Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez lesz a heti bejelentés?
Mivel a svéd kormány rendelt a SAAB-tól upgradet, így ehhez semmi közünk!Ez lesz a heti bejelentés?
Nem csak gyorsan meg láttam a hírt be raktamEz lesz a heti bejelentés?
Tudja még valaki követni a Gripen upgrade bejelentéseket?
Én nemTudja még valaki követni a Gripen upgrade bejelentéseket?
Mivel a 2.1 el sem kezdödött , így nagyon nincsen mit! Enyhén szólva is csúszásban van , alsóhangon!
Tavaly volt egy podcast , egy kecskeméti pilótával , amit ő akkor elmondott , az nyílván félhivatalosnak volt vehető!Azóta abból semmi.......Mivel a 2.1 el sem kezdödött , így nagyon nincsen mit! Enyhén szólva is csúszásban van , alsóhangon!
Vagy csak nem verték nagydobra és már rég kész van, mit ahogy a NASMAS is itt volt nyár közepe óta...Tavaly volt egy podcast , egy kecskeméti pilótával , amit ő akkor elmondott , az nyílván félhivatalosnak volt vehető!Azóta abból semmi.......
Lehet hogy igazad van , viszont a történéseket visszaolvasva , szerintem egy helyben járjuk a Kállai- kettőst ; egyedül!!!!!Vagy csak nem verték nagydobra és már rég kész van, mit ahogy a NASMAS is itt volt nyár közepe óta...
Elmúlt 17 évben ezt kipróbálták valamikor nálunk vagy a cseheknél?Azért volt korábban a griff is preferálva és ezt sokszor kihangsúlyozták, mert képes országútról rövid kifutóról felszállni és nem kell neki külön reptér
Ez jó kérdés! A teszteket láttam videón de hazait nem. De tudom hogy a KC-390 eseket is reszben ezért választottuk: rövid kifutó és kb. mindenhol mindenféle körülmények közt felszáll leszállElmúlt 17 évben ezt kipróbálták valamikor nálunk vagy a cseheknél?
Elmúlt 17 évben ezt kipróbálták valamikor nálunk vagy a cseheknél?
Ez a beszélgetés a "beszerzés tippek" topickból lett áthelyezve ide és az előzménye az, hogy az F35B mennyire alkalmas aszfaltozott katonai repterek igénye nélkül is felszállni, ha konfliktusba kerülnénk és első ütemben könnyen (rakétákkal drónokkal) tönkretennék az általános vadászgépek kiszolgálására alkalmas reptereinket.Na,ha valami nincsen kevés az a reptér, max használatba kell venni.
Helyből meg a helikopter száll fel.
Ezzel a géppel több baj is van:Ez a beszélgetés a "beszerzés tippek" topickból lett áthelyezve ide és az előzménye az, hogy az F35B mennyire alkalmas aszfaltozott katonai repterek igénye nélkül is felszállni, ha konfliktusba kerülnénk és első ütemben könnyen (rakétákkal drónokkal) tönkretennék az általános vadászgépek kiszolgálására alkalmas reptereinket.
És a magyar légierő a gripenekkel a KC-390-el a mobilhangárokkal erre nagyon odafigyel.
És úgy tudom kevesebb függesztményt hasznos terhet vagy fegyverzetet is tud hordozniEzzel a géppel több baj is van:
- fegyverterheléssel nem igazán tudnak helyből felszállni, csak rövid nekifutásból
- sokkal drágább üzemeltetni, mint a légierős "A" verziót, mert komplexebb és több a mozgó alkatrész
- Kisebb hatótávja, mert az üzemanyag tartály helyén van az emelő ventillátor
Jelenleg az F-35 beszerzésére sem fogadnák nagy tételben, a B verziónak meg tényleg nulla az esélye.És úgy tudom kevesebb függesztményt hasznos terhet vagy fegyverzetet is tud hordozni
Jelenleg...de ki tudja...talán jön Trump. Akkor mèg úgy volt és számitásba vették.Jelenleg az F-35 beszerzésére sem fogadnák nagy tételben, a B verziónak meg tényleg nulla az esélye.
Nagyon jól szervezettnek és ébernek kell lennie egy ilyen légvédelemnek, mert egy támadó ezt célozza meg elsőként váratlanul, gyorsan, energiát, eszközt, fegyvert, ötletet trükköket nem sajnálva.A kifutópályák szét lövését jól szervezett légvédelemmel lehet megakadályozni.
Nem a kifutókon van a hangsúly hanem egész infrastruktúrán.A kifutópályákat amúgy is órák alatt ki lehet javítani.
Igen, ezért jó ha van olyan gép ami alkalmas nem csak reptéren bevetésre indulni és működni.A vadászgépek szétlövése sokkal jobb ötlet mint magát a pályát rombolni.
Pontosan!!! És ez nagyon hasznos főleg Magyarország számára.Az autópályás üzemeltetésnek is inkább az az értelme, hogy nem tudhatják hol vannak a gépek tárolva, mert két felszállás között betolják őket a fák közé egy random autópálya szakaszon.
Ez a gép alapvetően teljesen másra lett tervezve, kifejlesztve és rendszeresítve...de a képességei miatt (talán még a tervezőik sem gondolnák) pont beleillik egy deffenzív stratégiába. Egy konfliktus esetén főleg, ha eleve több reptéren vannak állomásoztatva Taszár, Pápa, Kecskemét (az hogy Kecsón egy kupacban áll minden az a legrosszabb dolog szerintem ami létezik) ami egy első hullám után megmarad belőlük azt géppáronként az északi országrész domborzatát kihasználva (én azt katonai szempontból mint a "sziklát" kialakitanám mobil hangár, fegyver/rakétakonténer és mobil radarállomásokkal és légvedelemmel egy valódi erőddé) el lehet rejteni, mobilhangárokkal kiszolgálni és bevetésre küldeni. Onnantól az ellenfélnek kibaszott nehéz dolga lesz: "Hol van az ellenséges légierő?? Még mindig bombáznak is (F35) minket és nem tudunk legifölényt kialakítani ráadásul lopakodó technológiával rendelkeznek! ...BÁRHOL lehetnek!Jelenleg...de ki tudja...talán jön Trump. Akkor mèg úgy volt és számitásba vették.
Nagyon jól szervezettnek és ébernek kell lennie egy ilyen légvédelemnek, mert egy támadó ezt célozza meg elsőként váratlanul, gyorsan, energiát, eszközt, fegyvert, ötletet trükköket nem sajnálva.
Nem a kifutókon van a hangsúly hanem egész infrastruktúrán.
Igen, ezért jó ha van olyan gép ami alkalmas nem csak reptéren bevetésre indulni és működni.
Pontosan!!! És ez nagyon hasznos főleg Magyarország számára.
Elmúlt 17 évben ezt kipróbálták valamikor nálunk vagy a cseheknél?