal tárgyaltak, hanem Semeczin keresztül próbálták befolyást szerezni.. Orbán sosem szereti ha megkerülik, főleg nem a kenőpénzzel. :D
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 213
12 681
113
Böröndi interjú:

Mit tartana jobb megoldásnak: ha meghosszabbítanánk a Gripenek lízingszerződését, vagy ha típust váltanánk?

"Szakmai szempontból a Gripentől függetlenül is azt mondatom: mindenfajta típusváltás kihívás. Új felkészítés, kiképzés, új műszaki kultúra. Igaz, ezen már átestünk egyszer, amikor a MiG–21-eseket lecseréltük MiG–29-re, majd a Gripenekre. Tehát a dolog megvalósítható, de időbe telik. Maga a Gripen a 4+-os generációt képviseli, vagyis nem éri el az ötödik generációs harci gépek szintjét, de Közép-Európában egy megfelelően hasznosítható eszköz."

Én ebből azt olvasom ki hogy ebben az évtizedben velünk maradnak a Gripenek. Ahhoz hogy 2026 után típusváltás legyen, már lépni kellett volna...
Azaz semmi újdonság. Ez eddig is világos volt. Sehol nincs pénz most típust váltani, szerintem a cseheknél is iszonyat ráfizetés lesz, ha vegigviszik a tervüket.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 124
5 848
113
Azaz semmi újdonság. Ez eddig is világos volt. Sehol nincs pénz most típust váltani, szerintem a cseheknél is iszonyat ráfizetés lesz, ha vegigviszik a tervüket.
De ott legalább "generációs" ugrás van.Viszont nálunk érdekes kérdés lenne ha hosszú távon megromlik a viszony a Svédekkel és politikai okok miatt lenne tipusváltás mi jönne helyette ami "gyorsan" elérhető a "piacon".Láthatjuk a mávnál is mekkora "üzletet" csináltunk a 110 Vectron lemondásaval(amit mostani viszonyok között kedvező áron kaptunk volna meg).Helyette meg bérlünk közel 20 éves siemens mozdonyokat és üzemeltetjük a 40-60 éves V43-V63 mozdonyokat.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 249
8 377
113
Böröndi interjú:

Mit tartana jobb megoldásnak: ha meghosszabbítanánk a Gripenek lízingszerződését, vagy ha típust váltanánk?

"Szakmai szempontból a Gripentől függetlenül is azt mondatom: mindenfajta típusváltás kihívás. Új felkészítés, kiképzés, új műszaki kultúra. Igaz, ezen már átestünk egyszer, amikor a MiG–21-eseket lecseréltük MiG–29-re, majd a Gripenekre. Tehát a dolog megvalósítható, de időbe telik. Maga a Gripen a 4+-os generációt képviseli, vagyis nem éri el az ötödik generációs harci gépek szintjét, de Közép-Európában egy megfelelően hasznosítható eszköz."

Én ebből azt olvasom ki hogy ebben az évtizedben velünk maradnak a Gripenek. Ahhoz hogy 2026 után típusváltás legyen, már lépni kellett volna...

Nem hiszem el, hogy egy újságíró sem tudja, hogy a 2026-ban lejáro lízinget nem kell meghosszabbitani, mert 2026-tol a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek. 2026-tol support szerződést kell rájuk kötni, de nem lízingelni.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
De ott legalább "generációs" ugrás van.Viszont nálunk érdekes kérdés lenne ha hosszú távon megromlik a viszony a Svédekkel és politikai okok miatt lenne tipusváltás mi jönne helyette ami "gyorsan" elérhető a "piacon".Láthatjuk a mávnál is mekkora "üzletet" csináltunk a 110 Vectron lemondásaval(amit mostani viszonyok között kedvező áron kaptunk volna meg).Helyette meg bérlünk közel 20 éves siemens mozdonyokat és üzemeltetjük a 40-60 éves V43-V63 mozdonyokat.
A Mávnál komolyabb tisztogatás kell, mint amit Lázár eddig csinált. Az egyik olyan cég, ahol szintén nem volt rendszerváltás. Érdekes ezzel szemben, h a Hmvhely-Szeged hév (tram train) jól megoldott, pontos, tiszta. Országosan is megoldható lenne, ehhez pályaépítés (dupla sínpár) kell.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and Pocok75

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 124
5 848
113
Nem hiszem el, hogy egy újságíró sem tudja, hogy a 2026-ban lejáro lízinget nem kell meghosszabbitani, mert 2026-tol a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek. 2026-tol support szerződést kell rájuk kötni, de nem lízingelni.
Ebben téved ez tény.De ha nincs nem lessz vagy q.... drágán support akkor sokat érünk vele.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 124
5 848
113
A Mávnál komolyabb tisztogatás kell, mint amit Lázár eddig csinált. Az egyik olyan cég, ahol szintén nem volt rendszerváltás. Érdekes ezzel szemben, h a Hmvhely-Szeged hév (tram train) jól megoldott, pontos, tiszta. Országosan is megoldható lenne, ehhez pályaépítés (dupla sínpár) kell.
Ettől még "faszság" volt lemondani jelen helyzetben.Nem magán a simensen múlott a paksi üzlet felbontása.Más területeken(pl fegyvergyártás) ugyanúgy "üzletelünk" tovább a Németekkel.